معرفی 20 فیلم ترسناک مورد انتظار که در آینده نزدیک اکران خواهند شد

اگر قرار بود از چیزهایی که مردم را می ترساند فهرستی تهیه کنیم، قطعا فهرست طویلی به دست می آمد. داستان گویان دوست دارند احساسات متفاوتی را در بیننده بیدار کنند که ترس یکی از مهم ترین آن هاست. زیرا زمانی که بخواهی کسی را بترسانی آن را به عنوان چالش محسوب کرده و تلاش می کنند نشان دهند که نترسیده اند. بنابراین برای اینکه یک داستان ترسناک باشد باید عناصر لازم را در اختیار داشته باشد. سالانه تعداد زیادی فیلمساز این ریسک را پذیرفته و تلاش می کنند بیننده را بترسانند. اما با وجود تعداد زیاد این فیلم ها، در مقایسه با پنج یا ده سال قبل، این کار دشوارتر است. زیرا فیلمساز می خواهد بیننده را با سبک های ترسناک جدید آشنا کرده و به همین دلیل سبک های جدید به کار می برد.

سال 2018 با وجود فیلم هایی چون “وراثتی” (Hereditary) و “مکان آرام” (A Quite Place) در این ژانر موفق بود. اما نمی دانیم آینده چگونه خواهد بود. اگر شما هم طرفدار فیلم های ترسناک هستید و دوست دارید بدانید در آینده چه فیلم های ترسناکی اکران می شود، در اینجا فهرستی از فیلم های ترسناک که قرار است در سال 2019 و 2020 اکران شود را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم این فیلم ها مانند فیلم های موفق پیشین ترسناک باشند. با پروشات همراه باشید.


20. نوسفراتو – Nosferatu – اعلام خواهد شد

بازسازی یک اثر کلاسیک مانند “نوسفراتو” (1922) دشوار است. این فیلم حتی پس از گذشت 96 سال از زمان اکران هنوز هم ترسناک است. زیرا آمیزه موفقی از اکسپرسیونیست آلمان و هنر فیلمسازی است. کارگردان این فیلم، اف.دبلیو.مونائو، به طور غیرمستقیم از داستان دراکولا استفاده کرد که پس از اکران فیلم به مشکلات قانونی منجر شد. در سال 1979 ورنر هرزوگ کمی هنر اروپایی به آن افزود و آن را “نوسفراتوی خون آشام” نامید. اکنون وقت آن رسیده تا دیوید لی نسخه هالیوودی آن را بسازد. قرار است در این نسخه سارا کارتر حضور یابد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


19. گرملینز سه – Gremlins 3 – اعلام خواهد شد

سومین نسخه “گرملینز” از برادران وارنر، که در حال حاضر درباره آن چیز زیادی نمی دانیم و گفته می شود که کریس کلمبس فیلمساز آن فیلمنامه بسیار پیچیده ای خلق کرده است. اگر سری های پیشین را دیده باشید، می دانید داستان درباره پسری است که قوانین سه گانه حیوان خانگی اش را شکسته و هیولایی به وجود آورده که شهر کوچکش را به خطر می اندازد. هنوز نمی دانیم داستان سری جدید مشابه است یا متفاوت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک سال 2018


18. سکوت – The Silence – 2019

در نگاه اول یک درام درباره بقا به نظر می رسد. موجودات عجیبی پا به جهان گذاشته اند که از طریق سیستم زیرزمینی و صداهایی که می شنوند به طعمه های خود حمله می کنند. یک خانواده به پناهگاه دوردستی سفر می کنند. پسر نوجوان شان، الی، با حواس قوی خود راهنمای آن هاست و به خانواده کمک می کند تا در درختان پناه گرفته و از شر این موجود مرگبار ایمن باشند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


17. احضار سه – Conjuring 3 – 2019

یکی از محبوب ترین فیلم های این فهرست که به دلیل موفقیت سری های قبلی، انتظارات از این فیلم افزایش یافته است. سری اول درباره خانواده پرون است که پس از یافتن یک خانه قدیمی و ارزان به سرعت به آنجا نقل مکان می کنند. به تدریج سگ شان کشته شده و یک روح می بینند. سپس لورن و اد وارن را دعوت می کنند که احضارگر هستند و خاطرات خود را دارند. امیدواریم این فیلم داستان آن ها را ادامه داده و شاهد یک فیلم زیبا باشیم.

همچنین بخوانید: 15 فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


16. ماما دو – Mama 2 – اعلام خواهد شد

آیا ماما را یادتان است؟ یک فیلم ترسناک ماورایی سال 2013 به کارگردانی اندی موشیاتی و براساس داستان کوتاه آرژانتینی به همین نام، که مگان کارپنتیر و ایزابل نلسی نقش دو خواهر کوچک را بازی می کنند که در یک کلبه جنگی رها شده و یک موجود عجیب که ماما می نامندش، از آن ها مراقبت می کنند. سپس به خانه دیگری برده می شوند (در اینجا با بازی جسیکا چستین و نیکولاج کاستر-والدو) تا عمویشان از آن ها مراقبت کند. این فیلم که با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته شد در گیشه های آمریکا 147 میلیون دلار فروش داشت. در ژانویه 2016، یونیورسال اعلام کرد که دنیس ویدمیر و کوین کولش فیلمنامه را بازنویسی کرده و کارگردانی می کنند اما چستین در این فیلم حضور ندارد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


15. موجود: فصل دو – IT: Chapter 2 – 2019

نسخه دیگر فیلم “موجود” محصول سال 2017 که یک دلقک تماشاگران را می ترساند. آیا بادکنک های قرمز را یادتان است؟ نسخه بعدی 27 سال پس از داستان اولیه را نشان می دهد که شخصیت های داستان قبلی پس از دریافت تماس تلفنی مجددا دیدار کرده و می خواهند این موجود را از بین ببرند. جسیکا چستین و جیمز مک آووی برای بازی در نقش بورلی مارش و بیل دنبرو قرارداد بسته اند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


14. مرد کج و کوله – The Crooked Man – اعلام خواهد شد

“مرد کج و کوله ای وجود داشت که کج و کوله راه می رفت، روی یک پلکان کج و کوله سکه کج و کوله ای پیدا کرد، گربه کج و کوله ای خرید که موش کج و کوله ای را به دام انداخت، و همه شان در یک خانه کج و کوله باهم زندگی کردند.” این بار سری جدیدی از فیلم احضار ساخته می شود که قرار است بر روی شخصیت مرد کج و کوله تمرکز کند. مایک ون وائس قرار است براساس داستان جیمز ون، طراحی اصلی دنیای احضار، فیلمنامه بنویسد. ون و پتر سفران قرار است این پروژه را تهیه کنند.

همچنین بخوانید: 10 داستان الهام‌بخش برای پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک


13. کندی من – Candyman – دوازده ژوئن 2020

کندی من یکی از فیلم های ترسناک کلاسیک است که براساس داستان کوتاه “بخشیده” از کلیو بارکر، به افسانه شهری مرتبط با یک شخصیت می پردازد. یک دانشجو در هنگام تحقیق برای تز خود به داستان کندی من برمی خورد. او متوجه شده که اگر فرد مقابل آینه ایستاده و پنج بار بگوید “کندی من” روح او ظاهر شده و فرد را می کشد. گرچه این فیلم بسیار محبوب شد اما در داستان خود مضامین پیچیده ای را به نمایش می گذاشت. در زمینه داستان متوجه می شویم یک مرد سیاهپوست به این دلیل که عاشق یک زن سفیدپوست شده کشته می شود. بنابراین فیلم در عین ترساندن مسائل اجتماعی را نیز بازگو می کند. امروز هم جردن پیل می خواهد کار مشابه ای انجام داده و افسانه کندی من را زنده کند. نیا داکوستا کارگردانی اثر را برعهده داشته و به همراه دیگران در نوشتن فیلمنامه هم سهیم است.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


12. داستان های ترسناک که باید در تاریکی گفته شود – Scary Stories to Tell in the Dark – نه اوت 2019

کتابی نوشته الوین شوارتز، که دو نسخه دیگر آن را هم به رشته تحریر درآورده است. گرچه این داستان ها مخصوص کودکان بودند اما بسیار ترسناک محسوب می شدند. مطمئنا یک کودک پس از خواندن این داستان ها نمی توانست بخوابد. اما در اینجا کسی نمی خواهد کودکان را بترساند زیرا قرار است نسخه سینمایی آن ساخته شود. گی‌یرمو دل تورو تهیه و به همراه دان و کوین هاگمان، فیلمنامه نویسی اثر را برعهده دارد. اندره آوردال، فیلمساز نروژی سازنده “کالبدشکافی جین دو” (The Autopsy of Jane Doe) کارگردانی این اثر را برعهده دارد. داستان درباره گروهی از نوجوانان است که می خواهند راز چندین قتل را حل کنند. به زودی به این نتیجه می رسند که در این کار زیاده روی کرده اند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جن گیری در تاریخ سینما


11. دکتر اسلیپ – Doctor Sleep – بیست و چهار ژانویه 2020

اگر یک نفر باشد که شیوه روایت داستان ترسناک را بلد باشد او استیون کینگ است. او که بیش از پنجاه رمان نوشته، اغلب شان به فیلم تبدیل شده اند. “موجود” یکی از اقتباس های اخیر اوست که سری دیگر آن در سال 2019 اکران می شود. داستان های کینگ حقیقتا ترسناک و دلهره آور هستند و به همین دلیل فیلمسازان از ساختن فیلم های سینمایی اقتباسی از رمان های او لذت می برند. “دکتر اسلیپ” فیلم دیگری از رمان اوست که شخصیت اصلی آن، دنی تورانس، یک الکلی است که قدرت های ماورایی روانی دارد. او در فیلم “درخشش” (The Shining) یک کودک بود. او زندگی معمولی داشت تا اینکه پدرش تبری برداشت و تصمیم گرفت جان او و مادرش را بگیرد. ایوان مک گروگر نقش تورنس را بازی می کند که از قدرت های ماورایی کودکان تغذیه می کند. ربکا فرگوسن (ماموریت غیرممکن (Mission Impossible)) و جیکوب ترمبلی (اتاق (Room)) در این فیلم حضور دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


10. آتش درخشان – Bright burn – بیست و چهار مه 2019

ژانر ابرقهرمانی معمولا شخصیت های بیگانه، مانند سوپرمن، را به ما معرفی می کند. یک سفینه فضایی به زمین برخورد کرده و مردم یک کودک را در آن می یابند. این مردم به جای اطلاع به دولت و کنترل خطرات احتمالی، تصمیم می گیرند کودک را مانند فرزند خود نگه دارند. این افراد انسان های خوبی هستند و این پسر که بزرگ شده مرد خوبی از آب درمی آید. اما اگر این اتفاق نیفتد و پسر مانند کلارک کنت مرد خوبی نشود چه؟ اگر این شخصیت بیگانه قدرت های مخرب داشته باشد چه؟ هرگز درباره آن فکر کرده اید؟ پس این فیلم را تماشا کنید. زیرا در آن یک زوج کودک بیگانه ای را به فرزندی می پذیرند. اما به زودی متوجه می شوند که شیطان ذات این کودک را تسخیر کرده است.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


9. روز مرگت مبارک – Happy Death Day 2U – چهارده فوریه 2019

روز مرگ مبارک در سال 2017 اکران شد و داستان دختری بود که در یک حلقه زمانی گیر افتاده است. ترزا گلبمن در روز تولدش بیدار شده و کارهای همیشگی را انجام می دهد. اما در شب خود را به حالت مرده در یک تونل می بیند. روز بعد بازهم بیدار شده و پس از اتفاقات تکراری در شب میمیرد. این چرخه تکرار شده و ترزا بارها و بارها در روز تولدش می میرد. او با شناخت قاتل این چرخه را درهم می شکند. این فیلم در گیشه موفق بود و با تحسین منتقدین مواجه شد. به همین دلیل سری دیگر آن در سال آینده اکران می شود. فیلم جدید پیچیده تر بوده و قاتل شرورتر است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


8. غبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary – پنج آوریل 2019

استیون کینگ کتاب های مختلف نوشته که هرکدام شان می تواند به یک فیلم ترسناک موفق بدل شود. گرچه فیلمسازان در این زمینه می توانند از داستان های مختلف او استفاده کنند اما تجربه نشان داده که برخی درخشان ترند. “موجود” یکی از ترسناک ترین و فراموش نشدنی ترین داستان های اوست که نسخه های مختلف آن قابل ساخت است. “غبرستان حیوانات خانگی” در سال 1989 ساخته شد و برای نمایش مجدد وحشت این فیلم، قرار است نسخه بازسازی شده آن ساخته شود. جیسون کلارک پزشکی است که به همراه خانواده به روستا رفته و متوجه می شود خانه اش در مجاورت غبرستان حیوانات است. زمانی که پسر کوچکش در یک تصادف تراژیک کشته می شود، او تلاش می کند پسرش را احیا کند. اما احیا یک ایده عالی نیست.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


7. بازی کودک – Child’s Play – بیست و یک ژوئن 2019

فیلم های بسیاری با گذشت زمان به یادماندنی شده اند و بازی کودک که چاکی هم خوانده می شود، یکی از آن هاست. این فیلم که در سال 1988 ساخته شد از چندگانه اصلی محبوب تر شد. اما با ساخت سری های دیگر، محتوا و کیفیت کاسته شدند. به همین دلیل شاید دیگر کسی این عروسک مرگبار را نشناسد. از آنجاییکه عروسک مرگبار دیگری هم وجود دارد اغلب مردم به آن توجه می کنند. اما احتمالا اکران این فیلم باعث می شود که این عروسک ترسناک به جایگاه پیشین خود دست یابد. آبری پلازا (پارک ها و تفریحات (Parks and Recreation)، لژیون (Legion)، اینگرید به غرب می رود (Ingrid Goes West)) نقش کارن را ایفا می کند، کسی که در روز تولد پسرش به او یک عروسک هدیه می دهد. اما از تاریخچه عروسک خبر نداشته و نمی داند که شیطان را به خانه خود راه داده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم خون آشامی پرطرفدار که در حال ساخت هستند


6. نفرین لیورونا – The Curse of La Llorona – نوزده آوریل  2019

دنیا پر از افسانه های شهری است و هر فرهنگ داستان های خاص خود را دارد. در اغلب موارد، این داستان ها به هم شبیه هستند و گاهی نقاط متفاوتی دیده می شود. افسانه لیورونا یکی از افسانه های مشهور کشورهای آمریکای لاتین است. این داستان که زن گریان هم نام دارد، درباره زنی است که روحش در رودخانه ها و رودها سرگردان بوده و به دنبال فرزندانش است. اگر او را دیده یا صدایش را بشنوید، باید فرار کنید زیرا به دنبالتان می آید. شخصیت او در سریال های ماورایی مانند “سوپرنچرال” (Supernatural)، “گریم” (Grimm) و “اسلیپی هالو” (Sleepy Hollow) نمایش داده شده است. اولین فیلم آمریکایی که به این روح می پردازد. یک داستان جدید و یک روح جدید.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


5. کینه – Grudge – بیست و یک ژوئن 2019

“کینه” در سال 2004 اکران شد و بازسازی یک فیلم ژاپنی به نام “جوآن: کینه” (Ju-on: The Grudge) محسوب می شد. داستان درباره روحی است که زمانی که یک نفر به طرز بدی می میرد، ظهور می کند و فرد در لحظات مرگ حس ترس و نفرت را تجربه می کند. ظهور یک روح جدید و داستان غیرخطی، باعث موفقیت این فیلم شد. صحنه های ضعیف هم وجود داشتند اما نتوانستند به موفقیت فیلم لطمه بزنند.  سال ها بعد این داستان دوباره ظهور کرده و این شخصیت را زنده می کند. سام ریمی، سازنده چندگانه “مرده شریر” (The Evil Dead)، تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم با جلوه های بصری مبهوت کننده که حتی میتوانید بدون صدا تماشا کنید


4. فیلم آنابل بدون نام – Annabelle – سه جولای 2019

داستان آنابل از فیلم های احضار آغاز شده و اکنون دنیای خود را دارد. این شخصیت اولین بار در فیلم احضار دیده شد و اکنون فیلم های مستقل آنابل ساخته می شود. اکنون سومین سری آنابل در سال آینده اکران می شود، درحالی که “احضار” بعدی هم در راه است. اولین بار آنابل را در زیرزمین وارن ها دیدیم، افرادی که احضار کننده بودند. با این حال پس از این وارن ها و آنابل را در کنار هم ندیدیم و در این فیلم چنین اتفاقی رخ می دهد. این فیلم قرار است ادامه آنابل بعدی بوده و به داستان احضار هم بپردازد. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون به نقش های لورین و اد وارن بازگشته و مکنا گریس، بازیگر فیلم های “بااستعداد” (Gifted)، “من، تونیا” (I, Tonya) و سریال “فرار از خانه هیل” (The Haunting of Hill House)، نقش دخترشان جودی وارن را ایفا می کند.

همچنین بخوانید: 13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند


3. سرزمین زامبی ها دو – Zombieland Too – یازده اکتبر 2019

ده سال پیش با دنیای زامبی ها و آدم خواران آشنا شدیم. در آن فیلم کلمبس راه و رسم بقا در این دنیا را به ما آموخت. همچنین با تالاهسی و خواهران ویچیتا و لیتل راک آشنا شدیم. آن ها سعی داشتند در این دنیای آخرالزمانی زنده بمانند. تالاهاسی هم موفق بود. تا سال ها به فکر زندگی این شخصیت ها در سرزمین زامبی ها بودیم و در عین حال فیلم های زامبی افزایش یافتند. زامبی خودش به یک ژانر تبدیل شده است. سرانجام قرار شد نسخه جدید این فیلم ساخته شود. بازیگران اصلی به این فیلم بازمی گردند، گرچه درباره بیل مورای مطمئن نیستیم. داستان فیلم هم چندان مشخص نیست، اما اگر شبیه داستان پیشین باشد، صحنه های خونریزی و مرگ و البته اندکی طنز را به نمایش می گذارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


2. مکان آرام دو – A Quiet Place 2 – احتمالا 2020

“مکان آرام” یکی از بهترین فیلم های سال 2018 بود و گرچه یک فیلم تقریبا صامت است اما انتظار داریم در اسکار بدرخشد. جان کراسینسکی و امیلی بلانت، زوج قدرتمند هالیوود، تصمیم گرفتند به این فیلم بپیوندند و تجربه زیبایی پدید آورند. داستان بدیع و اجراهای بی نظیر باعث درخشش این اثر شد. داستان در فیلم پیشین به اتمام نرسید و بیننده منتظر چیز بیشتری بود. زیرا بیشتر به نظر می رسد که داستان جالبی آغاز شده است. همین موضوع باعث شد کراسینسکی نسخه جدید آن را بسازد. گرچه درباره داستان مطمئن نیستیم، اما امیدواریم شبیه نسخه های سنتی دیگر نباشد. این موضوع هیجان ما را افزایش داده و منتظر تماشای آن هستیم.

همچنین بخوانید: 13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند


1. ما – Us – پانزده مارس 2019

نبوغ جردن پیل با ساخت شاهکار “برو بیرون” (Get Out) ثابت شد. این فیلم هوشمندانه و سرگرم کننده بود. حتی اگر کسی نتواند نمادگرایی و تمثیل های فیلم را درک کند، می تواند به عنوان یک اثر ترسناک از آن لذت ببرد. این فیلم که باعث شد پیل جایزه اسکار را دریافت کند، الهام بخش فیلم دیگر اوست. فیلم جدید داستان خانواده ای است که به یک خانه ساحلی می روند و اتفاقاتی برایشان رخ می دهد که تعطیلات را به کابوس تبدیل می کند. لوپیتا نیونگ برنده اسکار در این فیلم حضور داشته و وینستون دوک نیز در این اثر همکاری می کند. الیزابت ماس و تیم هیدکر از جمله بازیگران دیگر این اثر هستند.

همچنین بخوانید: 38 فیلم برتر دهه 80 میلادی که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. آریو

    بهمن 1, 1397

    مقاله عالی بود .
    فقط مورد قبرستان حیوانات خانگی غلط املایی وجود داره

    پاسخ

    • Mahdi در پاسخ به آریو

      مهر 6, 1398

      نه دادا اون اسم فیلمه مدلش اونطوریه

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به Mahdi

        مهر 6, 1398

        متوجه نشدم…
        البته برام سوال بود چرا همه جا مینویسن غبرستان…

        پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      مهر 6, 1398

      سلام آریو،
      قبرستان به انگلیسی میشه Cemetery، منتها اسم فیلم نوشته شده Sematary
      به خاطر همین توی فارسی هم به جای اینکه بنویسن قبرستان مینویسن غبرستان
      دلیل نامگذاری Sematary هم اینه که استیون کینگ اسم کتابش رو طبق تلفظ بچه ها گذاشته، چون بچه ها تو انگلیسی قبرستان رو sematary تلفظ میکنن

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به عباس

        مهر 7, 1398

        چه جالب…
        آخه تو همه ی سایتا میشنیدم غبرستان برام سوال بود…

        پاسخ