لیست بهترین فیلم های کره ای که در سال 2018 اکران شدند

بدون شک سینما کره، از نظر موفقیت تجاری و حوزه های نقد، رو به رشدترین سینمای جهان است. سینمای کره پس از دهه ها سکوت، رفته رفته به اوج خود می رسد. در قرن جدید شاهد فیلم های موفق کره ای بوده ایم. سینمای کره با تولید فیلم هایی چون “الدبوی” (Oldboy)، “خاطرات قتل” (Memories of Murder)، “ندیمه” (The Handmaiden) و “شیون” (The Handmaiden)، با سینمای معاصر جهان همراه شده است. در حقیقت، فیلم “شیون” از نا هونگ جین در سال 2016 باعث شد جیدا یوآن از Vulture درباره سینمای کره چنین بگوید: “سینمای کره در سطحی فعالیت می کند که اغلب فیلم های آمریکایی در مقابل آن مسخره و غیرتخیلی به نظر میرسند.”

سال 2018 هم متفاوت نبود و فیلم های مختلفی به فهرست شاهکارهای سینمای کره اضافه شدند. “سوختن” لقب بهترین فیلم سال را از آن خود کرد. در اینجا می خواهیم فهرستی از برترین آثار کره در سال 2018 را به شما معرفی کنیم که فیلم های تریلر، رمانتیک و ترسناک را شامل می شود. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸ (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


11. مذاکره – The Negotiation

همه ما فیلم های مربوط به گروگان گیری و رهبران مستبد را دیده، از آن لذت برده و یا متنفر بوده ایم. این فیلم هم براساس چنین موضوعی است اما واکنش ها تفاوت داشته اند. با آغاز یک فاجعه هائه چائه یون خود را آماده می کند. هائه با داشتن سابقه درخشان در حل این شرایط و آزاد کردن گروگان ها، شهرت دارد. اما زمانی که با خونسردترین سارق جهان رو به رو می شود گویی توانایی هایش مورد آزمایش قرار می گیرد. این موضوع تکراری در این فیلم عمیق شده است. لی جونگ عناصر شوکه کننده را به داستان افزوده است. ایده های منطقی، داستان منسجم، و خط های زمانی مختلف باعث ایجاد یک فیلم مهیج شده است. بازیگران مبارزه چالش برانگیزی را آغاز میکنند. سون یی-جین در نقش رئیس دردسرساز می درخشد، به طوریکه تلاطم احساسی خود را کاملا نشان داده و شخصیت خود را به خوبی به نمایش می گذارد. هیون بین در نقش منفی ظاهر می شود، گرچه محدود بودن شخصیت او دست او را بسته است. به طور کلی اجرای زیبای بازیگران و صحنه های اکشن خوش ساخت این فیلم را دیدنی می کنند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


10. به همراه خدایان: 49 روز آخر – Along with the Gods: The Last 49 Days

این فیلم ماجرای 3 فرشته نگهبان پس از مرگ و سو هانگ، در طی 49 روز را نشان می دهد که می خواهند به رستگاری برسند و به تدریج و طی زندگی در دنیای واقعی خاطرات فراموش شده شان را به یاد می آورند. فیلم های چندگانه تا چه زمانی می توانند موفقیت سری های پیشین را تکرار کنند؟ “پدرخوانده” (Godfather) یک اتفاق نادر بود که به ندرت رخ می دهد. “به همراه خدایان: 49 روز آخر” مسیر سری های پیشین را تکرار می کند. از طراحی تولید گرفته تا لحظات تاثیرگذار فیلم و روح زندگی که فیلم را لذتبخش کرده، باعث شده که این فیلم موفقیت سری های پیشین را تکرار کند. اما لحظات پایانی آن موفق نیست. ریتم کند فیلم بیننده را خسته کرده و انرژی اثر را می گیرد. این فیلم هنوز هم یک فیلم دیدنی و سرگرم کننده است.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


9. کلید قلب ها – Keys To the Heart

موضوع اصلی فیلم حول محور دو برادر است: جو ها کیم و جین تائه، دو برادر هستند، که یکی معلول و دیگری بدشانس است. آن ها از طریق مادرشان در کنار هم قرار گرفته و سعی می کنند با این کار لذت روزهای گذشته و ارزش خانواده را حفظ کنند. تکیه گاه اصلی فیلم اجرای این دو بازیگر است، زیرا در هر لحظه اجرای موفق و نفسگیری را ارائه داده و بیننده را میخکوب می کنند. پیام زیبای فیلم جهان شمول بوده و بینندگان سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر سینمای آسیا در سال 2017


8. طلوع آفتاب در زادگاهم – Sunset in My Hometown

لی جون-ایک در فیلم های گذشته خود داوران جشنواره ها را سردرگم کرده است. فیلم های او اغلب به عدم وجود محتوا و نمایش احساسات مصنوعی متهم می شوند. این فیلم هم چنین است، با این تفاوت که بازیگران موفقی دارد. نقش آفرینی آن ها در کنار فیلمنامه موفق باعث درخشش این فیلم شده است. هاک-سو یک رپر است که برای دیدن پدر پیرش به زادگاهش میرود، که در آنجا به جرم کلاهبرداری آنلاین دستگیر شده و با دوستان قدیمی اش دیدار می کند. این فیلم یک داستان ساده و زیباست که به کمک کارگردانی موفق جون-ایک و اجرای زیبای پارک جونگ-مین و کیم گو-یون، اهمیت اشتباهات و یاد گرفتن درس های زندگی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش سوم)


7. نبرد بزرگ – The Great Battle

کرلایل جمله معروفی دارد: “تاریخ چیزی جز زندگی نامه مردان بزرگ نیست”. یک فیلم فلسفی و اکشن که فیلم های سنگین و پربودجه غربی را کنار می زند. داستان در سال 645 پس از میلاد رخ می دهد، که امپراتور سلسله تانگ، لی، به گوگوریو، یکی از سلسله های کهن کره، حمله می کند. سپاه تانگ پس از پیروزی های پی در پی به انسی میرسند که ژنرال یانگ، ارباب قلعه، از آن محافظت می کند. این ژنرال قدرتمند که کشور و مردانش را ترک کرده، زنان و مردان قلعه را جمع می کند تا در مقابل سپاه تانگ ایستادگی کنند. سینمای حقیقی و نمایش مسائل سیاسی از جمله دلایل درخشش این اثر است که باعث شده یک تریلر خوش ساخت با روایت و کارگردانی موفق باشد. شخصیت پردازی بی نظیر بوده و از ابتدا تا پایان داستان آدرنالین تان به اوج رسیده و میخکوب می شوید. گرچه شاید برخی از صحنه های فیلم چندان منطقی نباشد اما نمایش تاریخی حماسی کیم کوانگ-سیک از یک معجزه کمتر نیست.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش دوم)


6. می توانم سخن بگویم – I Can Speak

درست مانند تعهد اخلاقی کانجی واتانابه به حرفه اش، لی جی-هون مین به جامعه اش تعهد دارد. زمانی که یک خانم هشتادساله به سروسامان دادن به اوضاع به مقامات نزدیک می شود، پارک با او رابطه صادقانه ای را آغاز می کند که اوضاع کاری او را تحت الشعاع قرار می دهد. این فیلم به عنوان یک درام کمدی خانوادگی آغاز شده و برپایه دوستی غیرقابل پیشبینی، یک پایان زیبا و تاثیرگذار را ارائه می دهد که احساسات انسانی را نشان داده و اشک و لبخند را بر چهره بیننده می نشاند.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر آسیایی در قرن 21 (بخش اول)


5. ماندن با تو – Be With You

وو-جین و پسرش جی-هو همسر و مادر خود را از دست داده اند، کسی که از دنیا رفته و هرگز برنمی گردد. یک معجزه سو را به زندگی بازمی گرداند، اما خوشی آن ها کوتاه مدت است زیرا سو نمی تواند آن دو را به یاد بیاورد. سینمای کره فیلم های احساسی زیبایی پدید می آورد که سینمای آمریکا را کنار میزند. درحالی که شاید سینمای کشورهای دیگر کنایی باشند این فیلم سینمای کره شخصیت هایش را دوست دارد. تمرکز اصلی فیلم مقایسه ارتباط میان شخصیت هاست. یک فیلم زیبا، جالب، تاثیرگذار و لذت بخش.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


4. جاسوس به شمال رفته – The Spy Gone North

در سال 1993 سرویس جاسوسی کره جنوبی افسر نظامی پیشین، سوک-یونگ پارک را استخدام می کند تا درباره گروه های کشورهای دیگر جاسوسی کند. پارک این ماموریت را پذیرفته و اسم رمزی “زهر سیاه” را انتخاب می مند. ماموریت او این است که درباره مقامات بالا مرتبه کره شمالی جاسوسی کرده و به برنامه هسته ای آن ها پی ببرد. پس از آشنایی با میونگ-اون ری، یکی از نیروهای کلیدی، فرصتی به او دست می دهد تا با رهبر سیاسی کره شمالی ارتباط نزدیک برقرار کند، اما سپس از دو طرف تهدید می شود. دیالوگ حقیقی و صحنه های غیرضروری آشوب برانگیز تا حدی عناصر اکشن فیلم را کاهش می دهد. تریلرهای سوی را آثار درخشان سینمای کره می دانند که در سال ها توانسته بر مضامین و روایت فیلم ها تاثیر بگذارد. داستان زیبا و سبک فیلم باعث خلق یک تریلر جذاب خواهد شد که پس از تماشای آن فیلم را فراموش نخواهید کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018


3. 1987: زمانی که روز فرا می رسد – 1987: When the Day Comes

در سال 1987 کره، فساد و شکنجه در سراسر کشور دیده می شد. شهروندان در یک چشم برهم زدن دستگیر می شدند. یکی از آن ها یک دانشجوی کالج است که توسط مقامات دستگیر شده و مورد شکنجه قرار می گیرد. سپس مقامات مرگ او را نیز پنهان می کنند. نمایندگان مردمی معترض علیه این حادثه اعتراض می کنند. رهبر این جنبش باوجود تهدید مقامات حقیقت را ثابت کرده و خشم مردم علیه رژیم را تحریک می کند. مضامین سیاه و موضوع بحث برانگیز در کنار اجرای درخشان بازیگران و موضوع سیاسی داستان، مخاطبین سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آکیرا کوروساوا که باید تماشا کنید


2. کنارم بمان – Stand By Me

کنارم بمان با وجود بودجه کم و عدم استقبال مردم یکی از بهترین فیلم های سال است. موضوع داستان غم انگیز است: یک پدربزرگ در حال مرگ که نوه هایش را خودش بزرگ کرده، برای آن ها یادگاری های مخصوصی به جا می گذارد. این فیلم که طی سی روز ضبط شده، یک موضوع فلسفی زیبا را در قالب احساسات انسانی نشان داده و معنای زندگی را تعریف می کند. کنارم بمان از داستان های کوتاه موراکامی اقتباس شده و یک اثر سینمایی زیبا را پدید آورده است. یک فیلم خاص که باید درباره آن بحث شود.

همچنین بخوانید: 20 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما


1. سوختن – Burning

یکی از بهترین فیلم های سال با یک داستان ساده، که با اجرای استیون یئون و کارگردانی لی چانگ درخشیده است. اجرای یئون آنقدر زیباست که تنها از بازیگران حرفه ای برمی آید، گویی اجرای — از فیلم “ارباب” (The Master) و یو جی-تائه از فیلم “الدبوی” باهم ادغام شده باشند. صحنه های زیبای فیلم عبارت اند از: صحنه طلوع آفتاب هائه-می، اعتراف سرد بن به جونگ-سو، صحنه مرگ و صحنه پایانی، که نشان می دهند هیچ فیلمسازی نمی تواند به اندازه فیلمسازان کره ای احساسات بیننده را به چالش بکشد. فیلم سوختن در این کار یک قدم جلوتر گذاشته و فاش شدن احساسات را نشان می دهد و به سمت یک پایان تاثیرگذار و الهام بخش پیش می رود. اگر فیلم را یک حس سوزان بنامیم بازهم معنای اصلی آن را دست کم گرفته ایم.

اگر فیلمبرداری خیره کننده و موسیقی متن سوزان را هم کنار بگذاریم، نمایش وقایع اجتماعی کره جنوبی معاصر، که طبقه اجتماعی و عشق به بروز تریلر زیبا و ترسناک بدل می شود، می تواند از دلایل موفقیت این اثر باشد. ساختار چند لایه فیلم هم دیدنی است، که در ابتدا درباره تنهایی قهرمان داستان و آشنایی تصادفی او با یک رقصنده به نام هائه-می و سپس به عناصر رازآلود و نفسگیر می پردازد که از این فیلم زیبا یک شاهکار می سازد.

با این حال، سوختن یک پایان زیبا و خیره کننده ایجاد می کند که فراموش نشدنی است. این فیلم از آن دست فیلم هایی است که پس از دیدن آن به سختی از جایتان برمی خیزید. یک سنفونی آرام بخش که در هر صحنه فضای رازآلودی به وجود آورده، به سوالات ایجاد شده پاسخ نداده و به یک پایان زیبا ختم می شود که فیلم را فراموش نشدنی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم