لیست بهترین فیلم های اکشن که در سال 2018 اکران شدند

فیلم های اکشن مورد علاقه بسیاری هستند. و این حقیقتی است که فیلمسازان از زمان های دور به آن آگاه بودند. همچنین این یکی از ژانرهایی است که در طی سال ها کمترین میزان تغییر را داشته است. فیلم های علمی تخیلی و فانتزی به جلوه های رایانه ای روی آورده و فیلم های ابرقهرمانی هم چنین هستند. فیلم های رمانتیک هم گرچه در طی سال ها تغییر چندانی نداشته اند اما در سال های اخیر به نمایش روابط مدرن پرداخته اند. تنها فیلم های اکشن است که با وجود استفاده از تکنولوژی مدرن، کلیشه های اکشن خود را حفظ کرده اند.

فیلم هایی مانند جان سخت، جیمز باند، ماموریت غیرممکن، مجموعه بورن، و شخصیت های اکشن امروز مانند جان ویکز، بلوند اتمی، لیام نیسون در نقش لیام نیسون و ادامه مجموعه ماموریت غیرممکن، باعث شده فیلم های اکشن هنوز از همان عناصری که دوستشان داریم را استفاده کنند. تعقیب و گریز اتومبیل ها، تصادف، انفجار، صحنه های تیراندازی، مبارزه با سلاح، و قهرمان اکشن، از جمله اجزای اصلی و حیاتی ژانر اکشن هستند. داستان هم معمولا به این موارد می پردازد: انتقام مرگ همسر یا معشوق، پلیس در برابر فرد شرور یا جاسوس، تهدید هسته ای و غیره. با صراحت می توان گفت در قرن بیست و یک تعداد معدودی از فیلم ها تلاش کردند تا این کلیشه ها را بشکنند، البته به جز فیلم های ماموریت غیرممکن (پروتکل روح و غیره) و سال 2018 هم در این باره چندان متفاوت نیست.

امروزه قرار دادن یک فیلم  در یک ژانر کار دشواری است و به همین دلیل در این فهرست فیلم های رمانتیک، اکشن، اکشن ترسناک و اکشن ماجراجویانه را خواهید دید. بنابراین بدون اتلاف وقت می خواهم برترین فیلم های اکشن 2018 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: بهترین فیلم های 2018 (لیست ۵۰ تایی به همراه خلاصه داستان و تریلر)


14. مسافر همیشگی – The Commuter

اگر سری “ربوده شده” (Taken) یا “توقف ناپذیر” (Non Stop) یا هرکدام از فیلم های نیسون که باید برای نجات خود مبارزه کند را دیده باشید، در حقیقت این فیلم را دیده اید. داستان فیلم با یک موضوع جالب آغاز می شود و به شکل خارق العاده ای به پایان می رسد. یکی از بهترین فیلم های اکشن این سال که لیام نیسون نقش لیام نیسون را بازی کرده و زمانی که قرار باشد نقش مثبت را ایفا کند می دانید که چکار خواهد کرد. به خاطر او هم شده باید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند


13. لانه دزدان – Den of Thieves

غیرممکن است که این فیلم یا هر فیلم درباره مبارزه دزد و پلیس را دیده و آن را با “مخمصه” (Heat) مقایسه نکنید. گرچه این فیلم از مخمصه الهام گرفته است اما عظمت آن فیلم را ندارد. حداقل نیمی از فیلم پر از صحنه های رازآلود است که نفس را در سینه تان حبس می کند. با وجود این می توانید از این فیلم اکشن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 6 فیلم رو به اکران که حاوی آخرین کمئوهای استن لی هستند


12. بیروت – Beirut

بیروت بدون شک یکی از آگاهانه ترین فیلم های این فهرست (گرچه فیلم در شهر بیروت رخ نمی دهد، اما از لحاظ جغرافیایی و جمعیتی به آن اشاره داشته است) و یکی از کم اکشن ترین آن هاست، البته در صحنه های فیزیکی. یک تریلر جاسوسی رعب انگیز با صحنه های ترسناک که به جای پرداختن به انفجار و تیراندازی به مفاهیم درونی خود اشاره کرده، و گرچه این موضوع احتمال سرگرم کننده بودن فیلم را کاهش می دهد، اما کارگردانی آن تا پایان موفق بوده است. ستاره حقیقی این فیلم جان هم است که نقش یک دیپلمات را ایفا کرده و از آنجاییکه بیشتر به چانه زدن می پردازد تا مبارزه، شخصیت اش جالب است. شاید بیروت یک فیلم یکپارچه نباشد، اما اگر تریلرهای جاسوسی دیپلماتیک را دوست دارید به این فیلم نگاهی بیندازید.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر لهستانی در تاریخ فیلم سازی این کشور


11. قاتل شکارچی – Hunter Killer

گرچه این فیلم امتیازهای خوبی دریافت کرده و جذابیت هایی دارد، اما احتمال اینکه درباره آن اطلاع داشته باشید اندک است، مگر اینکه خوره فیلم بوده و درباره آن جستجو کرده باشید. صحنه های اکشن خوش ساخت و نفسگیر، مخصوصا صحنه های زیر دریا، به مدد فیلمسازی موفق بسیار خوب از آب درآمده اند، در غیر این صورت ممکن بود به دلیل کمبود فضا چندان جالب توجه نباشند. داستان آن اقتباسی است با این حال بیش از آنکه سزاوار باشد مورد انتقاد قرار گرفت. اگر طرفدار فیلم های جنگی هستید، و دوست دارید صحنه های جنگی دریایی را ببینید، از این فیلم لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: معرفی 8 فیلم برتر که از داستان های استیون کینگ اقتباس شده اند


10. اکولایزر ۲ – The Equalizer 2

هر فیلمی که دنزل واشنگتن در آن حضور داشته باشد، از فیلم های دیگر یک سروگردن بالاتر است. واشنگتن بود که باعث برتری سری اول این فیلم شد و اکنون در موفقیت سری دوم نیز نقش دارد. هرچند باید بپذیریم که سری اول صحنه های اکشن و جذاب بسیاری داشت که با اجرای واشنگتن زنده شدند.

سری دوم این جنبه های موفق را نداشته و تنها بر نقش اصلی تکیه می کند. این فیلم هم مانند سری قبل سبک های اکشن زیبایی دارد اما داستان فیلم با گره های آشنایش آن را خسته کننده کرده و ریتم فیلم کند می شود، مشکلی که به نظر می رسد اغلب فیلم های چند سری با آن مواجه اند. با این حال به عنوان فیلمی که شاید صحنه های اکشن خارق العاده ای نداشته باشد می تواند تا حدی شما را سرگرم کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری


9. ۱۲ نیرومند – 12 Strong

بازیگران قدرتمند و داستان حقیقی از دلایل درخشش این فیلم هستند. بسیاری داستان این فیلم را جذاب تر از آن می دانند که از حقیقت اقتباس شده باشد و همین موضوع است که سبب درخشش این اثر می شود. اما یادتان باشد که این فیلم نه یک مستند است و نه قرار بود باشد. بلکه یک اثر تجاری است که باوجود صحنه های اکشن شما را سرگرم می کند، و اگرچه داستان سربازانی که در روزهای دشوار با دشمنان خط مقدم افغانستان مبارزه می کنند برایتان آشناست، اما داستان قهرمان گرایی است که توجهتان را جلب می کند. ممکن است جلوه های سینمایی حقایق را تغییر داده باشند، اما اجرای بازیگران و صحنه های مبارزه است که توجهتان را جلب می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم لالالند علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


8. سیکاریو ۲: روز سرباز – Sicario: Day of the Soldado

یکی دیگر از سری های این فهرست که نسخه اولی آن بهتر بود. نبود دنی ویلنوو در مقام کارگردان نیز بر ضعف فیلم افزود. با وجود اینکه این عوامل بر موفقیت فیلم تاثیر گذاشتند اما نمی توان از این فیلم گذشت. گرچه سری اول یک تریلر بود که به قاچاق مواد مخدر می پرداخت، نسخه دوم آن بیشتر بر صحنه های اکشن تکیه داشته و به همین دلیل در این فهرست قرار گرفت.

صحنه های اکشن “روز سرباز” به خوبی طراحی و ضبط شده اند و به خوبی سری اول هستند، البته اگر بهتر نباشند. همچنین صحنه های نبرد بسیاری دارد. جدیت این سری از سری اول بیشتر بوده و انسان گرایی ذاتی نیز به داستان افزوده شده است. فیلمبرداری و کارگردانی صحنه های سری اول آنقدر بی نظیر بودند که گویی انسان های واقعی کشته شده اند و اجرای امیلی بلانت نیز بی نظیر است. گرچه این موارد در سری دوم وجود ندارد، اما صحنه های اکشن و نفسگیر در کنار بازیگرانی چون برولین و دل تورو و نمایشنامه زیبا، باعث جذابیت این فیلم می شوند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر فرانسیس فورد کاپولا که باید تماشا کنید


7. اورلرد – Overlord

صفحه رسمی این فیلم در اورلرد آن را به ژانرهای اکشن، ماجراجویانه، وحشت، رازآلود، علمی تخیلی و جنگی، متعلق می داند. گرچه امروزه ترکیب ژانرها چیز عجیبی نیست اما معمولا از سه ژانر فراتر نمی رود. این فیلم هم از چند ژانر تشکیل شده و به عنوان یک فیلم نازی بسیار سرگرم کننده است. انفجار، تیراندازی، سلاح های ماشینی، شعله افکن ها و کشت و کشتار نازی و زامبی ها از دلایل جذابیت این اثر هستند. اگر این مورد توجهتان را جلب نکرده دیگر نمی دانیم چه بگوییم.

همچنین بخوانید: 7 فیلم برتر جیمز کامرون که نباید از دست بدهید


6. پلنگ سیاه – Black Panther

زمانی که یک کارگردان بااستعداد مانند کریستوفر نولان یا پتی جنکینز (زن شگفت انگیز (Wonder Woman)، 2017) در پروژه ای همکاری کنند آن را به یک اثر بزرگ تبدیل خواهند کرد. در “پلنگ سیاه” رایان کوگلر، که با تجربه حضور در فیلم آخرش “کرید” (Creed – 2015) درباره اسطوره سازی چیزهایی می داند، کارگردانی این اثر را به عهده گرفته و آن را به یک اثر جذاب بدل کرده است. صحنه های اکشن نفسگیر بوده و تعقیب و گریزها، بدلکاری ها، و اجراهای شجاعانه و نیرومند پلنگ سیاه از جمله دلایل جذابیت این اثر است.

گرچه مارول فیلم های موفقی تولید کرده است، اما مطمئنا پلنگ سیاه یکی از بهترین هاست. مسلما تا پایان سال این فیلم در فهرست بهترین ها قرار گرفته و به اسکار راه خواهید یافت. رایان کوگلر که پنج سال پیش یک فرد ناشناس بود با کارگردانی موفق این فیلم در فهرست بهترین ها قرار گرفت.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم زیبا شبیه در جستجوی خوشبختی (The Pursuit Of Happyness)


5. ارتقا – Upgrade

لی ونل با فیلم “توطئه‌آمیز: آخرین کلید”   (Insidious: The Last Key) یک فیلم چندگانه را کارگردانی کرد اما در “ارتقا” یک ایده اصیل را به کار برد. این پروژه ای است که هر فیلم کم بودجه می تواند از آن الهام بگیرد زیرا کیفیت آن به گونه ای است که شما را به یاد فیلم های چند میلیون دلاری می اندازد. با این حال احتمالا این فیلم در حال حاضر مورد توجه قرار نگرفته و بعدها به یک اثر کلاسیک تبدیل شود. جذابیت اصلی داستان به فردی می پردازد که از تکنولوژی گریزان بوده و سرانجام به این نتیجه می رسد که باید از تکنولوژی استفاده کند، یک تراشه کامپیوتری به نام STEM به او اجازه می دهد تا بر ناتوانی خود غلبه کرده و به خاطر وضعیت خود انتقام بگیرد.

شاید داستان آن آشنا به نظر برسد اما جلوه های علمی تخیلی، خشونت سایبری و سبک جالب داستان آن را به یک اثر جذاب بدل نموده است. ساخت چنین فیلمی با بودجه کم و البته کیفیت بالا یک شگفتی است. شاید آن را بتوان آمیزه ای از فیلم های علمی تخیلی “لوسی” (Lucy)، “ددپول” (Deadpool) و “ونوم” (Venom) دانست اما مطمئن باشید از دیدن این فیلم ناامید نمی شوید.

همچنین بخوانید: معرفی و رده بندی تمام 10 فیلم دیوید لینچ از بدترین تا بهترین


4. شب ما فرا میرسد – The Night Comes For Us

شاید اگر عنوان این فیلم به زبان سان را در ابتدا و انتهای فیلم میدیدیم، در کمتر از دو ثانیه حدس میزنید که این فیلم سری سوم چندگانه هنرهای رزمی اندونزیایی “یورش” (Raid) است. در حقیقت هم چنین است، با این تفاوت که در بازیگران تفاوت هایی وجود دارد. ایکو اووایز در نقش آریان عالی است، هم در بازی و هم در صحنه های رزمی، اما جو تسلیم ستاره حقیقی این فیلم است، که شخصیت ایتو نسبت به ستارگان اکشن دیگر انگیزه های عمیق تری داشته و نقش افرینی او نیز این موضوع را ثابت می کند. بدون شک مبارزه میان دو شخص سلطنتی از جمله بهترین بخش فیلم است و این صحنه با وجود مبارزات نفسگیر و صحنه های پر از خونریزی، در کنار 120 دقیقه دیگر این فیلم بسیار میدرخشد. این فیلم می تواند به راحتی توجهتان را جلب کند تا از دیدن آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم انتقامی برتر تاریخ سینما که باید ببینید


3. مندی – Mandy

یک تریلر ترسناک اکشن که تمام این سه ژانر را به زیبایی استفاده کرده است. بدون شک این فیلم توانست نیکلاس کیج را به جان ویک جدید تبدیل کند و همان تاثیری که بر حرفه کیانو ریوز داشت را نشان دهد، با این تفاوت که این فیلم ژانر وحشت را نیز نشان می دهد. با این حال صحنه های خونین، فیلمبرداری زیبا و صحنه های اکشن از جمله دلایل برتری این فیلم هستند. یکی از نوآورترین فیلم های اکشن پانوس کاسماتوس و یکی از بهترین موسیقی های ساخته شده توسط یوهان یوهانسون، که اثر را به یک درام انتقام جویانه و ترسناک تبدیل می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


2. انتقام جویان: جنگ بی نهایت – Avengers: Infinity War

سومین سری چندگانه انتقام جویان و نوزدهمین فیلم دنیای مارول که بیش از 20 ابرقهرمان و شخصیت  منفی در آن وجود دارند. جنگ بی نهایت اثر فراموش نشدنی سینمای مارول و دیزنی است. آمیزه موفقی از ژانر اکشن، رمانتیک و کمدی با کمیوهای زیبا، که مشکل پسندترین مخاطبین را راضی میکند.

این فیلم خوش ساخت و سرگرم کننده است و عناصر درام، معماگونه، رمانتیک و البته تریلر، در ان وجود دارد. داستان هم ترکیبی از تمام فیلم های مارول محسوب شده اما به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که بیننده را متعجب نکنند. شاید از دیدن این همه بازیگر شوکه شوید اما مطمئن باشید که به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند. نقطه اوج داستان هم شما را شگفت زده کرده و نفس تان را بند می کند. جنگ بی نهایت انتقام جویان می تواند یک اکشن به یاد ماندنی باشد.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر ژانر آدم ربایی در تاریخ سینما که باید ببینید


1. مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت – Mission Impossible: Fallout

بدون شک این فیلم یکی از مهم ترین فیلم های تابستان است که علاوه بر حضور تام کروز، صحنه های زیبا و بدلکاری فضای زیبا و مهیجی را پدید می آورد که هرلحظه منتظر صحنه زیباتری خواهید بود. در حقیقت نقطه قوت این فیلم همین موضوع است که تا پایان داستان بیننده را متحیر می سازد. تعجبی ندارد که تام کروز هم اجرای تمام صحنه های اکشن را به عهده گرفته و آنچنان خود را وقف فیلم نموده که در هر صحنه آن دیده می شود.

صحنه های مبارزه در سرویس بهداشتی، پرش هالو و تعقیب و گریز موتورها از جمله صحنه های اکشن هستند که به خوبی ساخته شده اند. اما صحنه پایانی با دو هلیکوپتر و تام کروز آویزان، تاثیرگذارترین و مهیج ترین صحنه ممکن فیلم است. این صحنه ها با دوربین آی مکس فیلمبرداری شده و باکیفیت هستند. اگر ضعف های فیلم را نادیده بگیریم، نقاط قوت این فیلم و سری های قبلی در کنار فضاهای جدید ایجاد شده برای ایجاد گره های جدید و کارگردانی اثر، آن را به برترین سری از چندگانه ماموریت غیرممکن تبدیل می کند. بدون شک این فیلم محبوب ترین و بهترین فیلم اکشن امسال است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر سینما درباره اختلال چند شخصیتی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم