بهترین فیلم هایی خارجی که در فضای قرون وسطی ساخته شده اند

قرون وسطی یا عصر میانه یکی از بحث برانگیزترین موضوعات داغ تاریخ است که بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و البته هالیوود به آن پرداخته است. داستان هایی مانند مکبث، اندوه دیردی و شاه آرتور، از جمله داستان های جذاب این دوره است که به تولید فیلم های سینمایی جذاب منجر شده است. در اینجا می خواهیم فیلم های تولید شده در فضای قرون وسطی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. فصل جادوگری – Season of the Witch – 2011

در قرن 11 دو شوالیه که در جنگ های صلیبی شکست خورده بودند باید آخرین فرمان کلیسا را اجرا می کردند. آن ها باید جادوگری را که طاعون سیاه را گسترش داده دستگیر کرده و به قتل برسانند. با این حال شوالیه ها متوجه می شوند که این دختر جادوگر نیست و توسط شیاطین تسخیر شده است. سپس باید با این اهریمن مبارزه کنند تا شر اهریمن ها را از سرزمین مقدس پاک کرده و به هر بهایی شیطان را از وجود دختر خارج کنند.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


11. داستان یک شوالیه – A Knight’s Tale – 2001

در قرن 14 اروپا، یک سرباز جوان به نام ویلیام هچر (هیث لجر) پس از مرگ ناگهانی ارباب شوالیه اش خود را به جای او جا میزند. او نویسنده ای به نام جفری چاسر را راضی می کند تا داستان او را نوشته و ارزش و جایگاه او را اثبات کند. همچنین می خواهد دل جسیلین را به دست آورد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


10. آخرین سامورایی – The Last Samurai – 2003

دوران سنتی سامورایی ها به سر رسیده و با وجود حملات ایالات متحده و ژاپن شاهد باید مدرنیته را بپذیرد. تنها قبیله ای که مخالف این موضوع است سامورایی است، که یکی از آن ها کاپیتان آلگرین (تام کروز) کاپیتان اسبق ارتش است. آلگرن به عنوان آخرین ایستادگی در مقابل آمریکایی ها و نجات یافتگان مبارزه می کند تا هم در مقابل مدرنیته ایستادگی کرده و هم آخرین سامورایی زنده باشد.

همچنین بخوانید: 12 سریال خارجی شبیه آینه سیاه (Black Mirror) که باید ببینید


9. تریستان و ایزولد – Tristan & Isolde – 2006

در دوران سیاه اروپا، لرد مارک کورنوال می خواهد برای مقابله با حمله ایرلندی ها تمام قلمروهای انگلستان را متحد کند. یک مبارز جوان و شجاع به نام تریستان (جیمز فرانکو) از او حمایت می کند. تریستان پس از جراحت در مقابل ایرلندی ها زخمی شده و دختری به نام ایزولد از او نگهداری می کند. در هنگام جدایی آن دو، ایزولد عشق خود را به او اعتراف کرده و همچنین می گوید که یک پرنسس ایرلندی است. اکنون تریستان باید چه کار کند؟ آیا باید به خاطر کشور از عشق خود بگذرد یا قول خود به پادشاه را بشکند؟

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


8. تروا – Troy – 2004

فیلمی براساس جنگ افسانه ای تروا با بازی برد پیت، اورلاندو بلوم و دایان کروگر، درباره مبارزان تاریخی مانند هکتور، آشیل و ادیسه. هلن اسپارتا که از جنگ افروزی همسرش خسته شده با شاهزاده پاریس به تروا می گریزد. همسرش منلاس برای گرفتن انتقام از همسرش با ارتش برادرش آگاممنان هم پیمان می شود که مبارزانی چون آشیل و آجاکس را دارد. آیا دیوار تروا که قرن ها پا برجا مانده می تواند در این نبرد خانوادگی استوار بماند؟

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


7. شاه آرتور – King Arthur – 2004

یک فیلم براساس افسانه شاه آرتور و شوالیه هایش با بازی کلیو اوون و کیرا نایتلی، درباره مسائل سیاسی آن زمان و مثلث عشقی آرتور، گوئینویر و لانسلات. در این فیلم آرتور یک سرباز رومی در عصر میانه است که برای نجات یک خانواده رومی به  همراه شوالیه هایش به گوئینویر و پدرش مرلین برمی خورد. آرتور توسط آن ها متقاعد می شود که در مقابل حملات ساکسون ها از آن ها دفاع کند. حمایت گوئینویر باعث می شود آرتور و شوالیه هایش در مقابل ارتش ساکسون ایستادگی کنند تا بریتانیا را زیر یک پرچم قرار دهند.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


6. تاجر ونیزی – The Merchant of Venice – 2004

انتونیو برای جلب توجه پورشیا باید از دوستش باسانیو که یک تاجر است وام بگیرد. اما زمانی که این وام که باسانیو هم از شایلاک (آل پاچینو) بی رحم گرفته تسویه نمی شود، وام دهنده نیم کیلو از گوشت تاجر را به عنوان تنبیه می خواهد. با این حال نمی داند که می خواهند این تاجر مهربان ونیزی را نجات دهند. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه ویلیام شکسپیر ساخته شده و اجرای رالف فاینز و آل پاچینو هم دیدنی بود.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


5. رابین هود – Robin Hood – 2010

گادفری مستبد از شهرها و روستاهای انگلیسی مالیات جمع آوری می کنند تا فرانسوی ها بتوانند انگلستان را به سلطه خود درآورند. رابین لانگ استرید (راسل کرو) که در زمان مرگ دوستش به او قول داده اکنون باید از این اتفاق پیشگیری کند. آیا او می تواند پیش از اینکه به عنوان دشمن انگلستان شناخته شود ماهیت حقیقی گادفری را به شاه و مردم نشان دهد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


4. مکبث – Macbeth – 2017

مکبث (مایکل فاسبندر)، خان گلامیس، از سه جادوگر می شنود که در آینده پادشاه اسکاتلند خواهد شد. او که گیج شده با همسرش لیدی مکبث (ماریون کوتیار) مشورت کرده که به او می گوید شاه دانکن را کشته و خود را پادشاه بنامد. پس از انجام این کار او باید افراد بیشتر و بیشتری را به قتل برساند تا این اشتباهات خود را پنهان کند.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


3. قلمرو بهشت – Kingdom of Heaven – 2005

گادفری دابلین (لیام نیسون) از دنیا رفته و کلید شجره نامه خود در اورشلیم را به پسرش بالین (اورلاندو بلوم) واگذار می کند. زمانی که بالین به اورشلیم می رسد، شاه و سربازانش در مقابل او می ایستند تا او را از بین ببرند. او که میان خواسته خود برای امنیت صلاح الدین و عشق خود به سیبیلا، ملکه اورشلیم، گیر افتاده، باید تا آخرین نفس ایستادگی کند.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


2. گلادیاتور – Gladiator – 2000

امپراتور مارکوس آئورلیوس مرده و پسر ظالم و شرورش کامودوس (خواکین فینیکس) در راس قدرت است. تنها ژنرال ماکسیموس (راسل کرو) می داند که کامودوس شاه را به قتل رسانده است. ماکسیموس که به جرم قتل از سرزمین خود رانده شده، باید مبارزات زیادی انجام دهد تا نه تنها از افرادی که صدها نفر را به قتل رسانده، بلکه از قاتلین خانواده اش، انتقام بگیرد.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


1. شجاع دل – Braveheart – 1995

ویلیام والاس (مل گیبسون) با وجود گذشته تاریک اجدادش با عشق زندگی خود ازدواج می کند تا زندگی آرامی داشته باشد. اما زمانی که یک روز پس از ازدواج زنش توسط یک سرباز انگلیسی مورد تجاوز قرار گرفته و کشته می شود، او مردان اسکاتلندی را ترغیب می کند تا ارتش اسکاتلند را تشکیل دهند. اکنون باید در مقابل ادوارد اول، شاه مستبد انگلستان، جنگیده و انتقام خانواده و مردم اسکاتلند را بگیرد.

همچنین بخوانید: فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تا سال 2019


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم