معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “پالپ فیکشن” (Pulp Fiction)

پالپ فیکشن یا داستان عامیانه یکی از برترین فیلم های تاریخ سینماست که به توضیح یا معرفی نیاز نداشته و درباره آن بسیار صحبت شده است. داستان غیرخطی، شخصیت های رنگارنگ، دیالوگ های هوشمندانه و داستان پیچیده و در عین جالب، از جمله جذابیت های این فیلم محسوب می شوند. در این مقاله سعی کرده ایم فیلم های مشابه این کلاسیک سال 1994 که از لحاظ داستان، شخصیت پردازی، روایت و مضامین، به این اثر نزدیک هستند را به شما معرفی می کنیم. از آنجاییکه پالپ فیکشن فیلم محبوب بسیاری از افراد است، بنابراین امیدواریم از این مقاله لذت برده و فیلم های مورد علاقه خود را در این فهرست ببینید. سعی کرده ایم به جای نام بردن از فیلم های دیگر تارنتینو، از فیلم های دیگر استفاده کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. یادگاری – Memento – 2000

بدون شک “یادگاری” بهترین فیلم کارگردانی شده توسط کریستوفر نولان است که با ویرایش خیره کننده و قرار دادن قسمت هایی از فیلم که براساس خط زمانی پیش نمی رود، گذشته و حال را در کنار هم گذاشته و یک فیلم نئو-نوآر رازآلود را در اختیار بیننده قرار می دهد. فیلمنامه این اثر هم یکی از بهترین فیلمنامه های برادران نولان است که با وجود بودجه کم خوب از آب درآمده است. این فیلم از آن دست فیلم هایی است که باید چندین بار تماشا کنید تا به موضوع آن پی ببرید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


9. جکی براون – Jackie Brown – 1997

یکی از فیلم های دست کم گرفته شده تارانتینو، که با وجود یک فیلمنامه زیبا، شخصیت ها در یک دنیای واقعی قرار دارند. اجرای پم گریر در این فیلم یکی از بهترین اجراهای کارنامه بازیگری اوست. شخصیت پردازی زیبا، ریتم پرانرژی فیلم، لحظه های پرتنش، و مضامین احساسی، باعث می شود که این فیلم هرگز قدیمی نشود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


8. قاتلین بالفطره – Natural Born Killers – 1994

بدون شک فضای تاریک فیلم پیام آور یک اثر خاص است. شخصیت الیور استون با وجود اجراهای زیبا برجسته شده و داستان درباره زوجی است که در ماه عسل خود به قتل دست زده و توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند. این فیلم در زمان اکران به دلیل نمایش بی پروای خشونت به یک اثر بحث برانگیز بدل شد. یک فیلم پرسروصدا و دیوانه کننده که نفس را در سینه تان حبس کرده و شدت خشونت انسانی را به نمایش می گذارد، البته تا حدی که یک فیلمساز از پس آن بربیاید.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


7. قاپ زنی – Snatch – 2000

گای ریچی با ساخت فیلم “قاپ زنی” که ادامه فیلم “قفل، انبار و دو بشکه باروت” (Lock, Stock, and Two Smoking Barrels – 1998) محسوب می شد، مسیر تارانتینو را دنبال کرد. فیلم درباره سرقت یک الماس و سارقان آن است، درحالی که قسمت بعدی آن به مبارزه این شرکت کنندگان در رینگ غیرقانونی بوکس می پردازد. یک فیلم جالب با دیالوگ های به یادماندنی و ویرایش موفق که توانست صحنه های مختلف اثر را به هم مرتبط کند و درنتیجه تمام صحنه ها هوشمندانه هستند.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


6. جیغ – Scream – 1996

یک کمدی ترسناک که خودش را چندان جدی نگرفته و یک اثر سینمایی که کارگردان فقید آن، وس کراون، می تواند این فیلم را خوب درک کند. گرچه داستان و ژانر فیلم متفاوت است، اما فیلم درباره یک قاتل ماسک پوش است که صحنه های خونین را به وجود آورده است و برعکس این شخصیت ها، فیلم جالب و خوش ساخت است. گرچه هر چهار فیلم این چندگانه دیدنی بودند اما فیلم نامه نویسی و حال و هوای آن با فیلم اول قابل مقایسه نبودند. و فیلم اول همچنان جذابیت خود را حفظ نموده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


5. سگ های انباری – Reservoir Dogs – 1992

شاید بهتر بود این فیلم در صدر قرار بگیرد زیرا خود پالپ فیکشن است و تنها داستان و ساختار آن کمی تغییر کرده است. یکی از فیلم های آغازین تارانتینو که با نمایش حوادث پس از سرقت جواهرات داستان اعتماد، خیانت، خشونت و کمدی سیاه را نشان می دهد. برخی از صحنه های فیلم برجسته تر هستند، مانند صحنه آغازین شام (که نمایشگر بهترین فیلم نامه تارانتینو است) و صحنه شلیک پایانی.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


4. بوس بوس بنگ بنگ – Kiss Kiss Bang Bang – 2005

شین بلک اخیرا با فیلم کمدی سیاه “مردان خوب” (The Nice Guys) با اجرای رایان گاسلینگ و راسل کرو، خوش درخشید، اما “بوس بوس بنگ بنگ” یکی از برترین فیلم های اوست. نه تنها شخصیت های او برجسته تر هستند، بلکه داستان قتل هم گیراتر می باشد. یک اثر دیگر در ژانر پلیسی، که فیلمنامه بلیک آن را به یادماندنی و جالب می کند. رابرت داونی جونیور (به عنوان یک کلاهبردار بازیگر شده) و وال کیلمر (به عنوان یک کارآگاه همجنسگرا) اجرای زیبایی داشته و این اثر را به یک اثر بی نظیر تبدیل کرده اند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


3. جان سخت – Die Hard – 1988

فیلمی که باعث درخشش بروس ویلیس شد و یک قهرمان جالب و قدرتمند را نشان می دهد که با خونسردی از پس هر شرایطی برآمده و خطرات را کنار می گذارد و همین شرایط بغزنج و پیچیده و قهرمان اصلی است که جان سخت را به یک تریلر به یادماندنی بدل کرده است. دیالوگ های فیلم هم زیبا بوده و وهانس گروبر، یکی از برترین ویلن های تاریخ سینماست که الن ریکمن فقید نقش آن را ایفا می کند. یک اثر زیبای کلاسیک که باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول


2. حرامزاده‌های لعنتی – Inglorious Basterds – 2009

تلاش تارانتینو برای ساخت یک فیلم جنگی، درباره یک سرویس جاسوسی یهودی-آمریکایی که می خواهند سینمایی را که قرار است یک فیلم نازی در آن اکران شود، منفجر کنند. در فیلمنامه زیبای این فیلم، کال.هانس لاندا، یک نازی شرور، را میبینیم که برای یافتن یهودی ها به خانه یک مزرعه دار می رود. از آنجاییکه این فیلم دیالوگ های بسیار زیبا و به یادماندنی دارد، یک اثر دیدنی و جذاب است که می تواند برای طرفداران “جان سخت” هم محبوب باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


1. رفقای خوب – Goodfellas – 1990

یک درام جنایی زیبا درباره زندگی گانگستری که از دیدگاه یک گانگستر به نمایش گذاشته می شود، که تصور می کند هر قدمی که برمی دارد و هر کاری که انجام می دهد باعث پیشرفت کاری اش شده است. استعداد مارتین اسکورسیزی اثر خود را نشان داده و یکی از تاثیرگذارترین فیلم های این ژانر را پدید می آورد. ایدئولوژی نمایش داده شده در این فیلم، انرژی پیش برنده روایت؛ شخصیت های قوی فیلم، و صحنه های زیبای داستان، نشان دهنده نبوغ این فیلمساز است. یک فیلم خوش ساخت که استانداردهای سینما را تغییر داد و تا سال ها به عنوان یکی از برترین فیلم های سینما باقی می ماند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Ali

    فروردین 3, 1399

    جای قفل انبار دوبشکه باروت شدیدا خالیه تو این لیست

    پاسخ