33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید

فیلم های آخرالزمانی به دلیل نمایش دنیای پادآرمان شهری که آشوب گریبانگیر آن شده و بشریت در آستانه نابودی است، محبوبیت دارند. اغلب فیلم های آخرالزمانی داستانی را دنبال می کنند که گروهی از نجات یافتگان باید در میان انسان هایی که به زامبی تبدیل شده و فجایع دیگری که رخ می دهد، زندگی خود را ادامه دهند. با این حال، فیلمسازان معمولا از داستان های مهیج و بدیع استفاده می کنند که با کمک فضاهای متفاوت داستان را جذاب تر می کند. برخی از فیلم های استیون اسپیلبرگ و جرج میلر آخرالزمانی هستند.

چه باور کنید چه نکنید، در میان این فیلم های آخرالزمانی شاهد فیلم های ترسناک و داستان های عاشقانه جذاب نیز بوده ایم. گرچه چنین فیلم هایی جنبه های علمی تخیلی هم دارند، اما تباهی آینده بشریت جنبه مورد علاقه این کارگردان هاست. با توجه به فروش این فیلم ها در گیشه و میزان محبوبیت شان، باید بگوییم این آثار در دسته بندی فیلم های ابرقهرمانی، اکشن، ترسناک یا تریلر جای می گیرند. همچنین بنا به دلایل نامشخصی، بازیگران معروف در این ژانر حضور ندارند، البته به جز نام هایی چون برد پیت، ویل اسمیت، تام کروز و غیره. با این حال، زمان آن رسیده که فیلمسازان در این ژانر فرعی عمیق تر شده و غیر از فیلم های زامبی فیلم های دیگری هم بسازند.

بنابراین، باوجود تمام چیزهایی که گفته شد، بهتر است به برترین فیلم های آخر الزمانی ساخته شده نگاهی بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


33. شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد – ۲۰۱۶ – ۱۰ Cloverfield Lane

فیلم هایی که از ابتدا سوال بزرگی در ذهن مخاطب ایجاد می کنند همیشه جذاب و تماشایی اند. در این فیلم، بیننده با شخصیت اصلی داستان در ماجراجویی و حوادثی که رخ می دهند همراه شده و پیش بینی پایان داستان امری غیر قابل حدس به نظر می رسد. فضا سازی و نور پردازی این فیلم بسیار خوب است و به رازآلود بودن آن کمک زیادی کرده است. اگر به فیلم های ترسناک با موضوع حمله ی بیگانگان علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید.


32. یک مکان ساکت – 2018 – A Quiet Place

داستان فیلم در دنیایی پساآخرالزمانی می‌گذرد؛ خانواده‌ای چهار نفره در خانه‌ای میان جنگل زندگی می کنند و در تلاشند تا از دست موجودات مرموز و هیولایی فرار کنند. کوچک‌ترین صدا کافیست تا این موجودات حمله کنند. علت حساس بودن این موجودات به صداها مشخص نیست و ما فقط می‌بینیم که اعضای این خانواده از هرگونه صحبتی پرهیز می‌کنند و با زبان اشاره با یکدیگر حرف می‌زنند. درطول فیلم ما هیچ صدای واضح و مشخصی از کارکترها نمی‌شنویم و گفتگوهای میان آنها را با زیرنویس فیلم دنبال می‌کنیم.

“یک مکان ساکت” به هیچ موسیقی متنی برای ایجاد ترس و وحشت در مخاطبش نیاز ندارد و به طرز شگفت‌آوری همان سکوت کل فیلم به اندازه کافی ترسناک است. تصور اینکه در محلی زندگی کنیم که امکان صحبت کردن با صدای معمولی را نداشته باشیم و تمام حرکات و کارهایمان را بدون صدا انجام دهیم، آزاردهنده و البته ترسناک است.


31. لبه فردا – ۲۰۱۴ – Edge of Tomorrow

فیلمی پر هزینه و البته تماشایی با بازی در ستاره ی هالیوودی یعنی “تام کروز” و “امیلی بلانت”. داستان فیلم در زمانی اتفاق می افتد که زمین توسط موجودات فرازمینی موردحمله واقع شده و این دو بازیگر در مقابله با این دشمنان خود را در یک حلقه تکرار می‌بینند که هرروز به‌روز قبل بازمی‌گردند. این فیلم یک فیلم هوشمندانه، هیجان‌انگیز و جالب است؛ و می توان آن را از معدود فیلم هایی دانست که  بر روی شخصیت درونی “تام کروز” تمرکز کرده‌اند. “لبه فردا” یکی از فیلم‌های برتر چند سال اخیر محسوب می‌شود.


30. سرزمین ناآرام – Stake Land – 2010

یک طاعون ترسناک آمریکا را به سرزمین خون آشام ها تبدیل نموده و یک یتیم در میان این آشوب برای زنده ماندن تقلا می کند و به دنبال یک پناهگاه است. گرچه این فیلم همانند فیلم های دیگر این فهرست عمیق و تاثیرگذار نیست، اما صحنه های مهیج و جذابی دارد. نقطه قوت این فیلم این است که همانند اغلب تریلرهای علمی تخیلی پادآرمان شهری جذابیت خود را از دست نداده و خسته کننده نمی شود. بنابراین یک تریلر جذاب و مهیج است.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند


29. این آخرشه – This Is The End – 2013

تصور کنید یک اتفاق آخرالزمانی یک مهمانی را برهم بزند. این فیلم داستان گروهی از بازیگران حقیقی است، سث روگن، جی باروشل، جیمز فرانکو، کریگ رابینسون، جونا هیل، که در مهمانی خانه فرانکو دور هم جمع شده اند. کمی پس از شروع جشن مهمان ها متوجه یک نور درخشان آبی رنگ می شوند، درست همانند فیلم های “بیگانه” (alien). احساس خطر باعث می شود مهمان ها به پشت خانه فرانکو بروند که در آنجا هم زلزله رخ می دهد. این اتفاقات زنجیره ای به احضار، اهریمن ها، خدایان و بهشت، ارجاعاتی دارد. اگر بخواهید برای آخر هفته یک کمدی جالب تماشا کنید، همین است. تمام بازیگران ممکن در این بهشت آخرالزمانی حضور دارند.


28. زمانه گرگ – Time of the Wolf – 2003

کارگردان اتریشی مایکل هانکه به دلیل ساخت فیلم های عمیق و احساسی شناخته می شود. او بهترین فیلم های تاریخ سینما را ساخته است، فیلم هایی چون: پنهان (Cache)، معلم پیانو (The Piano Teacher) و عشق (Amour).  گرچه فیلم “زمانه گرگ” جز بهترین آثار او نیست و یک اثر کلاسیک محسوب نمی شود، اما هنوز جز بهترین هاست. فیلم آینده مدینه فاسده فرانسه را نشان می دهد که یک خانواده از تعطیلات بازگشته و خانه خود را در اشغال غریبه ها می یابند. یکی از آن ها همسر را کشته و دیگران زنده می مانند تا در این تمدن از هم پاشیده برای بقا تلاش کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


27. پسری با سگش – A Boy and His Dog – 1975

یک درام علمی تخیلی کلاسیک متفاوت از فیلم های آخرالزمانی، که پر از عناصر طنز، آخرلزمانی و علمی تخیلی است. یک نوجوان و سگش می خواهند در یک صحرای آخرالزمانی جنوب غرب ایالات متحده زنده بمانند. فیلم در عین نشان دادن یک دنیای آخرالزمانی و ترس و وحشت موجود در آن، با وجود دیالوگ های هوشمندانه و البته جالب، شما را تحت تاثیر قرار می دهد.


26. سنت شکن – Divergent – 2014

در یک دنیای آخرالزمانی مردم توسط فرقه ها اداره می شوند نه توسط دولت ها، و روایت خاص داستان هم این پیچیدگی را به خوبی نشان می دهد. تریس دختر یکی از روسای این فرقه هاست. با نزدیک شدن زمان مراسم انتخاب، مشخص می شود که تریس ویژگی های سنت شکن ها را داراست، افرادی که نمی توانند فرقه ها و دستورات آن ها را دنبال کنند. تریس که از عواقب همه چیز آگاه است، برای جایگاه مبارز فرقه، ثبت نام می کند. او در حین کنار آمدن با این جایگاه عاشق مدرس شده و باید با هویت واقعی سنت شکن کنار بیاید، در عین حال با جنین، رهبر ظالم هم مبارزه کند. اگر سری های ناموفق آن ساخته نمیشد، “سنت شکن” می توانست یک چندگانه موفق باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های خون آشامی که در سال 2018 اکران شدند


25. دونده مارپیچ – The Maze Runner – 2014

باوجود شباهت های میان فیلم های چندگانه “سنت شکن” و “دونده مارپیج”، دونده مارپیچ هم در نزد منتقدین و هم در گیشه، فیلم موفق تر و محبوب تری بود. در آغاز فیلم توماس در حالی در یک مارپیچ به هوش می آید که تمام حوادث گذشته از ذهنش پاک شده و نام خود را نیز نمی داند. مشخص می شود که او از طریق یک آسانسور به این جنگل مارپیچ وارد شده و چندین نوجوان دیگر نیز در آنجا زندگی می کنند. توماس با زندگی در آنجا متوجه می شود که گروهی از پسران، دونده مارپیچ هستند، زیرا روزها به مارپیچ وارد می شوند تا نقشه فرار را بیابند. پس از اتفاقاتی نظیر نجات یک زن و ورود هیولاهای شرور به مارپیچ، توماس هم به یکی از دونده ها تبدیل می شود. توماس تلاش می کند به همراه دوستان خود از این مارپیچ فرار کند و در پایان داستان متوجه می شویم که این مارپیچ نوعی آزمایشگاه در یک دنیای آخرالزمانی و فاسد بوده است. درحالی که سایر قسمت های جهان نیز برای دستیابی به منابع مبارزه می کنند.


24. زمین آرام – The Quiet Earth – 1985

یکی از زیباترین فیلم های علمی تخیلی، درباره مردی که بیدار شده و خود را در زمین تنها می یابد. او در خیابان ها اتومبیل، تلفن و ساختمان ها را دیده اما از انسان اثری وجود ندارد. به تدریج نجات یافتگان دیگری هم دیده شده و آن ها با ارتباط برقرار می کنند که درنتیجه آن همه چیز پیچیده تر می شود. یک فیلک مهیج و ترسناک درباره یک جهان پادآرمان شهری که ترسناک  و مهیج است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


23. نابودی – Annihilation – 2018

در آینده دوردست در منطقه ایکس ایالات متحده، لنا، پرفسور زیست شناسی سلولی گروهی از متخصصین را به یک منطقه قرنطینه با دسترسی محدود می برد. مشخص می شود که لنا و همسرش تنها افرادی هستند که می توانند از این قرنطینه خارج شوند. گروه با ورود به این منطقه با حوادث عجیبی مانند جهش، آشوب و موجودات عجیب رو به رو خواهند شد. گرچه جلوه های علمی تخیلی و بصری فیلم دیدنی هستند اما نیمه دوم فیلم را خسته کننده می دانند. با این حال فیلم با موفقیت تجاری و هنری رو به رو شد و یکی از بهترین فیلم های پادآرمان شهری رازآلود و معماگونه محسوب می شود. بازی ناتالی پورتمن هم خیره کننده است.


22. کتاب الی – The Book of Eli – 2010

سی سال پس از انفجار هسته ای که جمعیت جهان را نابود کرده، الی یک کوچ نشین شکارچی است که به دنبال منابع به شهری وارد می شود که کارنگی ناظر آن است. الی به دنبال آخرین بقایای کتاب مقدس است تا بشریت را مجددا احیا کند. قسمت های دیگر داستان به مبارزه الی می پردازد که باید از کتاب محافظت کرده و به ماجراجویی خود ادامه دهد. داستان ساده و قابل پیشبینی و جلوه های آشنا باعث مقایسه آن با فیلم های دیگر شده و به همین دلیل با واکنش متوسط منتقدین و مخاطبین مواجه گشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


21. بدن های گرم – Warm Bodies – 2013

نیکلاس هالت نقش آر را بازی می کند، یک زامبی که هشت سال پس از آخرالزمان زامبی ها درون یک فرودگاه آواره است. گرچه او تنها غرش می کند و حرف نمی زند، اما می تواند با زامبی های دیگر ارتباط برقرار کند. جولی به همراه دوست پسر و دوستانش، آر را تهدید دانسته و می خواهد او را بکشد. به جای آن، آر دوست پسر جولی، پری را کشته و مغز او را می خورد، بنابراین خاطرات جولی را می بیند. رفته رفته او عاشق جولی شده و انسانی خواهد شد و توجه جولی هم به او جلب می شود. یک فیلم خاص آخرالزمانی که به جای خشونت عشق را نشان می دهد. خاص بودن این فیلم باعث محبوبیت اش شده است.


20. جنگ جهانی زد – World War Z – 2013

بدون شک این فیلم باوجود داستان جذاب و غیرقابل پیشبینی، اجراهای زیبا و جلوه های بصری که تا به حال در فیلم های زامبی ندیده بودیم، پرچم دار فیلم های زامبی محسوب  می شود. در آینده نزدیک آخرالزمان زامبی ها رخ داده و گری، کارمند سابق اتحادیه اروپا، و خانواده اش باید از دست زامبی ها بگریزند. سپس اتحادیه از او کمک خواسته و او باید منبع این حوادث را یافته و آن را از بین ببرد. با تلاش او برای مواجهه با این مشکلات، با صحنه های اکشن رو به رو می شویم که اجرای زیبای برد پیت آن ها را دیدنی تر کرده است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های زامبی است و صحنه ای که برد پیت در بریتانیا خود را در لا به لای زامبی ها پنهان می کند هم یکی از دیدنی ترین صحنه های این فیلم می باشد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


19. فراموشی – Oblivion – 2013

“فراموشی” نشن دهنده ماجراجویی یک مرد در یک سرزمین آخرالزمانی است که حوادث عجیبی را تجربه کرده و سپس متوجه می شود که هدف بزرگ تری دارد، زیرا سرنوشت بشریت در دستان اوست. یک فیلم زیبا که با وجود عدم انسجام، به دلیل داشتن جلوه های بصری و فضای مناسب، تجربه احساسی زیبایی را در اختیارتان قرار می دهد. کروز در نقش اصلی درخشیده و با اجرای زیبا و تاثیرگذار خود، برجسته است.


18. برف شکن – Snowpiercer – 2013

فیلم آخرالزمانی بونگ جون هو، عصر یخبندان آخرالزمان را نشان می دهد که نجات یافتگان یک قطار برف شکن غول پیکر ساخته اند. گرچه داستان نقص هایی هم دارد اما دنیای خلق شده توسط جون هو آنقدر عجیب و رازآلود است که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. فیلمبرداری هونگ کیونگ-پیو بسیار زیباست و توانسته تصور جون هو را برآورده کند، به همین دلیل یک تجربه یه یادماندنی خلق کرده است. یک فیلم زیبا، تاریخ و از لحاظ احساسی قدرتمند.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


17. فرار از نیویورک – Escape from New York – 1981

یکی از واقعی ترین فیلم های آخرالزمانی ساخته شده، که سال های اواخر دهه 90 را نشان می دهد (دوره آخرالزمانی) که شهرهای بزرگ به زندان بدل شده، آمار جرایم افزایش یافته و با سرقت نیروی هوایی، رئیس جمهور گروگان گرفته شده و قهرمان داستان باید او را نجات دهد. فیلم در زمان اکران با تحسین منتقدین مواجه شد، به خصوص شخصیت کرت راسل در نقش اسنیک که با وجود لایه های مختلف شخصیتی، یکی از بهترین شخصیت های سینما محسوب می شود. “فرار از نیویورک” فیلمی است که ارزش تماشا کردن دارد.


16. بازی های گرسنگی – The Hunger Games – 2012

داوطلب شدت کتنیس اوردین به جای خواهرش در منطقه 12 به یک حادثه بزرگ منجر می شود.  اگر شخصیت اوردین و اعمال او نبود، شاهد فیلم خسته کننده ای بودیم که تعداد مرگ و میرهایش بیشتر بود. در دنیای آخرالزمانی در کشور پانم، کشور به 13 منطقه تقسیم شده که منطقه 12 فقیرترین است. منطقه 13 یک منطقه ظالم بوده که به دلیل یک شورش نابود شده است، به همین دلیل 12 منطقه دیگر باید یک پسر و دختر 12 و 18 ساله را به مناسبت مرگ های سالانه که بازی های گرسنگی نامیده می شوند، ارسال کنند. برنده برای بقیه زندگی خود غذا، اقامتگاه و امکانات لازم را دریافت می کنند. شخصیت پردازی، صحنه های اکشن، جلوه های بصری، ریتم فیلم و اجراهای بازیگران، از جمله نقاط قوت فیلم است، مخصوصا بازی جنیفر لارنس که برای نقش اصلی بهترین انتخاب ممکن بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


15. من افسانه ام – I Am Legend – 2007

بدون شک ویل اسمیت برای نقش آفرینی در یک فیلم آخرالزمانی بهترین گزینه ممکن است. پس از اینکه یک ویروس زامبی بشریت را از بین برد، ویل اسمیت مردی است که به تنهایی در نیویورک آخرالزمان زندگی می کند. اسمیت دانشمندی است که می خواهد درمان ویروسی را که در ابتدا برای درمان سرطان کشف شده و سپس افراد را به زامبی تبدیل می کرد، کشف نماید. گرچه قسمت هایی از داستان آشفته و به هم ریخته است، اما سوالات ایجاد شده درباره انسانیت و تمدن، بیننده را تحت تاثیر قرار ادده و تجربه زیبایی پدید می آورد.


14. طلوع مردگان – Dawn of the Dead – 1978

یکی از بهترین فیلم های زامبی و یکی از پرفروش ترین فیلم های زامبی که در زمان اکران از زمان خود جلوتر بود. با اکران این فیلم فرهنگ عامیانه ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفت. گروهی از کارمندان تلویزیون با بروز زامبی ها می خواهند هلی کوپتر رئیس را دزدیده و از شهر فرار کنند. آن ها باید پیش از بدتر شدن شرایط خود را نجات دهند. یک فیلم زیبا در ژانر وحشت و ترس که شما را میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


13. بازدیدکننده یک موزه – A Visitor to a Museum – 1989

یک فیلم مشابه “استاکر” (Stalker) آندری تارکوفسکی، درباره مردی که می خواهد از خرابه های یک موزه دیدن کند، اما مسیر رسیدن به موزه نامناسب بوده و بسیاری در این مسیر غرق می شوند. دنیای آخرالزمانی این فیلم بسیار ترسناک و رازآلود است و روش کنستانتین لاپوشانسکی در نمایش این دنیای ترسناک از تارکوفسکی الهام گرفته است. شاید عمق فکری فیلم و ریتم آن دشوار به نظر برسد، اما بدون شک یک تجربه خاص است که بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.


12. جاده – The Road – 2009

یک درام آخرالزمانی به کارگردانی جان هیل کات و اقتباس از رمان کورمک مک کارتی، داستان یک پدر و پسر که برای زنده ماندن در برهوت آخرالزمانی تقلا می کنند. فیلم زیبا و خاص بوده و فضای تاریک آن شما را به رعب و وحشت می کشاند. ویگو مورتنسن نقش اصلی را برعهده داشته و در کنار کودی اسمیت-مک فی جوان نقش آفرینی زیبایی را ارائه می دهند. اگر از درام های ترسناک خوشتان می آید این فیلم زیبا را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


11. 28 روز بعد – 28 Days Later – 2002

این فیلم ترسناک آخرالزمانی دنیای را نشان می دهد که به دلیل یک ویروس نابود شده و بازماندگان باید در این دنیای بی رحم که شبیه دنیای بیگانگان شده خود را نجات دهند. کارگردانی دنی بویل خیره کننده است، زیرا توانسته یک دنیای ترسناک را پدید آورد که لحظات دلهره آوری در آن رخ می دهد. این فیلم ژانر زامبی را زنده کرده و امروزه یکی از برترین فیلم های ترسناک به شمار می رود.


10. طلوع سیاره میمون‌ها – Dawn of the Planet of the Apes – 2014

ده سال پس از حوادث فیلم “ظهور سیاره میمون‌ها” (Rise of the Planet of the Apes)، مردم سعی می کنند در سان فرانسیسکوی آخرالزمانی نجات پیدا کنند، زیرا یک طاعون ترسناک بشر را نابود کرده و میمون ها با انسان های باقی مانده در جدال هستند. جلوه های ویژه خیره کننده در کنار داستان زیبا و فیلم نامه مت ریوز، یک فیلم زیبا را پدید می آورد. جلوه های ویژه یک تجربه قدرتمند پدید آورده که باعث می شود تا پایان فیلم با آن همراه شوید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


9. اغذیه‌ فروشی – Delicatessen – 1991

در آینده مدینه فاسده، شاهد یک کمدی سیاه است که داستان آن در یک آپارتمان رخ داده و غذا نایاب شده و به عنوان واحد تجارت استفاده می شود. صاحب این رستوران خودش اغذیه فروشی دارد و اسنک و خوردنی به فروش می رساند. طنز فیلم و صحنه های چارلی چاپلینی در کنار موضوع ساده آن، این اثر را به یک اثر جالب تبدیل می کند. این فیلم جوایز مختلف دریافت کرده و همچنین نامزد جایزه بفتا شد. همچنین، ترکیب ژانرهای وحشت، علمی تخیلی و کمدی به ندرت دیده شده و به همین دلیل یک فیلم خاص پدید آورده است.


8. سرزمین زامبی – Zombieland – 2009

یک فیلم کمدی وحشت آخرالزمانی زامبی ها، درباره یک دانشجوی کالج که در سرزمین زامبی ها با غریبه هایی رو به رو می شود که می خواهند از شر این زامبی ها پنهان شوند. اجراهای وودی هارلسون، اما استون، جس آیزنبرگ و مخصوصا کمیوی بیل مورای، دیدنی هستند. نقطه قوت این فیلم این است که صحنه های خون و خونریزی بیش از حد در آن دیده نشده و بین طنز و وحشت تعادل ایجاد شده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


7. فرزندان انسان – Children of Men – 2006

شاهکار دیگری از آلفونسو کوارون، که آخرالزمان دیگری را نشان می دهد: عقیم بودن جهانی. در سال 2027، حدود دو دهه پس از آخرالزمانی که بشریت را نابود کرد، هیچ زایشی رخ نداده و انسان در آستانه انقراض به سر می برد. تئو و جولیان بیست و پنج سال قبل و به دلیل مرگ تنها پسرشان از هم جدا شدند. این بار جولیان به تئو پول می دهد تا یک فراری جوان به نام کی را که باردار است، به کشور وارد کند. در ادامه داستان تئو به کی کمک می کند تا در این دنیای آخرالزمانی و پر از آشوب به یک مکان امن برود. صحنه های اکشن، اجراهای زیبا (مخصوصا کلیو اوون و مایکل کین) و فیلمبرداری خیره کننده، باعث شد این فیلم با واکنش مثبت منتقدین و مخاطبین رو به رو شود.


6. دوازده میمون – Twelve Monkeys – 1995

درام علمی تخیلی تری گیلیام درباره مردی که در زمان به عقب فرستاده می شود تا از آخرالزمان ناشی از یک ویروس مرگبار پیشگیری کند. داستان آن خاص بوده و به دلیل خلق یک دنیای خاص توسط گیلیام، که آخرالزمان و ترس و وحشت آن را به خوبی نشان داده، یک سروگردن از آثار مشابه بالاتر است. روایت زیبا و جذاب داستان در کنار صحنه های کم و بیش احساسی، درباره آینده و حیات انسان، سوالات عمیقی را به وجود می آورد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


5. استاکر – Stalker – 1979

شاهکاری از آندری تارکوفسکی ما را به یک دنیای رویامانند و فانتزی وارد می کند که در آن به سه شخصیت می خواهند به نقطه ای دست یابند که گفته می شود با رسیدن به آن شخصی ترین و درونی ترین خواسته ها و تمایلات فردی محقق خواهند شد. بنابراین، این فیلم را می توان سفری به درون روح خود دانست. همه ما در درون خود رویاهایی داریم که تصور می کنیم هرگز به آن دست نخواهیم یافت و این شاهکار تارکوفسکی، زوایای عجیب روح انسان را به زیبایی منعکس می کند. استاکر، بدون شک بهترین فیلم آخرالزمانی و یکی از فیلم های برتر تاریخ است.


4. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

شاید سی سال بعد از ساختن این فیلم به خودمان افتخار کنیم زیرا این اثر از زمان خود جلوتر بود. شاید در نگاه اول یک فیلم جالب و سرگرم کننده باشد، اما در پایان یکی از زیباترین تجربه های ممکن را در اختیارتان قرار می دهد. جهان و تمدن نابود شده و گازوئیل و آب منابع باارزش به شمار می روند، در این دنیای آخرالزمانی انسان ها باید برای مقابله با استبداد مبارزه کنند. نگاه آخرالزمانی جرج میلر تلخ و گزنده است و با کنار زدن موانع این ژانر، یک تجربه زیبا پدید می آید که تا سال ها دیدنی خواهد بود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


3. وی مثل وندتا – V for Vendetta – 2005

یک تریلر سیاسی و یک فیلم آخرالزمانی، که یک مبارز آزادی خواه به نام وی، که به دنبال آشوب است، در بریتانیای فاشیست سال 2027 با پوشیدن ماسک گای فاکس هویت خود را پنهان می کند. او اوی، یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی بریتانیا را دستگیر کرده، به خانه برده و از او می خواهد که یک سال آنجا بماند. سپس مشخص می شود که وی سوژه آزمایشات انسانی بوده و می خواهد با کمک اوی و مهارت های مبارزه او رژیم فاشیست را شسکت دهد. این فیلم به دلیل اجراهای درخشان (مخصوصا هوگو ویوینگ در نقش وی و ناتالی پورتمن در نقش اوی) و تاثیر فرهنگ عامیانه مورد تحسین قرار گرفت و ماسک گای فاکس را به نماد صلح آمیز مبارزه با رژیم های استبدادی تبدیل کرد.


2. وال-ای – WALL-E – 2008

فیلم “وال-ای” به جهان ثابت کرد که حتی فیلم های انیمیشنی با مضامین تاثیرگذار می توانند آینده آخرالزمان را نشان داده و انقراض بشر در نتیجه پیشرفت های تکنولوژی را به تصویر بکشند. یک فیلم پرفروش و یکی از برترین فیلم های قرن 21، که در سال 2805 رخ می دهد و وال-ای یک ربات جمع کننده زباله است که در میان زباله ها یک جوانه یافته و آن را به خانه می برد. وال-ای سپس با یک ربات مونث به نام اوا که به زمین آمده آشنا می شود. پس از اینکه اوا توسط سفینه مادر فراخوانده شده و باید از زمین بلند شود، وال-ای هم به آن سفینه ملحق شده و با گروهی از انسان های چاق و بدقواره آشنا می شود. سپس وال-ای در کنار نشان دادن عشق خود به اوا سعی می کند انسانیت را یادآوری کرده و انسان ها را به زمین بازگرداند. وال-ای در دنیای فیلم های انیمیشن انقلابی به پا کرد و در تاریخ فیلمسازی استانداردهای جدیدی را معرفی نمود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


1. ماتریکس – The Matrix – 1999

گرچه در این فیلم مفهوم آخرالزمانی مستقیما اشاره نمی شود، اما فیلم در آینده آخرالزمان رخ می دهد که واقعیت در محیط هایی به نام ماتریکس شبیه سازی شده و انسان و واقعیت به عنوان سوخت انرژی این ماتریکس استفاده می شوند. نگاه آینده گرانه و علمی در کنار صحنه های اکشن و جلوه های رایانه ای، این فیلم را به یکی از برترین آثار سینمایی بدل کرده که از زمان خود جلوتر بوده است. کیانو ریوز نقش اصلی نئو را ایفا می کند، یک برنامه نویس کامپیوتر که به یک هکر تبدیل شده و توسط مورفئوس، یک هکر دیگر به ماتریکس معرفی می شود. از نئو خواسته می شود تا به ماتریکس بازگشته و علیه شورش گرانی به نام “مامورین”، برنامه های کامپیوتر که می خواهند نسل بشر را نابود کنند، مبارزه کند. همه جنبه های ماتریکس دیدنی هستند و به همین دلیل می توان آن را یک فیلم افسانه ای دانست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (185)

بستن فرم

  1. trnm

    اردیبهشت 1, 1399

    سلام دوستان من یه فیلم دیدم قبلا که یه مرد خانوادشو فریز میکنه بعد ژنشونو دست کاری میکنه نمیدونم همچین چیزی بود میشه اسمشو پیدا کنید لطفاااااااااااااااااااااااااا

    پاسخ

    • عرفآن در پاسخ به trnm

      خرداد 3, 1399

      اره من دیدم

      پاسخ

    • neko در پاسخ به trnm

      آبان 29, 1399

      اسمش فیلمش جایگزین با بازی کیانو ریوز

      پاسخ

  2. مهدی

    فروردین 30, 1399

    درود..حدود20 سال پیش شبهای جمعه برنامه ای بود بنام هنر هفتم و واقعا فیلمای تحسین برانگیزی رو نمایش میداد.خوشحال میشم اگه کسی میدونه منو راهنمایی کنه برای یک فیلم..داستانش این بود که آخر الزمانه و تنها یه زن باقی مونده که توی یه پناهگاه(زندون) ازش محافظت میشه توسط یه پرفسور..و دنبال یه مرد واقعی میگرده تا زن باردار بشه و نسل بشر احیا…و اون مرد پیدا میشه و بعد از روزها و ماهها پایش و کنترل یه روز پرفسور چشم بند این مرد رو بر میداره و اجازه میده که زن رو ببینه .فیلم سیاه و سفید بود…اگه کسی اسمشو میدونه راهنماییم کنه.با سپاس و احترام

    پاسخ

    • هانی در پاسخ به مهدی

      خرداد 8, 1399

      اخرین نبرد Le Dernier Combat اثر لوک بسون ساخته شده به سال 1983

      پاسخ

  3. محمدرضا

    فروردین 28, 1399

    کاش حداقل یکی از فیلمای سه گانه ادگار رایت تو لیست بود مثلا اخر دنیا رو می تونستن تو لیست بذارن

    پاسخ

  4. حسین

    فروردین 23, 1399

    دوستان اگر طرف فیلمسازمون هالیوود باشه سبکش اینطوریه که تو فیلمای پر هزینه و خوش ساخت ترش یه موضوعاتی مثل سبک زندگی و تحقیر فرهنگ دیگران و تف کردن کردن به اعتقادات بقیه مخصوصا شیعه و مسلمونا و روسیه و چین و غیره و و.. کلا آدم بفهمه چی داره نگاه میکنه بد نیست

    پاسخ

  5. ارین

    اسفند 24, 1398

    سلام دوستان قدیم بنده یک فیلم دیدم داستانیش اینطور بود که یه موجودی هسن که هرکس نگاش میکنه سریع با هر چی دستشه خودکشی میکنه بعد بیششتر مردم میمیرند و فقط چند نفر توی خونه ای موندن لطفا اگه میشه اسمشو بگید خواهش میکنم خیلی دنبال این فیلم میگردم لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به ارین

      اسفند 26, 1398

      فکر کنم منظورت فیلم برد باکس یا bird box است

      پاسخ

    • Mah در پاسخ به ارین

      فروردین 3, 1399

      جعبه پرنده

      پاسخ

    • لانه پرنده در پاسخ به ارین

      فروردین 15, 1399

      لانه پرنده یا به انگلیسی bird box

      پاسخ

    • فافا در پاسخ به ارین

      فروردین 18, 1399

      سلام دوست من اسم این فیلم جعبه پرنده یا همون bird box هست
      موفق باشید

      پاسخ

    • Leily در پاسخ به ارین

      اردیبهشت 19, 1399

      توهم زدی ساقیتو عوض کن خخخخ

      پاسخ

    • Jaraiel در پاسخ به ارین

      اردیبهشت 24, 1399

      اسم اون فیلم: «این جا ایران است..»

      پاسخ

    • یاسمن در پاسخ به ارین

      خرداد 23, 1399

      چاقو زیر گلوت گذاشتن نگاه نکن خوب اینجا چیکارمیکنی تو

      پاسخ

    • سینا در پاسخ به ارین

      فروردین 28, 1400

      جعبه پرنده

      پاسخ

  6. محمد

    اسفند 16, 1398

    سلام دوستان
    ۲سال پیش یه فیلم آخرالزمانی دیدم که توش زن بارداری بود که توی رستوران نزدیک پمپ بنزین کار میکرد و همه به دنبال کشتن بچه توی شکمش بودن و یکنفر به کمکشون میاد و آخرش هم بچه که فک کنم منجیه به دنیا میاد
    داستانش تقریبا مثل children of men هستش
    خیلی خیلی ممنون میشم اگه میدونین اسم فیلم بهم بگین

    پاسخ

    • داش آکل در پاسخ به محمد

      اسفند 19, 1398

      اسم فیلمی که گفتید لژیون هستش..حتما نقد این فیلم رو هم ببینید

      پاسخ

  7. آبتین

    اسفند 13, 1398

    لیست عالی بود واقعا این فیلما عالی بودن تو این ژانر ماتریکس،وال ای،وی مثل وندتاو…..همه و همه یکی از یکی جذاب تر

    پاسخ

  8. داش آکل

    اسفند 13, 1398

    سلام به همه سروران خودم
    بچه که بودم یه فیلم ویدویی دیدم قدیمی ژاپنی بود فکرکنم،یه پسر بچه رو بردن پیش یه استاد که آموزش رزمی بهش بده،یه نهال کاج کاشت و به پاهای بچه وزنه بست به بچه گفت هرروز هزار بار از روی این نهال بپر،بچه بزرگ شد ازوری یه درخت کاج بزرگ میپرید و نیلبک میزد و از مظلومین حمایت میکرد..ممنون میشم اگه اسم فیلم رو بهم بگید

    پاسخ

  9. رضا

    اسفند 13, 1398

    سلام به سروران خودم
    اسم یه فیلم اخرالزمانی رو میخواستم که تویه صحنه ش یهو کل آدمهای شهر میفتن ومیمیرن و ماشین ها میخورن به هم..تو نقد انیمیشن سیمپستون ها هم نشونش میده..دم شما گرم

    پاسخ

    • مژگان در پاسخ به رضا

      آذر 1, 1399

      ۲۰۱۲ بود اسم فیلم

      پاسخ

  10. داش آکل

    اسفند 11, 1398

    سلام به همه سروران خودم
    اسم یه فیلم اخرالزمانی رو میخواستم که تویه صحنه ش یهو کل آدمهای شهر میفتن ومیمیرن و ماشین ها میخورن به هم. توی نقد کارتون سیمپستون ها هم نشونش میده..دم شما گرم

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به داش آکل

      اسفند 13, 1398

      یادمه صحنه اخر فیلم اونجرز جنگ ابدیت همه پودر شدن مردن و ماشینا به هم خوردن و هلیکوپتر ها سقوط کردن(شاید منظورتون اینه)البته فکر نکنم درست باشه

      پاسخ

      • داش آکل در پاسخ به کیارش

        اسفند 13, 1398

        نه داداش..این فیلمی که میگم،تو یه صحنه ش یهو کل آدمهای شهر میفتن ومیمیرن ولی پودر نمیشن هلیکوپتری هم در کار نیست..توی نقد انیمیشن سیمپستون ها هم نشونش میده..

        پاسخ

        • محمد در پاسخ به داش آکل

          اسفند 17, 1398

          فکر کنم منظورتون فیلم bird box باشه

          پاسخ

        • Abolfazl در پاسخ به داش آکل

          تیر 21, 1399

          سیمپستون نه، سیمپسون 😐

          پاسخ

        • حسن در پاسخ به داش آکل

          مهر 14, 1399

          اسمش بدل ها نبود؟

          پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به داش آکل

      اسفند 21, 1398

      نام فیلم Surrogates یا بدلها با بازی بروس ویلیس

      پاسخ

    • موسی در پاسخ به داش آکل

      دی 5, 1399

      سلام اسم فیلمش the happening هست و موسیقی متنش هم بسیار زیباست

      پاسخ

  11. علیرضا

    اسفند 10, 1398

    خیلی لیست خوبیع ولی چندتایی. که میگم اصلا یه دنیای دیگه ای هستن

    1,ماتریکس
    2,میان ستاره ای
    3,وال ای

    پاسخ

  12. سام

    آذر 12, 1398

    سلام عزیزان 90درصداین فیلمها درمورد نشان دادن ایران والسلام است که منجی آخرالزمان که حضرت مهدی عجب است رو استغفرالله به عنوان دجال نشان بدهندومسلمانان رو زامبی بعد شما داری اونا رو تشویق میکنیدوبه هم میپرسید دمتون گرم واقعا

    پاسخ

    • Aaron در پاسخ به سام

      آذر 15, 1398

      داداش با ترز فکرت خوش باش

      حتما استاد **** پور اینا رو گشته اره اخی خوشبحالت

      پاسخ

    • یوسف در پاسخ به سام

      آذر 17, 1398

      چی زدی دادا.عالیه عالییییی

      پاسخ

    • حنانه در پاسخ به سام

      اسفند 28, 1398

      کاملا حرفتون درسته … منم موافقم ….. این فیلمارو برای نقد نگاه میکنم. ……. این مشکل از ماست زکه دشمن شناسیمون اینقدر ضیعیفه این فیلما فقط با هدف تخریب امام زمان – منجی بشریت – ساخته میشه و هدف دیگه ای نداره ….. با ارزوی بصیرت . اللهم عجل لولیک الفرج

      پاسخ

      • الینا اراکلیان در پاسخ به حنانه

        فروردین 6, 1399

        واقعا لیستتون خوب بود ممنونم.فقط نظر ها بعضیاشونو کاش ثبت نمیکردین.ممنونم

        پاسخ

      • محمد در پاسخ به حنانه

        فروردین 9, 1399

        دوست عزیز این دید گاه تو این زمونه ای که هستیم جایگاهی نداره اگر هم داشته باشه خیلی ناچیزه اگر ما بتونیم موضوعات رو طبقه بندی و جدا کنیم همه مشکلات حل میشه .مثلا الان ما میخوایم درمورد فیلم صحبت کنیم نه اهل بیت و سیاست هر چی جای خودشو داره .اینایی که گفتم من یه بچه سیدم و همشهری ایت ال… طالقانی پس الکی حرف نزدم

        پاسخ

        • نهال در پاسخ به محمد

          فروردین 13, 1399

          اولا این که شما سید هستید و همشهری آیت الله طالقانی ، چه ربطی به میزان دانش و صحت حرفتون داره ؟دوم اینکه وقتی میشینی پای فیلمی که هالیوود ساخته باید بدونی اونا مثل ما نیستند که به هر چی فیلم چرت و پرته مجوز بدن رو تک تک فیلم ها بخصوص اونهایی که خیلی معروف شدند مثل جنگ جهانیz و ماتریکس و… حسابی کار کردن تا بتونن مفاهیمی رو دوست دارن به ما القا کنند مفاهیمی که شاید ما متوجهشون نشیم اما رو ناخودآگاه ما اثر می‌گذارند مطمئن باشید برای اونا فیلم سازی و رسانه به جز یه صنعت پول ساز سلاح تخریب روحه بنظرم خیلی خوبه این فیلما دیده بشه اما با دیدگاه نقد نه صرفا سرگرمی

          پاسخ

          • Hi در پاسخ به نهال

            فروردین 28, 1399

            خب نابغه به نظرت کسی متوجه اون نکات ریز میشه؟ نه! تو داری ذهنیت افراد رو به اون سمت میبری! واقعا باورم نمیشه کم هوش هایی مثل تو هنوز وجود دارن. رو ناخودآگاه ما تاثیر میذارن؟؟!! یعنی اگه ما ندونیم فلان شخصیت امام زمانه تو ناخودآگاهمون اون فرد امام زمان میشه و ما ایمانمون رو از دست میدیم؟
            بیشتر ادامه نمیدم چون میخوام کامنتم تایید بشه. با طرز فکر پوسیدت خوش باش.

            پاسخ

            • ناشناس در پاسخ به Hi

              اردیبهشت 18, 1399

              بعضی چیزا رو ذهن ناخوداگاه ما تاثیر میزارن چه بخوایم چه نخوایم چه متوجه بشیم چه نشیم مثل پخش صدای اذان در انیمه نوروگامی وقتی هیولارو نشون میده یا فیلم تک تیرانداز اولش که جنگ و خون رو نشون میده اذان هم پخش میشه به نظر تو اینا تاثیر نمیذارن؟؟

              پاسخ

      • امیر در پاسخ به حنانه

        فروردین 20, 1399

        داداش نظرات مذهبی و سیاسی خودتو برای خودت نگه دار. به خدا اگه کسایی که این فیلما رو دیدن یه کدومشون چنین چیزهایی به ذهنشون هم خطور کرده باشه. البته بجز قشر همه را دشمن بین

        پاسخ

        • ناشناس در پاسخ به امیر

          اردیبهشت 18, 1399

          ربطی نداره خطور کرده باشه یا نه رو ذهن تاثیر میذاره مثلا پخش صدای اذان کم در انیمه نوروگامی و حمله به تایتان ها اونجایی که هیولا رو نشون میده چه کسی اذان قبلا بدونه چیه چه ندونه وقتی اذان گوش کنه ذهن ناخوداگاهش تصویری از هیولا رو تو ذهنش میاره و باعث میشه از نظر شنونده دیگه صدای اذان ناخوشایند باشه ببین یه کارهایی هست ما تو ناخودآگاهمون ثبت شده مثلا شده توپ داره میخوره تو صورتت ولی تو ناخودآگاه جا خالی میدی بعد با خودت میگی چجوری اینکارو کردم اینا همه ذهن ناخودآگاه ذهن خیلی قدرتمنده باید حواسمون باشه

          پاسخ

    • الینا اراکلیان در پاسخ به سام

      فروردین 6, 1399

      خیلی واقعا برات متاسفم.خیلی مخت نم کشیده.هوووف،واقعا مریضی

      پاسخ

    • الینا اراکلیان در پاسخ به سام

      فروردین 6, 1399

      الان فازت چیه اصلا؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ

    • مغز مریض در پاسخ به سام

      فروردین 28, 1399

      خخخخخ 😐

      پاسخ

    • امیرمهدی در پاسخ به سام

      فروردین 29, 1399

      میدونی داداش تو داری براساس،حرف های که تو مغزت کردن حرف میزنی اما یک جوان،امریکایی این،حرف ها رو نمیدونه و فقط برای سرگرمی فیلم نگاه میکنه

      پاسخ

      • پوریا در پاسخ به امیرمهدی

        اردیبهشت 16, 1399

        داداش مگه عملکرد این فیلم ها چجوریه دقیقا همین طوری . یه سری حرفایی ک میزنی رو از خودت نمیزنی . کردن تو مغزت . اصلا ب نظرم جنگ جهانی سوم ، جنگ فرهنگی عظیم بین اسلام گرایی و غربگرایی هست و ما ادما زمین جنگشون هستیم ینی یکی میخواد ب اون یکی ضربه بزنه به ما صدمه میزنه . ما این وسط بازیچه ایم . نباید این وسط ایستاد و هیچ کاری نکرد . باید پرچمی که میخواید زیرش باشید رو انتخاب کنید

        پاسخ

        • !!!!! در پاسخ به پوریا

          بهمن 19, 1399

          سلام بهتو دوست عزیز ک احساس میکنم از روی جو گرفتگی داری این حرفارو میزنی!شاید حرفای تو درست باشه اما جنگ عظیم فرهنگی اسلامگرایی و غربگرایی!! بحثش جدهس اینی ک شما گفتیو فک کنم الان فقط کسایی ک از دین سو استفاده میکنن راه بندازن چون یه انسان ک کاری به کار کسی نداشته باشه اصلا به این چیزا فک نمیکنه. اگ دقت کنی الان کسی نمیگه طرف امریکایی حالا باهاش بد باشیم یا طرف سنیه یا طرف مسیحیه کافره الان با توجه به رشد فرهنگ همه(جز یه قشر خاصی مثل شما) میگن طرف انسانه حالا چ بخواد به قول شما جنگ عظیم و خنده دار فرهنگی اسلام گرایی و غرب گرایی رخ بده

          پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به سام

      اردیبهشت 18, 1399

      درسته منم موافقم اگه کسی موافق نیست حتما نقد فیلم جنگ جهانی زد از استاد راعفی پور رو ببینه نظرش درباره این فیلما عوض میشه خدا وکیلی نشانه هاش هم یکی دو تا نیست بگی اتفاقی یا الکی بوده

      پاسخ

      • sami در پاسخ به ناشناس

        شهریور 25, 1399

        اون راعفی پورت امثال تورو گیر اورده و هرچی مزخرف میدونه تحویلتون میده متاسفم که عقل و منطق خودتونو به همچین ادمایی میدین و اینقد ضعیف هستین که فکر میکنین کل دنیا داره علیه ایران کاری میکنه

        پاسخ

  13. فرشید

    آبان 24, 1398

    وقتی هر فرد بیسواد و بی تجربه ای شروع به نوشتن و مقاله نویسی میکنه نتیجه میشه فاجعه.
    وقتی علم و سلیقه چیزی رو نداری لطف کن ننویس. بشین خونه آشپزی کن، به بچه ها برس و…
    کاملاً مشخصه خانم نویسنده حتی یکی از این فیلم ها رو ندیده. یه کپی و ترجمه ناقص از چندتا سایت درجه دو انگلیسی زبان.
    “استاکر، بدون شک بهترین فیلم آخرالزمانی و یکی از فیلم های برتر تاریخ است!”
    واقعا؟ خدایی خودت این فیلم رو دیدی؟
    کسل کننده، بی ربط، گنگ و اعصاب خرد کن، به شدت حوصله سر بر، ضعیف، بی سر و ته ترین فیلم تاریخ
    یکی از زیباترین فیلم های علمی تخیلی، درباره مردی که بیدار شده و خود را در زمین تنها می یابد. یک فیلک مهیج و ترسناک درباره یک جهان پادآرمان شهری که ترسناک و مهیج است.
    جداً این جملات پر شور رو در مورد فیلم زمین آرام گفتی؟
    از لیست خوبتون همین دو تا رو دیدم که به شدت متاسف شدم. چیزی که دیگه ندارین اعتباره. حیف وقتی که واسه این سایت گذاشتم. نه فقط این مقاله بقیه لیست هاتون هم فاجعست. هیچ درکی از فیلم ندارین. خداحافظ برای همیشه

    پ.ن: قوانین رو رعایت کردم، حرف زشت نزدم، کلمات وقیح هم نگفتم، فقط نظر شخصیم رو در مورد سایتتون گفتم و یکم انتقاد کردم. مرد باش و چاپش کن

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به فرشید

      آبان 24, 1398

      سلام فرشید جان،
      نظر شما محترمه، منتها با توجه به حرفاتون فکر میکنم باید یکمی بیشتر فضای فیلم هارو درک کنید،
      آندری تارکوفسکی هم که بین همه سینما دوستان شناخته شده هست و نیازی نداره من ازش حمایت کنم،
      موفق باشید

      پاسخ

    • فومنی در پاسخ به فرشید

      آبان 24, 1398

      دوست عزیز! هنرانسان دراینه که نظریاانتقادش را بدون توهین واهانت وتحمیل جمودفکری خود به دیگران مطرح کنه….(بشین خونه وآشپزی کن!) همان دیدگاه ضدانسانیه طالبان وداعشه که منفورهمه آزاداندیشان دنیاست. یقین دارم شمانیز مخالف دیدگاه زن ستیزانه گروههای افراطی بنیادگراوسلفی هستید…یادبگیرییم نظرخودمان را بدون توهین ابراز کنیم خصوصا اینکه من وشما مخاطب سایت مفیدوتخصصی هستیم که زحمات اصلی آن بردوش خانمهای بادانش وپرتلاش هست.

      پاسخ

    • آریو در پاسخ به فرشید

      آبان 24, 1398

      وای تو این وقتی که از دست دادی میتونستی چقدر اورانیوم غنی کنی…
      الان همین دوتا فیلم رو دیدی و اینقدر متاسف شدی؟ ناموسا؟ منی که خیلی ادعا ندارم هم چهار پنج تا دیدم حالا احتمالا منظورت چیز دیگه ای بوده… وقتی نمیبینی که ترجمه شده مقاله و برای توهین کردن میگی برو آشپزی بکن همون بهتر که خداحافظی کنی…
      خداحافظ برای همیشه خواهشا برنگرد ✋✋✋

      پاسخ

    • sara در پاسخ به فرشید

      دی 27, 1398

      اگر نویسنده نباشه باید بره ظرف بشوره؟درست صحبت کنید جنسیت زده

      پاسخ

    • پارسا در پاسخ به فرشید

      اسفند 17, 1398

      خوب شد راجر ایبرت مرحوم شد و این حرفای تو رو نشنید..

      پاسخ

    • Siyavash در پاسخ به فرشید

      فروردین 14, 1399

      با کسب اجازه از استاد عباس عزیز -که امیدوارم در فضای حقیقی هم،تجربه ی هم صحبتی با ایشون نصیبم بشه- باید بگم که نظر فرشید جان اصلا هم محترم نیست…سینما،هنر و هر چیز دیگه ای در این دنیا سلیقه ای نیست:در عین نسبی بودن همه چیز و جاری بودن قانون نسبیت که هیچ کس نمیتونه منکر اون بشه همه ی مطالب و پدیده ها،ثبوت واحدی دارن که با ملاک های ثابت سنجیده میشن:هیچ کسی نیست که بتونه استدلالی بر ضعیف بودن فیلمی مثل استاکر ارائه کنه،ادعای ضعیف بودن و نظر شخصی غلط،امر دیگه ایه…

      پاسخ

    • Sorosh در پاسخ به فرشید

      فروردین 14, 1399

      ای کاش میدونستم نویسنده ی متن اصلی،کدوم قسمت های داستان I am legend رو آشفته و بهم ریخته میدونه…
      این فیلم جزء بهترین فیلم هاییه که دیدم…

      پاسخ

    • بروس ماهان در پاسخ به فرشید

      خرداد 29, 1399

      من موندم چرا این سایت نظراتی که غیر مستقیم به شعور ادم بی احترامی می کنه رو منتشر می کنه حتما که نباید حرف رکیک باشه

      پاسخ

    • یاسمن در پاسخ به فرشید

      خرداد 29, 1399

      از طرز صحبت تو قشنگ معلومه چقدر باسوادی امثال مثل تو بی سواد هستن که بین زن ومرد فرق میزارن یعنی واقعا تاسف واسه کسی که به حرفهای احمقانه تو گوش میده خاک توسرش

      پاسخ

  14. سهیل

    آبان 22, 1398

    به نظرم بهترین فیلم تو این ژانر فیلم knowing باشه به خصوص سکانس اخرش که نابودی دنیارو به زیبایی به تصویر میکشه و بر اساس فرضیه های علمی واقعی ساخته شده

    پاسخ

  15. سعید

    مهر 28, 1398

    فقط فیلم جنگ جهانی ضد رو دیدم خیلی قشنگ بود، تصمیم دارم، چند تا از این فیلمارو هم دانلود کنم،

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به سعید

      اردیبهشت 18, 1399

      نقدشم ببین از استاد راعفی پور انصافا این فیلم نکات خیلی ریزی داره که ندونی ضرر کردی

      پاسخ

      • فاطمه در پاسخ به ناشناس

        مهر 8, 1399

        عجب نقدی بود💯 کسانی که این فیلم رو میخوان ببینن اول نقدشو ببینن

        پاسخ

  16. مسعود

    شهریور 24, 1398

    راستی همه خوبا حول محور آخرالزمان 1 مستند 52 قسمتی بسیار قوی هستش با نام ظهور دجال به کارگردانی عبدالله هاشم.
    البته پیشنهاد میکنم نبینیدش چون باعث میشه دریچه های ذهن . افکار باز بشن و فهم و شعور آدم بالا بره که این اصلا چیز خوبی نیست و به نفع ما آدما نیست.

    پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به مسعود

      مهر 8, 1399

      مستند خیلی خوبی بود قبلا تحقیق کرده بودم در مورد این نشانه ها ولی با این مستند به حقایق بیشتر پی بردم

      پاسخ

  17. مسعود

    شهریور 24, 1398

    سلام .
    سلام به همه دوستان (آقایان) دوست داشتنی و عزیزان (خانم ها) عزیز دل.همه خوبا..
    فیلم بازا..
    کسی اسم اون فیم رو میدونه که 1 سکانسش دختره 1 میخ بزرگ رفته تو سرش خواهرش میبرش تو موزه مومیایی ها زنده میشن سینوحه میخ رو از سر دختره در میاره و …
    خیلی مرسی میشم ازتون اگه ممنونم کنید بگید چیزش چیه و از اینا..
    چاکر مدیریت محتر هم هستم والا.تایید کن قربونت برم

    پاسخ

    • مسعود در پاسخ به مسعود

      بهمن 4, 1398

      The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc‑Sec

      پاسخ

  18. میلاد

    شهریور 5, 1398

    سلام
    یه فیلم تاریخی بود که با کشتی سفرهای ماجراجویانه میرفتن،توش یه مرد بود که با تیر کمان از داخل سوراخ دسته تبر ها تیر می انداخت و یه صحنه دیگه ام این بود که وارد یه جزیره شدن که توش یه غول بزرگ بود که یک چشم داشت،کسی اسم این فیلم میدونه آیا؟؟

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به میلاد

      شهریور 11, 1398

      فیلم.قدیمی.اودیسه.است.که.ازتلویزیون.شبکه.۳.ان.رادوبله.زمانی.که.بچه.بودم.پخش.کرد
      که.درباره.اودیسوس.که.ازداستان.هومر
      یونان.باستان.است.ساخته.شده.است

      پاسخ

    • Armin در پاسخ به میلاد

      شهریور 30, 1398

      ادیسه

      پاسخ

    • محسن در پاسخ به میلاد

      آبان 4, 1398

      دوست گرامی اسم این فیلم میخاستی Jason and the Argonauts

      پاسخ

    • basir در پاسخ به میلاد

      آذر 27, 1398

      ادیسه

      پاسخ

    • لقمان در پاسخ به میلاد

      دی 26, 1398

      فیلم اودیسه

      پاسخ

  19. دانیال

    مرداد 24, 1398

    اگه یه فیلم واقعا خوب و یاحال میخاین من فیلم 2012 (دوهزار و دوازده)رو به شما پیشمهاد میکنم توش زامبی نیست ولی اخرالزمان هست و همه جا خراب میشه

    پاسخ

    • ارش در پاسخ به دانیال

      مرداد 15, 1400

      یه فیلم علمی و منطقی و بسیار زیبا، بدون تناقضات رایج در خیلی از فیلمهای آخر الزمانی، که میتونه واقعا اتفاق بیفته.

      پاسخ

  20. رامین

    فروردین 12, 1398

    با سلام و خواهش فروان از دوستان گرامی میخاستم یه سوال بپرسم که اگه کسی اطلاعی داشت ممنون میشم کمک کنید.چندسال پیش یه فیلم ازسینمای آمریکا با ژانرتخیلی ترسناک دیدم که دراون یه زن که یه چشم مصنوعی هم داشت نقش اول بود و بخاطر نجات مردمش به یه شهرقرنطینه که دراون زامبی ها زندگی میکردند وارد شد و درنهایت پادزهر و پیداکرد…. توسایتای مختلف خیلی گشتم اما پیدانکردم لطفا اگه کسی اسمی یا ردی از این فیلم داره ممنون میشم کمکم ونه

    پاسخ

    • نوید در پاسخ به رامین

      اردیبهشت 8, 1398

      Dooms day

      پاسخ

    • فیلم بین در پاسخ به رامین

      خرداد 24, 1398

      داداش اسمش روز قیامت با بازی رونا میترا بزن فیلم های رونا میترا میاد بالا مال سال 2008

      پاسخ

      • سهیل در پاسخ به فیلم بین

        آبان 24, 1398

        سلام .دوستان کسی میدونه اسم اون فیلم که تو یه منطقه قرنطینه ادما برای تامین اعضای یدکی بقیه پرورش داده میشن چیه؟

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به سهیل

          آبان 24, 1398

          سلام سهیل جان،
          فیلم جزیره (The Island) محصول سال 2005

          پاسخ

          • kamali در پاسخ به عباس

            اسفند 12, 1398

            جزیزه اخر زمانی نیست! ی دورانیه که علم بشر برای اعضای پیوندی به جهت جلوگیری از پس زدن پیوند شروع کرده به لقاح مصنوعی و تولید انسان آزمایشگاهی .. ولی اخر زمانی نیست مثل من روبوت. اما آخر زمانی های محبوب من 1.آگاهی 2.فراموشی و.. برخی از این لیست کمیک آخر زمانیه و برخی فیلمها اصلا فراموش شده و نیومده – یک فیلم هست که کل داستان آخر زمانی نیست اما در پایان نسل انسان نابود می شود. (کامل) در دنیای مدرن روبات ها جزوی از جامعه هستن خانواده ای به دلیل بیماری فرزندشون یک پسرک روبات میارن پسر خانواده سلامت میشه و پسرک روبات به اون حسادت میکنه و قصد ازار اون رو داره خانواده پسر روبات را در جنگلی رها میکنند. پسرک روبات تا آستانه نابودی میره اما مدام سعی داره مثل داستان پینوکیو آدم بشه! خیلی فیلم احساسیه … اما نام فیلم رو فراموش کردم اگه کسی میدونه خواهشا اسمشو بنویسه تا بقیقه ببینن بی شک هرگز پشیمون نمیشید. باتشکر یاعلی

            پاسخ

          • kamali در پاسخ به عباس

            اسفند 12, 1398

            فیلمی که گفتم رو جستجو کردم پیداش کردم هوش مصنوعی بود. تولید 2001

            پاسخ

    • مهدیه در پاسخ به رامین

      فروردین 31, 1399

      Doomsday

      پاسخ