لیست بهترین انیمیشن هایی که در سال 2018 اکران شدند

بدون شک در دنیای امروز انیمیشن محبوب ترین و در دسترس ترین نوع سرگرمی رسانه ای است. فیلم های بلند، آگهی های بازرگانی، مستندها، برنامه ها، کارتون ها، و تمام انیمیشن های قدیمی و کلاسیک با کمک تکنولوژی لایو اکشن قابل بازسازی هستند. بنابراین هنرمندان انیمیشن ساز با کمک این تکنولوژی حیوانات سخنگو، قهرمان های ابرانسان و بسیاری از مفاهیمی که تخیل انسان قادر به وصف آن ها نیست را به تصویر می کشند.

شکی وجود ندارد که دیزنی در عرصه تولید فیلم های انیمیشن پیشتار است، اما با وجود شرکت های جدیدی چون ایلومینیشن، دریمورکز و حتی استودیو جیبلی، دنیای فیلم های فانتزی دگرگون شده است. در این سال ها فیلم های انیمیشنی جدیدی تولید شدند که توجه بینندگان بسیاری را به خود جلب کردند. فیلم های تابستانی و فیلم های فستیوالی مانند همیشه بهترین بوده و در کنار آن ها فیلم های دیگری هم بودند که نادیده گرفته شدند. در اینجا می خواهیم برترین فیلم های انیمیشنی سال 2018 را به شما معرفی کنیم که فیلم های دنیای مارول، دیزنی، پیکسار و حتی فیلم های انیمیشنی جالب را نیز شامل می شود. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


10. انسان های نخستین –  Early Man

یک داستان جالب درباره گروهی از قبایل عصر سنگی که توسط قبایل عصر برنز مورد حمله قرار می گیرند و مشکلات میان آن دو توسط یک مسابقه فوتبال شدت می گیرد. صحنه های جالب فیلم در کنار انیمیشن استاپ موشن، باعث خلق یک اثر زیبا خواهد شد. آردمن یکی از شرکت های موفق بریتانیایی در ساخت انیمیشن است و “انسان های نخستین” ساخته این شرکت هم بسیار سرگرم کننده بوده و توجهتان را جلب کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خانوادگی که در سال 2018 اکران شدند


9. نسل بعدی – Next Gen

به سختی می توان “نسل بعدی” را تماشا کرد و آن را با “6 ابرقهرمان” دیزنی و بسیاری از انیمیشن های دیگر اینچنینی مقایسه نکرد. به همین دلیل شاید این فیلم مورد توجه قرار نگرفته باشد اما یک فیلم جذاب است که برای نوجوانان مناسب می باشد. نکته جالب و برجسته این فیلم رابطه میان انسان و ربات است که توجه مخاطب را جلب می کند. علاوه بر آن، صداپیشگی زیبای هنرمندانی چون جان کراسینسکی و صداپیشگان دیگر، این اثر را به یک انیمیشن زیبا تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم شبیه دزدان دریایی کارائیب که نباید از دست بدهید


8. گرینچ – The Grinch

از داستان های شخصیت ضدکریسمسی گرینچ دکتر سئوس و نقشه او برای دزدیدن کریسمس از مردم وویل، اقتباس های بسیاری شده، از جمله سریال تلویزیونی دهه 60 و لایو اکشن سال 2000 با حضور جیم کری. در این فیلم محصول سال 2018، بندیکت کامبربچ در نقش گرینچ صداپیشگی می کند و یک داستان زیبا خلق می شود. از آنجاییکه داستان جیم کری بسیار جذاب بود، باوجود اجرای زیبای کامبربچ، انیمیشن سه بعدی و فیلمنامه جالب، هنوز هم در داستان ضعف هایی وجود دارد. با این حال فیلم یک اثر اقتباسی موفق و یک انیمیشن کریسمسی است، که می توانید در تعطیلات از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


7. پاکوتاه – Smallfoot

یک انیمیشن زیبا برای تمام گروه های سنی، درباره موجودات افسانه ای به نام یتی یا مرد برفی، که در این انیمیشن در کنار انسان ها دیده می شوند. در این فیلم شاهد انفجار و فروپاشی دنیای انسان ها و یتی ها هستیم، با این حال طی ماجراجویی ها در کوه های هیمالیا، به نظر می رسد که هردو دنیا به آرامش میرسند. “پاکوتاه” یک فیلم گرم و صمیمانه است که پیام های اجتماعی های بسیاری دارد. همچنین این فیلم یکی از معدود فیلم های انیمیشنی دیزنی در چند سال اخیر است که فیلمنامه موفقی داشته و در کنار عناصر طنز، یکی از بهترین آثار انیمیشن را به وجود می آورد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


6. تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند! – Teen Titans: Go to the Movies

فیلم شوکه کننده سال که تقریبا شبیه “فیلم لگو” (The Lego Movie) است. این فیلم پر از جوک های خنده داری است که یا باعث می شود حالت تدافعی داشته و یا احمقانه بودن آن ها شما را می خنداند. این جوک ها و شوخی ها شامل طنز و کنایه های مختلف است که حتی مارول و دی سی را هم دربرمی گیرد. این عناصر طنز از فیلمنامه هوشمندانه داستان نشات می گیرند. این فیلم واقعا زیباست و سبک انیمیشنی آن بیننده های نوجوان و کودک را جلب می کند. داستان درباره تایتان های نوجوان است که می خواهند فیلم خود را بسازند و به همین دلیل گروه ابرقهرمانی کمتر شناخته شده فان را به وجود می آورند. این فیلم یک شاهکار نیست، درباره قدرت و مسئولیت صحبت نمی کند و تغییرات حقیقی را دربرنمی گیرد. اما می داند چه کار می کند و طبق آن پیش می رود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


5. سرجنت استوبی: یک قهرمان آمریکایی – Sgt. Stubby: An American Hero

داستان سرجنت استوبی یک داستان افسانه ای است. داستان سرجنت استوبی، به عنوان یک قهرمان جنگی و تنها حیوان قهرمان، ارزش بارها روایت و بازسازی را دارد. گرچه این فیلم در گیشه موفق نبود اما یک فیلم دیدنی و لذتبخش است. در این فیلم به فعالیت های قهرمانانه استوبی در جنگ جهانی اول، مانند یافتن بمب های گاز، جستجوی نفوذی ها، و حتی جستجو و یافتن سربازان اشاره می شود. علاوه بر این، رابطه زیبای انسان و حیوانات به تصویر کشیده می شود. یک فیلم زیبا برای کودکان که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


4. رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲ – Ralph Breaks the Internet

سری دیگریکی از نوآورترین و تخیلی ترین فیمل های دنیای دیزنی که اکنون این شخصیت را به دنیای اینترنت وارد کرده و پس از شش سال مجددا در مقابل مخاطب قرار می دهد. با دیدن این فیلم از اینکه دنیای اینترنت، وب سایت ها، ویروس ها، تبلیغات، موتورهای جستجوگر و تمام عناصر اینترنت، چگونه به شکل انیمیشن درآمده و دنیای بازی های ویدویی کنسول ها چگونه تغییر کرده اند. همچنین تمام پرنسس های دیزنی در این فیلم به دور هم جمع شده، با وانلوپ روبه رو شده و ارتباط شان با رالف نمایش داده می شود. با این حال عدم داشتن یک فیلمنامه بدیع از مشکلات این سری جدید است. به طور کلی این فیلم یک اثر دیدنی است که گرچه سرگرم تان می کند، اما جادوی فیلم اول در آن دیده نمی شود.

همچنین بخوانید: 10 پرنسس محبوب دخترها در دنیای انیمیشن های دیزنی


3. جزیره سگ ها – Isle of Dogs

یکی از جالب ترین فیلم های سال، ساخته وس اندرسون، که یک جهان تخیلی زیبا و جذاب را نشان می دهد که جزئیات به زیبایی به تصویر کشیده شده و تمام جنبه های فیلم، حتی موسیقی متن، با چنان وسواسی انتخاب شده که باعث می شود در دل داستان غرق شوید. یکی از نقاط قوت این فیلم انیمیشن آن است که کیفیت آن به استاپ موشن نزدیک می باشد. جنبه هایی از فرهنگ و شهرهای ژاپنی در کنار سبک و سیاق فیلم های انیمیشن در کنار هم قرار گرفته اند. گرچه فیلم “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel) بزرگ ترین موفقیت اندرسون است، و او سبک را بر محتوا ترجیح می دهد، اما نمی توان فیلم های خوش ساخت دیگر او را نادیده گرفت.

همچنین بخوانید: لیست 30 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


2. شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2

سابقه درخشان شگفت انگیزان باعث شد سری دوم آن طرفداران قدیمی و جدید را به سمت خود جذب کرده و در گیشه فروش بالایی داشته باشد. عمده این موفقیت مدیون فیلم اول است. با این حال اگر همانند بسیاری از منتقدین امروز، درخشش این فیلم را مرهون فیلم قبلی باشیم، بی انصافی خواهد بود. گرچه در حقیقت فیلم دوم هرگز نمی تواند به موفقیت فیلم اول برسد، مخصوصا در انیمیشن و صحنه های اکشن، اما با این حال می تواند جالب باشد.

بدون شک، جک جک ستاره این فیلم است. صحنه هایی که خانواده به قدرت او پی برده و با آن کنار می آیند، زیباترین صحنه های فیلم هستند که شما را شگفت زده می کنند. به همین دلیل می تواند برای تمام سنین لذت بخش باشد. صحنه های اکشن عالی هستند، انیمیشن و جلوه های ویژه چشمگیر بوده، و به زیبایی نوشته شده تا پیوندهای خانوادگی را نشان دهد. به طور کلی می توان گفت همه چیزهایی که باعث موفقیت سری اول شدند، در سری دوم نیز موجود می باشند، البته درصورتی که به عنوان یک فیلم مستقل به آن نگاه کنید. بنابراین از دیدن این فیلم زیبا و مفرح لذت ببرید، زیرا می تواند یکی از بهترین فیلم های خانوادگی امسال باشد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


1. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – Spiderman: Into the Spiderverse

این فیلم امتیاز 100% روتن تومیتوز را کسب کرد و منتقدین آن را بهترین فیلم ابرقهرمانی سال می دانند. حضور تام هالند در نقش پتر پارکر باعث شده همه مرد عنکبوتی را با او بشناسند، اما در این فیلم از مرد عنکبوتی دیگری استفاده شده است که اگر مقایسه ها و پیشفرض هایتان را کنار بگذارید قطعا از بازی او لذت می برید. بدون شک این فیلم از زمان اکران “مرد عنکبوتی 2” توسط ریمی، یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی بوده است که تجربه جالبی را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم