فیلم های رو به اکران ادوارد نورتون در آینده نزدیک

ادوارد نورتون یک بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که به دلیل بازی در فیلم های “ترس کهن” (Primal Fear) در سال 1996، “تاریخ مجهول آمریکا” (American History X) در سال 1998 و “بردمن” (Birdman) یا “فضیلت غیرمنتظرهٔ جهل” در سال 2014، نامزد سه جایزه اسکار شد.

فیلم های دیگر او عبارت اند از، “مردم در برابر لری فلینت” (The People vs. Larry Flynt – 1996)، “باشگاه مبارزه” (Fight Club – 1999)، “اژدهای سرخ” (Red Dragon – 2002)، “ساعت بیست و پنجم” (25th Hour – 2002)، “قلمروی بهشت” (Kingdom of Heaven – 2005)، “شعبده باز” (The Illusionist – 2006)، “قلمرو طلوع ماه” (Moonrise Kingdom – 2012) و “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel – 2014). او همچنین در برخی فیلم ها کارگردانی و نویسندگی را نیز برعهده داشته است، از جمله فیلم “حفظ ایمان” (Keeping the Faith) در سال 2000. فیلمنامه های مشترک دیگر او عبارت اند از: امتیاز (The Score – 2001)، فریدا (Frida – 2002) و هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk – 2008).

کمال گرایی و حضور در “تاریخ مجهول آمریکا” شهرت او را دو چندان کرد. تونی کی کارگردان یک سال مشغول ویرایش این فیلم بود که در آن زمان نورتون او را راهنمایی کرد. سرانجام نورتون خودش آن را ویرایش کرد که باعث شد نسخه او بیست دقیقه طولانی تر باشد. در هنگام ضبط فیلم “اژدهای سرخ” با برت رتنر کارگردان به مشکل برخورد. زیرا با چند برگه فیلمنامه خودش به سر صحنه آمده بود و می خواست آن صحنه ها هم ساخته شوند که به جروبحث با کارگردان و تهیه کننده ها منجر شد. در حین ضبط “هالک شگفت انگیز” هرروز صحنه ها را بازنویسی می کرد. سرانجام انجمن نویسندگان گیلد فیلمنامه را منحصرا به نام زک پن، فیلمنامه نویس فیلم متعلق دانست، که معتقد بود نورتون فیلمنامه او را تغییر نداده است.

او در کنار بازیگری، یک فعال محیط زیست و فعال اجتماعی و عضو هیئت امنای Enterprise Community Partners، یک سازمان غیردولتی برای ساخت مسکن ارزان، تاسیس شده توسط پدربزرگش جیمز روز، می باشد. او رئیس شعبه آمریکایی Maasai Wilderness Conservation Trust است. همچنین در سال 2009 در ماراتون شهر نیویورک دوید تا برای این سازمان پول جمع کند.

همچنین از طریق شبکه اجتماعی Crowdrise، مخصوص جمع آوری پول و خیریه توسط داوطلبین، پول جمع کرده و به خیریه ها کمک می کند. در جولای 2010، دبیرکال سازمان ملل، بان کی مون، او را به عنوان سفیر صلح آمریکا در بخش تنوع زیستی معرفی کرد. در 2 جولای 2014، به عنوان رئیس سینمای خیریه Signature Theatre در نیویورک منتصب شد. او از سال 1996 در این سینما فعالیت داشت و در حین ساخت میدان این سینما نیز همکاری کرد.

شاید تا به اینجا این سوال به ذهن تان برسد که فیلم بعدی ادوارد نورتون چیست؟ خوشبختانه در اینجا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. در اینجا فیلم آماده برای اکران ادوارد نورتون در سال 2019 را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم این فیلم ادوارد نورتون همانند فیلم های پیشین او باشد. با پروشات همراه باشید.


بروکلین لعنتی – Motherless Brooklyn – 2019

یک درام جنایی به نویسندگی و کارگردانی ادوارد نورتون براساس رمانی به همین نام نوشته جاناتان لسم که نورتون در این فیلم نقش آفرینی هم دارد. یک کارآگاه خصوصی که به نشانگان توره دچار است، باید راز قتل یک معلم در سال های 1950 نیویورک را حل نماید. بازیگران فیلم عبارت اند از: ادوارد نورتون در نقش لیونل ازروگ، دوست فرانک، ویلم دفو در نقش پل رندولف، بروس ویلیس در نقش فرانک مینا، مربی و تنها دوست لیونل و همسر جولیا، گوگو امبتا-را، الک بالدوین، چری جونز، ایتان سوپلی در نقش گیلبرت کونی، لسلی من در نقش جولیا مینا همسر فرانک، جاش پیز در نقش ویلیام لیبرمن، فیشر استیونز، مایکل کی.ویلیامز، رابرت ویزدم، آلجی اسمیت، بابی کاناوله در نقش تونی ورمونت، دالاس رابرتز در نقش دنی فانتل و کندیس اِم. اسمیث.

نورتون از اوایل سال های 2000 مشغول ساخت این فیلم بود، گرچه مطمئن نبود خودش کارگردانی آن را برعهده می گیرد یا نه. در فوریه 2014 این پروژه به کارگردانی نورتون تایید شد. برت رتنر از طریق کمپانی خود، RatPac Entertainment، تهیه کنندگی فیلم را برعهده گرفت.

در فوریه 2018 تولید این فیلم در شهر نیویورک آغاز شد و نورتون، ویلم دفو، بروس ویلیس، گوگو امبتا-را و الک بالدوین، اجرای آن را برعهده گرفتند. بابی کاناوله و دالاس رابرتز هم چند هفته بعد به بازیگران فیلم پیوستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه پالپ فیکشن (Pulp Fiction) که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم