لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک که در سال 2018 اکران شدند

کمدی رمانتیک یک ژانر همیشه محبوب است. پدیده عاشق شدن هرگز قدیمی نمی شود. مردم دوست دارند خود را در نقش شخصیت های عاشق داستان تصور کنند. مانند اینکه صحنه های مبارزه را از “باشگاه مبارزه” (Fight Club) حذف کنیم. در سال 2018 فیلم های کمدی رمانتیک بسیاری ساخته شدند. گرچه برخی از این فیلم ها ضعیف بودند، اما فیلم هایی که در این فهرست قرار دارند با کیفیت بالایشان شما را شوکه خواهند کرد. با این حال سال 2018 برای فیلم های کمدی رمانتیک سال چندان خوبی نبود. زیرا نمی توان هیچ کدام از فیلم های این فهرست را لایق اسکار دانست. اما در اینجا نمی خواهیم درباره مسائل منفی صحبت کنیم. پس با پروشات همراه باشید تا با برترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018 آشنا شوید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


12. نیمه جادویی – Half Magic

اگر فیلم “شب های عیاشی” (Boogie Nights) را به یاد داشته باشید پس از دیدن این فیلم لذت می برید. هیتر گراهام که در اجرا موفق بوده یک بار دیگر کارگردانی را امتحان می کند. فیلم داستان گروهی از زنان است که با جستجو در عرصه های کار، دوستی و رابطه جنسی می خواهند در جامعه مرد سالار به قدرت برسند. بنابراین مضمون اصلی آن زنان و داستان های زنانه است. جوک هایی درباره برتری زنان، بازیگرانی که سعی می کنند در مقابل مردان ایستادگی کنند و صحنه های احساسی از جمله دلایل جذابیت این فیلم هستند. طرفداران فیلم “اداره” (The Office) اجرای آنجلا کینزی را دوست خواهند داشت، که احتمالا بهترین بازیگر این فیلم است.  مضمون زنانه آن هم بیشتر بر پایه فمینیسم مدرن پایه ریزی شده و از اعمال شجاعانه زنانه دفاع می کند. کارگردانی هیتر گراهام هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست تمام فیلم های ابرقهرمانی که در سال 2019 اکران خواهند شد


11. کلوپ کتاب – Book Club

این فیلم شبیه دیدار مجدد ستارگان قدیمی هالیوود است. دایان کیتون در نقش زن اغواگر ظاهر می شود، گروهی از زنان ثروتمند مسن سفید پوست هر ماه در کلوپ کتاب گرد هم می آیند. یک روز این گروه به کتاب “پنجاه طیف خاکستری” برمی خورند که روزهای گذشته را به یاد آن ها انداخته و دوست دارند همانند قبلا دیگران را در اطراف خود جمع کنند. با این حال ماجراجویی آن ها در همین مرحله متوقف نمی شود. کارگردانی چنین موضوع غیرمعمولی می تواند براثی بیل هولدرمن موفق باشد. بنابراین باید شاهد ادامه مسیر حرفه ای او باشیم. اما فهرست بازیگران نشان می دهد که این فیلم اثر موفقی خواهد بود.  در حقیقت “کلوپ کتاب” با فروش 9 برابری بودجه خود یکی از موفق ترین فیلم های سال است. اما با وجود موفقیت تجاری، داستان آن کاملا جذاب نیست و حضور بازیگران باعث درخشش آن شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


10. مانند پدر – Like Father

این فیلم مضامین عاشقانه و کمدی دارد اما در اصل همانند فیلم های کمدی رمانتیک سنتی نیست. پس از اینکه ریچل همیلتون در محراب ازدواج تنها می ماند، زندگی اش دگرگون می شود. او که از این اتفاق عصبانی شده تصمیم می گیرد به برنامه ماه عسل خود در کارائیب برود. او پدر ناراضی ش را نیز با خود همراه می کند. این پدر و دختر که رابه خوبی باهم ندارند در این سفر احساس شان را زنده کرده و عشق به خانواده و زندگی را جشن میگیرند. مضامین این فیلم باعث شده که از سایر فیلم های کمدی رمانتیک امسال متفاوت باشد. تمرکز بر خانواده با وجود فیلمنامه موفق باعث خوش ساخت بودن این فیلم شده است. شخصیت های معدود به فیلم اجازه شکوفایی نمی دهند و به همین دلیل لحظات درخشان فیلم انگشت شمارند. اجرای زیبای کریستن بل و کلسی گرامر لذت بخش هستند. شاید بهتر بود نویسنده پیش از سپردن فیلمنامه برای اجرا درباره این مضامین بیشتر تحقیق می کرد.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


9. بر فراز دریا – Overboard

داستان زیبا و اجراهای دیدنی این فیلم را به یک اثر موفق تبدیل نموده است. کیت مادر زحمتکش سه فرزند است که کارفرمایش، لئوناردو، بسیار مستبد و البته ثروتمند است و پس از بروز شرایطی کیت می خواهد به هر زحمتی که شده حقوقش را از او بگیرد. لئوناردو پس از یک سانحه دریایی حافظه خود را از دست می دهد. بازی موش و گربه شخصیت آنا فریس دیدنی است. با این حال بخش های مختلف فیلم انسجام چندانی ندارد. ماجرای جالب این تعقیب و گریز و جوک های بامزه از جمله دلایل موفقیت این فیلم هستند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


8. ماما میا! دوباره شروع کنیم – Mamma Mia: Here We Go Again

بازی مریل استریپ آنقدر دیدنی است که همیشه دلمان برای او تنگ می شود. اما در این سری دوم ماما میا به مرگ او اشاره ای نمی کند. در حقیقت داستان به گونه ای است که دونا به کمک لیلی جیمز به سال های قبل بازمی گردد، به همین دلیل سرعت و غمی که در فیلم سال 2008 وجود نداشت، در این اثر دیده می شود. بازی او هنرپیشه های دیگر را در سایه قرار می دهد، که البته آن ها هم اجرای خوبی دارند. داستان درباره تمایل سوفی و مادرش به بازکردن مجدد هتل بلا دونا است. بنابراین دو خط زمانی زندگی دونای جوان و داستان سوفی پس از مرگ دونا را نشان می دهد. این فیلم با وجود ساخت متوسط یک موفقیت محسوب می شود. موسیقی های زیبای این فیلم هم جذابیت آن را افزایش داده و انرژی و ریتم فیلم را سرعت می بخشند. گرچه این اثر یک اثر کامل نیست اما اجرای زیبا و آسیب پذیری احساسی روح انسان، باعث لذت بردن از این فیلم خواهد شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


7. مقصد ازدواج – Destination Wedding

داستان فرانک و لیندسی یک داستان جدید نیست. داستان عاشقانه آن ها در فیلم های دیگر به نمایش درآمده است و تنها شخصیت ها تغییر کرده اند. در این فیلم یکی از داستان های کمدی رمانتیک برتر هالیوود به نمایش درآمده و از دو شخصیت محبوب و البته غمگین سینما، یعنی کیانو ریوز و ویونا ریدر استفاده شده است. آن ها همدیگر را دیده، عاشق هم شده، از هم جدا شده و دوباره عاشق هم میشوند. بنابراین میبینید که این داستان قدیمی می تواند هنوز جذاب باشد. ریدر در نقش لیندسی همه توجهات را به خود جلب می کند. اما اجرای کیانو چندان موفق نبود و نتوانست احساسات مورد نیاز داستان را ایجاد کند. شاید در نگاه اول قرار گرفتن این دو بازیگر در کنار هم متعجب تان کند، اما در پایان فیلم از آن لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


6. جورش کن – Set It Up

این فیلم نتفلکیس در زمان اکران در دنیای اینترنت بحث  های داغی به راه انداخته بود. تماشای این بازیگران در تریلر هیجان بیننده را برمی انگیخت. و فیلم هم تماشاگران را ناامید نکرد. داستان خاص و پوچ گرایانه فیلم از درام کلاسیک “سیرانو” (Cyrano) از ادموند رستند، که نشانگر زندگی او و اتفاقاتش است، الهام می گیرد. هارپر و چارلی در یک ساختمان و تحت نظر کارفرماهای شبیه به هم کار می کنند. آن دو یک شب به طور تصادفی همدیگر را ملاقات کرده و چارلی شام هارپر را حساب می کند. با ملاقات آن دو، تصمیم می گیرند روسای بداخلاق شان را باهم آشنا کنند. این فیلم روایت و مضمون خاصی ندارد، اما اجرای بازیگران و ارتباط میان آن ها لذت بخش است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کمدی قرن 21


5. ژولیت، برهنه – Juliet, Naked

این فیلم زیبا با بازی کریس اودوود، رز بیرن و ایتان هاوک، به شانس های بعدی زندگی نگاه انسانی و جالبی دارد. انی و دانکن مدتی است که باهم رابطه دارند. اما احساس عمیقی میان شان نیست. زمانی که آهنگ موفق 25 سال پیش دانکن به بازار می آید زندگی او را تغییر داده و باعث آشنایی او و دانکن، که طرفداراش است، خواهد شد. این فیلم نشانگر یک کمدی موفق است که اجرای بازیگران نکته مثبت آن می باشد.

همچنین بخوانید: ده فیلم برتر ژانر کمدی سیاه


4. به همه پسرانی که در گذشته دوستشان داشتم – To All the Boys I’ve Loved Before

یک فیلم بحث برانگیز در زمان اکران از نتفلکیس که از رمانی به همین نام از جنی هان اقتباس شده و فیلمسازان به خاطر انتخاب بازیگران، مخصوصا نویسنده کتاب، اکران شده اند. هان در مصاحبه ای با IndieWire اینگونه گفته است: “این نگرانی را درک میکنم و نگرانی بابت دیدن مردان آسیایی-آمریکایی در سینما را میفهمم. درباره به همه پسرانی که در گذشته دوست شان داشتم باید بگویم این داستانی است که من نوشته ام.” این کمدی رمانتیک از اجراهای زیبا بهره برده است. گرچه مسیر داستان قابل پیشبینی است، اما این فیلم توانست تاثیر جالبی ایجاد کند. یک فیلم خالص با یک نگاه خالصانه.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی رمانتیک برتر که باید تماشا کنید


3. تبریک – Congratulations

فرهنگ هند پر از شگفتی های جالب است و غالب فیلم های این صنعت درباره روابط مختلف است. داستان این فیلم درباره حس مادری و باردار شدن در میانسالی است. گرچه بارداری در سنین نوجوانی یکی از مشکلات سراسر جهان است، در این فیلم با ماجرای بارداری میانسالان مواجه هستیم که خشم، ناراحتی و احساس شرمندگی در سراسر داستان دیده می شود. کورانا مجددا در نقش اصلی ظاهر شده و ثابت می کند که سوپراستار این صنعت است. اجراهای دیگر هم کمدی و احساساتی است. اما ستاره اصلی این فیلم فیلمنامه آن است که به ندرت در بالیوود دیده می شود. این فیلم به خوبی توانسته میان صحنه های طنز و پیام های اجتماعی تعادل ایجاد کند که مخاطبین هندی را رشد داده و یک فیلم زیبا را پدید می آورد. این فیلم را به هیچ وجه از دست ندهید.

همچنین بخوانید: 30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند


2. آسیایی های خرپول – Crazy Rich Asians

در دنیای پست مدرن جوامع تغییر کرده اند و فیلم ها هم به همین صورت دگرگون شده اند. این فیلم محبوب درباره یک خانواده ازهم پاشیده آسیایی های خرپول، یعنی خانواده یانگ است. النور یانگ رئیس یک خانواده ثروتمند است که در یک عمارت خانوادگی زندگی می کند. نیک، استرید، الیستر و ادی برادران و خواهرمان دور ازهمی هستند که به مناسبت عروسی بهترین دوستشان کولین در سنگاپور به دور هم جمع می شوند. نیک با آوردن دوست دخترش ریچل چو، تعجب دیگران را برمی انگیزد. النور به  ریچل بی محلی کرده و یک کارآگاه استخدام می کند تا جزئیات گذشته خانواده چو را فاش کند. بروز یک سوتفاهم میان ریچل و النور باعث می شود ریچل به النور و مادرش اه ما دروغ بگوید. سوالانی پایانی این است که آیا نیک می تواند با ریچل ازدواج کند یا نه. تولید موفق و داستان احساساتی این فیلم را به یکی از فیلم های کمدی رمانتیک موفق تبدیل کرده است، مخصوصا به دلیل استفاده از بازیگران آسیایی.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2018


1. با عشق، سایمون – Love, Simon

سایمون یک نوجوان معمولی است که خانواده دوست داشتنی و دوستان مهربان دارد، به مدرسه می رود و از خوشگذرانی خوشش می آید. یک روز که تمایلات جنسی خود را بروز می دهد، با فرد دیگری آشنا خواهد شد که تمایلات مشابه دارد. این دو باهم صحبت کرده و به هم علاقه مند می شوند. اطرافیان او در مقابل این رابطه عجیب چه واکنشی نشان می دهند. این فیلم یک فیلم زیباست. کاترین لانگفورد با وجود دلشکستگی ها به رابطه اش ادامه داده و به دنبال یافتن نیمه گمشده اش هست. به جای آن در شادی سایمون عشق واقعی را یافته و دیگر تنها نیست. اگر می خواهید معنی واقعی عشق و دوستی را بدانید، این فیلم را تماشا کنید. یک کمدی انقلابی مخصوص نوجوانان که مورد علاقه همجنسگرایان بوده و اجرای نیک رابینسون هم زیباست.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم