بررسی دلایل فروش بی‌سابقه‌ی سینمای هالیوود در سال 2018

صنعت سینمای آمریکا در سال 2018 به بالاترین رکورد فروش خود در طول تاریخ سینمای هالیوود رسید.

هالیوود توانست با ترکیبی سالم از  تولیدات مختلف سینمایی، مخاطبانش را برای بار دیگر به سینماها بکشاند. از عوامل این رکورد شکنی می توان به موارد سرنوشت ساز زیر اشاره کرد.

1- باکس آفیس داخلی آمریکا امسال با 11.9 میلیارد فروش، افزایشی هفت درصدی نسبت به سال 2017 را تجربه کرد. یکی از عوامل این امر بیرون آمدن فیلم های طلایی و پر فروش از دل استودیوها و اکران آنها است. فیلم هایی مثل “انتقام جویان: جنگ ابدیت” محصول کمپانی دیزنی، “دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی” یونیورسال، “ددپول 2” فاکس، “ونوم” سونی و همچنین فیلم های درامی مثل “یک مکان ساکت” از پارامونت و “ستاره ای متولد می شود” از برادران وانر.

2- فیلم “پلنگ سیاه” برنده ی بزرگ آمریکای شمالی در سال 2018 بود که توانست با 700 میلیون دلار فروش داخلی و 1.3 میلیارد فروش جهانی، به سومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود. علاقه مندان به سینما تماشای این فیلم را امری واجب می دانند.

3- علاقه ی قشر جوان به سینما رفتن با وجود سرویس های آنلاینی مثل نتفلیکس هنوز از بین نرفته است. طبق آمار، 64 درصد کسانی که در آمریکا برای تماشای فیلم به سینما می روند بین 18 تا 44 سال سن دارند.

4- سینما رفتن درسال 2018 گران تر شد. قیمت بلیت سینما نسبت به سال گذشته 43 سنت افزایش پیدا کرد و به 9.38 دلار رسید. این در حالی است که درشهرهای بزرگی مثل نیویورک و لس آنجلس پیدا کردن بلیت با قیمتی کمتر از ده دلار امری ناممکن است.

5- هالیوود توانست نتایج مطلوبی از ریسک هایی که انجام داده بود به دست آورد. امسال هم مانند سال های دیگر، فصل تابستان سهم ویژه ای در جذب مخاطبان داشت. نکته ی قابل توجه این است که امسال استودیو ها بر خلاف سنت همیشگی، برای اکران فیلم های خود منتظر مناسبت های خاصی مانند کریسمس یا عید شکر گذاری نماندند و فیلم های خود را در طول سال منتشر کردند. نتیجه ی چنین ریسکی رکورد شکنی در ماه های فوریه با فیلم “پلنگ سیاه”، ماه آوریل با “انتقام جویان: جنگ ابدیت” و “یک مکان ساکت”، ماه ژوئن با “شگفت انگیزان 2” و “دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی” و اکتبر با “ونوم” و “ستاره ای متولد می شود” بود.

در این مقاله دلایل فروش موفق باکس آفیس 2018 در تاریخ سینمای هالیوود را آوردیم. منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم