لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند

با وضعیت جهان امروز برای ایجاد یک حادثه راه های مختلف وجود دارد. دیگر نیازی نیست تا یک نیروی بیگانه به زمین وارد شده و آن را نابود کند، بلکه انسان ها خودشان می توانند حادثه ساز باشند. طولی نمی کشد که زمین از این حوادث خسته و نابود شود. و اگرچه درباره متوقف ساختن این شرایط فکری نکرده ایم، اما درباره شیوه هایی که زمین ممکن است نابود شود، بسیار اندیشیده ایم. آیا یک ویروس میکروسکوپی می تواند ما را با به موجودات آدم خوار تبدیل کند؟ یا اینکه یک سونامی بشر را از روی زمین پاک کند؟

داستان سرایان با توجه به این موضوع داستان های مختلف خلق کرده اند. اما این داستان ها تنها درباره فجایع نیستند، بلکه به محافظت، بقا، شجاعت و امید می پردازند. در این فهرستی از بهترین فیلم های واقعه ای و آخرالزمانی سال 2018 را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


16. روز مرده ها: خط خون – Day of the Dead: Bloodline – 2018

زو یک دانشجوی پزشکی بود که در حین رفتن به یک مهمانی دیگر با یک موجود آدم خوار مواجه شد. در حین فرار بود که متوجه شد در میان جمعیت غوغا شده و افراد حاضر قربانی ها آدم خواران شده اند. زو که شاهد فروپاشی انسان بود نمی دانست چکار کند. در آنجا بود که کمپ فراریان را پیدا کرد. پنج سال بعد این بیماری قسمت اعظم جمعیت انسان را نابود کرده و او به عنوان پزشک مشغول یافتن یک داروست. در حین فرار از دست یکی از آنهاست که متوجه می شود راه حل این بیماری یکی از آنها هستند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند


15. برهوت نشینان – Wastelander – 2018

در دنیایی که طعمه حرص انسان شده، یک مرد به دنبال خانواده اش است. اگر فیلم “مکس دیوانه” (Mad Max) را دوست داشته اید، پس باید از این فیلم هم خوشتان بیاید. فیلم در یک فضای ماسه ای رخ می دهد که شخصیت ها ماسک پوشیده و ما را به یاد فیلم های ماشبه پادآرمان شهری می اندازد. یک سرباز سابق با گروهی از نجات یافتگان همراه می شود تا به مکانی سفر کند که به یک برهوت تبدیل شده است. اما این محیط خشن تنها مشکل آن ها نیست.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند


14. انفجار لس آنجلس – Eruption LA – 2018

جاش کندریکس به عنوان یک فیلمنامه نویس با حرفه اش در جدال است. او می خواهد فیلمنامه ای بنویسد که همه را شگفت زده نماید اما فکری به ذهنش نمیرسد. اکنون می خواهد داستان یک فیلم حادثه ای را به رشته تحریر درآورد. اما در رویاهایش هم تصور نمی کرد در زندگی عادی اش با این شرایط رودررو شود. آتشفشان های نزدیک لس آنجلس برای مدت ها خاموش مانده است. اما اکنون زمان انفجار آن ها فرا رسیده است. کندریک باید با زمان جدال کرده و با کمک یک دانشمند شهر را نجات دهد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس


13. زمین سوخته – Scorched Earth – 2018

در عرض چند سال آلودگی و تغییر آب و هوایی به اوج رسیده است. این موارد زندگی انسان را بسیار مشکل کرده و محیط آنقدر خشن شده که حتی نفس کشیدن به بیماری ریه منجر می شود. اکنون که صنعتی شدن وجود ندارد، دنیای مدرن دگرگون شده و تبعیض نژادی مجددا آغاز شده است. اکنون از آب و نقره به عنوان ماسک استفاده شده و قوانین به شکلی اجرا می شوند که به محیط زیست بیشتر آسیب نرسد. اما برخی از مردم نمی توانند قوانین را نادیده بگیرند و شکارچیان به دنبال آن ها هستند. یکی از آن ها توماس جکسون است که می خواهد اجتماع جدیدی از خلافکاران را به وجود بیاورد. آیا کیج، شکارچی نترس، برای شکار آن ها جایزه می گیرد؟

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


12. بیمار صفر – Patient Zero – 2018

با پیدایش یک ویروس جدید مردم به زامبی تبدیل می شوند.  این جهش تنها 90 ثانیه طول کشیده و از آنجاییکه درمان ندارد مردم در معرض خطر هستند. پس از اینکه مورگان و همسرش مبتلا می شوند شرایط خطرناک خواهد شد. گرچه همسرش به زامبی تبدیل می شود اما مورگان توانسته مقاومت کند. با این حال ویروس کاملا بدون تاثیر هم نبوده است. او متوجه می شود که اکنون می تواند با زامبی ها ارتباط برقرار کند. و به همین دلیل برای یافتن درمان با دانشمندان همکاری می کند. اما آیا درمانی یافت می شود؟ مورگان متوجه می شود که فرایند زامبی شدن از آنچه تصور می کرد پیچیده تر است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


11. دنیای وحش بیرونی – The Outer Wild – 2018

گویا هر چند صد سال یک بار یک تغییر جهش رخ می دهد. در اینجا این تغییر جهش انسان ها را به حیوانات بدل کرده نه ابرقهرمان ها. بشریت در آستانه انقراض است و تلاش دانشمندان برای یافتن درمان بیهوده است. بنابراین زمانی که لورا متوجه می شود در برابر این جهش ایمن است فرار می کند. زیرا می داند مورد آزمایش قرار گرفته و زندگی اش را از دست می هد. یک مرد برای دستگیری او فرستاده شده و او را به تنها پناهگاه انسان ها میبرد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


10. سرقت طوفانی – The Hurricane Heist – 2018

اولین چیزی که در زمان یک اتفاق به طور غریزی انجام می شود، فرار به سمت یک پناهگاه امن است. با رخ دادن یک طوفان مرگبار، شهروندان فرار کرده و سعی دارند به مکان امنی دست یابند. اما گروهی از مردم برنامه دیگری دارند. آن ها برای یک سرقت 300 میلیون دلاری نقشه می کشند. از آنجاییکه مرکز اصلی سرقت آن ها در وسط شهر است، بیشتر در معرض طوفان قرار می گیرند. با نزدیک شدن آن ها به محل سرقت، رئیس مربوطه سعی می کند مانع شان شود. اما فرقی نمی کند چه کسی سارق است و چه کسی نیست، طوفان همه شان را نابود می کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


9. کارگو – Cargo – 2018

عشق والدین به فرزند از هر حسی برتر است و پدرومادر برای محافظت از فرزندشان حتی با مرگ هم مبارزه می کنند. اندی هم برای دختراش چنین پدری است. او در دنیایی زندگی می کند که یک ویروس در عرض 48 ساعت مردم را به زامبی تبدیل می کند. اندی به همراه همسر و دختر یک ساله اش روی یک قایق زندگی می کند زیرا رفتن به خشکی ایده خوبی نیست. پس از اینکه همسرش گاز گرفته شده آن ها باید بر روی خشکی به دنبال درمان باشند. زمانی که اندی توسط یک زامبی گاز گرفته شده و ویروس به بدنش وارد می شود، چهل و هشت ساعت فرصت دارد تا پیش از تبدیل شدن به زامبی برای دخترش مکان امنی پیدا کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


8. 451 درجه فارنهایت – Fahrenheit 451 – 2018

یکی از بدترین فجایعی که می تواند برای بشریت رخ دهد وجود انسان هایی است که تنها عقاید خود را باور داشته و وجود هرگونه عقیده و باور متضاد را نمی پذیرند. موضوع این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ری بردبری چنین است. در دنیای آینده اغلب کتاب ها ممنوعه هستند، زیرا دولت جدید آن ها را مضر و گمراه کننده می داند. آتش نشان ها باید این کتاب ها را یافته و بسوزانند. اما یکی از آتش نشان ها که یکی از این کتاب ها را می خواند نظرش نسبت به آن ها تغییر می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


7. درمان شده – The Cured – 2018

آخرالزمان به شکل یک ویروس به اروپا حمله می کند و انسان ها را به زامبی تبدیل می کند. اما این پنج سال پیش بود. اکنون دانشمندان درمانی را کشف کرده اند که زامبی ها را به انسان تبدیل می کند. تعدادی از آنها با موفقیت درمان می شوند که آن ها را درمان شده می نامند، عده ای هم درمان نشده و آن ها را مقاوم می نامند. سنون یکی از درمان شده هاست که به زودی به اجتماع بازمی گردد. اما او از دوران زامبی بودنش می ترسد و تصور می کند شاید جامعه او را نپذیرد. پس از آزادی و مراقبت زن برادرش از او، همه چیز پیچیده تر می شود. این دختر درباره برادرش از او سوال می کند و گرچه سنون درباره او آگاه است اما نمی تواند همه چیز را به زن بگوید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


6. اهلی ها – The Domestics – 2018

دنیای اهلی ها به زمین بازی قدرتمندان تبدیل شده است. فسمت اعظم آمریکا به فرقه های کوچک تری تبدیل شده و گروه های قاتلین که افراد مخالف را نمی پذیرند، همه آنان را به قتل میرسانند. زمانی که مارک و نینا شاهد این حوادث هستند، تصمیم می گیرند آن مکان را ترک کرده و به جایی بروند که چنین اتفاقاتی وجود ندارد، تا بتوانند در صلح و صفا زندگی کنند. اما با آغاز سفرشان، گروهی از قاتلین فرقه ها به دنبال شان هستند تا آن ها را به قتل برسانند. با نزدیک شدن قاتلین، مارک و نینا نه تنها باید برای بقا بجنگند، بلکه در این شرایط عقل و منطق خود را حفظ کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


5. دونده مارپیچ: علاج مرگ – Maze Runner: The Death Cure – 2018

سومین سری فیلم های “دونده مارپیچ” براساس کتابی به همین نام، درباره قهرمانی به نام توماس و دوستانش، که علیه زمان می جنگند تا ویروسی را که دنیای نابود شده را نابودتر می کند، از بین ببرند. در این دنیای پادآرمان شهری، توماس برای حفظ بقای خود تلاش بسیار کرده و با نیروهایی که قصد نابودی اش را داشته اند، مبارزه کرده است. اکنون که دوستش مینهو، توسط سازمانی که افراد اینچنینی را آزمایش می کنند دستگیر شده، توماس و کو باید او را بازگردانند. آن ها باید به یاد داشته باشند که با گذشت هر لحظه ویروس بیشتر و بیشتر سرایت می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. موتورهای فانی – Mortal Engines – 2018

فیلمی براساس رمانی به همین نام نوشته فیلیپ ریو، درباره دنیایی که در حرکت است. اکنون که تمام شهرها قابل حرکت شده اند، هیچکس برای همیشه در یک شهر نمی ماند. آن ها باید دائم از یک شهر به شهر دیگر بروند، در غیر این صورت توسط شهرهای دیگر نابود می شوند. شما یا شکارچی هستید یا شکار. تام نوجوان در یکی از این شهرهاست. زندگی او در مقایسه با زندگی دیگران معمولی بود تا اینکه به یک اشتباه دچار شد. یک زن ماسک پوش نزدیک بود مردی را به قتل برساند، مردی که یکی از قدرتمندترین مردان شهر بود. در این شرایط تام به همراه زن عجیب به بیرون از شهر برده می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


3. آنا و آخرالزمان – Anna and the Apocalypse – 2018

با مشاهده آخرالزمان در فیلم ها، یا همه جا را سکوت پوشانده و یا انفجارهای مهیب. جامعه در جوش و خروش است و آشوب همه جا دیده می شود. شخصیت های اصلی یا نزدیکان خود را از دست داده اند و یا از آن ها دور افتاده اند. “آنا و آخرالزمان” هم در چنین شرایطی رخ می دهد. اما به جای فریاد صدای موسیقی شنیده شده و به جای افراد خسته و بیچاره، بچه های مدرسه ای پر امید را میبینیم. زمان کریسمس است و مردم شهر بهشت کوچک برای جشن آماده می شوند. اما یک خطر همه چیز را به هم ریخته و خوشی آن را از بین می برد. آنا و دوستانش باید مسلح شده و با این شرایط بجنگند.

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید


2. زلزله – The Quake – 2018

سری دوم فیلم “موج” (The Wave) در سال 2015، که داستان آن را ادامه می دهد. اگر فیلم موج را دیده باشید می دانید که یک زمین شناس با رخ دادن سونامی در شهر گیرانگیر جان عده ای را نجات می دهد. در تمام فیلم های اینچنینی میبینیم که یک نفر جان دیگران را نجات داده و قهرمان می شود. اما نمی توان تاثیر چنین حوادثی بر نجات یافتگان را انکار کرد. قهرمان این فیلم از اختلال استرسی پس از آسیب روانی رنج می برد که زندگی شخصی اش را خراب کرده است. اکنون پس از اینکه زلزله دیگری در شرف وقوع است، باید جان انسان های دیگر را نجات دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


1. دوکلا 61 – Dukla 61 – 2018

در جهان مشاغل دشواری وجود دارد که معدن یکی از آن هاست. اما میلان برای تامین خانواده باید در معدن کار کند. یک حادثه در معدن بهترین دوستش را از بین برده و از آن زمان میلان به حمله های روانی دچار شده است. در زمان کار کردن به زحمت می تواند خود را کنترل کند. زمانی که پسر بزرگش با دوست دختر باردارش به خانه آمده و میگوید که درس را رها کرده و می خواهد در معدن کار کند، خشم او بیشتر می شود. آن ها نمی دانند که بی توجهی روسای معدن قرار است فاجعه دیگری را به بار آورد.

همچنین بخوانید: معرفی و رده بندی تمام 10 فیلم دیوید لینچ از بدترین تا بهترین


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. دکو

    آذر 18, 1399

    عاالی من عاشق فیلم های پایان دنیا و قبلا رستاخیزی همون مخالف پسا رستاخیزی ام

    پاسخ