نگاهی به بهترین فیلم های سینمای چین در سال 2018

صنعت سینمای چین همیشه یکی از بهترین صنایع موسیقی بوده است زیرا افسانه هایی مانند جکی چان، بروس لی و غیره را معرفی کرده است. فیلم های سینمایی چین همیشه به سینما کشورهای جهان راه یافته و بینندگان سراسر جهان را سرگرم کرده اند. میزان موفقیت فیلم های چینی در گیشه نیز بسیار زیاد است. فیلمسازان چینی هم مانند فیلمسازان کشورهای دیگر برای سال 2018 فیلم هایی را آماده کرده بودند. با پروشات همراه باشید تا با برترین فیلم های چینی سال 2018 آشنا شویم.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


15. کارآگاه دی: چهار پادشاه آسمانی – Detective Dee: The Four Heavenly Kings – 2018

این فیلم نگاهی متفاوت به کارآگاه دی، محقق باهوش، متفکر و البته متواضع سلسله تانگ می پردازد. گرچه فیلم اول این چندگانه رازآلود و تکنیکی بوده و فیلم دوم هم به دوران اولیه حرفه او نگاهی می اندازد، فیلم سوم در میان این دو فیلم قرار گرفته و عناصر ماورایی را نیز دربرمی گیرد. این فیلم فانتزی از عناصر هنرهای رزمی و لباس و فضاهای رنگارنگ بهره برده اما متاسفانه عمق نداشته، داستان جذابی ندارد و بر تکنیک های تحقیق تکیه نمی کند. به همین دلیل ممکن است برخی این فیلم را ضعیف ترین اثر این سه گانه ببینند. اما تجربه لذت بخشی بوده و سرگرم تان می کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر سینمای آسیا در سال 2017


14. برادر بزرگ تر – Big Brother – 2018

یک فیلم دبیرستانی کمدی رمانتیک  که صحنه های اکشن هم به آن افزوده شده و مهم تر از آن اینکه دانی ین، استاد بزرگ وینگ چون، نقش معلم گروهی از نوجوانان شرور را برعهده دارد. این فیلم از سایر فیلم های جنایی اکشن دانی متفاوت است، البته به جز سری “مردان آی پی”. جذابیت این فیلم در این است که از انتظارات مخاطب اطلاع داشته و آن را عملی می کند. بنابراین اگر از دیدن عناصر سرگرم کننده آشنا لذت می برید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش سوم)


13. کارآگاه محلی چینی ها 2 – Detective Chinatown 2 – 2018

سری دیگر فیلم “کارآگاه محله چینی ها” که این بار عموی پر شروشور و برادرزاده باهوشش به نیویورک می آیند. قتلی رخ داده و اگر هرکدام از کارآگاه ها پیش از پلیس بتوانند راز قتل ها را بیابند، عمو سون پاداش خوبی خواهد گرفت. یک کمدی رازآلود در نیویورک که به یک قتل سریالی تبدیل شده و گره ها نیز از قبل در مقابل چشمان بیننده باز شده است. یک ساعت اول بسیار جالب بوده و کمدی و فضای رازآلود را باهم آمیخته است، و نیم ساعت دیگر نیز این موضوع را بسط می دهد. بنابراین فیلم می تواند به خوبی مخاطب را سرگرم کند.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش دوم)


12. طوفان ال – L Storm – 2018

داستان این فیلم کلی و قابل پیشبینی بود و همین مانع موفقیت فیلم به شمار می رفت. از سوی دیگر روایت فیلم بسیار سنجیده بوده و هیچ مانعی بر سر راه آن دیده نمی شود. اجراها بسیار عالی بوده و لوئیس کو نیز در نقش خود می درخشد. شاید با وجود بازیگران بزرگتر اثر موفق تری از آب درمی آمد. با این حال یک اثر موفق است که می توانید از دیدن آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش اول)


11. برای همیشه جوان – Forever Young – 2018

فیلمی که پس از دیدن آن درباره مفهوم و پیام آن حرف میزنید نه درباره شیوه ساخت آن. پیام داستان بسیار جالب بوده و همه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. همه ما در زندگی شرایطی را متحمل می شویم و تنها پس از گوش دادن به ندای درونی مان احساس شادی می کنیم. پایان داستان به ما نشان می دهد که با وجود هر مشکلی نباید ارزش خود را از یاد ببریم. گاهی اوقات به مشکلاتی برخورد کرده و خود را فراموش می کنیم. داستان فیلم در سال های 60 رخ داده، دیالوگ ها کمی دراماتیک بوده اما به طور کلی اثر سرگرم کننده ای است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


10. برو، برادر! – Go, Brother! – 2018

یک فیلم زیبا با اجرای پنگ و ژانگ در نقش خواهر و برادر، به کارگردان فن-فت چنگ تایوانی، که رابطه زیبای خواهر و برادر به زیبایی به تصویر کشیده می شود. کارگردان به خوبی توانست یک سریال کمدی را به یک درام لایواکشن زنانه تبدیل کند. به ندرت پیش می آید که فانتزی و رئالیسم به زیبایی در کنار هم قرار گیرند و بیننده را اینچنین سرگرم کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


9. سلام، آقای میلیونر – Hello, Mr. Billionaire – 2018

یک فیلم سرگرم کننده، جالب، ابزورد و اغراق آمیز، که یکی از بترین کمدی ها محسوب می شود. اجرای شن تنگ در ین فیلم بی نظیر است. این فیلم به فیلم های تامیل شباهت دارد. و البته شاید هم یک تصادف باشد. یک بازیکن فوتبال ناموفق این پیشنهاد را دریافت می کند که یک میلیارد دلار را در سی روز خرج کند. درصورت موفقیت سی میلیارد دریافت می کند. اما نباید دراین باره به کسی اطلاع دهد و البته پس از این دوره نباید چیزی به نام خود داشته باشد. یک داستان زیبا با یک پیام جالب. پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 25 درام برتر سینمای کره جنوبی


8. عملیات دریای سرخ – Operation Red Sea – 2018

یکی از فیلم هایی که پس از تماشای آن تمام جزئیات رئال را به خاطر می سپارید. اگر فیلم های اکشن و خون آلود علاقه دارید، پس از این فیلم پر از صحنه های نبرد، تانک، موشک، تیراندازی و هلیکوپتر، خوشتان می آید. یک فیلم جالب و پرسروصدا که موسیقی متن، فیلمبرداری، جلوه های ویژه و رزمی، بی نظیر هستند. البته که فیلم های اینچنینی در تمام کشورها تولید می شود اما می توانید از این فیلم هم لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما


7. جزیره – The Island – 2018

داستان گروهی از کارگردان یقه سفید که در حین یک ماجراجویی براثر یک سونامی بزرگ از دل زمین در یک جزیره گیر افتاده اند. این بیست و خورده ای همکار هستند و پس از ایجاد طبقه بندی های مختلف میان آن ها ثابت می شود که رئیس شان ژانگ در کمک به زنده ماندن در حیات وحش چیزی نمی داند. اولین فیلم موفق هوانگ که توانسته در آن به عنوان یک منتقد اجتماعی عمل کند. باوجود صحنه های طنز این فیلم، پوچ بودن هویت انسان نشان داده می شود.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش دوم)


6. طعم های جوانی – Flavors of Youth – 2018

یک فیلم زیبا با سه داستان مجزا و متفاوت که گرچه در پایان باهم تقاطع ندارند، اما دیدن شان لذتبخش است. تنها ایراد فیلم را می توان شخصیت های زمینه دانست که چندان متحرک نیستند و برای اینکه فیلم قابل قبول تر شود می توان تحرک این شخصیت ها را افزایش داد. موسیقی متن و انیمیشن فیلم بدون نقص است. شاید در مقایسه با انیمیشن های دیگر ساده باشد، اما زیبایی اثر در همین امر نهفته است.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما (بخش اول)


5. خشک سکوت – Wrath of Silence – 2018

یک تریلر خوش ساخت که رفته رفته زیباتر می شود. بیننده می تواند به راحتی با شخصیت اصلی که به دنبال پسرش است، ارتباط برقرار کند. این ماجراجویی ناامیدکننده در کنار لحظات زیبا، صحنه های اکشن نفسگیر، جلوه های صوتی و فیلمبرداری زیبا، دیدنی تر می شود. هر شات فیلم ارزش تفکر دارد. با این حال اگر از ریتم کند نیمه اول فیلم و پایان آن صرفنظر کنیم، شاهد اثر زیبایی خواهیم بود.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


4. فیلی که بی حرک نشسته – An Elephant Sitting Still – 2018

کارگردان این اثر را می توان به راحتی با استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و جیانگ ون در کارهای اولیه شان مقایسه کرد. فیلمنامه زیبا، مضامین گزنده، فضاسازی مناسب، فیلمبرداری خیره کننده و کارگردانی، از جمله نقاط قوت این اثر هستند. مدت زمان فیلم چهار ساعت است اما با شروع داستان نمی توانید از دیدن آن دست بردارید. اگر از آن دسته طرفدارانی هستید که می توانید چهار ساعت از زمان خود را برای یک داستان صرف کنید، پس باید این فیلم را تماشا کنید. به همین دلیل جایزه برترین فیلم فستیوال برلین را به دست آورد. پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر تاریخ سینمای ایران


3. خاکستر خالص‌ ترین سفید است – Ash is the Purest White – 2018

شخصیت اصلی کیائو دارودسته گانسگترهاست که توانسته در این نقش بدرخشد و به شخصیت بین کمک کند. پس از دفاع او از بین و حمله شدن به بین توسط گروهی از جوانان، کیائو به دلیل داشتن سلاح غیرقانونی به زندان فرستاده می شود. پنج سال بعد به عنوان یک فرد آرام تر آزاد شده و متوجه می شود که بین منتظر او نمانده است. در قسمت دوم داستان باید به دنبال بین گشته و او را بیابد. ساختار سه لایه داستان بسیار شفاف بوده و قسمت دوم هم طنز بیشتری دارد. شخصیت پردازی فیلم هم بسیار موفق است. نتیجه کار یک ملودرام موفق است و جامعه مدرن چین را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


2. سایه – Shadow – 2018

یک فیلم زیبا که نه به دلیل سبک فیلمبرداری بلکه به دلیل شخصیت ها، دیالوگ و اجرای زیبا، تحسین می شود. دنگ چائو، که نقش سایه و فرمانده را ایفا می کند، آنقدر نقش آفرینی خوبی داشته که همه توجهات را به خود جلب می کند. درنتیجه یک درام تاریخی به یک تریلر اکشن بدل شده است. عدم وجود رنگ پس زمینه و پیچیدگی کافی داستان، از جمله نقص های فیلم محسوب می شود. تا پایان نمی دانیم کارگردان ما را به کجا می برد. یک فیلم خوش ساخت، با صحنه های اکشن رئال و اجرای کامل.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آکیرا کوروساوا که باید تماشا کنید


1. مرگ برای بقا – Dying to Survive – 2018

یک درام چینی براساس داستان واقعی لو یونگ، که در سال 2004 بسیاری از داروهای ارزان سرطان را از هند به چین آورد. شاید می توانستیم این فیلم را یک درام کمدی بنامیم اما در این فیلم جدی صحنه های کمدی چندانی وجود ندارد. یک درام نئو-نوآر که ایده جالبی را به نمایش می گذارد. یک داستان تکان دهنده و رئال براساس زندگی لو، که در عرصه واردات داروهای سرطانی از هند به چین همانند یک قهرمان عمل کرده و شرکت دارویی سوئیس را کنار می زند. اجراها، فیلمنامه و داستان کامل است. حتما این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر اسپانیایی زبان که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم