بزرگ ترین شکست های باکس آفیس در سال 2018 به کدام فیلم ها تعلق گرفت؟

شکست در باکس آفیس به کیفیت فیلم مربوط نیست. زمانی که هزینه ساخت فیلم به دست نیاید، آن فیلم شکست خورده محسوب می شود. گاهی اوقات محتوای نادرست یا بازاریابی غلط باعث می شود که یک فیلم پرهزینه با شکست مواجه شود. در سال 2018 چندین نمونه از این موضوع دیده شد. در حقیقت تمام این فیلم ها بودجه های سنگین داشته اند. در اینجا می خواهیم بزرگ ترین شکست های باکس آفیس در سال 2018 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


20. شناور – Adrift – 2018

بودجه: 35،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 31،445،012 دلار

یک داستان زیبا درباره یک زوج جوان که در حین دریانوردی با مشکل مواجه می شوند. شیلین وودلی و ستاره “بازیهای گرسنگی” (Hunger Games)، سام کلافلین، نقش این زوج با پایان غم انگیز را ایفا می کنند. این فیلم که براساس داستان واقعی ساخته شده، وقایع حال و گذشته را نشان می دهد. گرچه داستان فیلم تکراری است، اما نقش آفرینی و فیلمبرداری آن بسیار درخشان است. اما فیلم نتوانست بودجه اولیه را به تهیه کنندگان بازگرداند.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم با پیچیده ترین پایان بندی ها در تاریخ سینما


19. گوتی – Gotti – 2018

بودجه: 10،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 4،343،227 دلار

یکی دیگر از داستان های مستندمانند درباره زندگی جان گوتی. تراولتا باید یک قاتل را به عنوان یک شخصیت قابل قبول نشان می داد، کاری که برای یک بازیگر قهار هم دشوار است چه برسد به یک بازیگر ضعیف. داستان و نمایشنامه نشان دهنده خسته کننده بودن آن می دهد. اگر طرفدار فیلم های گانگستری مانند “سوپرانوها” (Sopranos) یا “رفقای خوب” (Goodfellas) هستید اصلا به این فیلم نزدیک نشود. این فیلم در حقیقت بخشی از قسمت های مختلف است نه یک فیلم منسجم.

همچنین بخوانید: فیلم های رو به اکران ادوارد نورتون در آینده نزدیک


18. جاسوسی که از من روی برگرداند – The Spy Who Dumped Me – 2018

بودجه: 40،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 33،562،069 دلار

یکی دیگر از فیلم های جاسوسی مسخره، که دو بازیگر اصلی بازی خوبی دارند اما فیلمنامه بسیار ضعیف است. حتی کیت مک کینان هم نتوانست این فیلم را نجات دهد. مدت زمان فیلم هم بسیار طولانی است و می توانست نیم ساعت کوتاه تر باشد. بنابراین آنقدر ادامه پیدا می کند که دیگر برایتان مهم نیست بر سر شخصیت اصلی چه می آید. همچنین از آن فیلم هایی است که از ابتدا می توان پایان آن را حدس زد.

همچنین بخوانید: فیلم های رو به اکران مارک روفالو در آینده نزدیک


17. نابودی – Annihilation – 2018

بودجه: 40،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 32،732،301 دلار

یک فیلم به کارگردانی الکس گارلند (کارگردان “اکس ماشینا” (Ex Machina)) و براساس ایده خودش، که آنقدر خوش ساخت و زیبا و شگفت انگیز بود که نمی دانیم چرا در سینماهای جهان اکران نشد. ناتالی پورتمن در نقش لنا، پروفسور زیست شناسی مولکولی و یک سرباز پیشین، در کنار بازیگرانی چون جنیفر جیسون لی حضور یافته است. صحنه های آن اغواگر و جذاب بوده و دوست دارید فیلم را دوباره تماشا کنید. از کارگردانی گرفته تا فیلمنامه، فیلمبرداری و اجراها دیدنی هستند، و یک اثر علمی تخیلی به دست آمده است. با این حال فروش این فیلم موفق نبود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند


16. هتل آرتمیس – Hotel Artemis – 2018

بودجه: 15،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 6،708،147 دلار

یک تریلر ناموفق و ابزورد که هیچ کدام از شخصیت های آن به چشم نمی آیند و خوب معرفی نمی شوند. نه تنها شخصیت کافی وجود ندارد بلکه همان تعداد شخصیت ها نیز نمی توانند باهم خوب ارتباط برقرار کنند. حتی صحنه مربوط به پرستاران نیز می توانست بهتر باشد. دیو باتیستا بهترین عنصر فیلم بود.

همچنین بخوانید: 7 فیلم رو به اکران ساموئل ال جکسون که منتشر تماشای آنها هستیم


15. نقطه عمل – Action Point – 2018

بودجه: 19،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 5،059،608 دلار

متاسفانه تریلر این فیلم تمام صحنه های جذاب داستان را فاش کرد و اگر منتظر صحنه های جذاب تری هستید باید بگوییم که ناامید می شوید. شروع فیلم هم چندان تکان دهنده نیست و بیننده را با خود همراه نمی کند. به طور کلی این فیلم حرف زیادی برای گفتن ندارد.

همچنین بخوانید: 4 فیلم رو به اکران گل گدوت که منتظر دیدن آنها هستیم


14. اوقات بد در ای‌ال رویال – Bad Times at the El Royale – 2018

بودجه: 32،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 17،811،900 دلار

این فیلم از بازیگران بزرگ استفاده کرده و جذابیت هایی هم دارد، اما با این حال کامل نیست. در ابتدای فیلم می بینیم که در ای ال رویال هفت انسان قرار دارند که هرکدام رازورمزهایی را پنهان کرده اند. جف بریجز شخصیت اصلی و جالب ترین شخصیت این فیلم است که اجرای دیدنی دارد. فیلمنامه لحظات جالبی دارد که به شخصیت ها کمک می کند اما طنز موجود در آن چندان دلچسب نیست. به طور کلی این فیلم ارزش دیدن دارد اما چندان به یادماندنی نیست.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


13. نخسین انسان – First Man – 2018

بودجه: 60،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 44،587،810 دلار

فیلم داستان فرود سفینه آپولو و قدم گذاشتن نیل آرمسترانگ برروی کره ماه است. گرچه مقایسه این فیلم با فیلم های فضایی مانند “گرانش” (Gravity) و “میان ستاره ای” (Interstellar) اجتناب ناپذیر است، حقیقت این است که این فیلم در درجه اول یک درام انسانی و سپس یک فیلم فضایی است. مهم ترین وجه فیلم نمایش شکست های آغازین سفینه آپولو است که باعث می شود مشکلات فضانوردهای اولیه و خانواده هایشان را درک کنید. کار شزل دیدنی بود اما به نظر می رسد بینندگان هنوز برای تماشای فیلم های دراماتیک فضایی آماده نیستند. گرچه صحنه های کوتاه ماه و فضا دیدنی هستند اما این صحنه های دراماتیک است که اشک تان را درمی آورد.

همچنین بخوانید: رده بندی فیلم های گای ریچی از بدترین تا بهترین


12. آلفا – Alpha – 2018

بودجه: 51،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 35،851،379 دلار

اولین فیلم مستقل آلبرت هیوز، یک اثر حماسی تکراری است که با کارگردانی زیبای او، اجرای درخشان کدی اسمیت-مک‌فی، جلوه های ویژه و داستان جذاب، به یک اثر دیدنی بدل شد. ایده اصلی داستان موفق است، مخصوصا اگر به تاریخ و حیوانات (سگ ها) علاقه مند باشید. با این حال این موضوع نیز به خوبی پرداخته نشده و به نظر می رسد که کل داستان از ارتباط او با حیوانش فراتر نمی رود.

همچنین بخوانید: لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


11. شرلوک گنومز – Sherlock Gnomes – 2018

بودجه: 59،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 43،242،871 دلار

ایده اصلی این فیلم برای نمایش داستان شرلوک هولمز در دنیای گنومز جالب بود. اما متاسفانه کارگردانی و داستان نویسی آنقدر موفق و نتیجه بخش نبود. از آنجایی که امتیاز منتقدین و مخاطبین هم پایین بود، پس این فیلم یک اثر ناموفق محسوب می شود. با این حال اگر می خواهید شخصیت های گنومز را ببینید می توانید این فیلم را تماشا کنید و شاید مفهوم آن را درک نمایید. اما اگر طرفدار فیلم های انیمیشن نیستید یا شرلوک هولمز شخصیت موردعلاقه تان است، بهتر است از دیدن این فیلم صرفنظر کنید. انتخاب با شماست.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


10. اوقات خوش قتل ها – The Happytime Murders – 2018

بودجه: 40،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 20،706،452 دلار

اجرای ملیسا مک کارتی خوب بود اما مشکل اصلی با فیلمنامه بود. گرچه در فیلمنامه از عناصر طنز استفاده شده، اما زمانی که این طنز دلچسب نباشد تنها باعث بدتر شدن اجرا می شود. این اثر یک کمدی سیاه درباره عروسک گردان هاست، که می توان داستان آن را پیشبینی کرد. اما از آن فیلم هایی نیست که با دیدنش حس کنید وقت خود را هدر داده اید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


9. گنجشک سرخ – Red Sparrow – 2018

بودجه: 69،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 46،874،505 دلار

داستان درباره بالرینی است که به اجبار عمویش به سرویس جاسوسی روسیه ملحق شده که برای یافتن یک جاسوس محرمانه باید با سازمان سیا تماس بگیرد. بازی جنیفر لارنس بسیار دیدنی و قدرتمند است، اما بازیگران دیگر چندان موفق ظاهر نشده اند.

البته مشکل اصلی در فیلمنامه است که به بازیگران اجازه کار نمی دهد. حتی لارنس نتوانست در کنار جوئل ادگرتون، مامور سیا، بازی خوبی داشته باشد. این فیلم به کارگردانی فرانسیس لارنس سبک خوبی دارد اما محتوای آن دلچسب نیست. پیچیدگی های داستان خوب هستند اما شخصیت ها آنقدر ضعیف شکل گرفته اند که ارتباطی بین شان وجود ندارد. درنتیجه فیلم در ژانر فیلم های خشن بزرگسالان به جایگاه مناسبی دست نیافت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


8. توم ریدر – Tomb Raider – 2018

بودجه: 94،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 57،421،7145 دلار

توم ریدر نوعی ایندیاناجونز زنانه است، که گرچه لحظات زیبایی دارد و ویکاندر نقش لارا کرافت را به زیبایی اجرا می کند، اما داستان بسیار ساده و کلیشه است. از آنجاییکه این فیلم از بازی ویدیویی اقتباس شده برخی از صحنه های آن خوش ساخت هستند. ویلن فیلم یکی از ضعیف ترین ویلن هاست، جلوه های رایانه ای ناامید کننده اند و برای یک فیلم تقریبا 100 میلیون دلاری بسیار ضعیف هستند. داستان هیمیکو پتانسیل خوبی داشت اما متاسفانه این فرصت از دست رفت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


7. غارتگر – The Predator – 2018

بودجه: 88،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 51،023،244 دلار

این فیلم به بدی سری های دیگر نیست اما به بهترین سری های این مجموعه نیز نزدیک نشده است، زیرا در این فیلم مردم هستند که یکدیگر را می کشند تا بیست دقیقه پایانی همین داستان ادامه دارد و غارتگر هیچ کاری نمی کند. داستان حفره های فراوانی دارد اما برخی از روایت های فرعی هم جالب هستند، مانند مبارزه غارتگران و داستان های جالب شخصیت ها. با این حال کل فیلم شما را راضی نمی کند و انتظارات بیشتری خواهید داشت.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


6. سرقت طوفانی – The Hurricane Heist – 2018

بودجه: 45،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 6،115،825 دلار

“سرقت طولانی” در اکران بسیار ضعیف عمل کرد. عوامل مختلفی در شکست این فیلم نقش داشتند، از تبلیغات ضعیف گرفته تا عدم وجود بازیگران بزرگ، فیلم نامه جذاب و داستان کلیشه. حتی می توانید بسیاری از صحنه های مهم را پیشبینی کنید. با این حال برخی از جنبه های کارگردانی و صحنه های اکشن راضی کننده هستند. اما حتی با وجود عنوان جذاب داستان، فیلم هنوز هم خسته کننده است. احتمالا کارگردانی ضعیف مانع اجرای موفق بازیگران شده و ترحم بیننده را برمی انگیزد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


5. انسان‌های نخستین – Early Man – 2018

بودجه: 50،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 8،267،544 دلار

یکی از ضعیف ترین فیلم های آردمن، که با طنز گزنده، صحنه های خلاقانه و بازیگران دوست داشتنی، یک اثر لذتبخش است. شخصیت های پلاستیکی نیک پارک و گروهش بسیار دیدنی بوده و با کمک تخیل جان گرفته و زنده شده اند. داستان ساده فیلم می تواند کودکان و بزرگسالان را سرگرم نماید، مگر اینکه از سادگی آن خسته شوید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


4. آسمان خراش – Skyscraper – 2018

بودجه: 125،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 67،796،355 دلار

گویا دواین جانسون به تهیه کنندگان این فیلم ضرر بزرگی وارد کرده است. یک فیلم تکراری با داستان کلیشه که از هیچکدام از صحنه های آن شگفت زده نمی شوید. از ده دقیقه ابتدایی فیلم همه چیز را پیشبینی می کنید. مشکل فیلم متوسط بودن آن است، یا باید آنقدر بد ساخته می شد که به توضیح نیاز نداشت، یا باید آنقدر موفق می بود که با فروش بالا مواجه می گشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


3. رابین هود – Robin Hood – 2018

بودجه: 100،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 15،896،401 دلار

اگر می خواهید یک فیلم تاریخی اکشن را تماشا کنید، از انتخاب این فیلم دست بردارید، چون چنین فیلمی نیست. این فیلم عناصر فانتزی را با یک داستان کلاسیک ادغام کرده و عوامل تاریخی را نیز به آن می افزاید. درصورتی که اصلا به این کار نیاز نیست. زیرا یا باید فانتزی باشد یا تاریخی، درحالی که هیچ کدام را محقق نمی کند. داستان فیلم چندان بد نیست. اجراها خوب هستند، اما نه چندان درخشان. صحنه های اکشن لذت بخش اند. گرچه فیلم خوبی نیست، اما به آن بدی که منتقدین می گویند هم نیست. اگر می خواهید شاهد یک فیلم در یک صفحه بزرگ باشید، می تواند تجربه سینمایی جالبی باشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


2. فندق‌شکن و چهار قلمرو – The Nutcracker and the Four Realms – 2018

بودجه: 120،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 49،510،370 دلار

گرچه شاید بزرگسالان این داستان را دوست نداشته باشند، اما کودکان از آن لذت می برند، مخصوصا اگر از دنیای فانتزی خوششان بیاید. بزرگسالانی که از لباس های رنگارنگ و خوش دوخت و معماری و صحنه های زیبا خوششان می آید هم ممکن است از این فیلم لذت ببرند. یادتان باشد که این فیلم روایت مجدد داستان های پریان است. گرچه صحنه های باله و اجرای میستی کاپلند وجود ندارد اما منتظر درخشش فیلم “فندق شکن” نباشید. اگر انتظارات منطقی داشته باشید می توانید در کنار فرزندان تان از این فیلم لذت ببرید. اگر به دنبال یک فیلم جدی هستید پس از دیدن این فیلم صرفنظر کنید.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر ژانر آدم ربایی در تاریخ سینما که باید ببینید


1. حاشیهٔ اقیانوس آرام: طغیان – Pacific Rim: Uprising – 2018

بودجه: 150،000،000 دلار/فروش در ایالات متحده: 59،185،715 دلار

عناصر کلیشه داستان، دیالوگ های نه چندان جالب و جوک های بی مزه، از دلایل عدم موفقیت فیلم هستند. اما صحنه های اکشن قابل تحمل ترند. شخصیت ها قابل ارتباط و دیدنی هستند. صحنه های خطرناک برای قهرمانان داستان هم بدیع و جذاب هستند. گرچه فیلم کامل نیست، اما آنقدرها هم بد نیست و می تواند تجربه جالبی باشد. اما همانند فیلم های پربودجه دیگر، این فیلم هم نتوانست بودجه اولیه خود را تامین کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. آریو

    مرداد 5, 1398

    ببخشید میشه کسی بگه the nun چرا به عنوان یه فیلم خوب شناخته نمیشه؟
    درسته اینطور نیست که چشمتون رو ببندین و دعا کنین ولی بالاخره کاراکتر والاک کاراکتر ترسناکی بوده! مثلا آدم میدید که همه داشتن از خدا کمک میخواستن ولی زور والاک بهشون میرسید و به آدم این حس وحشتناک رو میداد که حتی خدا هم نمیتونه اونو متوقف کنه! تازه داستان نسبتا خوبی هم داشت و پیچش داستانی آخر فیلم هم واقعا حداقل منو تو شوک برد! به نظر من فیلم نسبتا خوبی بوده.

    پاسخ

  2. آریو

    دی 2, 1397

    موضوع خیلی جالبی داشت . ممنون از این ترجمه
    فقط شرلوک نومز تلفظ میشه نه شرلوک گنومز ! خواهشا اصلاح کنین

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      دی 2, 1397

      سلام آریو جان،
      ممنون نظر لطفته،
      بله درست میگی ولی ما کل عناوین فیلم ها و کاراکترها رو از ویکی پدیا برمیداریم چونکه معمولا ویرایش های معتبری روش انجام میشه و مطمئن ترین منبع برای نام ها هستش.
      عنوان این انیمیشن هم تو ویکی پدیا شرلوک گنومز نوشته شده 😉

      پاسخ