33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید

فیلم های آخرالزمانی به دلیل نمایش دنیای پادآرمان شهری که آشوب گریبانگیر آن شده و بشریت در آستانه نابودی است، محبوبیت دارند. اغلب فیلم های آخرالزمانی داستانی را دنبال می کنند که گروهی از نجات یافتگان باید در میان انسان هایی که به زامبی تبدیل شده و فجایع دیگری که رخ می دهد، زندگی خود را ادامه دهند. با این حال، فیلمسازان معمولا از داستان های مهیج و بدیع استفاده می کنند که با کمک فضاهای متفاوت داستان را جذاب تر می کند. برخی از فیلم های استیون اسپیلبرگ و جرج میلر آخرالزمانی هستند.

چه باور کنید چه نکنید، در میان این فیلم های آخرالزمانی شاهد فیلم های ترسناک و داستان های عاشقانه جذاب نیز بوده ایم. گرچه چنین فیلم هایی جنبه های علمی تخیلی هم دارند، اما تباهی آینده بشریت جنبه مورد علاقه این کارگردان هاست. با توجه به فروش این فیلم ها در گیشه و میزان محبوبیت شان، باید بگوییم این آثار در دسته بندی فیلم های ابرقهرمانی، اکشن، ترسناک یا تریلر جای می گیرند. همچنین بنا به دلایل نامشخصی، بازیگران معروف در این ژانر حضور ندارند، البته به جز نام هایی چون برد پیت، ویل اسمیت، تام کروز و غیره. با این حال، زمان آن رسیده که فیلمسازان در این ژانر فرعی عمیق تر شده و غیر از فیلم های زامبی فیلم های دیگری هم بسازند.

بنابراین، باوجود تمام چیزهایی که گفته شد، بهتر است به برترین فیلم های آخر الزمانی ساخته شده نگاهی بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


33. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد – ۲۰۱۶ – ۱۰ Cloverfield Lane

فیلم هایی که از ابتدا سوال بزرگی در ذهن مخاطب ایجاد می کنند همیشه جذاب و تماشایی اند. در این فیلم، بیننده با شخصیت اصلی داستان در ماجراجویی و حوادثی که رخ می دهند همراه شده و پیش بینی پایان داستان امری غیر قابل حدس به نظر می رسد. فضا سازی و نور پردازی این فیلم بسیار خوب است و به رازآلود بودن آن کمک زیادی کرده است. اگر به فیلم های ترسناک با موضوع حمله ی بیگانگان علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید.


32. یک مکان ساکت – 2018 – A Quiet Place

داستان فیلم در دنیایی پساآخرالزمانی می‌گذرد؛ خانواده‌ای چهار نفره در خانه‌ای میان جنگل زندگی می کنند و در تلاشند تا از دست موجودات مرموز و هیولایی فرار کنند. کوچک‌ترین صدا کافیست تا این موجودات حمله کنند. علت حساس بودن این موجودات به صداها مشخص نیست و ما فقط می‌بینیم که اعضای این خانواده از هرگونه صحبتی پرهیز می‌کنند و با زبان اشاره با یکدیگر حرف می‌زنند. درطول فیلم ما هیچ صدای واضح و مشخصی از کارکترها نمی‌شنویم و گفتگوهای میان آنها را با زیرنویس فیلم دنبال می‌کنیم.

“یک مکان ساکت” به هیچ موسیقی متنی برای ایجاد ترس و وحشت در مخاطبش نیاز ندارد و به طرز شگفت‌آوری همان سکوت کل فیلم به اندازه کافی ترسناک است. تصور اینکه در محلی زندگی کنیم که امکان صحبت کردن با صدای معمولی را نداشته باشیم و تمام حرکات و کارهایمان را بدون صدا انجام دهیم، آزاردهنده و البته ترسناک است.


31. لبه فردا – ۲۰۱۴ – Edge of Tomorrow

فیلمی پر هزینه و البته تماشایی با بازی در ستاره ی هالیوودی یعنی “تام کروز” و “امیلی بلانت”. داستان فیلم در زمانی اتفاق می افتد که زمین توسط موجودات فرازمینی موردحمله واقع شده و این دو بازیگر در مقابله با این دشمنان خود را در یک حلقه تکرار می‌بینند که هرروز به‌روز قبل بازمی‌گردند. این فیلم یک فیلم هوشمندانه، هیجان‌انگیز و جالب است؛ و می توان آن را از معدود فیلم هایی دانست که  بر روی شخصیت درونی “تام کروز” تمرکز کرده‌اند. “لبه فردا” یکی از فیلم‌های برتر چند سال اخیر محسوب می‌شود.


30. سرزمین ناآرام – Stake Land – 2010

یک طاعون ترسناک آمریکا را به سرزمین خون آشام ها تبدیل نموده و یک یتیم در میان این آشوب برای زنده ماندن تقلا می کند و به دنبال یک پناهگاه است. گرچه این فیلم همانند فیلم های دیگر این فهرست عمیق و تاثیرگذار نیست، اما صحنه های مهیج و جذابی دارد. نقطه قوت این فیلم این است که همانند اغلب تریلرهای علمی تخیلی پادآرمان شهری جذابیت خود را از دست نداده و خسته کننده نمی شود. بنابراین یک تریلر جذاب و مهیج است.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


29. این آخرشه – This Is The End – 2013

تصور کنید یک اتفاق آخرالزمانی یک مهمانی را برهم بزند. این فیلم داستان گروهی از بازیگران حقیقی است، سث روگن، جی باروشل، جیمز فرانکو، کریگ رابینسون، جونا هیل، که در مهمانی خانه فرانکو دور هم جمع شده اند. کمی پس از شروع جشن مهمان ها متوجه یک نور درخشان آبی رنگ می شوند، درست همانند فیلم های “بیگانه” (alien). احساس خطر باعث می شود مهمان ها به پشت خانه فرانکو بروند که در آنجا هم زلزله رخ می دهد. این اتفاقات زنجیره ای به احضار، اهریمن ها، خدایان و بهشت، ارجاعاتی دارد. اگر بخواهید برای آخر هفته یک کمدی جالب تماشا کنید، همین است. تمام بازیگران ممکن در این بهشت آخرالزمانی حضور دارند.


28. زمانه گرگ – Time of the Wolf – 2003

کارگردان اتریشی مایکل هانکه به دلیل ساخت فیلم های عمیق و احساسی شناخته می شود. او بهترین فیلم های تاریخ سینما را ساخته است، فیلم هایی چون: پنهان (Cache)، معلم پیانو (The Piano Teacher) و عشق (Amour).  گرچه فیلم “زمانه گرگ” جز بهترین آثار او نیست و یک اثر کلاسیک محسوب نمی شود، اما هنوز جز بهترین هاست. فیلم آینده مدینه فاسده فرانسه را نشان می دهد که یک خانواده از تعطیلات بازگشته و خانه خود را در اشغال غریبه ها می یابند. یکی از آن ها همسر را کشته و دیگران زنده می مانند تا در این تمدن از هم پاشیده برای بقا تلاش کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


27. پسری با سگش – A Boy and His Dog – 1975

یک درام علمی تخیلی کلاسیک متفاوت از فیلم های آخرالزمانی، که پر از عناصر طنز، آخرلزمانی و علمی تخیلی است. یک نوجوان و سگش می خواهند در یک صحرای آخرالزمانی جنوب غرب ایالات متحده زنده بمانند. فیلم در عین نشان دادن یک دنیای آخرالزمانی و ترس و وحشت موجود در آن، با وجود دیالوگ های هوشمندانه و البته جالب، شما را تحت تاثیر قرار می دهد.


26. سنت شکن – Divergent – 2014

در یک دنیای آخرالزمانی مردم توسط فرقه ها اداره می شوند نه توسط دولت ها، و روایت خاص داستان هم این پیچیدگی را به خوبی نشان می دهد. تریس دختر یکی از روسای این فرقه هاست. با نزدیک شدن زمان مراسم انتخاب، مشخص می شود که تریس ویژگی های سنت شکن ها را داراست، افرادی که نمی توانند فرقه ها و دستورات آن ها را دنبال کنند. تریس که از عواقب همه چیز آگاه است، برای جایگاه مبارز فرقه، ثبت نام می کند. او در حین کنار آمدن با این جایگاه عاشق مدرس شده و باید با هویت واقعی سنت شکن کنار بیاید، در عین حال با جنین، رهبر ظالم هم مبارزه کند. اگر سری های ناموفق آن ساخته نمیشد، “سنت شکن” می توانست یک چندگانه موفق باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


25. دونده مارپیچ – The Maze Runner – 2014

باوجود شباهت های میان فیلم های چندگانه “سنت شکن” و “دونده مارپیج”، دونده مارپیچ هم در نزد منتقدین و هم در گیشه، فیلم موفق تر و محبوب تری بود. در آغاز فیلم توماس در حالی در یک مارپیچ به هوش می آید که تمام حوادث گذشته از ذهنش پاک شده و نام خود را نیز نمی داند. مشخص می شود که او از طریق یک آسانسور به این جنگل مارپیچ وارد شده و چندین نوجوان دیگر نیز در آنجا زندگی می کنند. توماس با زندگی در آنجا متوجه می شود که گروهی از پسران، دونده مارپیچ هستند، زیرا روزها به مارپیچ وارد می شوند تا نقشه فرار را بیابند. پس از اتفاقاتی نظیر نجات یک زن و ورود هیولاهای شرور به مارپیچ، توماس هم به یکی از دونده ها تبدیل می شود. توماس تلاش می کند به همراه دوستان خود از این مارپیچ فرار کند و در پایان داستان متوجه می شویم که این مارپیچ نوعی آزمایشگاه در یک دنیای آخرالزمانی و فاسد بوده است. درحالی که سایر قسمت های جهان نیز برای دستیابی به منابع مبارزه می کنند.


24. زمین آرام – The Quiet Earth – 1985

یکی از زیباترین فیلم های علمی تخیلی، درباره مردی که بیدار شده و خود را در زمین تنها می یابد. او در خیابان ها اتومبیل، تلفن و ساختمان ها را دیده اما از انسان اثری وجود ندارد. به تدریج نجات یافتگان دیگری هم دیده شده و آن ها با ارتباط برقرار می کنند که درنتیجه آن همه چیز پیچیده تر می شود. یک فیلک مهیج و ترسناک درباره یک جهان پادآرمان شهری که ترسناک  و مهیج است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


23. نابودی – Annihilation – 2018

در آینده دوردست در منطقه ایکس ایالات متحده، لنا، پرفسور زیست شناسی سلولی گروهی از متخصصین را به یک منطقه قرنطینه با دسترسی محدود می برد. مشخص می شود که لنا و همسرش تنها افرادی هستند که می توانند از این قرنطینه خارج شوند. گروه با ورود به این منطقه با حوادث عجیبی مانند جهش، آشوب و موجودات عجیب رو به رو خواهند شد. گرچه جلوه های علمی تخیلی و بصری فیلم دیدنی هستند اما نیمه دوم فیلم را خسته کننده می دانند. با این حال فیلم با موفقیت تجاری و هنری رو به رو شد و یکی از بهترین فیلم های پادآرمان شهری رازآلود و معماگونه محسوب می شود. بازی ناتالی پورتمن هم خیره کننده است.


22. کتاب الی – The Book of Eli – 2010

سی سال پس از انفجار هسته ای که جمعیت جهان را نابود کرده، الی یک کوچ نشین شکارچی است که به دنبال منابع به شهری وارد می شود که کارنگی ناظر آن است. الی به دنبال آخرین بقایای کتاب مقدس است تا بشریت را مجددا احیا کند. قسمت های دیگر داستان به مبارزه الی می پردازد که باید از کتاب محافظت کرده و به ماجراجویی خود ادامه دهد. داستان ساده و قابل پیشبینی و جلوه های آشنا باعث مقایسه آن با فیلم های دیگر شده و به همین دلیل با واکنش متوسط منتقدین و مخاطبین مواجه گشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


21. بدن های گرم – Warm Bodies – 2013

نیکلاس هالت نقش آر را بازی می کند، یک زامبی که هشت سال پس از آخرالزمان زامبی ها درون یک فرودگاه آواره است. گرچه او تنها غرش می کند و حرف نمی زند، اما می تواند با زامبی های دیگر ارتباط برقرار کند. جولی به همراه دوست پسر و دوستانش، آر را تهدید دانسته و می خواهد او را بکشد. به جای آن، آر دوست پسر جولی، پری را کشته و مغز او را می خورد، بنابراین خاطرات جولی را می بیند. رفته رفته او عاشق جولی شده و انسانی خواهد شد و توجه جولی هم به او جلب می شود. یک فیلم خاص آخرالزمانی که به جای خشونت عشق را نشان می دهد. خاص بودن این فیلم باعث محبوبیت اش شده است.


20. جنگ جهانی زد – World War Z – 2013

بدون شک این فیلم باوجود داستان جذاب و غیرقابل پیشبینی، اجراهای زیبا و جلوه های بصری که تا به حال در فیلم های زامبی ندیده بودیم، پرچم دار فیلم های زامبی محسوب  می شود. در آینده نزدیک آخرالزمان زامبی ها رخ داده و گری، کارمند سابق اتحادیه اروپا، و خانواده اش باید از دست زامبی ها بگریزند. سپس اتحادیه از او کمک خواسته و او باید منبع این حوادث را یافته و آن را از بین ببرد. با تلاش او برای مواجهه با این مشکلات، با صحنه های اکشن رو به رو می شویم که اجرای زیبای برد پیت آن ها را دیدنی تر کرده است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های زامبی است و صحنه ای که برد پیت در بریتانیا خود را در لا به لای زامبی ها پنهان می کند هم یکی از دیدنی ترین صحنه های این فیلم می باشد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


19. فراموشی – Oblivion – 2013

“فراموشی” نشن دهنده ماجراجویی یک مرد در یک سرزمین آخرالزمانی است که حوادث عجیبی را تجربه کرده و سپس متوجه می شود که هدف بزرگ تری دارد، زیرا سرنوشت بشریت در دستان اوست. یک فیلم زیبا که با وجود عدم انسجام، به دلیل داشتن جلوه های بصری و فضای مناسب، تجربه احساسی زیبایی را در اختیارتان قرار می دهد. کروز در نقش اصلی درخشیده و با اجرای زیبا و تاثیرگذار خود، برجسته است.


18. برف شکن – Snowpiercer – 2013

فیلم آخرالزمانی بونگ جون هو، عصر یخبندان آخرالزمان را نشان می دهد که نجات یافتگان یک قطار برف شکن غول پیکر ساخته اند. گرچه داستان نقص هایی هم دارد اما دنیای خلق شده توسط جون هو آنقدر عجیب و رازآلود است که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. فیلمبرداری هونگ کیونگ-پیو بسیار زیباست و توانسته تصور جون هو را برآورده کند، به همین دلیل یک تجربه یه یادماندنی خلق کرده است. یک فیلم زیبا، تاریخ و از لحاظ احساسی قدرتمند.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


17. فرار از نیویورک – Escape from New York – 1981

یکی از واقعی ترین فیلم های آخرالزمانی ساخته شده، که سال های اواخر دهه 90 را نشان می دهد (دوره آخرالزمانی) که شهرهای بزرگ به زندان بدل شده، آمار جرایم افزایش یافته و با سرقت نیروی هوایی، رئیس جمهور گروگان گرفته شده و قهرمان داستان باید او را نجات دهد. فیلم در زمان اکران با تحسین منتقدین مواجه شد، به خصوص شخصیت کرت راسل در نقش اسنیک که با وجود لایه های مختلف شخصیتی، یکی از بهترین شخصیت های سینما محسوب می شود. “فرار از نیویورک” فیلمی است که ارزش تماشا کردن دارد.


16. بازی های گرسنگی – The Hunger Games – 2012

داوطلب شدت کتنیس اوردین به جای خواهرش در منطقه 12 به یک حادثه بزرگ منجر می شود.  اگر شخصیت اوردین و اعمال او نبود، شاهد فیلم خسته کننده ای بودیم که تعداد مرگ و میرهایش بیشتر بود. در دنیای آخرالزمانی در کشور پانم، کشور به 13 منطقه تقسیم شده که منطقه 12 فقیرترین است. منطقه 13 یک منطقه ظالم بوده که به دلیل یک شورش نابود شده است، به همین دلیل 12 منطقه دیگر باید یک پسر و دختر 12 و 18 ساله را به مناسبت مرگ های سالانه که بازی های گرسنگی نامیده می شوند، ارسال کنند. برنده برای بقیه زندگی خود غذا، اقامتگاه و امکانات لازم را دریافت می کنند. شخصیت پردازی، صحنه های اکشن، جلوه های بصری، ریتم فیلم و اجراهای بازیگران، از جمله نقاط قوت فیلم است، مخصوصا بازی جنیفر لارنس که برای نقش اصلی بهترین انتخاب ممکن بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


15. من افسانه ام – I Am Legend – 2007

بدون شک ویل اسمیت برای نقش آفرینی در یک فیلم آخرالزمانی بهترین گزینه ممکن است. پس از اینکه یک ویروس زامبی بشریت را از بین برد، ویل اسمیت مردی است که به تنهایی در نیویورک آخرالزمان زندگی می کند. اسمیت دانشمندی است که می خواهد درمان ویروسی را که در ابتدا برای درمان سرطان کشف شده و سپس افراد را به زامبی تبدیل می کرد، کشف نماید. گرچه قسمت هایی از داستان آشفته و به هم ریخته است، اما سوالات ایجاد شده درباره انسانیت و تمدن، بیننده را تحت تاثیر قرار ادده و تجربه زیبایی پدید می آورد.


14. طلوع مردگان – Dawn of the Dead – 1978

یکی از بهترین فیلم های زامبی و یکی از پرفروش ترین فیلم های زامبی که در زمان اکران از زمان خود جلوتر بود. با اکران این فیلم فرهنگ عامیانه ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفت. گروهی از کارمندان تلویزیون با بروز زامبی ها می خواهند هلی کوپتر رئیس را دزدیده و از شهر فرار کنند. آن ها باید پیش از بدتر شدن شرایط خود را نجات دهند. یک فیلم زیبا در ژانر وحشت و ترس که شما را میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


13. بازدیدکننده یک موزه – A Visitor to a Museum – 1989

یک فیلم مشابه “استاکر” (Stalker) آندری تارکوفسکی، درباره مردی که می خواهد از خرابه های یک موزه دیدن کند، اما مسیر رسیدن به موزه نامناسب بوده و بسیاری در این مسیر غرق می شوند. دنیای آخرالزمانی این فیلم بسیار ترسناک و رازآلود است و روش کنستانتین لاپوشانسکی در نمایش این دنیای ترسناک از تارکوفسکی الهام گرفته است. شاید عمق فکری فیلم و ریتم آن دشوار به نظر برسد، اما بدون شک یک تجربه خاص است که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.


12. جاده – The Road – 2009

یک درام آخرالزمانی به کارگردانی جان هیل کات و اقتباس از رمان کورمک مک کارتی، داستان یک پدر و پسر که برای زنده ماندن در برهوت آخرالزمانی تقلا می کنند. فیلم زیبا و خاص بوده و فضای تاریک آن شما را به رعب و وحشت می کشاند. ویگو مورتنسن نقش اصلی را برعهده داشته و در کنار کودی اسمیت-مک فی جوان نقش آفرینی زیبایی را ارائه می دهند. اگر از درام های ترسناک خوشتان می آید این فیلم زیبا را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


11. 28 روز بعد – 28 Days Later – 2002

این فیلم ترسناک آخرالزمانی دنیای را نشان می دهد که به دلیل یک ویروس نابود شده و بازماندگان باید در این دنیای بی رحم که شبیه دنیای بیگانگان شده خود را نجات دهند. کارگردانی دنی بویل خیره کننده است، زیرا توانسته یک دنیای ترسناک را پدید آورد که لحظات دلهره آوری در آن رخ می دهد. این فیلم ژانر زامبی را زنده کرده و امروزه یکی از برترین فیلم های ترسناک به شمار می رود.


10. طلوع سیاره میمون‌ها – Dawn of the Planet of the Apes – 2014

ده سال پس از حوادث فیلم “ظهور سیاره میمون‌ها” (Rise of the Planet of the Apes)، مردم سعی می کنند در سان فرانسیسکوی آخرالزمانی نجات پیدا کنند، زیرا یک طاعون ترسناک بشر را نابود کرده و میمون ها با انسان های باقی مانده در جدال هستند. جلوه های ویژه خیره کننده در کنار داستان زیبا و فیلم نامه مت ریوز، یک فیلم زیبا را پدید می آورد. جلوه های ویژه یک تجربه قدرتمند پدید آورده که باعث می شود تا پایان فیلم با آن همراه شوید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


9. اغذیه‌ فروشی – Delicatessen – 1991

در آینده مدینه فاسده، شاهد یک کمدی سیاه است که داستان آن در یک آپارتمان رخ داده و غذا نایاب شده و به عنوان واحد تجارت استفاده می شود. صاحب این رستوران خودش اغذیه فروشی دارد و اسنک و خوردنی به فروش می رساند. طنز فیلم و صحنه های چارلی چاپلینی در کنار موضوع ساده آن، این اثر را به یک اثر جالب تبدیل می کند. این فیلم جوایز مختلف دریافت کرده و همچنین نامزد جایزه بفتا شد. همچنین، ترکیب ژانرهای وحشت، علمی تخیلی و کمدی به ندرت دیده شده و به همین دلیل یک فیلم خاص پدید آورده است.


8. سرزمین زامبی – Zombieland – 2009

یک فیلم کمدی وحشت آخرالزمانی زامبی ها، درباره یک دانشجوی کالج که در سرزمین زامبی ها با غریبه هایی رو به رو می شود که می خواهند از شر این زامبی ها پنهان شوند. اجراهای وودی هارلسون، اما استون، جس آیزنبرگ و مخصوصا کمیوی بیل مورای، دیدنی هستند. نقطه قوت این فیلم این است که صحنه های خون و خونریزی بیش از حد در آن دیده نشده و بین طنز و وحشت تعادل ایجاد شده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


7. فرزندان انسان – Children of Men – 2006

شاهکار دیگری از آلفونسو کوارون، که آخرالزمان دیگری را نشان می دهد: عقیم بودن جهانی. در سال 2027، حدود دو دهه پس از آخرالزمانی که بشریت را نابود کرد، هیچ زایشی رخ نداده و انسان در آستانه انقراض به سر می برد. تئو و جولیان بیست و پنج سال قبل و به دلیل مرگ تنها پسرشان از هم جدا شدند. این بار جولیان به تئو پول می دهد تا یک فراری جوان به نام کی را که باردار است، به کشور وارد کند. در ادامه داستان تئو به کی کمک می کند تا در این دنیای آخرالزمانی و پر از آشوب به یک مکان امن برود. صحنه های اکشن، اجراهای زیبا (مخصوصا کلیو اوون و مایکل کین) و فیلمبرداری خیره کننده، باعث شد این فیلم با واکنش مثبت منتقدین و مخاطبین رو به رو شود.


6. دوازده میمون – Twelve Monkeys – 1995

درام علمی تخیلی تری گیلیام درباره مردی که در زمان به عقب فرستاده می شود تا از آخرالزمان ناشی از یک ویروس مرگبار پیشگیری کند. داستان آن خاص بوده و به دلیل خلق یک دنیای خاص توسط گیلیام، که آخرالزمان و ترس و وحشت آن را به خوبی نشان داده، یک سروگردن از آثار مشابه بالاتر است. روایت زیبا و جذاب داستان در کنار صحنه های کم و بیش احساسی، درباره آینده و حیات انسان، سوالات عمیقی را به وجود می آورد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


5. استاکر – Stalker – 1979

شاهکاری از آندری تارکوفسکی ما را به یک دنیای رویامانند و فانتزی وارد می کند که در آن به سه شخصیت می خواهند به نقطه ای دست یابند که گفته می شود با رسیدن به آن شخصی ترین و درونی ترین خواسته ها و تمایلات فردی محقق خواهند شد. بنابراین، این فیلم را می توان سفری به درون روح خود دانست. همه ما در درون خود رویاهایی داریم که تصور می کنیم هرگز به آن دست نخواهیم یافت و این شاهکار تارکوفسکی، زوایای عجیب روح انسان را به زیبایی منعکس می کند. استاکر، بدون شک بهترین فیلم آخرالزمانی و یکی از فیلم های برتر تاریخ است.


4. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

شاید سی سال بعد از ساختن این فیلم به خودمان افتخار کنیم زیرا این اثر از زمان خود جلوتر بود. شاید در نگاه اول یک فیلم جالب و سرگرم کننده باشد، اما در پایان یکی از زیباترین تجربه های ممکن را در اختیارتان قرار می دهد. جهان و تمدن نابود شده و گازوئیل و آب منابع باارزش به شمار می روند، در این دنیای آخرالزمانی انسان ها باید برای مقابله با استبداد مبارزه کنند. نگاه آخرالزمانی جرج میلر تلخ و گزنده است و با کنار زدن موانع این ژانر، یک تجربه زیبا پدید می آید که تا سال ها دیدنی خواهد بود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


3. وی مثل وندتا – V for Vendetta – 2005

یک تریلر سیاسی و یک فیلم آخرالزمانی، که یک مبارز آزادی خواه به نام وی، که به دنبال آشوب است، در بریتانیای فاشیست سال 2027 با پوشیدن ماسک گای فاکس هویت خود را پنهان می کند. او اوی، یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی بریتانیا را دستگیر کرده، به خانه برده و از او می خواهد که یک سال آنجا بماند. سپس مشخص می شود که وی سوژه آزمایشات انسانی بوده و می خواهد با کمک اوی و مهارت های مبارزه او رژیم فاشیست را شسکت دهد. این فیلم به دلیل اجراهای درخشان (مخصوصا هوگو ویوینگ در نقش وی و ناتالی پورتمن در نقش اوی) و تاثیر فرهنگ عامیانه مورد تحسین قرار گرفت و ماسک گای فاکس را به نماد صلح آمیز مبارزه با رژیم های استبدادی تبدیل کرد.


2. وال-ای – WALL-E – 2008

فیلم “وال-ای” به جهان ثابت کرد که حتی فیلم های انیمیشنی با مضامین تاثیرگذار می توانند آینده آخرالزمان را نشان داده و انقراض بشر در نتیجه پیشرفت های تکنولوژی را به تصویر بکشند. یک فیلم پرفروش و یکی از برترین فیلم های قرن 21، که در سال 2805 رخ می دهد و وال-ای یک ربات جمع کننده زباله است که در میان زباله ها یک جوانه یافته و آن را به خانه می برد. وال-ای سپس با یک ربات مونث به نام اوا که به زمین آمده آشنا می شود. پس از اینکه اوا توسط سفینه مادر فراخوانده شده و باید از زمین بلند شود، وال-ای هم به آن سفینه ملحق شده و با گروهی از انسان های چاق و بدقواره آشنا می شود. سپس وال-ای در کنار نشان دادن عشق خود به اوا سعی می کند انسانیت را یادآوری کرده و انسان ها را به زمین بازگرداند. وال-ای در دنیای فیلم های انیمیشن انقلابی به پا کرد و در تاریخ فیلمسازی استانداردهای جدیدی را معرفی نمود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


1. ماتریکس – The Matrix – 1999

گرچه در این فیلم مفهوم آخرالزمانی مستقیما اشاره نمی شود، اما فیلم در آینده آخرالزمان رخ می دهد که واقعیت در محیط هایی به نام ماتریکس شبیه سازی شده و انسان و واقعیت به عنوان سوخت انرژی این ماتریکس استفاده می شوند. نگاه آینده گرانه و علمی در کنار صحنه های اکشن و جلوه های رایانه ای، این فیلم را به یکی از برترین آثار سینمایی بدل کرده که از زمان خود جلوتر بوده است. کیانو ریوز نقش اصلی نئو را ایفا می کند، یک برنامه نویس کامپیوتر که به یک هکر تبدیل شده و توسط مورفئوس، یک هکر دیگر به ماتریکس معرفی می شود. از نئو خواسته می شود تا به ماتریکس بازگشته و علیه شورش گرانی به نام “مامورین”، برنامه های کامپیوتر که می خواهند نسل بشر را نابود کنند، مبارزه کند. همه جنبه های ماتریکس دیدنی هستند و به همین دلیل می توان آن را یک فیلم افسانه ای دانست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (185)

بستن فرم

  1. سینا

    اسفند 9, 1399

    سلام دوستان یه فیلم بود برعی تقریبا چند سال پیش دیدم خبلی دنبالش گشتم ولی موفق نشدم دوباره ببینمش چون اسمش یادم نمونده که یه پسر تو جمع رفیقاشون می فهمه یه سری قابلیتها داره یهو تبدیل به یه جونوری میشد دوباره آدم میشد آخر فیلم هم یارو اصلا هر کاری کردن نتونستن بکشنش و زنده موند باهر سلاحی هم آخر نمرد کسی میدونه اسم فیلمش چیه ممنون میشم راهنماییم کنه

    پاسخ

  2. نازی

    دی 19, 1399

    سلام دوستان
    یه فیلم رو حدود پونزده بیست سال پیش از تلویزیون دیدم یعنی سال تولیدش مال قبل 2005 هست.
    داستان یه مرد و یه زن بود که انگار فضایی ها حمله کرده بودن و این دو تا در تلاش بودن تا به آخرین پایگاه امن برسند اما آخر فیلم که میرسن متوجه میشن پایگاه چندساله از بین رفته و چندوقت باهم زندگی میکنن تا فیلم با صحنه ورود موشکهای فضاییا تموم میشه.
    نمیدونم چرا هی فکر میکردم ویل اسمیت یا تام کروز یا شاید نیکلاس کیج بازیگرش بودن اما هرچی فیلم دیدم اون نبوده:(

    پاسخ

  3. محسن

    آذر 27, 1399

    من جای ادمین سایت میبودم، فیلم Mortal Engines 2018 رو هم میذاشتم، خیلی قشنگ بود

    پاسخ

  4. Raha

    آذر 16, 1399

    سلام دوستان یه فیلم بود چند سال قبل دیدم هنوز پیداش نکردم، ویروس زامبی از طریق برخورد یه ستاره به زمین وارد میشه خیلیا زامبی میشن یه مرد با زنشو بچش با ماشین فرار میکنن وسط راه دخترش و زنش زامبی میشن مجبور میشه هردوشون رو بکشه بعد جمع میشن با چن تا مرد دیگه توی یه گاراژ و یه ماشین رو تعمیر میکنن برای جنگ با زامبیا خیلی گشتم نشد پیداش کنم ممکنه لطفاااااااااااا راهنماییم کنین. ممنون

    پاسخ

  5. محمو

    آذر 4, 1399

    به نظرم و مثل وحدت جز ژانر آخر زمانی نیست یک رایی میشه گفت بیشتر حماسی

    پاسخ

  6. I Am zlatan

    آبان 17, 1399

    فیلم اینتر استلار، قبر باز، کلونی رو هم اضافه کنید

    پاسخ

  7. سهند

    مهر 20, 1399

    یه فیلم هست تازست و روسی هست و فیلم آخرالزمانیه اسمش خاموشیه خیلی عالیه پیشنهاد میکنم

    پاسخ

  8. علی

    مهر 14, 1399

    سلام یه فیلم راجب جنگ جهانی که هیتلر انسان هارو شکنجه میکنه و ازمایش انجام میده و تبدیل به به انسان های سخت جان میشن
    خیلی سرچ کردم اما پیداش نکردم

    پاسخ

  9. پریسا

    مهر 14, 1399

    سلام دوستان. لطفا راهنمایی کنید
    ی فیلم آخرالزمانی بود که دنبا نابود شده بود آدما به دست ربات ها کشته میشدن. یه نوع از ربات ها شبیه مارمولک بود یکی شبیه بچه آدما و یکی دیگه که نوع دوم میگفتن بهش تا آخر فیلم مشخص نشد.در آخر هم یکی زنده میمونه و با سفینه فضایی فرار میکنه

    پاسخ

    • zahrazarei در پاسخ به پریسا

      آبان 23, 1399

      raised by wovels

      پاسخ

      • ….. در پاسخ به zahrazarei

        اردیبهشت 7, 1400

        میشه لطفا اسمش را به فارسی بنویسی؟🙏

        پاسخ

  10. علی

    شهریور 17, 1399

    یه فیلمی بود که نشون میداد ویروس خاصی از طریق گوشی های موبایل منتقل میشه هرکس موبایلش زنگ میخوره برداره مسخ میشه و میمیرهو کمک کنید اسمش رو بفهمم

    پاسخ

    • Ilyadj در پاسخ به علی

      شهریور 24, 1399

      اسم فیلم بود تلفن همراه بر گرفته از رمان جذاب تلفن همراه اثر استفان کینگ

      پاسخ

    • ایمان در پاسخ به علی

      مهر 1, 1399

      شمارش معکوس

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به علی

      مهر 21, 1399

      سریال 12 میمون

      پاسخ

    • در پاسخ به علی

      آبان 30, 1399

      فیلم کینگز من رو هم ببین

      پاسخ

    • ممد در پاسخ به علی

      آذر 9, 1399

      Pulse (2006)

      پاسخ

  11. زهرا انصاری

    شهریور 11, 1399

    سلام دوستان .
    یه فیلمی بود من چند سال پیش دیدم و موضوعش درباره یه دانشمند بود که کشته بودنش و دخترش رو دنبال میکردن و اون با یه ماشین امریکایی که شبیه فورد شلبی بود و هم سخنگو و هوشمند و هم دائم رنگ عوض میکرد ماشینه . میشه کمکم کنین اسمشو بدونم؟

    پاسخ

  12. D. N

    شهریور 5, 1399

    سریال سرگذشت ندیمه هم مضمون پاد ارمان شهری داره و عالیه👌

    پاسخ

  13. سعید

    شهریور 4, 1399

    Annihilation
    بهترین فیلمی که دیدم
    یک مکان آرام و جعبه پرنده ها هم خوبه

    پاسخ

    • SAEED در پاسخ به سعید

      شهریور 4, 1399

      ممنون ازت نابودی واقعا فیلم خوبی بود که به توصیه شما دیدم

      پاسخ

  14. Nilufar

    مرداد 31, 1399

    سلام یع فیلم بود مربوط به 7 یا 8 سال پیش که دنیا به اخر رسیده بود و زامبی توش بود و توی یک کشتی بزرگ سفید رنگ روی انسان های باقی مانده آزمایشات انجام میدادن و یع سکانسی هم داشت که یادمه یع غول بزرگ با تبر زد طرف از وسط نصفش کرد …
    لطفا کمک کنین پیداش کنم💜

    پاسخ

    • عرفن در پاسخ به Nilufar

      شهریور 3, 1399

      رزیدنت اویل

      پاسخ

  15. محدثه

    تیر 25, 1399

    سلام بچه ها یه فیلمی بود توش چنتا جوون تو جنگل بودن با یه زن که موهاش شکل مار بود برخورد کردند که هرکس به چشاش نگا میکرد سنگ میشد اسمش چی بود؟؟؟

    پاسخ

    • reza در پاسخ به محدثه

      تیر 27, 1399

      Clash of the Titans 2010

      پاسخ

      • محدثه در پاسخ به reza

        تیر 29, 1399

        خیلی ممنون ولی اون نیست

        پاسخ

    • امیرحسین در پاسخ به محدثه

      مرداد 3, 1399

      اسمش اینه فک کنم: Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief 2010

      پاسخ

    • Rs در پاسخ به محدثه

      مرداد 3, 1399

      راستش اگه فیلم مورد نظرتون percy jackson هستش و اگه اهل رمان خوندنید قطعا پیشنهاد میکنم رمانش رو بخونید ، فقط در همین حد بگم که انقدر فیلم افتضاح بود نویسنده کتاب به کنایه سر قضیه سانسور و اینجور چیزا گفته باید کل اون ۲ ساعت افتضاح رو سانسور میکردن

      پاسخ

      • محدثه در پاسخ به Rs

        مرداد 5, 1399

        یعنی اینقدر بده دان نکنم؟

        پاسخ

        • Rs در پاسخ به محدثه

          مرداد 5, 1399

          نگفتم دان نکنید ولی خب میگم اگه اهل رمان خوندنید قطعا رمانش رو هم بخونید چون تا جایی که من میدونم خیلی محبوب تره . rotten tomatoes فیلماش هم خیلی بالا نیست ، اولی 49 دومی 42 ,
          احتمال هم داره دیگه نسازن ادامشو یعنی من خبری ندیدم

          پاسخ

    • Nashenas در پاسخ به محدثه

      مرداد 13, 1399

      Percy Jackson The Lightning Thief 2010

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به محدثه

      شهریور 17, 1399

      اسمش اینه پرسی جکسن و دزد ساعقه که ۱ و ۲ داره اینی که گفتی ۱

      پاسخ

    • Ilyadj در پاسخ به محدثه

      شهریور 24, 1399

      کلوپاترا

      پاسخ

    • صابر در پاسخ به محدثه

      شهریور 25, 1399

      جنگ تایتان ها فکنم 3 تا باشه

      پاسخ

    • پارسا در پاسخ به محدثه

      مهر 22, 1399

      فیلم پرسی جکسونه وقتی که با مدوسا ملاقات میکنن

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به محدثه

      دی 4, 1399

      سلام اگر این فیلم هایی که بقیه گفتن نبود و خیلی قدیمیه احتمالا دنبال ” ادیسیوس دانا ” هستید که 2 قسمتیه

      پاسخ

  16. رضا

    خرداد 28, 1399

    سلام به همگی. مرسی از زحمتی که برای نوشتن مقاله کشیدین ولی فیلمی که دنبالش بودم تو لیست نبود….
    یک قسمت از یه فیلمی رو دیدم که فضایی ها میان زمین و دنبال مسیح میگردن…میان میگن ما تو علم و پزشکی به نهایت پیشرفت رسیدیم ولی به منبع جهان نرسیدیم ولی با ازمایش روی انسان میفهمن که روح انسان به مبدا جهان وصله و و رابط روح با مبدا هم مسیحه…..اگه کسی اسمشو میدونه ممنون میشم بگین

    پاسخ

  17. سارا

    خرداد 12, 1399

    سلام…یه فیلم بود که من خیلی دقیق یادم نیست ولی چیزی شبیه آخرالزمان بود و محیط کاملن آلوده بود(حدس میزنم از تشعشات اتمی)و بعد فقط 3 نفر زنده بودن یه دختر و یه پسر جوون که با یک آقای مسن تری زندگی میکردن و اون آقا نمیزاشت که اینها بیرون برن وببینن آیا کس دیگه ای زنده هست یا نه…یه جاش اون آقا فهمید که اینا دارن برنامه ریزی میکنن برن بیرون و زد پسر جوون رو کشت و در ازاش هم دختره اون آقا رو با اسید کشت…
    اگر اسمش رو میدونید لطفااااا بگید

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به سارا

      خرداد 13, 1399

      سلام سارا جان،
      فیلم “شماره 10 خیابان کلاورفیلد” (۱۰ Cloverfield Lane) محصول 2016

      پاسخ

  18. علیرضا

    اردیبهشت 31, 1399

    سلام دوستان یه فیلم بود توش سفر میکردن ب گذشته توش داییناسور شکار میکردن بعد دنیا طبق ی سری موج کم کم از بین میرفت اسمش چی بود

    پاسخ

  19. پارسا

    اردیبهشت 27, 1399

    واکینگ دد رو چرا نزاشتید ؟

    پاسخ

  20. Sij

    اردیبهشت 13, 1399

    سلام رفقااااا همه فیلم بازاااا
    دوستان میشه فیلمی معرفی کنید ک مثلا کل دنیا آدماش مردن یا ناپدید شدن فقط ینفر یا چند نفر مردن….یا فیلمی مثل ساعت برنارد😂
    دمتون گرم مرسی

    پاسخ

    • Nasser در پاسخ به Sij

      اردیبهشت 16, 1399

      I am legendحتما ببینید

      پاسخ

    • Jhajet در پاسخ به Sij

      اردیبهشت 17, 1399

      I AM LEGEND واقعا فیلم خیلی خیلی خوبیه…

      پاسخ

      • علی در پاسخ به Jhajet

        مرداد 15, 1399

        سلام من عاشقققق فیلم من یک افسانه ام هستمم همه ببیننش گودزیلا پادشاه هیولاها هم خوبه

        پاسخ

    • کیارش در پاسخ به Sij

      خرداد 3, 1399

      سرزمین زامبی

      پاسخ

    • REZA در پاسخ به Sij

      آبان 26, 1399

      سلام دوست عزیز فیلم I think we’re alone now

      پاسخ

    • در پاسخ به Sij

      آبان 30, 1399

      I am mother

      پاسخ