رده بندی تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2018 اکران شدند

بدون دلیل نیست که می گویند اکنون بهترین زمان ممکن برای طرفداران کتاب های کامیک است، زیرا با کمک پیشرفت تکنولوژی می توانند شخصیت های محبوب خود را ببینند. فیلم های ابرقهرمانی از دهه 80 و 90 گرفته تا قرن 21، گیشه های سینما را به خود اختصاص داده و آنقدر موفق هستند که چندگانه آن ها ساخته می شود.

با این حال مرگ استن لی، خالق بسیاری از شخصیت های کامیک، برای طرفداران غم انگیز بود، زیرا بسیاری از فیلم های همین فهرست هم توسط او خلق شده اند. با این حال سال 2018 با وجود اکران فیلم هایی چون “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” و “پلنگ سیاه”، یکی از سال های موفق برای کمپانی مارول است که فیلم هایش در گیشه و نزد منتقدین خوش درخشیدند. دی سی، رقیب مارول، پس از اکران فیلم “لیگ عدالت” (Justice League) در سال 2017 عملکرد چندانی نداشته، اما از آنجاییکه فیلم “آکوامن” (Aquaman) قرار است در دسامبر اکران شود، پس باید همچنان منتظر باشیم.

سال 2018 همانطور که در ژانرهای مختلف سال موفقی است، در ژانر ابرقهرمانی هم فیلم های درخشانی داشته است. امسال هفت فیلم ابرقهرمانی اکران شدند، که دو مورد از آن ها انیمیشن بود و تقریبا تمام آن ها در نزد مخاطبین و منتقدین خوش درخشیده و خاطره چندگانه های پیشین را زنده کردند. اگرچه سال 2019 با وجود فیلم هایی چون “شزم” (Shazam)، “کاپیتان مارول” (Captain Marvel)، “دارک فینکس” (Dark Phoenix) و قسمت چهار “انتقام جویان” (Avengers)، ما را هیجان زده می کند، اما در اینجا می خواهیم هفت فیلم ابرقهرمانی سال 2018 را از بهترین تا بدترین طبقه بندی کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


7. مرد مورچه ای و زنبورک – Ant-Man and the Wasp

یک فیلم استاندارد مارول که پس از درخشش فیلم “انتقام جویان: جنگ بی نهایت”، اثر سبک تری است که به همین دلیل هم تحسین می شود. غیبت اسکات لانگ در صحنه “انتقام جویان: عصر بی نهایت” سروصدای زیادی به پا کرده بود که صحنه های این فیلم می تواند به آن سوالات پاسخ دهد. خوشبختانه این کار می تواند به نقش پررنگ تر اسکات لانگ در سری چهارم انتقام جویان در سال بعد منجر شود.

طراحی لباس لانگ و کوچک شدن آن از جمله عناصر جذابی بودند که در این فیلم مورد استفاده قرار گرفتند. دنیای مرد مورچه ای یک دنیای بزرگ است که موجودات آن بسیار کوچک هستند و گرچه این مورد در سری های پیشین دیده شده بود، بنابراین عنصر جدیدی محسوب نمی شود و تنها مورد جدید ان صحنه تعقیب و گریز در مرکز شهر است. مضامین خانوادگی و رابطه پدر و دختری در این سری ادامه یافته که توسط همکاران پیشین لانگ نشان داده شده و بازی مایکل پنا هم خیره کننده است. اگر طرفدار مارول هستید و می دانید از دیدن یک فیلم چه انتظاری دارید، راضی خواهید شد، همین. اگر با نگاه انتقادی به فیلم نگاه کنید سطحی بودن آن آزارتان می دهد.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


6. تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند! – Teen Titans Go! To The Movies

فیلم شوکه کننده سال که تقریبا شبیه “فیلم لگو” (The Lego Movie) است. این فیلم پر از جوک های خنده داری است که یا باعث می شود حالت تدافعی داشته و یا احمقانه بودن آن ها شما را می خنداند. این جوک ها و شوخی ها شامل طنز و کنایه های مختلف است که حتی مارول و دی سی را هم دربرمی گیرد. این عناصر طنز از فیلمنامه هوشمندانه داستان نشات می گیرند. این فیلم واقعا زیباست و سبک انیمیشنی آن بیننده های نوجوان و کودک را جلب می کند. داستان درباره تایتان های نوجوان است که می خواهند فیلم خود را بسازند و به همین دلیل گروه ابرقهرمانی کمتر شناخته شده فان را به وجود می آورند. این فیلم یک شاهکار نیست، درباره قدرت و مسئولیت صحبت نمی کند و تغییرات حقیقی را دربرنمی گیرد. اما می داند چه کار می کند و طبق آن پیش می رود.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


5. ونوم – Venom

ونوم یکی از فیلم های سال بود که گرچه با واکنش های منفی منتقدین مواجه شد، اما بیننده ها از آن استقبال کردند. البته این فیلم کامل نیست و نیم ساعت اول آن تا زمانی که سیمبیوت با ادی ارتباط برقرار می کند چندان دلچسب نیست، اما به طور کلی می تواند جالب باشد. سونی با ساخت این فیلم تلاش کرد برخی از عناصر فیلم های مارول را به کار برده و فیلم خود را تولید کند. ساخت فیلم مستقل ونوم که اثری از مرد عنکبوتی در آن نباشد، یک وظیفه دشوار است که سونی تاحدی موفق بوده و تا حدی شکست خورد. اما سوال اینجاست که سازندگان این فیلم چرا ریسک نکرده و یک فیلم بزرگسال تولید نکردند. زیرا فیلم های بزرگسال در داستان و صحنه های اکشن چشمگیرتر بوده و همانطور که در فیلم های “لوگان” (Logan) و “ددپول” (Deadpool) دیده شد، از لحاظ تجاری هم تاثیرگذار می بود.

اگر بخواهیم از نکات مثبت فیلم سخن بگوییم، باید گفت که تام هاردی در نقش ونوم و ادی بروک موفق بوده است. جلوه های رایانه ای ونوم درجه یک بوده و برخی از صحنه های اکشن گیرا هستند، مخصوصا مبارزه پایانی ونوم و ریوت. داستان هم قابل قبول است. یکی از مشکلات جدی ونوم که منتقدین هم درباره آن نگران بودند لحن فیلم است. زیرا فیلم بین تقلای ادی بروک در مقابل دوگانگی که ماهیت تاریکی داشته و جوک های مشابه مارول، در کشمکش است. شاید این کشمکش می تواند جالب باشد اما به قیمت خسته شدن مخاطب تمام می شود.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


4. پلنگ سیاه – Black Panther

پلنگ سیاه که اولین بار در فیلم “کاپیتان امریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) حضور یافته بود، توانست بهترین فیلم ابرقهرمانی سال را ساخته و با داستان بدیع خود میلیاردها دلار سود به دست آورد. شاید حتی خود مارول هم انتظار چنین موفقیتی را نداشت. با این حال جنبه های فرهنگی و سیاسی این فیلم در موفقیت اش بی تاثیر نیست. همچنین مسلم است که بسیاری از منتقدین این فیلم را دست کم گرفتند. یک فیلم موفق با بازیگران درخشان و مضامینی که در تاریخ و جغرافیا ریشه داشتند.

اگر از دید یک فیلم ابرقهرمانی به آن نگاه کنیم آنقدر صحنه های اکشن دارد که شما را میخکوب نگه دارد و البته این استانداردهای همیشگی مارول است. گرچه صحنه های اکشن عالی هستند اما جلوه های ویژه گاهی اوقات آزاردهنده می شوند. مایگل بی.جردن در نقش اریک کیلمانگر یکی از بهترین ویلن های تاریخ مارول است و خشم و انگیزه او کاملا مشخص می باشد. به طور کلی، پلنگ سیاه یک فیلم زیباست (مخصوصا در صحنه های واکاندا)، که از لحاظ فرهنگی هم قابل قبول بوده و داستان منسجم و کاملی دارد. با این حال به جز جنبه های فرهنگی تقریبا مشابه فیلم های ابرقهرمانی دیگر است.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


3. ددپول 2 – Deadpool 2

فیلم ددپول یک فیلم بسیار موفقی بود که با شکستن دیوار چهارم، یک ضدقهرمان جدید معرفی کرد و فیلمنامه آن هم بسیار خاص و بدیع بود. گرچه ددپول 2 به ایده قبلی چندان مربوط نیست اما به نظر می رسد که یک قدم نزدیک تر شده است. از آنجاییکه شوخی های این فیلم بیشتر است، مسلما از قبلی کمدی تر می باشد. صحنه های اکشن آن بسیار بیشتر است که دلیل آن هم بودجه سنگین ارائه شده توسط فاکس است.

داستان هم از بسیاری جهات مناسب و تاثیرگذار است که البته در میان جوک های متعدد فیلم به عنوان “نوشتن ضعیف” به آن اشاره می شود. دنیای این فیلم بزرگ تر بوده و دومینو، جاگرنات و کابل (با بازی جاش برولین که برای دومین بار در نقش ویلن مارول حضور دارد) از شخصیت های اصلی آن هستند. دیوید لیچ، کارگردان “جان ویک” (John Wick) و “بلوند اتمی” (Atomic Blonde)، صحنه های اکشن این فیلم را برجسته تر نموده اما در عین حال عناصر طنز آن را حفظ می کند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


2. شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2

شگفت انگیزان 2 چهارده سال پس از شگفت انگیزان 1 اکران شد و شاهکاری به جا گذاشت. واضح است که سری دوم چنین فیلمی دائم با سری پیشین مقایسه شده و انتظارات از آن بالا خواهد بود. اگر بتوانید این انتظارات و مقایسه ها را کنار بگذارید، شگفت انگیزان 2 می تواند یک اثر جالب و لذت بخش باشد. اگر نتوانید بازهم از این فیلم زیبا و دیدنی لذت خواهید برد.

بدون شک، جک جک ستاره این فیلم است. صحنه هایی که خانواده به قدرت او پی برده و با آن کنار می آیند، زیباترین صحنه های فیلم هستند که شما را شگفت زده می کنند. به همین دلیل می تواند برای تمام سنین لذت بخش باشد. صحنه های اکشن عالی هستند، انیمیشن و جلوه های ویژه چشمگیر بوده (به جز صحنه های اسکرین اسلیور که شدید هستند)، و به زیبایی نوشته شده تا پیوندهای خانوادگی را نشان دهد. به طور کلی می توان گفت همه چیزهایی که باعث موفقیت سری اول شدند، در سری دوم نیز موجود می باشند، البته درصورتی که به عنوان یک فیلم مستقل به آن نگاه کنید.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


1. انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War

“انتقام جویان: جنگ بی نهایت” فیلمی است که طرفداران سال ها منتظر آن بودند، یک شاهکار سینمایی که آغاز یک پایان محسوب می شود. این فیلم از آنچه که تصور می شد بهتر بوده و با بیش از 2 میلیارد دلار فروش در گیشه رکورد شکن بود. گرچه این موفقیت در فیلم های مارول تعجب برانگیز نیست، اما در هر صورت فیلم جنگ بی نهایت یک موفقیت بسیار عظیم بود.

در این فیلم تمام قهرمان های هجده فیلم مارول در طی ده سال در کنار هم قرار گرفتند تا با یک ویلن مخوف به نام تانوس مبارزه کنند که حضورش در چندین صحنه از فیلم های مختلف دیده شده بود. طراحی صحنه و فیلم، داستان تانوس، انگیزه هایش به عنوان یک ویلن برای متعادل کردن جهان، تاثیرات احساسی بسیاری دارد. فیلم برداری و جلوه های ویژه از فیلم های پیشین بهتر بوده و موسیقی متن هم عالی است. شاید در نگاه اول وجود این تعداد قهرمان بیهوده به نظر برسد اما هرقهرمان یک صحنه مخصوص به خود را داشت، مخصوصا کپ، مرد فولادین و ثور.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب DC (دی‌سی) که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    آذر 18, 1397

    به نظرم ترتیب 1 4 2 3 7 6 5 مناسب تره 😐

    پاسخ