لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند

چه کسی از دیدن فیلم های لذتبخش بدش می آید؟ گرچه فیلم باعث فرار بیننده از دنیای واقعی می شود، بسیاری از این فیلم ها در این امر زیاده روی داشته و بیننده را به یک دنیای تخیلی و سورئال می برند. گرچه فیلم های علمی تخیلی و فانتزی مضامین پنهانی دارند، مهم ترین وجه تمایز آن ها فرار از واقعیت است. فیلم های علمی تخیلی با مضامین سفر در زمان، هوش مصنوعی و ربات ها و نظریه های مختلف در رابطه با آن ها ارتباط دارند. متاسفانه تعداد کمی از این فیلم ها به داستان های اژدها، سرزمین های جادویی، طلسم، و اسطوره ها مربوط می شوند. درحالی که فیلم های فانتزی یک دنیای فانتزی و زیباتر را نشان می دهند، فیلم های علمی تخیلی یک مدینه فاسده را به نمایش می گذارند، به همین دلیل است که فیلم های فانتزی طرفداران بیشتری دارند. با این توضیحات می دانید که در این فهرست باید منتظر دیدن چه فیلم هایی باشید.

سال 2018 در مقایسه با سال گذشته در این ژانر ضعیف تر عمل کرد، زیرا دو فیلم “فندق ‌شکن و چهار قلمرو” (The Nutcracker and the Four Realms) و “چین‌ خوردگی در زمان” (A Wrinkle in Time) که می توانستند در صدر این فهرست قرار بگیرند، به فیلم های ضعیف تبدیل شده و فیلم های دیگر دیزنی هم انیمیشن بودند. با این حال هنوز هم در سال 2018 فیلم هایی وجود دارد که یا کاملا فانتزی بوده و یا از عناصر فانتزی استفاده کرده اند. بنابراین بدون توضیحات بیشتر برترین فیلم های فانتزی سال 2018 را به شما معرفی می کنیم. فیلم های رمانتیک فانتزی، فیلم های ماجراجویی فانتزی، فیلم های اکشن فانتزی و فیلم های فانتزی علمی تخیلی، در این فهرست قرار دارند. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


10. خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش – The House with a Clock in its Walls

الی راث، خالق این فیلم که در گذشته فیلم های ترسناک و آزاردهنده تولید می کرد، این بار با ساخت یک فیلم فانتزی با کمک جلوه های رایانه ای مسیر متفاوتی را پیش گرفته است. این فیلم براساس رمانی از جان بلر به همین نام ساخته شده و همانطور که از نام آن انتظار می رود، داستان درباره ساعتی است که در دیوار خانه قهرمان داستان و عمویش پنهان می باشد. جلوه های جادویی و جلوه های ویژه فیلم باعث لذت تماشاگر می شود، اما با وجود اجرای زیبای جک بلک و کیت بلانشت، این اثر پتانسیل بهتر شدن داشت. با این حال تماشای این فیلم برای کودکان بسیار لذت بخش بوده و از دیدن آن لذت خواهند برد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم عجیب و غریب تاریخ سینما که باید ببینید


9. هرروز – Every Day

یکی از جالب ترین داستان های عاشقانه اخیر با یک مضمون زیبا، که گرچه فیلم های اینچنینی دیگر به کمدی رمانتیک های مسخره تبدیل می شوند، این اثر توانست موفق تر باشد. البته موفقیت آن چندان کامل نیست، زیرا گاهی اوقات فیلم به سمت ژانر کمدی پیش رفته و گرچه گاهی اوقات سوالات مهمی را ایجاد می کند اما هرگز پاسخ مشخصی ارائه نداده و تنها از یک ژانر به ژانر دیگر در حرکت است. این فیلم زیبا بوده و ارزش دیدن دارد اما برخی از جنبه های آن همانند فیلم “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) است. در هر صورت این فیلم رضایت بخش است.

همچنین بخوانید: معرفی20 فیلم برتر سینما که ذهن بیننده را به چالش می کشند


8. کریستوفر رابین – Christopher Robin

همه ما کریستوفر رابین هستیم. کریستوفر رابین ما هستیم که با ورود به بزرگسالی تمام معصومیت و تخیل خود را کنار گذاشته ایم و دیگر بی خیال نیستیم. هدف این فیلم است که دیدگاه شما را به زندگی تغییر داده و باعث شود تا مسائل کوچک و بی اهمیت توجه نشان داده و به آن ها بخندید. یکی از برترین فیلم های دیزنی در چند سال اخیر که شخصیت های وینی پو، تیگر، پیگلت، ایور، ربیت و رو، در آن دیده می شوند.

داستان کریستوفر رابین و مضامین آن برای تماشاگر بالغ ساخته شده است، و از طریق نشان دادن ناراحتی ها و حسرت او اهمیت توجه به کودک درون را نشان می دهد. مضامینی که شاید از زندگی ما جداناپذیرند به شیوه خاص و جادویی به نمایش گذاشته می شوند. یک فیلم ساده اما زیبا از دیزنی.

همچنین بخوانید: بزرگ ترین شکست های باکس آفیس در سال 2018 به کدام فیلم ها تعلق گرفت؟


7. جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل ‌والد – Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

پس از اکران فیلم “جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها” (Fantastic Beasts and Where to Find Them) در سال 2016، در این فیلم شاهد زندانی شدن گریندل والد و رهایی او از زندان هستیم تا با دامبلدور مبارزه کرده و حکومت دنیای جادو را برعهده بگیرد.

جدا از ارجاعات به نام های آشنا و خانواده های جادوگر شخصیت های هری پاتر، داستان به کلی از آن چندگانه مجزاست. همچنین در این اثر صحنه های جادویی چندانی دیده نمی شود. اما جلوه های ویژه و نفسگیر آن بیننده را به هوگوارتز بازمی گرداند و سرگرم کننده است. داستان های فرعی موجود در این فیلم در کنار فضای زیبای آن نه تنها آن را به یک اثر اصیل تبدیل کرده بلکه الهام بخش فیلم های آینده خواهد بود.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم با پیچیده ترین پایان بندی ها در تاریخ سینما


6. موگلی: افسانه جنگل – Mowgli: Legend of the Jungle

یک بازسازی جدید از کتاب های جنگل رودیارد کیپلینگ، که دیزنی در سال 2016 نسخه “کتاب جنگل” آن را تولید نموده بود. این فیلم به کارگردانی اندی سرکیس، با فیلمنامه و جلوه های بصری، اختصاص یافتن به بیننده بالای 13 سال، و مضامین پخته و توجه به خشونت علیه حیوانات، از جمله نکاتی است که در فیلم پیشین وجود نداشت. موگلی، همانطور که از نام فیلم پیداست، داستان تلاش یک مرد برای یافتن خانه و خانواده مخصوص خود است. مضامین تاریک سرکیس در کنار موسیقی متن، جلوه های بصری و دیالوگ، شاید برای بیننده جوان غیرقابل درک باشد، اما بیننده بزرگسال از آن لذت می برد.

صداپیشگی فیلم درجه یک است، مخصوصا توسط کریستین بل، اندی سرکیس و کیت بلانشت در نقش باگیرا، بالو و کا. اما وجه تمایز این فیلم بر فیلم دیزنی عبارت است از اجرای روهان چاند در نقش موگلی. صحنه های ارتباط پسر با حیوانات بسیار احساساتی است. جلوه های زیبا بسیار جالب بوده و اگر به صورت سه بعدی تماشا شود بسیار لذت بخش خواهد بود. با این حال در داستان نقص هایی هم وجود دارد که بهتر است نادیده گرفته شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند


5. مردی که دن کیشوت را کشت – The Man Who Killed Don Quixote

زمانی که نام تری گیلیام شنیده می شود، انتظارمان از یک اثر بالا خواهد بود و این فیلم نشان دهنده هنر فیلمسازی اوست. این اثر که پس از 29 سال تولید شد، در چندین سینما و فستیوال اکران شد. یک اثر تفکربرانگیز و سورئال، که مضامین روایی خاصی را در اختیارتان قرار می دهد. این فیلم یک افسانه قدیمی اسپانیایی را با گریزاندیشی مدرن ادغام نموده و پوچ گرایی هنرمند را نشان می دهد. البته هر کس می تواند از این فیلم برداشت های خود را ارائه دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


4. سوسپیریا – Suspiria

بازسازی فیلمی به همین نام در سال 1977، به کارگردانی لوکا گوادانینو که با فیلم “مرا با نامت صدا بزن” (Call Me by Your Name) در مراسم قبلی سروصدا کرد و آنچه که درباره فیلم های او مطمئن هستیم این است که حتما با یک فضای عجیب رو به رو خواهیم شد، یک تابستان داغ ایتالیایی یا یک فضای گوتیک ترسناک. فیلم در داکوتا جانسون ساخته شده و تیلدا سوئنتن سه نقش را برعهده دارد. یک اثر تاریک و شاعرانه با صحنه های گوتیک و رقص های زیبا که دیدن آن شما را به یاد “قوی سیاه” (Black Swan) می اندازد.

همچنین بخوانید: رده بندی فیلم های گای ریچی از بدترین تا بهترین


3. جزیره سگ ها – Isle of Dogs

اگر به کارهای وس اندرسون در مقام کارگردان علاقه دارید، حتما از فیلم “جزیره” سگ ها خوشتان خواهد آمد، زیرا این اثر یکی از برترین آثار کارنامه کوچک اوست. همه چیز، از انیمیشن فیلم گرفته تا جزئیات زیبایی شناسانه، توجه به فرهنگ و مردم ژاپن، تا صداپیشگی، عالی هستند. تنها داستان فیلم است که ضعف هایی دارد. اما اگر علاوه بر دیالوگ و شخصیت های زیبا، به دنبال چیزهای دیگر هم هستید، این فیلم راضی تان نخواهد کرد. یکی از نوآورانه ترین فیلم های سال.

همچنین بخوانید: لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


2. مرز – Border

یک فیلم زیبای سوئدی که حتما باید تماشا کنید. فیلم درباره تینا است، یک زن با ظاهری عجیب که می تواند شرم، گناه و خشم را بو کشیده و به دلیل همین توانایی در دولت کار می کند. یک افسر ارشد متوجه او شده و تینا را در پرونده مربوط به پورنوگرافی کودکان مشغول می کند. سپس ور وارد می شود که او هم مانند تینا ظاهر عجیبی داشته و به همین ترتیب زندگی تینا با تغییرات روانشناسانه رو به رو خواهد شد.

این فیلم می خواهد یک داستان متفاوت از داستان های فانتزی یا رمانتیک را ارائه دهد. شاید تصور کنید فیلم های فانتزی باید جادویی باشند، درصورتی که این فیلم فضای غم آلودی دارد. با این حال این فیلم توانسته جامعه ای را که در آن زندگی می کنیم نشان دهد و بیننده را وارد کند تا به آن بیندیشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


1. ببخشید مزاحم شما شدم – Sorry to Bother You

یک کمدی سیاه ابزورد با عناصر فانتزی، علمی تخیلی و سورئال، که در بخش اول خود این عناصر را نشان داده و دنیای پوچ کاسیوس گرین (کیت استنفیلد) را به ما معرفی می کند. قسمت های دیگر فیلم یک نقد کنایی یا سیاسی محسوب شده و همه چیز، از جامعه تا سرمایه داری، طبقه کارگر، نژادپرستی و رسانه را هدف قرار می دهد. حتما متوجه شده اید که نمی توان این فیلم را به یک ژانر محدود کرد، چه برسد با فانتزی، اما روایات تند و گزنده آن این اثر را به یک اثر دیدنی تبدیل می کند، زیرا کمتر آثاری می توانند اینچنین ساخته شوند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Nnn

    اسفند 12, 1399

    چرا هری پاتر تو لیست نیست؟😭😭😑
    تنها فیلمی که خوشم اومد جانوران شگفت انگیزه ولی بازم لیستتون خوب بود

    پاسخ

    • آرش در پاسخ به Nnn

      اسفند 12, 1399

      اگر به عنوان دقت بکنی، زده فیلم های برتر سال ۲۰۱۸. هری پاتر مال ۲۰۱۸ هستش آخه ؟!

      پاسخ

  2. Potter head

    اسفند 4, 1399

    چرا جانوران شگفت انگیز هست بعد هری پاتر نیس 😐 خدایا چه گناهی کردم پاتر هد شدم 😭

    پاسخ

  3. 484_

    آذر 22, 1399

    من جانوران شگفت انگیز و کریستوفر رابین تو این لیست بیشتر دوست داشتم

    پاسخ