لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2018 هالیوود و باکس آفیس

در اصطلاح اقتصادی، فیلمی پرفروش خواهد بود که میزان فروش آن از بودجه ساخت بسیار بیشتر باشد. البته درباره اینکه آیا میزان فروش نشان دهنده کیفیت فیلم است بحث های بسیاری وجود دارد، اما در اینجا تنها می خواهیم به معرفی فیلم های پرفروش بپردازیم. خودتان باید تصمیم بگیرید که آیا میزان فروش در قضاوت شما نسبت به فیلم نقش دارد یا خیر. با این وجود با پروشات باشید تا لیست پرفروش ترین فیلم های باکس آفیس در سال 2018 را  به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


20. پیتر خرگوشه – Peter Rabbit – 2018

یک فیلم اقتباسی از داستان بیترکس پاتر که به صورت جلوه کامپیوتری خلق شده است. با پیشرفت جلوه های کامپیوتری و امکان به تصویر کشیدن حیوانات واقعی، در آینده شاهد فیلم های بیشتری از این دست خواهیم بود که حیوانات مورد علاقه مان را به شکل زیبایی خلق می کنند. این فیلم نمونه درستی از این سبک است. آن ها مضامین جالب داستان را با حیوانات بامزه و آشنا ترکیب کرده اند. این جلوه ها در کنار استفاده از ستارگان به فیلم کمک کرده است. همچنین به هرکدام از حیوانات زمان کافی داده شده تا کودکان و کل خانواده با آن ها همراه شوند و این استراتژی از کتاب اخذ شد.

فروش در گیشه ایالات متحده: 115.3 میلیون دلار

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های ترسناک که در سال 2018 اکران شدند


19. راهبه – The Nun – 2018

بدون شک راهبه یکی از بدترین فیلم های امسال است اما به دلیل چندگانه “احضار” فروش بالایی داشت. نمایش راهبه از بونی آرون در “احضار 2” دیده شده بود اما فیلم مستقل آن تماشاگران، طرفداران و منتقدین را ناامید کرد. این فیلم اصلا ترسناک نیست. تمام قسمت های خوب آن در تریلر نمایش داده شده بود. این فیلم از فیلمنامه خوبی هم برخوردار نیست. طراحی صحنه و جلوه ها از نقاط قوت فیلم هستند. راهبه داستان جالبی ندارد و خسته کننده است. تنها دو صحنه آن ترسناک هستند و صحنه های دیگر قابل پیشبینی و مسخره هستند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 117.4 میلیون دلار

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


18. ماما میا! دوباره شروع کنیم – Mamma Mia, Here We Go Again – 2018

یک فیلم ناامید کننده که انرژی فیلم اول را نداشت. آهنگ ها بی تاثیر، داستان هم کوتاه و بدون چالش به نظر می رسد. در این فیلم به جای اینکه شخصیت ها رشد کرده و شکل بگیرند تنها رقصیده، آواز خوانده و عاشق می شوند. اما از آنجایی که این فیلم موزیکال است شاید کسی به آن اهمیت ندهد. تمرکز بر موسیقی به جای طرح داستان باعث ایجاد یک نمایشنامه ضعیف شده که تنها می خواهد حواس تان را از داستان پرت کرده و با تغییر زمانی یک فیلم آشفته تولید کند. تنها نقطه مثبت داستان موسیقی آن است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 120.6 میلیون دلار

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند


17. بازیکن شماره یک آماده – Ready Player One – 2018

داستان این فیلم یک تریلر محبوب سینمایی بود که آماده بود تا کسی آن را بسازد. مدت زمان طولانی 140 دقیقه ای آن هم صحنه های خسته کننده ندارد. جلوه های کامپیوتری آن هم بسیار موفق هستند. از آنجاییکه این فیلم از یک کتاب اقتباس شد برخی معتقد بودند که در نمایش داستان کتاب موفق نبود. اما در حقیقت فیلمی موفق است که اگر بیننده کتاب اصلی را هم نخوانده باشد بازهم از دیدن فیلم لذت ببرد، و این فیلم دقیقا چنین چیزی است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 137 میلیون دلار

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های علمی-تخیلی که در سال 2018 اکران شدند


16. هشت یار اوشن – Ocean’s Eight – 2018

فیلم مردانه یارهای اوشن با کنار گذاشتن کلیشه های مردسالارانه و استفاده از شخصیت های زن این فیلم را ساخته است. داستان این فیلم بیشتر درباره لباس های زیبا و زنان اغواگر است. بیشتر به نظر می رسد شاهد یک نمایش مد هستید و کارگردان بیشتر به سبک تکیه کرده، گویی داستان اصلا وجود ندارد. این شخصیت ها باور پذیر نیستند و فیلم نکته جالبی ندارد. اگر برادران وارنر بخواهند چندگانه جدیدی را آغاز کنند باید یک موضوع بدیع انتخاب کنند، نه اینکه در سایه فیلم کلونی قرار بگیرند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 139.4 میلیون دلار

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


15. مگ – The Meg – 2018

فیلمسازی یکی از دشوارترین کارهای جهان است که نیازمند تلاش بالایی است. این فیلم با بودجه و کیفیت تولید پایینی ساخته شد، اجراها، فیلمنامه و ویرایش چندان مناسبی ندارد. استاتهام نیز بازی چندان خوبی ارائه نداده است. تنها نقطه مثبت آن وجود کوسه هاست که با توجه به استفاده از جلوه های رایانه ای چیز خارق العاده ای نخواهد بود. متاسفانه جمعیت زیادی که دوست دارند کوسه را بر روی صفحه سینما ببینند باعث فروش بالای این فیلم شدند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 143 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 6 فیلم رو به اکران که حاوی آخرین کمئوهای استن لی هستند


14. هالووین – Halloween – 2018

مفهوم تبدیل شدن لوری استرود به یک هیولا قابل پیشبینی است. پایان فیلم هم همانطور است که تصور کردیم و صحنه های چندان ترسناکی هم دیده نمی شود. استفاده از نیک کسل به عنوان یک سایه، موسیقی هالووین و عناوین آغازین، از جمله نکات مثبتی هستند که این اثر را به یک فیلم هالووینی تبدیل نمودند. اجرای جیمی لی کرتس در نقش یک شخصیت عصبی که به اختلال استرس مبتلاست و اشارات مختلف به سایر فیلم های هالووینی هم از جمله جذابیت های این فیلم است که درصورت علاقه به فیلم های ترسناک می توانید از آن لذت ببرید.

فروش در گیشه ایالات متحده: 157 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


13. هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات هیولا – Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation – 2018

یک داستان زیبا که به شکل خسته کننده ای روایت شده است. دو فیلم قبلی این چندگانه آثار کلاسیک بسیار موفق و دیدنی بودند اما سری سوم چندان دلچسب نیست. شاید دیدن این فیلم برای کودکان لذت بخش باشد اما انتظار نمی رود که بزرگسالان از آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند

فروش در گیشه ایالات متحده: 167.5 میلیون دلار


12. آسیایی‌های خرپول – Crazy Rich Asians – 2018

یک فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام که البته کتاب بهتر است. داستان کتاب درباره ثروتمندان و شیوه به ثروت رسیدن آن ها و کشورشان است. همچنین درباره تاریخ معماری، طراحی، غذا و سنت ها، جزئیاتی ارائه می شود. درحالی که فیلم داستان سطحی کتاب را به نمایش می گذارد. درباره آسیا یا حتی شخصیت های اصلی هیچ اطلاعاتی ارائه نمی شود. داستان آن از فیلم های کره ای چندان متفاوت نیست. یک دختر معمولی عاشق یک پسر ثروتمند شده و با مخالفت مادر پسر رو به رو می شود. همچنین خلاصه ای زندگی ریچل ارائه می شود که کافی نیست. اجرای خوب بازیگران، مناظر زیبا و جلوه های زیبای داخلی و خارجی از ویژگی های مثبت این فیلم هستند. این فیلم برای اوقات بیکاری دخترها مناسب است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 173.5 میلیون دلار

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


11. ستاره‌ای متولد می‌شود – A Star is Born – 2018

این فیلم با یک اجرای موسیقی آغاز شده و این صحنه در اغلب قسمت های فیلم دیده می شود. بردلی کوپر در نقش یک ستاره راک الکلی خیره کننده است و سام الیوت نیز در کنارش قرار دارد. از سوی دیگر بازی لیدی گاگا چندان دلچسب نیست. داستان فیلم هم همانند قصه های پریان است. همچنین صحنه های پر از اشک و آه آن احساسات مخاطب را برانگیخته و بیننده را با خود همراه می کند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 178.1 میلیون دلار

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


10. مکان آرام – A Quiet Place – 2018

یک فیلم ترسناک که بیگانه ها روی زمین قرار دارند.  مردم باید ساکت بمانند در غیر این صورت توسط بیگانه ها شکار می شوند. از آنجاییکه فیلم صامت است نفس را در سینه تان حبس خواهد کرد. صحنه های ترسناک آن هم خیره کننده است. جان کراسینسکی کارگردانی، تهیه و اجرا در این فیلم را برعهده دارد. همچنین باید گفت کارگردانی او بسیار موفق است. او می داند دارد چه کار می کند و بازی اش هم درخشان است. امیلی بلانت هم یکی از بهترین اجراهای چند سال اخیر را ارائه می دهد. ارتباط میان آن دو و کودکان نقاط اصلی فیلم هستند که تجربه زیبایی پدید می آورند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 188 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


9. ونوم – Venom – 2018

این فیلم یک فیلم کامل یا در حد اسکار نیست، بلکه یک فیلم پر از صحنه های اکشن است. اگر داستان آشفته است و مسیر مشخصی ندارد اما رابطه میان ادی و ونوم دیدنی است. تام هاردی هم مانند همیشه می درخشد. فیلم از تریلر متفاوت و خوشبختانه بهتر است. کلیپ کوتاه فیلم هم باید مورد توجه قرار گیرد که اگر فیلم را تماشا کنید خودتان متوجه دلیل اش می شوید.

به طور کلی فیلم جالب، سرگرم کننده و اکشن است. گرچه این فیلم برای بزرگسالان مناسب است اما سونی تصمیم گرفت آن را برای سنین بالاتر از 13 اختصاص دهد، یعنی مخاطبین فیلم های مرد عنکبوتی مارول. صحنه های اکشن جالب اما شخصیت منفی کلیشه است و هیچ گونه عنصر شوکه کننده ای ندارد. این فیلم می توانست بهتر باشد اما هنوز هم دیدنی است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 212.3 میلیون دلار

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


8. سولو: داستانی از جنگ ستارگان – Solo: A Star Wars Story – 2018

سولو آنچنان که تصور می کنید یا طرفداران جنگ های ستارگان انتظار دارند، موفق نیست. در حقیقت سری های این چندگانه همانند سریال های بلند هستند که داستان استواری ندارند، شاید این فیلم می توانست جالب تر باشد یا به روابط هان بیشتر پرداخته شود. دیالوگ و شخصیت ها ضعیف بوده و بسیاری از نقاط مثبت را زیر سوال برده اند.

طرفداران فیلم های جنگ های ستارگان از اشاره های این فیلم به سری های قبلی لذت می برد. داستان قابل پیشبینی است و هیجان ندارد اما یک ماجراجویی خوب با بازیگران موفق است. اجرای خوب، موسیقی زیبا، و جلوه های ویژه باعث درخشش این فیلم می شوند. همچنین ویرایش برخی صحنه ها چندان جالب نیست.

فروش در گیشه ایالات متحده: 213.8 میلیون دلار

همچنین بخوانید: معرفی و رده بندی تمام 10 فیلم دیوید لینچ از بدترین تا بهترین


7. مرد مورچه ای و زنبورک – Ant-Man and the Wasp – 2018

یکی دیگر از فیلم های مارول که اسکات لانگ یا مرد مورچه ای می خواهد میان زندگی قهرمانی و پدر بودنش تعادل ایجاد کند. موضوع اصلی فیلم ماموریت آن ها برای افشای گذشته است. هوپ ون داین و دکتر هانک پیم برای موفقیت در این ماموریت باید از کمک اسکات لانگ بهره ببرند. به طور کلی این فیلم یک فیلم معمولی از مارول است. یک فیلم متوسط با بازی پل راد، اوانجلین لیلی، و مایکل پنا که اجراهای خوبی داشته و صحنه های کمدی پدید می آورند. با این حال، داستان جالب نیست. شخصیت منفی بازی خوبی داشته و صحنه های اکشن هم جالب هستند. جلوه های ویژه خوب هستند اما زمانی که راد روی صحنه قرار دارد، فیلم خسته کننده خواهد شد.

فروش در گیشه ایالات متحده: 216.6 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 20 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما


6. مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت – Mission: Impossible – Fallout – 2018

به طور خلاصه باید گفت که دو سوم فیلم واقعا زیباست. زمانی که بخش های مختلف فیلم را مجزا کرده و درباره آن سخن بگوییم، به این نتیجه می رسیم که چندان باثبات نیست و دلیل هم ضعف فیلمنامه است. صحنه های اکشن، شخصیت ها و داستان مناسب بوده و در حد این فیلم هالیوودی است. اما در صحنه های مربوط به لندن از هیجان داستان کاسته می شود. چنین به نظر می رسد که سی دقیقه فیلم را برش داده و با عناصر نامشخص پر کرده اند. همین موضوع به فیلم آسیب میرساند. بنابراین به جای دیدن یک فیلم جاسوسی زیبا شاهد یک فیلم قابل پیشبینی هستیم. گویی به نظر می رسد قهرمان ها برای نجات جهان به اندازه  کافی زمان دارند. بنابراین این فیلم را می توان یک فیلم متوسط نامید نه یک فیلم عالی.

فروش در گیشه ایالات متحده: 220.2 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 10 فیلم انتقامی برتر تاریخ سینما که باید ببینید


5. ددپول دو – Deadpool 2 – 2018

یک فیلم زیبا که همانند سری های پیشین از عناصر غیرمعمول مانند شکستن دیوار چهارم استفاده می کند. این فیلم همچنین صحنه های طنز مناسب بزرگسالان پدید می آورد که بدون نمایش برهنگی ایجاد شده اند، که در فیلم های امروزی نادر است. کل فیلم سرگرم کننده است و نه تنها صحنه های اکشن و کمدی مورد انتظار را پدید می آورد بلکه با نمایش احساسات بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد. رایان رینولدز مانند همیشه بهترین اجرا را دارد و جاش برولین هم آنقدر خوب بازی می کند که گویی نقش خودش را ایفا می کند. صحنه های اکشن، جلوه های رایانه ای و تمام عناصر فیلم های ابرقهرمانی عالی هستند. داستان آن هم به اندازه کافی زیبا و دیدنی است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 318.5 میلیون دلار

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های اره (Saw) علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


4. پارک ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده – Jurassic Park: The Fallen Kingdom – 2018

یک فیلم غیرجدی درباره دایناسورها که هیولاهای ترسناک را پدید آورده و بازیگران نقش آن ها را ایفا می کنند. داستان آن هم رضایت بخش نبوده و حفره های داستان مخاطب را خسته می کند. این فیلم بیشتر بر ترسناک بودن تکیه کرده نه بر یک داستان زیبا. بنابراین مسلم است که شاهد یک فیلم زیبای دایناسوری نخواهیم بود. مگر اینکه فردی بخواهد چنین فیلمی بسازد و آن را از صفر شروع کند. معلوم نیست چه بلایی سر این چندگانه آمده که چنین غیرجذاب شده است.

فروش در گیشه ایالات متحده: 416.8 میلیون دلار

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


3. شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2 – 2018

از این فیلم انتظارات بیشتری می رفت و گرچه یک اثر موفق است اما اگر این انتظارات را براورده می کرد به یک شاهکار تبدیل می شد. انیمیشن آن جزئیات بیششتری داشته و صحنه های اکشن آن آدرنالین تان را افزایش می دهد. با تماشای این فیلم همیشه لذت می برید. اما صحنه های جک و باب بسیار دیدنی هستند. این فیلم دنیای عمیق تری از شگفت انگیزان را نشان می دهد و شخصیت هلن پار و ابرقهرمان های دیگری را که در سری های پیشین به طور خلاصه دیدیم، کاملتر میبینیم. این یک سری زیباست و برای سری های آینده یک زمینه مناسب ایجاد می کند.

فروش در گیشه ایالات متحده: 608.3 میلیون دلار

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید


2. انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War – 2018

در اصل این فیلم از لحاظ فروش جهانی در جایگاه اول قرار دارد اما از لحاظ فروش در گیشه در جایگاه دوم است. در حقیقت این فیلم از لحاظ استانداردهای مارول کمترین فیلم مارول و بهترین آن است. شیوه نمایش شخصیت های مختلف و زمینه های تصویر دیدنی هستند. نویسنده ها برای خلق چنین داستانی باید جایزه بگیرند. اغلب موفقیت های این فیلم به دلیل نقاط مثبت مارول است و بزرگ ترین عامل آن اجرای جاش برولین در نقش تانوس است. بیشتر صحنه های فیلم به تانوس تعلق داشته و تماشاگران از دیدن آن لذت می برند. یک فیلم زیبا که هر کدام از بازیگران به خوبی نقش آفرینی کرده و اجرای آن ها شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

فروش در گیشه ایالات متحده: 678.8 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید


1. پلنگ سیاه – Black Panther – 2018

“پلنگ سیاه” اوج فیلمسازی کتاب های کامیک است. که داستان های فانتزی را با فرهنگ و تاریخ جهان حقیقی ادغام می کند. شاید دلیل موفقیت این فیلم همین موضوع است. خوش ساخت بودن شخصیت ها باعث شده که بازیگران اجرای خوبی داشته باشند. کیلمانگر و کلا ویلن های جالب و پیچیده ای هستند. مخصوصا کیلمانگر که یکی از برترین قهرمان های دنیای مارول است. جلوه های کامپیوتری فیلم زیباست و طراحی مبارزات هم دیدنی است. نبرد پایانی نیز رضایت بخش است. چه کسی دیدن مبارزی را که با کرگدن به میدان جنگ می آید، دوست ندارد؟

فروش در گیشه ایالات متحده: 700.1 میلیون دلار

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آکیرا کوروساوا که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. ،،،

    آذر 22, 1399

    من خودم مکان آرام و ونوم رو خیلی دوست داشتم

    پاسخ

  2. Hmmm

    شهریور 21, 1399

    فیلم های خوبی ۲۰۱۸ اومد

    پاسخ

  3. آریو

    آذر 15, 1397

    1 و 2 و 5 و 7 و 9 واسه مارول بودن !!!
    در واقع از 4 شگفت انگیز مارول الهام گرفته

    پاسخ

    • حمید در پاسخ به آریو

      دی 5, 1397

      ددپل برا مارول نیس

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به حمید

        تیر 8, 1398

        ددپول برا دیسیه ؟
        باشه .

        پاسخ

      • امیررضا در پاسخ به حمید

        مهر 4, 1399

        نمی دونم اطلاعاتتون رو از کجا می یارین

        پاسخ