رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند

امروزه فیلم های کمپانی دیزنی به دلیل ارائه محتوای راضی کننده و کیفیت با ثبات نوعی سینمای خانگی است که برای طیف وسیعی از مخاطبین سراسر جهان جذاب می باشد. مردی که رویای تغییر صنعت انیمیشن و کارتون را در سر داشت، شرکتی را تاسیس کرد که امروزه بزرگ ترین صنعت سرگرمی جهان است و با شرکت های پرفروش دیگری چون پیکسار، مارول، لوکاس فیلم و برخی از پروژه های میلیارد دلاری کمپانی فاکس قرن بیست و یک همکاری می کند. میزان موفقیت و درخشش فیلم های دیزنی آنقدر بالاست که هر شرکتی نمی تواند با آن رقابت کند و حتی شرکت بزرگی مانند برادران وارنر، که یک شرکت مهم فیلم سازی است،  هم در مقابل دیزنی سر تعظیم فرود می آورد.

اگرچه در عرصه فیلم هم حرف های زیادی برای گفتن است، اما در اینجا می خواهیم توجه شما را به فیلم های دیزنی که در این سال توزیع شدند جلب کنیم. تفاوت قابل لمس فیلم های امسال دیزنی در مقایسه با سال گذشته، تعداد زیاد فیلم های لایو اکشن است که تنها بخشی از آن انیمیشن می باشد و گرچه تعداد کلی آن شش است (این فهرست فیلم هایی را که مستقیما از دیزنی تولید شدند دربر می گیرد، نه فیلم هایی که توسط دیزنی تولید شدند، مانند جنگ های ستارگان یا سینمای مارول)، اما نیمی از آن ها شگفت انگیز بوده و جادوی دیزنی در همین است.

گرچه سال 2019 با اکران سری چهارم “داستان اسباب بازی” (Toy Story) و فیلم های بزرگ تر و وسیع تر دنیای مارول و جنگ های ستارگان رو به رو هستیم، با این حال در این سال هم فیلم های موفقی اکران شدند. در اینجا می خواهیم فیلم های اکران شده دیزنی در سال 2018 را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


6. چین‌خوردگی در زمان – A Wrinkle in Time

امروزه همه ما می دانیم که فیلم های دیزنی به کودکان محدود نمی شود و به دلیل انتخاب داستان هایی درباره پریان و کارتون ها، هر ساله تعداد تماشاگران بزرگسال آن بیشتر و بیشتر خواهند شد. شاید هر چند سال یک بار فیلم زیبایی چون “درون و بیرون” (Inside Out) از دیزنی تولید شود، اما با اطمینان می توان گفت حتی فیلم های معمولی دیزنی هم با وجود انیمیشن زیبا یا جلوه های ویژه بیننده را سرگرم کرده و لبخند را بر لبشان می نشانند.

اما “چین خوردگی در زمان” پس از مدت ها این باور را تغییر داد. یک فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام در سال 1962 درباره سفر میان سیاره ای، که نتوانست جادوی رمان را تکرار کند و به عنوان یکی از بدترین فیلم های سال معرفی شد. مشکل فیلم این است که پیام اصلی خود را در بخش های کوتاه نشان داده، جلوه های آن گیج کننده و تخیل آن بیش از حد غیرواقعی و خسته کننده است، که ثابت می کند تخیل دیزنی رو به افول می باشد. چین خوردگی در زمان می توانست با تولید موفق به یکی از فیلم های خوب سال تبدیل شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد. با این حال اقتباس بخش هایی از رمان و ضعف فیلمنامه به این فیلم آسیب رساندند.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


5. فندق‌شکن و چهار قلمرو – The Nutcracker and the Four Realms

این فیلم کمپانی دیزنی در سال 2018 نیز به سرنوشت فیلم قبلی دچار شد که اقتباس ناکامل و تغییرات غیرضروری در منبع اصلی، اولین عامل شکست آن است. منبع این فیلم یک داستان کوتاه و یک نمایش باله است. شکی وجود ندارد که بازیگران این فیلم، کیرا نایتلی، هلن میرن، مورگان فریمن و مکنزی فوی (که نقش اصلی را برعهده دارد) کاملا بااستعداد هستند. جلوه های ویژه و موسیقی متن هم زیبا هستند.

با این حال این موارد نتوانست این فیلم را نجات دهد زیرا به داستان اصلی “فندق شکن” چندان ربط نداشت. نبود صحنه های رقص و آواز که صحنه های کلیدی باله بودند این فیلم را به یک فیلم ماجراجویانه از نوع نارنیا یا “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland) تبدیل کرده است. بنابراین یک فیلم نه چندان تاثیرگذار است که تصور می کنید قبلا تماشا کرده اید. گرچه جلوه های ویژه آن می تواند کودکان را سرگرم کند اما برای بزرگسالان جالب نخواهد بود.

همچنین بخوانید: 10 پرنسس محبوب دخترها در دنیای انیمیشن های دیزنی


4. بائو – Bao

یک فیلم انیمیشن کوتاه که پس از “شگفت انگیزان 2” (Incredibles 2) اکران شد، که سبک چند لایه دارد و روایت آن می تواند توسط هر مخاطب به گونه متفاوتی تفسیر شود. عجیب است که یک فیلم کوتاه هشت دقیقه ای بتواند اینچنین مورد توجه قرار گرفته و بحث برانگیز باشد. شگفت انگیز بودن این فیلم باعث شد در این فهرست جای بگیرد.

بائو در عرصه روایت خانوادگی، مخصوصا چارچوب زمانی، یک موفقیت بزرگ است که دومی شی، خالق آثاری چون “شگفت انگیزان 2″، “درون و بیرون” و “داستان اسباب بازی 4” در پیسکار، کارگردانی آن را برعهده گرفته است. به همین دلیل است که این انیمیشن به یک اثر موفق بدل شده و بخشی از موفقیت خود را  مدیون پیکسار است. گرچه در ظاهر داستان فیلم درباره تجربیات والدین، به خصوص مادران، در زمان رشد کودک است. اما افرادی که به لایه های عمیق فیلم توجه می کنند، مخصوصا تماشاگران شرق، این تجربه یک تجربه خاص و ویژه است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


3. کریستوفر رابین – Christopher Robin

یکی از تاثیرگذارترین فیلم های امسال که توانست بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد و این اتفاقی است که به ندرت در دیزنی رخ می دهد. داستان و مضامین این فیلم برای مخاطب بالغ مناسب بوده و به زندگی کریستوفر رابین و لازمه حفظ کودک درون می پردازد. گرچه این مضامین در زندگی بزرگسالان عادی است، اما در این فیلم به شکل جادویی نمایش داده شده است.

در سال های اخیر فیلم های دیزنی از لایو اکشن استفاده کرده و بسیاری از آثار کلاسیک خود را با ابزار مناسب و تکنولوژی جدید مجددا تولید نموده اند، که “کتاب جنگل” (The Jungle Book) و “دیو و دلبر” (The Beauty and the Beast) اکران شده و “شیرشاه” (The Lion King) و “دامبو” (Dumbo) در سال بعد اکران می شوند. کریستوفر رابین نتیجه تلاش دیزنی برای زنده کردن شخصیت های به یادماندنی ای.ای. میلن است. کل گروه حاضر هستند: پو، تیگر، پیگلت، ایور، رابیت و رو، و طنزهای آن ها نیز بر جذابیت داستان می افزاید. با این حال این فیلم به کریستوفر رابین ایوان مک گروگر تعلق دارد که دوستان دوران کودکی و تخیلات خود را زنده کرده است. یک فیلم از دیزنی که با دیدن آن احساس متفاوتی را تجربه می کنید.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


2. رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار ۲ – Ralph Breaks the Internet

جدیدترین فیلم این فهرست که ادامه “رالف خرابکار” (Wreck it Ralph) بوده و با وجود استفاده از عناصر انیمیشنی دیزنی، از بازی های ویدیویی سراسر جهان الهام گرفته است. با این حال در اینجا گرچه بازی های ویدیویی در مرکز توجه قرار دارند اما موضوع اصلی فیلم نقش مصرف گرایی و تکنولوژی در زندگی ماست، به نوعی که اینترنت به عنوان یک ابزار ما را برده خود نموده است. این مضمون در “بازیکن شماره یک آماده” (Ready Player One) در امسال و در “وال-ای” (Wall-E) در سال های قبل نیز به نمایش درآمده است.

این فیلم هم مانند سری قبلی از کمیوهای جذاب و ارجاعات به شخصیت های محبوب دیزنی نظیر میکی موس، دامبو، سیندرلا، سفیدبرفی، راپونزل، بای مکس، تینکر بل، جاسمین و بازی های ویدیوی غیر دیزنی مانند Pacman و Hedgehog استفاده کرده است. انیمیشن رنگارنگ، زنده و جالب در کنار فیلمنامه موفق و صداپیشگی زیبا، دلیل موفقیت این فیلم است. تماشای این فیلم به شما فرصتی می دهد تا از زندگی فاصله گرفته و چند ساعتی لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان


1. شگفت انگیزان 2 – Incredibles 2

سابقه درخشان شگفت انگیزان باعث شد سری دوم آن طرفداران قدیمی و جدید را به سمت خود جذب کرده و در گیشه فروش بالایی داشته باشد. عمده این موفقیت مدیون فیلم اول است. با این حال اگر همانند بسیاری از منتقدین امروز، درخشش این فیلم را مرهون فیلم قبلی باشیم، بی انصافی خواهد بود. گرچه در حقیقت فیلم دوم هرگز نمی تواند به موفقیت فیلم اول برسد، مخصوصا در انیمیشن و صحنه های اکشن، اما با این حال می تواند جالب باشد.

با وجود تمام این گفته ها به دلیل حضور شخصیت جک و پدید آمدن صحنه های زیبا، از دیدن این اثر لذت می برید. شگفت انگیزان 2 یک اثر کمدی و مفرح است که شاید تصور کنید ارزش چهارده سال صبر کردن را نداشته باشد، اما بدون شک موفق ترین فیلم دیزنی در سال جدید است که همکاری پیکسار نیز کیفیت آن را دو چندان نموده است.

همچنین بخوانید: زنی که با آرایش و حجاب شبیه شخصیت‌های دیزنی شده است


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم