لیست غم انگیزترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند

هیچکس دلش نمی خواهد غمگین باشد. اما زندگی بدون احساسات متفاوت اش ارزش ندارد. حتی اگر در زندگی سخت تلاش کنید، بازهم برخی مسائل دردناک خواهند بود. در حقیقت، اغلب احساسات انسانی چند بعدی هستند. هیچ چیزی بدون غم به دست نمی آید، حتی عشق. غم اجتناب ناپذیر است اما دائمی نیست. تلاش برای فرار از چیزهای دردناک است که ما را به سمت فیلم های شاد سوق می دهد. شاید برخی تصور کنند ساخت فیلم های غم انگیز منطقی نیست، زیرا مسلما کسی دوست ندارد ناراحت شود. اما همانطور که گفتیم، غم قسمت جدایی نابخش زندگی است که فیلم ها نیز همان را منعکس می کنند. در اینجا فهرستی از غم انگیزترین فیلم های سال 2018 را به شما معرفی می کنیم که اشک تان را درمی آورند. فیلم های عاشقانه غم انگیز، فیلم های نوجوانانه غم انگیز، فیلم های کودکانه غم انگیز و فیلم های مربوط به جدایی در این فهرست جای دارند. یا پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


15. نوستالژی – Nostalgia – 2018

در زندگی برخی چیزها برایمان بسیار عزیز هستند. این به دلیل ارزش مادی آن وسایل نیست، بلکه به این دلیل است که ما را با یک خاطره یا یک از عزیز از دست رفته پیوند می دهند. اگر آن وسیله به یکی از این احساسات مربوط باشد در آن صورت برایمان عزیز می شود. فیلمنامه این فیلم به همین موضوع مربوط است. در این فیلم داستان شخصیت هایی در کنار هم قرار می گیرد که به هم مرتبط هستند و در پایان یک سوال پیچیده به وجود می آورند. چه چیز مهم تر است: آن وسیله یا احساس؟ یا اینکه هردو پس از مدتی به یک چیز تبدیل می شوند؟

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های عاشقانه که در سال 2018 اکران شدند


14. خورشید نیمه شب – Midnight Sun – 2018

برخی از داستان های عاشقانه از آغاز محکوم به فنا هستند و این حقیقت آن ها را غم انگیزتر می کند. این فیلم چنین داستانی را بیان می کند. کتی پرایس از یک بیماری نادر رنج می برد که از هر یک میلیون یک نفر به آن دچار می شوند. قرار گرفتن در معرض خورشید حالش را بد کرده و در نهایت او را می کشد. بنابراین او بیشتر وقت خود را درون خانه می گذراند. و هرروز از پشت پنجره چارلی را میبیند. سال ها بعد پس از فارغ الحصیلی با گیتار خود به ایستگاه قطار می رود تا در آنجا گیتار نواخته و اوقات خوشی داشته باشد. در آنجا چارلی برای اولین بار او را دیده و از آنجاییکه نمی داند او کیست عاشقش می شود. اما برخی از عشق ها با درد همراه هستند و گرچه این فیلم آغاز زیبایی دارد اما پایانش غم انگیز است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


13. توی جایگزین ناپذیر – Irreplaceable You – 2018

سام و ابی از زمان کودکی جدایی ناپذیر بودند. در بزرگسالی تصمیم گرفتند باهم ازدواج کنند. اما با ابتلای ابی به سرطان زندگی آن ها دگرگون شد. ابی که از شرایط جدید نترسیده تصمیم می گیرد از زندگی اش به نحو احسن استفاده کند. یکی از اولیت های زندگی او یافتن یک فرد مناسب برای سام است. ابی می ترسد که پس از مرگش سام تنها و غمگین شود. اما انسان نمی تواند همه چیز را کنترل و درست کند. هرآنچه که پشت سر می گذارید از پس خود برمیاد و ابی نباید در این باره نگران باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


12. انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

شاید فیلم های ابرقهرمانی را به ندرت در میان فیلم های غم انگیز بینیم اما این شخصیت ها می توانند دوران سختی را داشته و با مشکلات رو به رو شوند، تا برای بقای خود تلاش کرده و یا در مقابل دشمن سرسخت مبارزه کنند. این فیلم به دلیل وجود شخصیت های جالب، شرایط مضحک و دیالوگ های طنز می توانست یک اثر کمدی باشد. اما به نظر می رسد که همه این عناصر تنها درد بیننده را تخفیف می دهند. باوجود مرگ شخصیت های مهم و دوست داشتنی، قلب بیننده درد گرفته و اشک او سرازیر می شود. اگر جمله “آقای استارک، حالم خوب نیست” قلب تان را به درد نیاورده و احساساتی نشده اید، پس حتما مشکل دارید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های جنایی که در سال 2018 اکران شدند


11. همسر – The Wife – 2018

یک فیلم اقتباسی از رمانی به این نام نوشته مگ ولیتزر درباره زوجی که برای حرفه خود به یکدیگر وابسته اند. جو کاسلمن یک نویسنده موفق است که قرار است نوبل ادبیات را دریافت کند. اما کسی نمی داند که این رمان ها نوشته خودش نیستند. بلکه نوشته همسرش جوان هستند که همیشه می خواسته نویسنده شود اما به دلیل سرکوب نویسندگان زن توسط انتشارات خواسته خود را فدا کرده است. پس از سال ها جوان خسته شده، زیرا نمی تواند آثارش را متعلق به خود بداند و همسرش از این شهرت و افتخار لذت می برد. جوان تا چه زمانی می تواند اینگونه زندگی کند؟

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


10. کریستوفر رابین – Christopher Robin – 2018

همه ما در کودکی پر از امید و آرزو و رویا بودیم و تصور می کنیم می توانیم به همه شان دست یابیم. کودکی یک دوران جادویی است و برای کریستوفر جادویی تر هم بود زیرا این دوره را با پو، پیگلت، تیگر و موجودات دیگر گذراند. زندگی او شاد و جادویی بود تا اینکه با بزرگ شدن مجبور شد تمام دوستانش را پشت سر بگذارد. زندگی بر او غلبه کرد و خوشی ها را از او گرفت. او از زندگی دور شد و نگاهش به آن تغییر کرد. اگر شما چنین حس مشابه ای دارید، در آن صورت این فیلم می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. یادآوری روزهای خوش گذشته قلب تان را به درد می آورد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


9. تالی – Tully – 2018

والدین بودن دشوار است و سروکله زدن با کارهای خانه و کودکان دردسر زیادی دارد. “تالی” به چنین دردسرهایی می پردازد. مارلو، با بازی زیبای شارلیز ترون، مادر دو فرزند است که یکی دیگر هم در راه دارد. او آنقدر درگیر کارها شده که خودش را فراموش کرده است. زمانی که مارلو از مسئولیت ها خسته شده تالی به سراغش می آید. تالی یک پرستار شب است که به مارلو کمک می کند به همه کارها رسیدگی کند، از بچه ها گرفته تا همسرش. گرچه این فیلم چندان غم انگیز نیست اما اگر صاحب فرزند باشید، تماشای سختی های والدین می تواند اشک تان را درآورد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


8. کداکروم – Kodachrome – 2018

کودکان دنیا را از نگاه والدین شان می شناسند و همین نگاه رابطه آن ها را شکل می دهد. بن نتوانسته در برابر پسرش مت چهره خوبی از خود نشان دهد. رابطه آن ها آنقدر فروپاشیده که نزدیک به یک دهه باهم حرف نزده اند. یک روز، یک زن به سراغ مت آمده و خود را به عنوان دستیار و پرستار پدر مت معرفی کرده و به او اطلاع می دهد که پدرش رو به مرگ است. آخرین آرزویش این است که به کنزاس بیاید، جایی که عکس های کداکروم را گرفت. مت که در ابتدا مطمئن نیست سرانجام با پدر همراه می شود. این سفر رابطه این پدر و پسر را مجددا شکل می دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


7. بن برگشته – Ben is Back – 2018

هر پدر و مادری از بازگشت فرزندش در تعطیلات خوشحال می شود. اما هالی برنز اینطور نیست. زیرا پسر نوزده سالش بن، پس از اینکه مدت ها حتی زنگ هم نزده، از راه میرسد. هالی می داند بن معتاد است و به کمک نیاز دارد. از یک سو از بازگشت بن در تعطیلات کریسمس خوشحال است و از سوی دیگر از این میترسد که بن مجددا به سمت اعتیاد بازگردد، گرچه خودش می گوید که ترک کرده است. اکنون هالی تلاش می کند بن را از مواد دور نگه داشته و تعطیلات خوبی داشته باشند. اما بن کارها را برای او آسان نمی کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


6. در ساحل چسیل – On Chesil Beach – 2018

ادوارد و فلورانس در گذشته حقیقتا عاشق نبوده اند. آن ها هرگز به کسی وابسته نبوده و رابطه جنسی نداشته اند. با دیدن یکدیگر به سرعت عاشق هم می شوند. گرچه شخصیت های متفاوتی داشته و از فرهنگ های مختلف می آیند اما عشق آن دو را به هم نزدیک می کند. پس از ازدواج و در ماه عسل درباره اولین رابطه شان نگران هستند. این رابطه خوب پیش نرفته و فلورانس به ادوارد می گوید گرچه عاشق اوست، اما نمی تواند با او رابطه فیزیکی داشته باشد. ادوارد این گفته را نپذیرفته و داستان غم انگیز می شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


5. آنچه داشته اند – What They Had – 2018

هرچقدر هم قلب مان شکسته باشد، زمانی که به یک زوج مسن برمیخوریم که سال ها زندگی عاشقانه داشته اند، ایمان مان به عشق قوی تر می شود. این افراد که از تمام شرایط و سختی ها سربلند بیرون آمده اند، سمبل عشق هستند. این دقیقا همان چیزی است که بریجت در والدین اش می بیند. اما هر داستان عاشقانه پایان غم انگیزی دارد و داستان بریجت هم چنین است. مادرش به آلزایمر دچار شده و بدتر شدن شرایطش نشان می دهد که باید در سالمندان نگهداری شود. اما پدرش نمی تواند این حقیقت را بپذیرد و به همین دلیل است که بریجت به خانه بازگشته است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


4. پسر زیبا – Beautiful Boy – 2018

بزرگ کردن فرزند یک مسئولیت خطیر و دشوار است. اگر اتفاقی برای فرزند بیفتد والدین خود را مسئول می دانند. احتمال دیوید با آگاهی از اعیاد پسرش همین احساس گناه را تجربه کرد. او که  نمی خواست شاهد شکست فرزندش باشد در کنار او ایستاد تا هر بار که افتاد دستش را بگیرد. و نیک بارها افتاد. گرچه ترک اعیاد برای نیک یک وظیفه دشوار فیزیکی بود، برای خانواده یک شرایط احساسی بود که باید در کنارش می ماندند.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


3. پسر پاک شد – Boy Erased – 2018

لوکاس هجز یکی از جوانان بااستعداد است که در پروژه های آغازین خود مهارت و استعدادش را ثابت کرده و بازیگران دیگر را کنار زده است. او با حضور در فیلم “منچستر بای د سی ” (Manchester by the Sea) مورد تحسین قرار گرفت و نامزد اسکار شد. امسال هم نه با یک اجرا بلکه با دو اجرا تعجب همگان را برانگیخته است. در “بن بازگشته” نقش یک جوان معتاد و در “پسر پاک شد”، نقش جرد ایمونز، نقش یک جوان همجنسگرا را ایفا می کند که دیگران می خواهند به او کمک کنند اما خودش به کمک نیاز ندارد. زمانی که والدین اش متوجه می شوند فرزندشان همجنسگراست، شوکه می شوند. از آنجاییکه پدرش کشیش است پس باید پسرش را در مسیر درست قرار دهد. او به مکانی فرستاده می شود که گمراهان را در مسیر خدا قرار می دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


2. تنفری که تو ایجاد کردی – The Hate U Give – 2018

یک فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته آنجی توماس، که یکی از بهترین فیلم های سال است. استار یک دختر آفریقایی-آمریکایی است که در خانه و مدرسه زندگی دوگانه را تجربه می کند. او سعی دارد این دو زندگی را از هم جدا نگه دارد اما با تماشای کشته شدن دوستش توسط یک پلیس سفیدپوست که متوجه شرایط نشده، تا حد مرگ می ترسد. این حادثه شهر را به هم زده و استار به عنوان تنها شاهد صحنه جرم ، به خاطر امنیت خود باید هویتش را پنهان نگه دارد. اما تحمل این شرایط برای او دشوار بوده و این مسئولیت بر دوشش سنگینی می کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


1. ستاره‌ای متولد می‌شود – A Star Is Born – 2018

اگر می خواهید قلب تان از درد شکسته و به میلیون ها تکه تبدیل شود این فیلم را تماشا کنید. سومین بازسازی از داستان کلاسیک یک خواننده موفق و یک خواننده تازه کار، که همچنان جذاب است. لیدی گاگا و بردلی کوپر نقش های اصلی را برعهده داشته و اجرای زیبایشان باعث درخشش این فیلم شده است. آهنگ ها هم در احساسی کردن فیلم بی تاثیر نیستند. این فیلم که یکی از رقبای اسکار است بسیار ستایش شده که البته ارزشش را دارد. پس از تماشای فیلم به آهنگ ها گوش دهید، البته اگر بتوانید جلوی اشک تان را بگیرید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم