معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها

انیمه ها بر فرهنگ عامیانه و جهانی سازی تاثیر بسیاری داشته و انیمه های ورزشی هم در این زمینه تاثیر بخصوصی ایجاد می کنند. اگر طرفدار ورزش بوده و انیمه هم دوست دارید، پس این مقاله مناسب شماست. در اینجا فهرستی از انیمه های ورزشی را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. اینازوما یازده – Inazuma Eleven – 2008-2011

اگر فوتبال را دوست دارید پس انیمه “اینازوما یازده” را نیز دوست خواهید داشت. موضوع اصلی این انیمه فوتبال است و درحالی که انیمه های فوتبالی دیگر تحت تاثیر “کاپیتان سوباسا” هستند، این انیمه اصالت خود را ثابت کرده است. البته شاید در نمایش موضوع اصلی اغراق کرده باشد اما یک سریال لذتبخش است. جلوه های زیبا در کنار شخصیت ها و عوامل موثر این انیمه را به یک انیمه زیبا تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید: 15 انیمه جذاب شبیه بازی نباشه زندگی نیست (No Game No Life)


11. خط قرمز – Redline – 2009

یک فیلم علمی تخیلی میان کهکشانی درباره مسابقات و خط قرمز پایان. اگر تا به اینجا به موضوع آن جذب نشده اید، باید بدانید یک انسان عاشق یک زن اشتباه شده و درنتیجه جایگاه خود را به خطر انداخته و بر نتیجه مسابقه تاثیر می گذارد. صحنه های اکشن این فیلم پرسروصدا، زیبا، رنگارنگ و مهیج هستند. موسیقی متن این فیلم هم بسیار زیبا بوده و بر مخاطب تاثیر می گذارد. خط قرمز آدرنالین کافی را در اختیارتان می گذارد تا هیجان زده شوید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


10. سلم دانک – Slam Dunk – 1994-1996

یک سریال مانگا که بر ورزش ببسکتبال تمرکز دارد. هانامیچی ساکوراگی فعالیت های مجرمانه انجام داده و بین دختران محبوب نیست. با این حال با ورود هاروکو آکاگی به مدرسه همه چیز تغییر می کند. آکاگی به دلیل توانایی ورزشی او، او را به سمت بسکتبال سوق می دهد. گرچه ساکوراگی در ابتدا برای تحت تاثیر قرار دادن بازی می کند اما به تدریج عاشق بسکتبال می شود. به تدریج با سایر شخصیت های تیم آشنا می شویم که هر کدام یک شخصیت متمایز هستند و در حقیقت گروهی خلافکار هستند. شخصیت سازی و نحوه نمایش بسکتبال باعث زیبایی این اثر می شود.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


9. عصر الماس – Ace of Diamond – 2003

یک سریال انیمه درباره داستان ایجون ساوامورا که یک پرتاب کننده بیسبال است و گرچه در مسابقات فینال مدارس راهنمایی شرکت نکرد اما با قدرت هرچه بیشتر در تیم دبیرستان حضور یافت. قضیه زمانی پیچیده تر می شود که یک استعدادیاب توانایی های ایجون را دیده و او را به دبیرستان نمونه سیدو دعوت می کند. او که می خواهد در تیم دبیرستان سیدو و بازی های ملی بدرخشد، سخت تلاش می کند. این سریال داستان جذاب عزم، اراده، شکست و رضایت احساسی است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه غم انگیز و تماشایی در تاریخ انیمه‌سازی


8. چیهایافورا – Chihayafuru – 2016

یک داستان زیبا که چیهایای نوجوان با آراتا واتایای تازه وارد دوست می شود. آراتا یک بازیکن با استعداد کاروتا (نوعی بازی کارتی ژاپنی) است. او می خواهد به قهرمان کاروتای ژاپن تبدیل شود. چیهایا با الهام از آراتا به دنیای کاروتا وارد می شود. آراتا با دیدن تلاش چیهایا برای موفقیت در این رشته به او کمک می کند. چیهایا برای رسیدن به جایگاه بهترین بازیکن کاروتای جهان تلاش کرده و درعین حال رابطه اش با مردم و بازیکنان دیگر پیچیده می شود.

همچنین بخوانید: 10 انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


7. نقاب زن 21 – Eyeshield 21 – 2005-2008

سنا کوبایاکاوا یک پسربچه است که مورد هدف زورگویان و دانش آموزان بزرگ تر قرار می گیرد. این پسربچه هم به عنوان یک مکانیزم دفاعی سرعت و چاپکی خود را افزایش می دهد. کاپیتان آمریکایی تیم فوتبال دبیرستان، یویچی هیروما، به استعداد او پی میبرد. سنا که می خواهد هویت خود را از تیم رقیب پنهان کند، خود را به عنوان دستیار تیم جا میزند. او کلاهی به سر گذاشته عینک زده و نام و از آنجاست که ماجراهای فوتبال آمریکایی آغاز می شود. سنا و هم تیمی هایش شکست خورده و روی پای خود ایستاده و مسیر رسیدن به موفقیت های بین المللی را آغاز می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه شبیه حمله به تایتان (Attack on Titan) که باید تماشا کنید


6. دی آغاز گر – Initial D – 1998

سریال دی آغازگر نشان دهنده یک پسر اهل مسابقه بود. این انیمه که در سال 1998 آغاز شد، به مرور زمان شهرت و جذابیت اش افزایش پیدا کرد. اگر به داستان های جذاب علاقه دارید می توانید از این انیمه لذت ببرید. قهرمان داستان، تاکومی فوجیوارا نابغه دبیرستان است. در کنار مدرسه در پمپ گاز کار کرده و شب ها هم در رستوران Toyota AE86 پدرش توفو تحویل می دهد. این کار باعث می شود رانندگی او تقویت شده  و با مهارت های لاکشیدن در مسابقات اتومبیل سواری آشنا شود. در اینجا با پتانسیل خود آشنا شده و مسیرش را آغاز کند. این انیمه پر از رقابت های متعدد است پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


5. میجر – Major – 2004

داستان گورو هوندا و مسیر رسیدن به یک بازیکن بیسبال از پیش دبستانی. در دل داستان شاهد رابطه یک پدر و پسر هستیم که ارتباط شان خدشه دار میشود. پدرش شیگهارو به عنوان بازیکن بیسبال الهام بخش است. گورو می خواهد در تیم بیسبال ژاپن جا پای پدرش بگذارد. با این حال مرگ مادر و جراحت پدرش بر موفقیت او سایه می افکند. اما آن ها با افراد جدیدی آشنا می شوند که در موفقیت حرفه ای و زندگی گورو تاثیر می گذارد، با این حال هنوز موانعی بر سر راهش قرار می گیرد.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


4. هاجیمه نو ایپو – Hajime No Ippo – 2000-2002

ماکونوشی ایپو یک دانش آموز خجالتی و معمولی در مدرسه است که به دلیل کمک به مادر در انجام تجارت خانوادگی نمی تواند از دوران کودکی اش لذت ببرد. یک روز توسط عده ای کتک خورده و تاکامورا، یکی از بوکسورهای باشگاه، از او نگهداری می کند. پس از این اتفاق زندگی اش تغییر می کند، زیرا با رینگ بوکس آشنا شده و به استعداد خود در بوکس پی می برد. به زودی جا پای مربی اش تاکامورا گذاشته و در مسیر رسیدن به یک بوکسور با چالش هایی مواجه می شود. بنابراین او در مسیر درست قرار گرفته و با وجود سختی ها هرگز از پا نمی ایستد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


3. بسکتبال کوروکو – Kuroko’s Basketball – 2012-2015

داستان زیبای دوستی که به رقابت بدل می شود. تیم بسکتبال دبیرستان تیکو به مدت سه سال برنده مسابقات قهرمانی شده است. عمده موفقیت این تیم مدیون پنج بازیکن آن هاست که “نسل معجزه ها” نام دارند و بامهارت هستند. اما پس از فارغ التحصیلی هر کدام به مدارس جداگانه رفته و مسیر جدیدی را آغاز می کنند. اما کوروکو ششمین ستاره این نسل است که در دبیرستان با تایگا آشنا شده و آن ها در کنار هم تیم سیرین را به بهترین تیم تبدیل می کنند. آن ها برای موفقیت باید تیم های موفق با ستاره های زیاد را شکست دهند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


2. شاهزاده تنیس – Prince of Tennis – 2001-2005

ریوما ایچیزن یک نابغه تنیس 12 ساله است که در مسابقات قهرمانی تنیس آمریکا رکورد زده است. سابقه قهرمانی های او در ژاپن باعث می شود به مدرسه تنیس سیشون برود. پدرش هم به این مدرسه می رفت. سپس شاهد رشد ریوما در تنیس هستیم. سیگاکو (مدرسه راهنمایی اکادمی سیشون) رقابت های بسیاری راه اندازی کرده و ریوما با چالش هایی رو به رو می شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های جهان، 20 انیمه برای چند بار دیدن!


1. هایکو – Haikyuu – 2014

یکی از بهترین انیمه های ورزشی که یک پسر ریزاندام به نام شویو هیناتا از یک والیبالیست کوتاه قد به نام “نابغه کوچک” الهام گرفته است. او برای نشان دادن مهارت هایش به تیم والیبال دبیرستان می پیوندد. در کمال تعجب رقیبش توبیو کاگیاما را در آنجا می یابد. اکنون باید هردویشان باهم تمرین کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند. ناگهان با چالش های بسیاری روبه رو می شود، اما محاسبات و نبوغ کاگایما و مهارت ورزشی هیناتا آن دو را به یک تیم مرگبار تبدیل می کند. این سریال پر از گرما، صحنه های کمدی و مهیج است.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (43)

بستن فرم

  1. ایلیا

    مرداد 1, 1400

    من یه انیمه میخوام که ورزشی باشه و نقش اصلیش دختر کش باشه تو داستانش

    پاسخ

  2. Arslwn_hs

    تیر 20, 1400

    فوتبالیس ها رو نزاشتین یادش بخیر

    پاسخ

  3. چرا انیمه اسی از الماس شمارع یک نیست؟؟؟؟؟؟؟😒😒😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭 انیمه عصر الماس باید شماره یک باشه😟😟😟😟😢😢😢😢😞😞😞😞😞😞 لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً انیمه اسی از الماس رو شمارع یک کنید اون بهترین انیمه ورزشی هستش از هایکیو هم بهتره انیمه هایکیو شمارع دو باشه و انیمه عصر الماس شمارع یک باشه نه شمارع 9❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

    پاسخ

  4. انیمه اسی از الماس رو جا انداختید متأسفانه انیمه اسی از الماس بهتر انیمه ست و جایزه های زیادی هم دریافت کرده همینطور انیمه اسی از الماس باید شماره 1 باشه انیمه هایکیو 2 و انیمه شاهزاده تنیس 3

    پاسخ

    • مگه اینی که میگی ورزشیه ؟نظرتو ارجاع نده و تحمیل نکن از نظر من هایکیو از اینی که میگی بهتره

      پاسخ

      • ارع ورزشی یعنی الان تو نظرت رو ارجاع ندادی؟؟؟؟؟؟؟ 😑😑😒😏 تو هم داری میگی هایکیو بهتره در حالی که انیمه اسی از الماس رو ندیدی پس اول کل قسمتا رو ببین بعد جواب بده😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😎😎😎🤘🤘✌️✌️ انیمه اسی از الماس بهترین انیمه ست بعدشم اگه ورزشی نبود چرا اومدم تو انیمه های ورزشی نظر دادم ایا؟؟؟؟؟😐😐😑😑😴😴😴😪😪

        پاسخ

  5. عبیدالله

    اردیبهشت 10, 1400

    سلام
    کجا میشه انیمه هایکو
    دوبله فارسی را پیدا کرد

    پاسخ

    • اگر کامل بخوای که باید سرچ کنی انیمه هایکیو ولی با زیر نویس میاد اگه دوبله بخای باید سرچ کنی کارتون ابشار سر نوشت که اون کامل نیست و از شبکه نهال و امیده که دوبله شده همینطور میتونی سرچ کنی کارتون والیبالیست ها که اون رو جم جونیور دوبله کرده ولی بهترینش با زیر نویسه

      پاسخ

  6. محمد نوروزی

    فروردین 17, 1400

    لطفا رکاب زنان کوهستان رو بالای لیست خود منظور کنید . با تشکر انجمن دیدستان

    پاسخ

  7. abdelhei

    اسفند 16, 1399

    انیمه ggo فوتبال یا فوتبال رباتی چرا نزاشتین نصف عمرتون بر فناس

    پاسخ

  8. کوثر

    بهمن 26, 1399

    در مورد هایکی یه اشتباه تایپی هست اون تو مسابقه ی والیبال اون رو دید نه بسکتبال

    پاسخ

  9. Iwayzomi🏐❤

    دی 2, 1399

    تنها انیمه ای که با دیدنش گریم میگیره انیمه ی هایکیوست من با دیدن اون والیبالیست شدم 🏐🏐🏐🏐🏐
    بهتون پیشنهاد میکنم حتما این انیمه ی زیبا و جذاب و ببینین👌👌

    پاسخ

    • ابو الفضل در پاسخ به Iwayzomi🏐❤

      اسفند 9, 1399

      منم کاملا با شما موافقم هایکیو بهترین هست من والیبال خوب بود و در تیم مدرسه همه می خ،استن من توی تیمشون باشم ولی آبشار سرنوشت واقعا قشنگه و من روحیم با دید این نیمه خیلی زیاد شد

      پاسخ

      • Iwayzomi🏐❤ در پاسخ به ابو الفضل

        اسفند 29, 1399

        درسته،مخصوصا فصل ۴ انیمه ی هایکیو بازی با ایناریزاکی یه شاهکار به یاد موندنی بود شاید میشه گفت به خاطر دوبله ی بینقصش بود و چیزای دیگه من به این معتقدم اگه فصل ۴ انیمه ی هایکیو رو تو تلوزیون نشون میدادن کل جهان به جنون میرسد و همینطور امیدوارم فصل۵ این انیمه هم بیاد

        پاسخ

        • عبیدالله در پاسخ به Iwayzomi🏐❤

          اردیبهشت 10, 1400

          در گوگل بعد از قسمت 65 ترجمه فارسی نداره
          شما از کجا فصل چهار رو نگاه کردی
          اصلا از کجا دوبله فارسی رو پیدا کردین

          پاسخ

        • عبیدالله در پاسخ به Iwayzomi🏐❤

          اردیبهشت 10, 1400

          سلام عباس جان
          انیمه هایکو بعد از قسمت 65 در گوگل ترجمه فارسی نداره
          از کجا ترجمه قسمت های بعد از 65 رو پیدا کنم

          پاسخ

          • Ali در پاسخ به عبیدالله

            خرداد 20, 1400

            سلام
            برو سایت دانلود اسپیدبخش اول فصل چهار رو با زیرنویس فارسی گذاشته
            بخش دوم هنوز نیومده

            پاسخ

        • انیمه هایکیو که دوبله ندارع

          پاسخ

    • عبیدالله در پاسخ به Iwayzomi🏐❤

      اردیبهشت 10, 1400

      بعد از قسمت 65 ترجمه فارسی نداره
      شما از کجا ترجمه اش را پیدا کردی

      پاسخ

  10. آرش

    آبان 10, 1399

    سلام ببخشید آقای عباس یک سوال داشتم اولین انیمه ب ورزشی تاریخ که ساخته شد کدام انیمه بود و اسمش چی بود لطفا فقط خودتون جواب بدین با تشکر؟؟؟

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آرش

      آبان 11, 1399

      سلام آرش جان،
      دقیق مطمئن نیستم ولی احتمالا انیمه Oira no Yakyuu هستش که سال 1931 ساخته شده.
      اما بین انیمه‌های با کیفیت همون فوتبالیست‌های خودمون (Captain Tsubasa) جزو اولین‌ها هستش که از 1983 منتشر شد. بعضی انیمه‌‌‌‌های ورزشی همون دوره هم:
      Kyojin no Hoshi،
      Ashita no Joe،
      Tiger Mask،
      Mach GoGoGo،
      Ace wo Nerae

      پاسخ

      • آرش در پاسخ به عباس

        آبان 16, 1399

        سلام ببخشید زود تر نتونستم تشکر کنم گوشیم خراب بود واقعا ازتون ممنونم با تشکر.

        پاسخ

  11. فاطمه

    مهر 4, 1399

    زیبا ترین باحال ترین جذاب ترین خلاصه بسکتباله کروکو خیلی خیلی جذابه هایکیو هم عالیه اما تو بسکتبال کروکو همه جذابن خیلی باهاله کلی داستان راجبشون نوشتم به شخصه واقعا خیلی دوسشون دارم شما هم اگه دنباله یه چیز خفن و تقریبا خنده دار و جذاب و دوستی و اینا هستید حتما ببینیدش

    پاسخ

  12. ali

    شهریور 18, 1399

    سلام ببخشید بنده هرچی جستجو کردم انیمیشن major رو پیدا نکردم

    پاسخ

  13. عسل

    مرداد 14, 1399

    بهترین انیمه هاش هایکو یا همون آبشار سرنوشت و شاهزاده تنیس یا همون قهرمانان تنیس هستند راستی لطفاً انیمه رکاب زنان کوهستان راهم به لیست اضافه کنید خیلی عالی هستند عالی عالی عالی عالی بینهایت عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه عالیه

    پاسخ

    • اوتاکویی 7 ساله در پاسخ به عسل

      آبان 5, 1399

      درسته اما اگه واقعا اوتاکویی بهتره اسم واقعیشو یاد داشته باشی:)

      پاسخ

  14. خیلی جالبه که تو مورد دوازدهم گفتید همه انیمه های فوتبالی زیر بال و پر کاپیتان سوباسا بودن اما اسم انیمه کاپیتان سوباسا تو این لیست نیست

    پاسخ

  15. N.K

    تیر 26, 1398

    انیمه در مورد کاراته سراغ ندارین.آخه ژاپن مهد کاراتس نمیشه که یه انیمه هم در موردش نباشه

    پاسخ

    • آتنا در پاسخ به N.K

      مرداد 29, 1399

      انیمه کنچی قوی ترین شاگرد تاریخ
      درمورد کاراته هست قشنگه

      پاسخ

      • ابو الفضل در پاسخ به آتنا

        اسفند 9, 1399

        موافقم

        پاسخ

      • مجتبی در پاسخ به آتنا

        اسفند 9, 1399

        سلام لطفا رکاب زنان کوهستان و سوباسا رو هم به لیست اضافه کنید چون بین این نیمه ها فقط آبشار سرنوشت و قهرمانان تنیس مشهوره بقیش نه مشهوره نه قشنگ یا علی خدانگهدار

        پاسخ

        • انیمه اسی از الماس هم فوق العاده قشنگه بهترین انیمه ست

          پاسخ

        • انیمه اسی از الماس چرا تو لیست نیست؟؟انیمه اسی از الماس بهترین انیمه دنیاست ولی متأسفانه اینجا اسمی از انیمه اسی از الماس نیومده واقعا بی انصافی در ضمن انیمه اسی از الماس باید شماره یک باشه بعد هایکیو و سومی هم شاهزاده تنیس

          پاسخ

  16. Negar karate

    اردیبهشت 6, 1398

    چیهایا کورو واسه کاراته نیست ولی یه نوع کارت بازی ژاپنیه
    تازه ریوما ایچیزن نه ایشیزن

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Negar karate

      اردیبهشت 6, 1398

      سلام نگار جان،
      مقاله اصلاح شد. ممنون بابت فیدبک 🙂🌷

      پاسخ

    • Najin در پاسخ به Negar karate

      خرداد 19, 1399

      سلام ، نگار جون. ایشون درست نوشتن اون(ریو ما ای چیزن). ممنون از سایتتون.

      پاسخ

    • Najin در پاسخ به Negar karate

      خرداد 19, 1399

      انیمه آبشار سرنوشت هم قشنگه، در مورد والیبال

      پاسخ

      • نگین در پاسخ به Najin

        تیر 21, 1399

        ب نظرم بهترین انیمه ورزشی میتونه هایکیو باشه من عاشقشم😍😍😍👌🏻

        پاسخ

        • H… در پاسخ به نگین

          شهریور 11, 1399

          ولی چه فایده فصل 5 نیومده 😟😟

          پاسخ

    • امیر در پاسخ به Negar karate

      اسفند 24, 1399

      انیمه فرفره انفجاری یاbeybelabe burst رو هم اضافه کن دوست عزیز

      پاسخ