معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی شبیه “اسپارتاکوس” (Spartacus)

زمانی که به اسپارتاکوس (Spartacus) فکر می کنید چه چیزی به ذهن تان خطور می کند؟ خون و خونریزی؟ زنان رومی؟ یا مردان شبیه هرکول؟ تمام این مضامین در سریال اسپارتاکوس دیده می شود. این سریال تلویزیونی محبوب و موفق درباره یک گلادیاتور به نام اسپارتاکوس است که به همراه افرادش علیه امپراتور روم شورش می کند. با وجود اینکه بسیاری از صحنه های فیلم تخیلی هستند اما با این حال خشونت و روابطی که به تصویر کشیده واقعی هستند. از فصل اول، “اسپارتاکوس: خون و شن” تا فصل دوم که “اسپارتاکوس: انتقام” نام داشت، تا فصل پایانی که “اسپارتاکوس: جنگ نفرین شدگان” نام دارند، شاهد وقایعی رخ داده توسط اسپاتاکوس هستیم که در هر صحنه بدتر می شوند. گرچه گفته می شود شخصیت اصلی در سریال های دیگر هم نمایش داده می شود، اما پایان آن بسیار مقبول بود. اگر خون و خونریزی را کنار بگذاریم، مسائل سیاسی از جمله رایج ترین و محبوب ترین مسائل روز اروپا بودند.

در این مقاله می خواهیم سریال های مشابه اسپارتاکوس را به شما معرفی کنیم. این سریال ها به مضامین اشاره شده در سریال اسپارتاکوس می پردازند. با پروشات همراه باشید.


13. مرلین – Merlin – 2008-2012

شاید تمام ما داستان مرلین را شنیده باشیم اما در این سریال جادوی مرلین به نمایش درمی آید. در این داستان مرلین به ماجراجویی پرداخته، شاهزاده را نجات داده، و باید با کمک سحر و جادو امپراتوری خود را به دست آورد. وجود عناصر سحر و جاو، اژدها و پیچیدگی داستان این سریال را به اسپارتاکوس شبیه می کند. با این حال بازیگران آن ضعیف تر هستند.

همچنین بخوانید: 12 سریال خارجی شبیه آینه سیاه (Black Mirror) که باید ببینید


12. بورجیاس – The Borgias – 2011-2013

یکی از سریال هایی که شبیه “بازی تاج و تخت” است و با این حال با اسپارتاکوس هم شباهت هایی دارد. در این سریال به ماجراهای خانواده بورجیاس اشاره می شود که به قدرت رسیده و با پاپ و نبردهای فلسفی متفقین و دشمنان دست و پنجه نرم می کنند. گرچه این سریال از فصل سوم لغو شد، با این حال تاثیر آن همچنان باقی است. جرمی آیرونز در نقش رودریگو بورجیا درخشید.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


11. آخرین پادشاهی – The Last Kingdom – 2015

این سریال که دو فصل آن پخش شده و اکنون منتظر فصل سوم هستیم، به “بازی تاج و تخت” و “وایکینگ ها” شباهت دارد. باوجود ارجاع به امپراتوری های مختلف و نقش وایکنیگ ها، شخصیت اصلی فیلم آهترد، رهبر ساکسون هاست. در این سریال به بردگی، خشونت،، قتل های انتقام جویانه و تلاش برای قدرت و پیروزی پرداخته می شود. گرچه این سریال به “بازی تاج و تخت” شباهت هایی دارد اما باید منتظر مضامین دیگری هم باشیم.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


10. مارکو پولو – Marco Polo – 2014-2016

یکی از پرخرج ترین سریال های نتفلیکس درباره محقق ایتالیایی مارکو پولو، در دربار قوبلای خان امپراتوری مغول، که در آن مارکو پولو به او وفادار بوده و قوبلای خان هم برای تصاحب قدرت باید در مقابل برادر خود ایستادگی کند. گرچه در این سریال به داستان مارکو پولو از اسارت تا تبدیل شدن به یکی از یاران قوبلای خان، پرداخته می شود، اما در کنار آن به داستان ها، علایق و ماجراهای مارکو پولو نیز اشاره خواهد شد. اگر از صحنه های پر از دکور و رنگ و لباس های قدیمی خوشتان می آید و با داستان های انتقام جویانه مشکلی ندارید، می توانید این سریال جالب را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


9. تئودورها – The Tudors – 2007-2010

داستان تئودورها و اسپارتاکوس به هم شبیه است. یک سریال چهار فصلی درباره شاه هنری هشتم انگلستان در قرن چهارده که به موضوعاتی چون مشکلات سیاسی، فساد، پیمان های مختلف، جنگ، بیماری، بدبختی و مرگ پرداخته می شود. همچنین به دوران سخت سلسله امروزی انگلستان اشاره می شود که با الیزابت اول آغاز شد. این سریال با وجود داستان جالب فضای محدودی دارد. اجرای ناتالی دورمر هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


8. شیاطین داوینچی – Da Vinci’s Demons – 2013-2015

یک سریال جذابی و دیدنی درباره لئوناردو داوینچی، مخترع و هنرمند قرن 14، که لئوناردوی جوان باید با علایق، اختراعات، تنش های درونی، مشکلات بیرونی، عشق، و شرایط دوران رنسانس ایتالیا کنار بیاید. گرچه صحنه های پیچیده فصل های پایانی تماشای این سریال را دشوار می کند، بااین حال دوران قرون وسطای اروپا و زندگی لئوناردوی جوان را به خوبی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: حقایق جالبی درباره ایوان ریچل وود بازیگر سریال وست‌ورلد + تصاویر


7. بادبان‌های سیاه – Black Sails – 2014-2017

یکی از معدود سریال های موفق تلویزیونی درباره دزدان دریایی که به تلاش آن ها برای شکار گنج؛ دزدان دریایی، و رازهای مخفی آن ها پرداخته می شود. این سریال که براساس رمان “جزیره گنج” رابرت لوئیس استیونسن ساخته شده، به زندگی کاپیتان فلینت، قهرمان و سرباز اسبق نیروی دریایی می پردازد که به یک دزد دریایی تبدیل شده است. کل داستان ماجراهای این شخصیت را به خوبی نشان داده و عناصر خونریزی، ترور، تغییر قدرت و طمع برای گنج هم دیده می شود.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


6. رم – Rome – 2005-2007

سقوط ژولیوس سزار با به قدرت رسیدن یک اکتاویس همراه بود که به آگوستوس، اولین امپراتوری روم تبدیل شد و در این سریال به ماجراهای او پرداخته می شود. نمایش هوشمندانه و دقیق مسائل تاریخی، سقوط روم، جنگ و خونریزی و پایان درخشان، از جمله جذابیت های این سریال هستند. از آنجاییکه درباره رم سریال های چندانی ساخته نشده بنابراین این یکی می تواند جالب باشد.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


5. امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire – 2010-2014

یکی از دقیق ترین سریال های تاریخی که جوایز گلدن گلوب و امی را به دست آورده است. در سال های 1920 نیوجرسی، ناکی تامپسون یکی از چهره های سیاسی فاسد است که در دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا در سال های 1920 و 1930 در ظاهر یک چهره مردمی و در باطن با خلافکاران و گروه های گانگستری هم پیمان است. بازیگران موفق، اجراهای چند لایه، همکاری مارتین اسکورسیزی، داستان نفس گیر، خشونت، نمایشنامه زیبا، و بسیاری از موارد دیگر این سریال را به یک اثر موفق تبدیل کردند. برتر از هرچیزی اینکه شاهد یک نسخه زیباتر از اسپارتاکوس خواهیم بود.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


4. خون حقیقی – True Blood- 2008-2014

یک سریال پر از خون و خونریزی اما به شکل متفاوت، در هفت فصل درباره آنا پاکوئین به عنوان سوکی، که در آن خون آشام ها و خون مصنوعی پذیرفته شده و خون آشام ها می خواهند به جای شکار انسان و حیوان به حق و حقوق خود می پردازند. سوکی که می خواهد از شرایط پیچیده اطراف رها شود عاشق یک خون آشام شده و شرایط  پیچیده تر می شود. صحنه های زیبا، کلیشه های همجنسگرایانه و خشونت، باعث شده که این سریال نسخه کاملی از اسپارتاکوس باشد.

همچنین بخوانید: 15 شخصیت سریال Üبازی تاج‌وتخت” که نزدیک بود بازیگران دیگری آن‌ها را ایفا کنند


3. وایکینگ‌ها – Vikings – 2013

یک سریال جالب درباره خدایان نورث اسکاندیناوی با بازی راگنر لاتبروک در نقش اصلی که به جز تفاوت های جغرافیایی و اساطیری کاملا به اسپارتاکوس شبیه است. این سریال به جای استفاده از وقایع تاریخی از جلوه های تخیلی استفاده کرده و با گسترده کردن امپراتوری وایکینگ ها به سرزمین های فرانسه و بریتانیا، و مسائل سیاسی، حملات و مذهب آن ها، تقلای انسان های متعلق به دوران تاریک را نشان می دهد. گرچه برعکس اسپارتاکوس در این سریال از عناصر جنسی خبری نیست، اما صحنه های خونریزی و خشونت آن را به اسپارتاکوس شبیه می کند.

همچنین بخوانید: 50 سریال خارجی برتر تاریخ سینما به انتخاب مخاطبان


2. خانه پوشالی – House of Cards – 2013

این سریال با وجود مسائل پیرامون حول بازیگران، یکی از برترین سریال های درحال پخش می باشد. فعالیت های مردان کنگره و چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، فرانک آندروود، تماشاگر را عصبانی می کند. کلیر، همسر فرانک هم به اندازه او طمع کار بوده و تشنه قدرت است و سرانجام در فصل سوم تلاش های فرانک نتیجه داده و به ریاست جمهوری می رسد. قتل، صحنه های جنسی، خیانت های سیاسی و فضای تاریک داستان، از جمله جذابیت های سریال است.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


1. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011

برترین و موفق ترین سریال تلویزیونی تاریخ که با وجود صحنه های زیبا، موسیقی، دیالوگ ها و خط داستان، عنوان برترین سریال را به دست آورده است. بازی تاج و تخت نه تنها استانداردهای درام را تغییر داده بلکه تلاش می کند در هر قسمت استانداردهای خود را نیز تغییر دهد و بهتر شود. شخصیت های مختلف: تریون لنیستر، سانسا استارک، جان اسنو، سرسی لنسیتر، جیمی لنیستر، آریاک استارک و دنیریس تارگاریان، با وجود کشمکش های پیچیده بر سر قدرت می جنگند تا سلطنت را به خاندان خود بسپارند. مرگ های ناگهانی، صحنه های نبرد (مانند نبرد حرامزاده ها، خرابی های جنگ و غیره)، استانداردهای برتر، مشکلات سیاسی، عناصر فانتزی و شخصیت های عمیق، از جمله جذابیت های این سریال محسوب می شوند. بازی تاج و تخت یک پدیده است نه یک سریال تلویزیونی. و توانسته تعریف سریال در قرن جدید را دگرگون کند.

همچنین بخوانید: فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تا سال 2019


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. #POOYA

    شهریور 16, 1398

    سلام چرا عکس از فیلمه Boardwalk Empire مال پیکی بلایندرزه ؟:|

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به #POOYA

      شهریور 16, 1398

      سلام پویا جان،
      بله درسته تصویر اصلاح شد،
      ممنون بابت فیدبک

      پاسخ