لیست 40 تایی بهترین شخصیت های منفی در تاریخ سینما

ریشه لغت ویلن (شخصیت منفی) به قرن 12 بازگشته و برای افرادی به کار می رود که به روستاها حمله می کردند. اما چگونه این کلمه به تدریج برای افرادی استفاده شد که به کارهای شرارت آمیز دست می زنند؟ دلیلش این است که در آن زمان اشراف و طبقه بالای جامعه به طور غیر رسمی بر شکل گیری زبان تاثیر داشتند. در آن زمان کلمه ویلن به معنای فردی بود که افکار مریض داشت. شاید به این فکر کنید که در این زمینه طبقه اشراف از آن ها بدتر بودند.

اما در اینجا نمی خواهیم به آن تعریف از کلمه ویلن بپردازیم. بلکه می خواهیم به تعریف مدرن از این کلمه بپردازیم و ببینیم آیا می توان با اعمال یک شخصیت منفی همزادپنداری کرد یا خیر. شخصیت هایی مانند مایکل میرز فیلم “هالووین” (Halloween) یا تی 2000 فیلم “نابودگر ۲: روز داوری” (Terminator 2: Salvation Day) حدف شده اند زیرا شرارت آن ها کاملا منفی و شیطانی است. شخصیت های فهرست ما انسان هستند، و دلیل شرارت آن ها قابل درک است، حتی اگر این انگیزه آغازی برای اعمال شیطانی باشد، بازهم می توان آن را درک و تفسیر کرد. با پروشات همراه باشید تا با این 40 شخصیت منفی آشنا شویم.


آرون استمپلر

فیلم “ترس کهن” مارتین ویل (ریچارد گر) وکیل را دنبال می کند که مشغول پرونده آرون استمپلر جوان است، فردی که به یک جرم وحشیانه متهم شده است. گرچه آرون در نزدیکی محل وقوع جرم و پوشیده از خون یافت شده، اما مدعی است که چیزی را به خاطر نمی آورد. ویل پس از مدت ها جستجو متوجه می شود مارتین شخصیت دومی به نام روی دارد، که از قتل و جنایت ابایی ندارد. آرون یک شخصیت منفی با بازی زیبای ادوارد نورتون است که در ابتدا به عنوان یک جوان معصوم و سپس یک قاتل شرور نمایش داده می شود.

فیلم: ترس کهن (Primal Fear)

بازیگر: ادوارد نورتون

سال: 1996

مدت زمان: دو ساعت و 10 دقیقه

همچنین بخوانید: فیلم های رو به اکران ادوارد نورتون در آینده نزدیک


مامور اسمیت

مامور اسمیت نماد برنامه هوش مصنوعی زمینه ساز ماتریکس است. او نقطه مخالف و دشمن نئو، با بازی کیانو ریوز است. او در سراسر ماتریکس دیده شده و درصورت آسیب خود را احیا می کند. مامور اسمیت می تواند خاطرات و قدرت های دشمنان خود را جذب کرد و آن ها را علیه دشمنان خود به کار برد. هوگو ویوینگ نقش این شخصیت را ایفا کرده و در سه فیلم “ماتریکس”، “ماتریکس بارگذاری مجدد” و “انقلاب های ماتریکس” حضور یافت.

فیلم: سه گانه ماتریکس (The Matrix)

بازیگر: هوگو ویوینگ

سال: 1999 – 2003

مدت زمان: مختلف


مامور ریچارد استریکلند

فیلم 2018 “شکل آب” از گی‌یرمو دل تورو جایزه بهترین فیلم 2018 اسکار را به دست آورد. این فیلم درخشش خود را مدیون بازی مایکل شانون در نقش مامور اف بی آی است که برای از بین بردن آن جانور عجیب همه تلاش خود را به کار برد. استریکلند برای کشتن این موجود بسیار تلاش کرد و سرانجام این موجود زنی را که در سازمان ارتش منطقه 51 کار می کرد را نیز با خود همراه کرد. مایکل شانون در نقش استریکلند اجرای بسیار خوبی ارائه داد.

فیلم: شکل آب (The Shape Of Water)

بازیگر: مایکل شانون

سال: 2017

مدت زمان: 2 ساعت و 3 دقیقه


الکس دلارج

“منم، الکس و سه نوچه ام، پت، جرجی و دیم. ما در بار کوروا میلک نشسته ایم و در این فکر هستیم که امشب چه کار کنیم. در این بار انواع و اقسام نوشیدنی های مختلف به فروش می رسد و همین نوشیدنی است که مغز را برای کمی خشونت آماده می کند.” دنیای مدینه فاسده پرتقال کوکی یک دنیای ترسناک و غیراخلاقی است که الکس دلارج، مالکولم مک داول، شخصیت منفی کامل آن می باشد. شخصیت شرور و شیطانی دلارج، یکی از ترسناک ترین شخصیت های تاریخ سینماست.

فیلم: پرتقال کوکی (The Clockwork Orange)

بازیگر: مالکولم مک داول

سال: 1971

مدت زمان: 2 ساعت و 17 دقیقه

همچنین بخوانید: فیلم های رو به اکران مارک روفالو در آینده نزدیک


کارآگاه آلونزو هریس

“کینگ کنگ هم دستش به من نمیرسد.” نقش افسانه ای دنزل واشنگتن به عنوان کارآگاه آلونزو هریس فیلم “روز تعلیم” را به یک اثر کلاسیک تبدیل نموده است. کارآگاه آلونزو هریس فاسد در اولین روز فعالیت کارآگاه جیک هویت، کارهای دشوار و کثیفی که ممکن بود به آن دست بزند را به او نشان داد و درنتیجه او را از کار برکنار کرد. نمایش واشنگتن در نقش این کارآگاه شرور در هفتادوچهارمین مراسم اسکار جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد.

فیلم: روز تعلیم (Training Day)

بازیگر: دنزل واشنگتن

سال: 2001

مدت زمان: 2 ساعت و 2 دقیقه


آموت گوت

آمون لیپالد گوت کاپیتان اتریشی نازی و فرمانده اردوگاه اجباری کراکوف-پلاشوف نازی ها در لهستان در دوران هولوکاست بود که بعدها به عنوان مجرم جنگی در لهستان اعدام شد. آمون گوت شخصیت رالف فاینز یک قاتل شرور نازی هاست که ویلن اصلی فیلم “فهرست شیندلر” استیون اسپیلبرگ محسوب می شود. فاینز در مقابل لیام نیسون قرار داشته و نقش گوت روانی و الکلی را ایفا می کند، کسی که برای لذت خودش یهودی را تحت شکنجه قرار می دهد. گوت یک ویلن ترسناک بود که شخصیت حقیقی آن ترس و وحشت بیشتری را نیز به وجود می آورد.

فیلم: فهرست شیندلر (Schindler’s List)

بازیگر: آموت گوت

سال: 1991

مدت زمان: 3 ساعت و 15 دقیقه


انتون چیگور

در فیلم “جایی برای پیرمردها نیست”، اثر اقتباسی از رمان کورمک مک کارتی، آنتون چیگور یک ویلن شرور است که همانند شخصیت های فرانکنشتاین، نابودگر و بیگانه، طعمه خود را، لولین ماس، یک سارق تگزاسی، که با یک چمدان پر از پول گریخته، را تعقیب می کند. چیگور، با بازی خاویر باردم، یک قاتل جدی است که قوانین خود را دارد و به اخلاقیات سنتی پایبند نیست. او از احساسات انسانی بهره ای نبرده و می خواهد هرطور که شده به طعمه اش دست یابد. چیگور با تفنگ مخصوص خود هرکسی را که در سر راهش قرار بگیرد کنار می زند و به راحتی شیر و خط انداختن جان یک نفر را می گیرد. اجرای زیبای خاویر باردم در این فیلم جایزه اسکار سال 2007 را برای او به ارمغان آورد.

فیلم: جایی برای پیرمردها نیست (No Country For Old Men)

بازیگر: خاویر باردم

سال: 2007

مدت زمان: 2 ساعت و 3 دقیقه

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های ورزشی که در سال 2018 اکران شدند


آنتونیو سالیری

“من از طرف تمام افراد معمولی جهان سخن می گویم. من قهرمان آن ها هستم. من حامی آن ها هستم. مردم سراسر جهان…من شما را آمرزیدم.” اجرای آبراهام در نقش سالیری یک شخصیت ظالم و متقاعدکننده را نشان می دهد که با وجود تمام بدی هایش قابل درک است. سالیری آهنگ ساز قصر پادشاه است که از آمدن آمادئوس موتسارت نابغه و شگفت انگیز به وین شوکه شده است. سالیری برای کنار زدن موتسارت جوان نقشه های زیادی می کشد که در نهایت او را کنار زده و در حال مرگ رها می کند.

فیلم: آمادئوس (Amadeus)

بازیگر: ام. مورای آبراهام

سال: 1984

مدت زمان: 3 ساعت


آریک گلدفینگر

شخصیت اصلی دومین فیلم جیمز باند، گرت فوربه در کنار مامور 007 شان کانری و در نقش گلدفینگر شرور نقش آفرینی می کند، یک قاچاق چی که در ساختمان ذخایر آمریکا بمب گذاشته و می خواهد تمام طلای ان را سرقت کند. در یکی از زیباترین فیلم های جیمز باند، در صحنه پایانی در جت کانری در مقابل این شخصیت ویلن مبارزه می کند.

فیلم: پنجه طلایی (Goldfinger)

بازیگر: گرت فروبه

سال: 1964

مدت زمان: 1 ساعت و 50 دقیقه


کالوین کندی

فیلم “جانگوی آزاد شده” سال 2012 از کوئنتین تارانتینو به بردگی و اسارت سیاهان در مزارع پنبه آمریکای جنوبی می پردازد. گرچه برخی این فیلم را به حقیقی نبودن متهم می کنند، اما کالوین کندی، صاحب مزرعه “کندی لند” می سی سی پی، یکی از شخصیت های ویلن سینماست که لئوناردو دی کاپریو نقش آن را ایفا می کند. یک شخصیت شرور، بدجنس و خودپسند که کریستوف والتز و جیمی فاکس، به همراه همسر دربند جانگو، می خواهند از مزرعه او فرار کنند. زمانی که کندی از نقشه آن ها باخبر می شود همه چیز به هم می خورد.

فیلم: جانگوی آزاد شده (Django Unchained)

بازیگر: لئوناردو دی کاپریو

سال: 2012

مدت زمان: 2 ساعت و 45 دقیقه

همچنین بخوانید: 7 فیلم رو به اکران ساموئل ال جکسون که منتشر تماشای آنها هستیم


دارت ویدر

زمانی که به ویلن ها فکر می کنید، دارت ویدر (که با نام اصلی اش آناکین اسکای واکر نیز شناخته می شود) اولین نامی است که به ذهن تان خطور می کند. شخصیت اصلی دنیای سیاه مجموعه جنگ های ستارگان که به عنوان مبارز لرد پالپاتین در امپراتوری کهکشان فعالیت می کند. در سه گانه اولیه ماهیت او معرفی شد (و در عین شرور بودنش به عنوان یک ویلن محبوب شد)، زیرا در ابتدا با نقش آفرینی در سه فیلم اولیه این مجموعه به شهرت رسید. در این سه فیلم اصلی جیمز ارل جونز صداپیشگی و دیوید پروز خلق آن را برعهده داشت. این ویلن سیاهپوش کاملا شرور بوده و می تواند با صاعقه خود دشمنان را به آتش کشیده و یا با نیرویش انسان را تکه تکه کند.

فیلم: مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars)

بازیگر: دیوید پروز، جیمز ارل جونز، هایدن کریستنسن

سال: 1977 – 2016

مدت زمان: مختلف


دکتر نو

برخی دکتر نو را جیمز باند ویلن می دانند. او در فیلم جیمز باند سال 1962 استانداردهای لازم شخصیت های ویلن را معرفی نمود. جوزف وایزمن کانادایی نقش دکتر ژولیسو نو را ایفا می کند، کارمند SPECTRE که می خواهد با سلاح هسته ای به ایالات متحده حمله کند. این شخصیت دوران جنگ سرد را نشان می دهد که سلاح های هسته ای جهان را تهدید می کردند. دانشمند هسته ای، دکتر نو می خواهد نبوغ خود را به جهان نشان داده و جیمز باند کانری باید پیش از اینکه دیر شود، جلوی او را بگیرد.

فیلم: دکتر نو (Dr. No)

بازیگر: جوزف وایزمن

سال: 1962

مدت زمان: 2 ساعت


الیجا پرایس

در فیلم “شکست ناپذیر” ام. نایت شیامالان، با بازی بروس ویلیس و ساموئل ال.جکسون، الیجا پرایس را آقای گلس می نامند. الیجا پرایس با بازی ساموئل جکسون فروشنده کتاب های کامیک است و همچنین به یک بیماری مبتلاست که بدنش را ضعیف و شیشه مانند می کد. به همین دلیل شیفته دیوید دان شده، یک گارد امنیتی که گویا قدرت های ابرقهرمانی دارد. در طول فیلم به این نتیجه می رسیم که پرایس یک شخصیت بلندپرواز اما اخلاق گرا است. اما پایان پیچیده فیلم بیننده را شوکه می کند.

فیلم: شکست ناپذیر (Unbreakable)

بازیگر: ساموئل ال.جکسون

سال: 2000

مدت زمان: 1 ساعت و 47 دقیقه

همچنین بخوانید: 4 فیلم رو به اکران گل گدوت که منتظر دیدن آنها هستیم


امپراتور پالپاتین

داستان امپراتور پالپاتین به عنوان امپراتور کهکشان در مجموعه جنگ های ستارگان آغاز می شود. با این حال او یک وجه پنهان هم دارد. پالپاتین یک شخصیت شرورتر از خودش به نام لرد دارت را نیز پدید می آورد. پالپاتین در تلاش است تا جدای جوان، ارباب اناکین اسکای واکر را کنار زده و امپراتوری کهکشان را به دست بگیرد. ایان مک‌ دیارمید در کل مجموعه نقش پالپاتین را ایفا کرده که بدترین سیاست محسوب می شود.

فیلم: مجموعه جنگ های ستارگان

بازیگر: ایان مک‌ دیارمید

سال: 1980 – 2005

مدت زمان: مختلف


گوردون گکو

“طمع خوب است.” این دیالوگ های فراموش نشدنی از شخصیت مایکل داگلاس در فیلم وال استریت سال 1987، سال های 1980 را نشان می دهند، سال هایی که تجار و بازاری ها برای رسیدن به سود شخصی اخلاقیات را زیر پا گذاشته و به هر کاری دست می زدند. گکو چنین شخصیتی است، کسی که برای رسیدن به سود، سهامداران را فریب داده و سرانجام کاراموزش بادفاکس، با بازی چارلی شین را نیز کنار میزند.

فیلم: وال استریت (Wall Street)

بازیگر: مایکل داگلاس

سال: 1987

مدت زمان: 2 ساعت و 6 دقیقه


هال-9000

کامپیوتر هال-9000 نام خلاصه شده کامپیوتر الگوریتم جستجوی کاشف است که در سفینه فضایی فیلم کلاسیک “2001: ادیسه فضایی” کوبریک به کار می رود، به این امید که انسان راز و خاستگاه خود را کشف نماید. کامپیوتر هال به این نتیجه رسید که عناصر اشتباهات انسانی ماموریت را به خطر می اندازد، و از آنجاییکه تصور می کرد دو فضانورد این سفینه، دیوید بومن و فرانک پول، ارتباط او را قطع کنند، سعی کرد آن دو را به قتل برساند. دیو سعی کرد از دست او بگریزد و کنترل دستی سفینه را به عهده گرفت. هال نماد خطرات هوش مصنوعی است که در آن زمان ساخته شد.

فیلم: 2001: ادیسه فضایی (2001: A Space Odyssey)

بازیگر: داگلاس رین

سال: 1969

مدت زمان: 2 ساعت و 41 دقیقه

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


هانیبال لکتر

هانیبال آدم خوار. این نام مستعار هانیبال لکتر روان شناس و باهوش است که قربانیان خود را به قتل رسانده و می خورد، و اکنون در یک زندان امنیتی مخصوص افراد روانی زندانی شده است. مامور اف بی آی، کلاریس استارلینگ، با بازی جودی فاستر، درباره دستگیری قاتل دیگری به نام بوفالو بیل، با او مصاحبه می کند. اجرای زیبای آنتونی هاپکینز در نقش لکتر روانی و باهوش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال 1991 را برای او به ارمغان آورد.

فیلم: سکوت بره ها (Silence Of The Lambs)

بازیگر: آنتونی هاپکینز

سال: 1991

مدت زمان: 2 ساعت و 18 دقیقه


هانس گروبر

جان سخت، علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های ایام کریسمس است، یکی از بهترین فیلم های مردانه هم می باشد. هانس گروبر، با بازی الن ریکمن، یک تروریست آلمانی بین المللی است که مغز متفکر سرقت ناکاتومی پلازا محسوب شده و می خواهد 600 میلیون دلار سرقت کند. در این اکشن افسانه ای سال 1988،افسر جان مک کلین، با بازی بروس ویلیس، نقش مقابل او را ایفا می کند (این فیلم اکنون یک فیلم کلاسیک کریسمس محسوب می شود).

فیلم: جان سخت (Die Hard)

بازیگر: الن ریکمن

سال: 1988

مدت زمان: 2 ساعت و 12 دقیقه


هانس لاندا

دومین هانس فهرست ما، هانس لاندا، با درجه نظامی اشتاندارتنفورر ارتش نازی، باید در فیلم “حرامزاده های لعنتی” کوئنتین تارنتینو در سال 2009، یهودی ها را یافته و آن ها را به قتل میرساند. به همین دلیل لقب “شکارچی یهودی” را به او داده بودند. یک کارآگاه بی رحم و سنگدل که از کشتن یهودیان لذت می برد. البته اگر به نفع اش باشد گاهی اوقات نیز از انجام این کار خودداری می کند. اجرای کریستف والتز در نقش هانس جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد. گرچه او در فیلم شکست نمی خورد اما یک افسر آمریکایی به نام الدو رین، با بازی برد پیت، به دنبال اوست.

فیلم: حرامزاده‌ های لعنتی

بازیگر: کریستف والتز

سال: 2009

مدت زمان: 2 ساعت و 33 دقیقه

همچنین بخوانید: رده بندی فیلم های گای ریچی از بدترین تا بهترین


جک تورانس

فیلم درخشش به عنوان سومین فیلم کوبریک در این فهرست، یکی از برترین و دیدنی ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می رود. جک تورانس یک نویسنده است که از زندگی خسته شده و خانواده اش را به یک هتل می برد، تا در هنگام تعطیلات و بسته شدن هتل در آنجا اقامت داشته و بنویسد. اما گویا گذشته تاریک هتل و فضای برف آلود اطراف بر او تاثیر گذاشته و او را به سمت جنون هل می دهد. در این شرایط تنها قربانی او خانواده اش هستند.

فیلم: درخشش (The Shining)

بازیگر: جک نیکلسون

سال: 1980

مدت زمان: 2 ساعت و 40 دقیقه


جک ویلسون

فیلم “شین” در سال 1953، اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین فیلم های وسترن تاریخ سینماست. در ابتدای فیلم، شین، با بازی الن واد، به شهر کوچک ویومینگ می رود. در آنجا متوجه می شود که بارون بی رحم، روفوس ریکر شهروندان را مجبور کرده از شهر خارج شوند تا خود را مالک آنجا بداند. ریدر برای بیرون راندن مردم از آنجا از افرادی را به کار می گیرد تا مردم را مجبور کند. جیک ویسلون، با بازی جک پالانس، شرورترین و بی رحم ترین قاتل شهر است که شین باید او را کنار بزند.

فیلم: شین (Shane)

بازیگر: جک پالانس

سال: 1953

مدت زمان: 1 ساعت و 58 دقیقه


جان دو

همه ما می دانیم که کوین اسپیسی یکی از برترین ویلن های دنیای حقیقی است. اما اجرای او نیز به یکی از بهترین ها بدل شده است. یکی از برترین نقش های او شخصیت جان دو است. کسی که براساس گناهان هفت گانه، شهروندان نیویورک را گناهکار دانسته و آن ها را به قتل میرساند. در این فیلم مورگان فریمن و برد پیت در نقش دو کارآگاه باید او را به دام بیندازند. گرچه آن دو جان را دستگیر می کنند، اما برایشان گران تمام می شود.

فیلم: سون (Se7en)

بازیگر: کوین اسپیسی

سال: 1995

مدت زمان: 2 ساعت و 8 دقیقه

همچنین بخوانید: لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


وربال کینت/کایزر شوزه

“من به خدا اعتقاد دارم و تنها چیزی که مرا می ترساند کایزر شوزه است.” این سخنان راجر وربال کینت، یک مجرم معلول، به کارآگاه هایی است که می خواهند پرونده قتل و کشتار در بندری در لس آنجلس را حل کنند. وربال تنها نجات یافته این حادثه است و در این فیلم شاهد یادآوری او درباره گروه خلافکاری هستیم که خودش هم جز آن ها بود. کارآگاه حدس می زند که یکی از آن ها کایزر شوزه است، مغز متفکر این کشتار. درحالی که در صحنه پایانی وربال از اداره پلیس خارج می شوذ، یک فکس جدید ارسال شده و راز تاریکی برملا می شود.

فیلم” مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

بازیگر: کوین اسپیسی

سال: 1995

مدت زمان: 1 ساعت و 48 دقیقه


لی وو-جین

او دائه سو به مدت 15 سال در یک اتاق بدون پنجره زندانی بود. تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که ساعت ها در مقابل دیوار مبارزه و تمرین کند. پس از آزادی باید طی پنج روز زندان بان خود را بیابد. می-دو در این کار به او کمک کرده و دائه سو به وو-جین نزدیک می شود. در صحنه پایانی وو-جین دلیل زندانی شدن دائه سو را به او می گوید. راز فاش شده در پایان این فیلم از کره جنوبی دائه سو را به مرز جنون می رساند.

فیلم: الدبوی (Old Boy)

بازیگر: یو جی-تائه9

سال: 2003

مدت زمان: 2 ساعت


لیتل بیل

در فیلم های هالیوودی پلیس ها همیشه شخصیت های مثبت هستند. اما در فیلم نابخشوده سال 1992 چنین نیست. جین جکمن نقش لیتل بیل، کلانتر شهر، و دشمن شخصیت ویلیام مانی کلینت ایستوود، قاتل پیشین که اکنون برای یافتن شغل به زادگاهش بازگشته، ایفا می کند. کلانتر لیتل بیل داگت اجازه نمی دهد به مردی که در سال گذشته یک روسپی را کتک زده و دزدیده و دوباره به شهر بازگشته، آسیب برسانند. گرچه نیت لیتل بیل مثبت است، اما او با بی رحمی و شقاوت به خواسته اش می رسد و به یک ویلن بی رحم بدل می شود.

فیلم: نابخشوده (Unforgiven)

بازیگر: جین هکمن

سال: 1992

مدت زمان: 2 ساعت و 11 دقیقه

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


لرد والدمورت

داستان مشابه اناکین اسکای واکر، که در آن تام ریدل یک جادوگر جوان و نابغه است که به دام نیروی سیاه افتاده است. تام ریدل سپس به لرد والدمورت بدل می شود، دشمن ابدی هری پاتر که از طریق تله پاتی با او در ارتباط است. والدمورت و هراهانش (مرگ خواران) به دنیای جادو رفه و شخصیت های معمولی را به قتل میرسانند. یک نبرد حماسی که در هشت فیلم هری پاتر رخ داده و به نبرد پایانی خیر و شر منجر می شود.

فیلم: مجموعه هری پاتر (Harry Potter – 4-7)

بازیگر: رالف فاینز

سال: 2005-2011

مدت زمان: مختلف


مکس کدی

“تو وکیل من بودی. این گزارش می توانست چهارده سال به عمرم بیفزاید.” مکس کدی یک مرد سختکوش است. او که به جرم تجاوز به 14 سال زندان متهم شده اکنون پس از آزادی می خواهد وکیل پیشین خود، با بازی نیک نولتی را بیابد. دیدار آن ها می تواند جالب باشد. کدی متوجه شده که سام باودن، وکیلش، بیش از یک دهه پیش گزارشی داشته که می توانسته او را نجات دهد اما چون می دانست کدی گناهکار است آن گزارش را دفن کرد. کدی می خواهد از سام انتقام بگیرد، بنابراین خانواده اش را تهدید کرده، سگشان را با زهر کشته و به دخترشان (با بازی ژولیت لویس) آزار می رساند. او برای گرفتن انتفام هرکاری می کند و در نهایت در صحنه  پایانی در یک کشتی در آب های تنگه وحشت رو به روی هم قرار می گیرند. یک فیلم زیبا که اجرای رابرت دنیرو در نقش کدی دیدنی است.

فیلم: تنگه وحشت (Cape Fear)

بازیگر: رابرت دنیرو

سال: 1991

مدت زمان: 2 ساعت و 8 دقیقه


میکی و مالوری ناکس

فیلم سال 1994 الیور استون که یک فیلم عجیب و البته مدرن محسوب می شود. میکی و مالوری ناکس ( با بازی وودی هارلسون و ژولیت لویس) دو قاتل روانی و اجتماع گریز هستند که به قتل های خود ادامه می دهند. سرانجام به زندان رفته و واین گیل، با بازی رابرت داونی جونیور، یک روزنامه نگار، با آن ها مصاحبه می کند. اما یک اتفاق باعث فرار آن ها شده و در سراسر آمریکا به کشتارشان ادامه می دهند. این فیلم بحث برانگیز الهام بخش قتل های بسیاری بود که تیراندازی دبیرستان کلمباین در سال 1999 یکی از آن ها می باشد.

فیلم: قاتلین بالفطره (Natural Born Killers)

بازیگر: وودی هارلسون و ژولیت لویس

سال: 1994

مدت زمان: 2 ساعت و دو دقیقه

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


نوآ کراس

جان هاستون در فیلم محله چینی های سال 1974 نقش نوآ کراس بی رحم را ایفا می کند. جیک گیتس برای بررسی علت مرگ هالیس مالوری، داماد کراس، که جسدش در انباری یافت شد، استخدام شده است. این بررسی ها دخیل بودن نوآ کراس، ثروتمندترین و قدرتمندترین مرد آن زمان لس آنجلس در این قتل را ثابت می کند. کراس یک شخص فاسد است که برای حفظ ثروت خود به هر کاری دست می زند.

فیلم: محله چینی ها

بازیگر: جان هاستون

سال: 1974

مدت زمان: 2 ساعت و 11 دقیقه


نورمن بیتس

نقش آفرینی آنتونی پرکینز در نقش یک قاتل در فیلم روانی سال 1960 از هیچکاک، یکی از برترین نقش های تاریخ هالیوود محسوب می شود. او در این نقش صاحب بیتس متل است. زمانی که ماریون کرین پس  از سرقت پول از رئیس اش به این متل می آید، هویت واقعی نورمن آشکار می شود. نورمن که شیفته مادرش است، پس از مرگ مادر، شخصیت دوگانه یافته و قتل دست میزند. علاقه او به تاکسی درمی نشان از شرور بودن او دارد.

فیلم: روانی (Psycho)

بازیگر: آنتونی پرکینز

سال: 1960

مدت زمان: 1 ساعت و 49 دقیقه


نورمن استانسفیلد

توانایی گری الدمن در نقش آفرینی در هالیوود شناخته شده است. اجرای او در نقش وینستون چرچیل بریتانیایی در فیلم 2017 “تاریک ‌ترین لحظات” (Darkest Hour) یا نقش درکسل اسپیوی گانگستر در فیلم “عشق حقیقی” (True Romance) از جمله برترین اجراها بوده است. اما در فیلم لئون حرفه ای لوک بسون در سال 1994 نقش نورمن استانسفیلد را ایفا کرد. این شخصیت یک فرد مواد فروش و خلافکار بوده است که پس از قتل عام خانواده ناتالی پورتمن جوان، پورتمن با یک مزدور با بازی ژان رنو دوست می شود تا رمزوراز مبارزه و گرفتن انتقام را به او بیاموزد.

فیلم: لئون حرفه ای (Leon: The Professional)

بازیگر: گری الدمن

سال: 1994

مدت زمان: 1 ساعت و 50 دقیقه

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


پرستار رچد

گرچه فهرست ما پر از شخصیت های منفی مرد است، اما شخصیت های منفی زن هم وجود دارند. پرستار رچد یکی از شرورترین شخصیت های منفی زن 50 سال اخیر است. او در داستان فیلم کلاسیک “دیوانه از قفس پرید” از رمان کن کیسی، یک پرستار است. لوئیس فلچر نقش این پرستار مستبد و سخت گیر را ایا می کند که اداره کردن یک بیمارستان روانی را برعهده داشته تا اینکه یکی از بیماران، رندل مک مورفی، با بازی جک نیکلسون، علیه او شورش می کند.

فیلم: دیوانه از قفس پرید (One Flew Over The Cuckoo’s Nest)

بازیگر: لوئیس فلچر

سال: 1975

مدت زمان: 2 ساعت و 14 دقیقه


پاتریک بیتمن

آیا در موارد قبلی گوردن گکو را به عنوان ویلن دهه 80 معرفی کردیم؟ شاید زود قضاوت کردیم. پاتریک بیتمن روانی آمریکایی نماد کامل ظلم، شرارت و نخوت فرهنگ دهه 80 میلادی است. بیتمن با بازی کریستین بل یک شخص شرور و بی رحم است که نمی تواند عواطف انسانی را تجربه نماید. او تنها با کشتن فاحشه ها، افراد بی خانمان و حتی همکارانش احساس لذت می کند. این شخصیت که از کتاب برت ایسوت الیس به همین نام خلق شده، یکی از شرور ترین ویلن های تاریخ سینماست.

فیلم: روانی آمریکایی (American Psycho)

بازیگر: کریستین بل

سال: 2000

مدت زمان: 1 ساعت و 44 دقیقه


پرینسیپال رونی

یکی از طنزآمیزترین شخصیت های این فهرست، پرینسیپال رونی که در مقابل فریس بولر قرار دارد. فریس بولر همیشه قوانین مدرسه را زیر پا می گذارد اما از آنجاییکه بسیار دوست داشتنی است، یکی از افراد محبوب یک محله در شیکاگو محسوب مب شود، درنتیجه به ماجراجویی هایی کشیده می شود که باعث میشود احمق به نظر برسد. جفری جونز نقش رونی را ایفا می کند که باید در مقابل او بایستد. یک ویلن با قلب مهربان که بینندگان از رودررویی او و فریس بولر، با بازی متیو برودریک، لذت می برند.

فیلم: مرخصی فریس بولر (Ferris Bueller’s Day Off)

بازیگر: جفری جونز

سال: 1986

مدت زمان: 1 ساعت و 43 دقیقه

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


سائورون

گرچه سائورون در فیلم اقتباسی از “ارباب حلقه ها”ی جی.آر.آر تولکین دیالوگ اندکی دارد، اما به خوبی می توان شرارت را در او دید. او در سه فیلم پتر جکسون به عنوان یک موجود شرور در قلب موردور دیده می شود. سالا بیکر و بندیکت کامبربچ در مجموعه فیلم های “هابیت”، شخصیت او را به نمایش گذاشته اند. در سرزمین ارباب حلقه ها، سائورون منبع شرارت است که جنگجویان خود را برای یافتن حلقه می فرستد.

فیلم: سه گانه ارباب حلقه ها (Lord Of The Rings)

بازیگر: بندیکت کامبربچ، سالا بیکر

سال: 2001 – 2003

مدت زمان: مختلف


شوتر مک گوین

“من هم مثل تو برای صبحانه … می خورم.” “تو برای صبحانه … می خوری؟” این مکالمه در فیلم گیلمور شاد سال 1996، بین شوتر مک گوین گلف باز و گیلمور شاد هاکی باز ( با بازی کریستوفر مک دونالد و ادم سندلر) رخ می دهد. مک گوین یک شخصیت تنفربرانگیز و مشمئز کننده است که حالتان را بد می کند.

فیلم: گیلمور شاد (Happy Gilmore)

بازیگر: کریستوفر مک دونالد

سال: 1996

مدت زمان: 1 ساعت و 33 دقیقه


تانوس

یکی از نقاط مشترک ویلن ها این است که هدف بزرگی داشته و برای رسیدن به آن هرکاری می کنند. شخصیت ویلن تانوس در دنیای مارول هم به همین صورت است؛ او تصور می کند با از بین بردن نیمی از جمعیت جهان به کمک سنگ های بی نهایت، می تواند با کمبود منابع حیاتی مبارزه کند. او در این راه هرچیزی را قربانی کرده و هر مانعی را از سر راه برمی دارد.

فیلم: انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War)

بازیگر: جاش برولین

سال: 2018

مدت زمان: 2 ساعت و 40 دقیقه

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


جوکر

“آیا می خواهی بدانی این زخم ها از کجا آمده اند؟ چگونه می توان فهرست برترین ویلن ها را تهیه کرد و نام جوکر را در آن قرار نداد؟ منظورمان نسخه های جک نیکلسون یا جرد لتو نیست. شخصیت جوکر هیث لجر در “شوالیه تاریکی” کریستوفر نولان در سال 2008، بهترین نسخه از دشمن بتمن محسوب می شود. جوکر هیث لجر شوخ، حسابگر و دیوانه بود. او نه به دلیل منفعت مالی بلکه به دلیل نابودی بشر به شهر گوتام حمله کرد، تا شاهد سوختن آن باشد. این نقش آفرینی زیبا برای لجر جایزه اسکار را به ارمغان آورد.

فیلم: شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

بازیگر: هیث لجر

سال: 2008

مدت زمان: 2 ساعت و 32 دقیقه


تامی دویتو

با تامی دویتو نمی توان شوخی کرد. شخصیت کوتاه دویتو با بازی جو پسکی، یک گانگستر روانی است که حتی به عنوان عضوی از مافیا هم نمی توان شرارت های او را توجیه کرد. او در کنار شخصیت های هنری هیل از ری لیوتا و جیمی کانوی از رابرت دنیرو، عضو رفقای خوب است. اما بر سر هر چیز کوچک و بی ارزش جان انسان ها را می گیرد. این شخصیت از شاهکار مارتین اسکورسیزی در سال 1990 ساخته شده که خود اقتباسی از رمان توماس دی سایمون محسوب می شود. و یک جانی را نشان می دهد که پس از حوادث عجیب سال 1979 ناپدید شد.

فیلم: رفقای خوب (Goodfellas)

بازیگر: جو پسکی

سال: 1990

مدت زمان: 2 ساعت و 28 دقیقه


ژان بتیست امانوئل زورگ

“اگر می خواهی کاری انجام شود، خودت آن را انجام بده!” ژان بتیست امانوئل زورگ گانگستر فضایی شرور است که می تواند سنگ هایی را که زمین را در برابر بیگانه ها محافظت می کند، به دست آورد. متاسفانه زورگ در خدمت بیگانه ای است که می خواهد زمین را نابود کرده و هرروز به آن نزدیک تر می شود. زورگ باید از بیگانه محافظت کند تا انسان به پنج عنصر  دسترسی نداشته و نتواند در برابر بیگانه از خود دفاع کند. او باید سرانجام این پنج عنصر را از کوربن دالاس، با بازی بروس ویلیس، برباید.

فیلم: عنصر پنجم (The Fifth Element)

بازیگر: گری الدمن

سال: 1997

مدت زمان: 2 ساعت و 7 دقیقه

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. پارسا

    خرداد 23, 1400

    جای آزوگ در هابیت و کایلو رن در جنگ ستارگان و نورمن آزبورن (گرین گابلین ) در مرد عنکبوتی خالی بود

    پاسخ

  2. Aileen

    اردیبهشت 21, 1399

    جای دکتر کی (Dr K) شخصیت منفی سریال کره ای Partners For Justice 2 محصول 2019 خیلی خیلی خالیه که با بازی فوق‌العاده بازیگر محبوب کره ای ها نو مین وو (Noh Min Woo) خیلی محبوب تر و قشنگ تر هم شده و به نظرم یکی از بهترین و باهوش ترین شخصیت های منفی هسته

    پاسخ

  3. Masoud

    تیر 27, 1398

    بقیه یه طرف جوکر یه طرف

    پاسخ

  4. خراشادیزاده

    آذر 28, 1397

    جان کرامر

    پاسخ