راهنمای سفر به بارسلونا

امروزه شهر بارسلونا توجه بسیاری از گردشگران سراسر جهان را به خود جلب نموده است، زیرا جاذبه‌های بسیاری دارد، مانند: خوراکی‌های خوشمزه، معماری زیبا و تاریخی، آب‌وهوای مدیترانه‌ای، سواحل زیبا و بهترین شب‌های اروپا. این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند تا بهترین سفر ممکن را به این شهر داشته باشید.

در این راهنمای سفر این اطلاعات را کسب خواهید نمود:

  • برای سفر به بارسلونا به چه بودجه‌ای نیاز دارید؟
  • چه مدت‌زمانی در بارسلونا اقامت داشته باشید؟
  • نکات مثبت و منفی سفر به بارسلونا
  • جاذبه‌های گردشگری بارسلونا
  • بهترین محله‌های بارسلونا
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های بارسلونا
  • شب‌های بارسلونا
  • وسایل نقلیه عمومی

برای سفر به بارسلونا به چه بودجه‌ای نیاز دارید؟

تا آنجایی که می‌دانیم بارسلونا شهر چندان ارزانی نیست، البته شهر چندان گرانی هم به‌حساب نمی‌آید. به نظر ما بودجه روزانه 30-75 پوند کافی است. البته بودجه کمتر و یا بیشتر از این مقدار به خود شما بستگی دارد.

چه مدت‌زمانی در بارسلونا اقامت داشته باشید؟

بارسلونا از آن دست شهرهایی است که به‌راحتی می‌توانید بیشتر از یک هفته در آنجا اقامت داشته و به گشت‌وگذار بپردازید، اما به نظر ما اقامت حداقل 4 الی 5 روز کافی است. اما اگر می‌خواهید شب‌های بارسلونا را نیز تجربه کنید باید چند روز هم بیشتر اقامت داشته باشید.

 زمان سفر به بارسلونا

بهترین زمان سفر به بارسلونا فصل تابستان است، اما به این معناست که هزاران گردشگر دیگر و دمای +85 درجه را باید تحمل کنید. زمستان‌های این شهر سرد و خنک است، بنابراین در این فصل گردشگران چندانی نخواهید دید. اواخر بهار و اوایل پاییز آب‌وهوای خوبی دارد و درعین‌حال گردشگران کمی دیده می‌شوند، بنابراین می‌توانید در این زمان سفر کنید.

نکات مثبت و منفی سفر به بارسلونا

نکات مثبت

شب‌های بارسلونا. بارسلونا به دلیل داشتن شب‌های زیبا بسیار معروف است. شب‌های بارسلونا از 10 شب به بعد آغاز می‌شود، بنابراین تا آن هنگام افراد بسیاری را در رستوران‌ها خواهید دید. سپس این افراد به بارها رفته و تا ساعت 6 صبح در آنجا می‌مانند. اهل کلوپ رفتن نیستید؟ مهم نیست زیرا بارسلونا برای همه افراد جاذبه‌ای دارد.

زیبایی شهر. بدون شک بارسلونا یکی از زیباترین شهرهاست و معماری تحسین‌برانگیزی دارد. قدم زدن در این شهر و غرق شدن در کوچه‌های جذاب و قدیمی آن بسیار لذت‌بخش است.

سواحل. بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیاست بنابراین ساحل نقش مهمی در زیبایی این شهر دارد.

زنده‌بودن شهر. بارسلونا شهر زنده‌ای است و همیشه در کوچه، خیابان و رستوران‌های این شهر افرادی را می‌بینید، بنابراین تعجبی ندارد که این شهر این‌چنین معروف باشد.

موزه‌ها. بارسلونا برای هر فرد جاذبه زیبایی دارد، ازجمله موزه‌های دیدنی.

آب‌وهوای خوب. بارسلونا زمستان‌های خنک و تابستان‌های گرمی دارد. به همین دلیل است که بیشتر شهروندان بارسلونا بیشتر اوقات در پارک‌ها، سواحل و کافه‌ها وقت می‌گذرانند.

نکات منفی

تعداد زیاد توریست‌ها. بارسلونا یکی از شهرهای زیبای جهان است که جاذبه‌های زیادی دارد، به همین دلیل است که سالانه گردشگران بی‌شماری از این شهر دیدن می‌کنند، بخصوص در فصل تابستان. بنابراین حتماً از این شهر دیدن کنید و می‌توانید در هر فصل به آنجا بروید.

جیب‌برها. تعداد زیاد جیب‌برها باعث می‌شود که جیب‌برهای زیادی به این شهر هجوم بیاورند. در این شهر باید حسابی مراقب خود باشید، بخصوص در مناطق گردشگری و پرجمعیت.

جاذبه‌های گردشگری پراکنده. مناطق دیدنی شهر در قسمت‌های مختلف شهر پراکنده شده‌اند، بنابراین باید کمی رفت‌وآمد کنید. البته وسایل نقلیه این مشکل را حل می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری بارسلونا

در بارسلونا هرگز حوصله‌تان سر نمی‌رود. در این قسمت درباره بهترین محله‌ها، موزه‌ها و جاذبه‌های دیگر، صحبت می‌کنیم.

بهترین محله‌های بارسلونا

قدیمی‌ترین و پربازدیدترین محله بارسلونا گوتیک کوآرتر که باری گوتیک نیز شناخته می‌شود، است که مرکز شهر قدیم بارسلون است. در این محله بناهایی از قرون وسطی و کلیسای جامع بارسلونا وجود دارد. این محله آن‌قدر شلوغ است که ممکن است در آن گم شوید.

دومین محله معروف بارسلونا که در حقیقت بخشی از گوتیک کوارتر به‌حساب می‌آید، لس رمبلز است که پر از خیابان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژ، کافه و رستوران می‌باشد. این محله پربازدیدترین محله بارسلونا است که شب و روز پر از جمعیت است. همچنین این محله یکی از اولین محله‌های اروپا در جیب‌بری هست، بنابراین باید مراقب خود باشید. همچنین رستوران‌های آن بسیار گران هستند بنابراین باید به دنبال رستوران‌های ارزان‌تر باشید. بازار لا باکیرا که یک بازار سرپوشیده در این محله است، جز بهترین بازارهای جهان می‌باشد. این بازار یک جاذبه توریستی محسوب شده و به همین دلیل بسیار شلوغ است. اگر می‌خواهید از شلوغی جمعیت فرار کنید بهتر است به میدان پلازا ریال بروید، که خارج از لس رمبلز است.

هنری‌ترین محله بارسلونا آل بورن است. در این محله علاوه بر بارهای مختلف، گالری‌های هنری، کافه‌های دنج، کلیسای سانتا ماریا دل مار و بازار سانتا کاترینا، قرار دارد. در این محله می‌توانید شب‌های خوبی را سپری کنید، زیرا بیشتر کافه‌های آن شب‌ها نیز باز هستند.

ایکزمپل بزرگ‌ترین محله بارسلونا بوده و بیشتر بناهای معماری، مانند لاساگرادا فامیلیا، در این محله قرار دارند. این محله به دلیل ساده بودن و مردم محلی‌اش معروف است و همانند مرکز شهر شلوغ نیست. به دلیل اندازه بزرگ آن، هر قسمت محله ویژگی‌های مختلفی دارد.

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین محله‌های بارسلونا آل روال است. این محله به دلیل داشتن قشر جوان، هیپی‌ها، فرهنگ‌های مختلف و مراکز تجاری تازه‌کارش معروف است.

گراشیا یکی از محله‌هایی است که بیشتر شبیه یک دهکده وسط شهر است. این محله با تپه‌هایش منظره زیبایی را به وجود آورده است. در این محله هم کافه، رستوران و فروشگاه‌های بسیاری خواهید دید.

موزه‌های بارسلون

در بارسلونا موزه‌های بسیاری قرارگرفته‌اند که مشهورترین آن موزه پیکاسو است. این موزه آثار پیکاسو را به نمایش می‌گذارد. دومین موزه معروف بارسلونا فونداشیو ژوان میرو است که آثار ژوان میرو و هنرمندان دیگر را عرضه می‌کند. ژوان میرو در هنر معاصر بارسلونا نقش مهمی دارد. اگر به دنبال موزه متفاوتی هستید می‌توانید به کایکسافروم بروید، این موزه آثار مدرن را به نمایش می‌گذارد.

موزه هنری کاتالان آثار منطقه کاتالان را به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید درباره تاریخ بارسلونا چیزی بدانید بهتر است به موزه تاریخی بارسلونا بروید. اگر می‌خواهید کشتی‌های کهن و قدیمی را مشاهده کنید، به موزه دریایی بروید.

برای دیدن آثار گودی به گاگا بروید

معماری مدرن بارسلونا توسط آنتونی گادی پدید آمد. بیشتر آثار او در شهر دیده می‌شوند. کلیسای لاساگرادا فامیلیا از سال 1882 در دست ساخت است و شاید تا سال 2030 هم به پایان نرسد. لاپدررا و کازاباتلو دو ساختمان مهم آن هستند. پارک گوئل هم یکی از پارک‌های زیبای شهر است. به قصر موسیقی کاتالان و کازا لئو موررا هم سری بزنید.

سواحل بارسلون

سواحل بارسلونا از بهترین سواحل جهان هستند. این سواحل که تا اوایل دهه 90 براثر آلودگی‌های صنعتی کثیف شده بودند، تا قبل از المپیک 92 پالایش شده و امروزه از تمیزترین سواحل جهان محسوب می‌شوند.

بارسلونا سواحل متعددی دارد، که یکی از مشهورترین آن‌ها ساحل پلاتجا در محل المپیک 92 می‌باشد. اگر به این ساحل بروید افراد بسیاری را خواهید دید که از شلوغی‌های زندگی روزمره به آرامش این ساحل پناه آورده‌اند. یادتان باشد که در این سواحل دزدی‌های بسیاری رخ می‌دهد، بنابراین مراقب وسایل خود باشید.

تورهای پیاده

یکی از بهترین راه‌های بازدید از هر شهر، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. همچنین می‌توانید در تورهای محلی شرکت کنید و با پای پیاده از قسمت‌های مختلف شهر دیدن نمایید. خوشبختانه بارسلونا تورهای رایگان و غیر رایگان بسیاری دارد. بیشتر تورهای رایگان قسمت‌های مختلف شهر را به شما نشان می‌دهند. تورهای غیر رایگان هم معمولاً علاوه بر گردشگری خدمات دیگری به شما ارائه می‌دهند.

غذاها و نوشیدنی‌های ارزان در بارسلونا

بارسلونا برای هر بودجه‌ای غذایی دارد. در حقیقت آن‌ها بیشترین تعداد رستوران و بار در سراسر جهان را دارا هستند، اما بیشتر آن‌ها چنگی به دل نمی‌زنند. حتی رستوران‌هایی که در مراکز توریستی قرارگرفته‌اند، کیفیت به‌مراتب بدتری دارند. بنابراین قبل از هر چیزی خوب تحقیق کرده و رستوران خوبی را انتخاب کنید.

یادتان باشد که بزرگ‌ترین وعده غذایی روزانه نهار است و مردم تا ساعت 10 شب شام نمی‌خورند.

تاپاس، غذای دریایی پائلا و کاوا

اسپانیا به خاطر تاپاس هایش معروف است. تاپاس یا پیش‌غذای اسپانیایی به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود که می‌توانند به‌عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف شوند یا این‌که مجموع آن‌ها به‌عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شود. این غذا انواع ساده تا مخصوص دارد اما قیمتش مناسب است. در برخی از شهرهای اسپانیا (گرانادا و مادرید)، با خرید الکل تاپاس را به شما رایگان می‌دهند، اما در بارسلونا معمولاً این‌گونه نیست.

غذای دریایی پائلا در بارسلونا که یک شهر ساحلی است، غذای معروف و محبوبی به شمار می‌رود. اما حواستان را جمع کنید زیرا برخی رستوران‌ها پائلاهای باکیفیتی به فروش نمی‌رسانند.

کاوا نوشیدنی رسمی بارسلونا محسوب می‌شود. سانگریا هم نوشیدنی دیگری است که بیشتر در جنوب اسپانیا استفاده می‌شود و ازآنجایی‌که بارسلونی‌ها کمتر از آن استفاده می‌کنند، فقط در صورت درخواست توریست‌ها سرو می‌شود.

شب‌های بارسلونا و کلوپ‌هایش

شب‌های بارسلونا واقعاً محشر است. رستوران‌های آنجا پس از ساعت 10 شب شام سرو می‌کنند و در نیمه‌شب بارها پر از افراد مختلف می‌شوند که برای رقص و خوش‌گذرانی به آنجا می‌روند. قیمت نوشیدنی‌ها معمولاً مناسب است (البته به‌جز کلوپ‌ها)، و طبیعی است که کلوپ‌های بهتر قیمت بالاتری دریافت می‌کنند. برای اینکه به شما اجازه ورود دهند لباس مناسب بپوشید (برای مثال، با لباس ورزشی یا شلوارک به شما اجازه ورود نمی‌دهند).

بهترین خوابگاه‌های بارسلونا

خوشبختانه بارسلونا خوابگاه‌های ارزان بسیاری دارد. البته در تابستان به دلیل افزایش تعداد توریست‌ها قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد، بنابراین بهتر است مکان موردنظر خود را از قبل رزرو کنید.

رفت‌وآمد در بارسلونا

بارسلونا شبکه حمل‌ونقل خوبی دارد. بیشتر افراد برای رفت‌وآمدهای طولانی از مترو استفاده می‌کنند. اما ازآنجایی‌که شهر کوچک است می‌توان با پای پیاده به قسمت‌های مختلف آن رفت. در هوای گرم تابستان می‌توانید از مترو استفاده کنید.

  • بلیت یک‌طرفه: 2.15 پوند
  • بلیت 10 (10 سفر یک‌طرفه): 9.95 پوند
  • بلیت 2 رزوه: 14 پوند
  • بلیت 3 روزه: 20.5 پوند
  • بلیت 4 روزه: 26.5 پوند
  • بلیت 5 روزه: 32 پوند

کارت توریستی بارسلونا (تردد عمومی نامحدود رایگان، به فرودگاه، برخی موزه‌ها و دیگر مکان‌ها):

  • 2 روزه: 34 پوند
  • 3 روزه: 44 پوند
  • 4 روزه: 52 پوند
  • 5 روزه: 58 پوند
  • اتوبوس فرودگاه به شهر: 5.90 پوند
  • قطار از فرودگاه به شهر: 4.10 پوند + 2.15 پوند (برای تغییر به مترو)
  • تاکسی از فرودگاه به شهر: 25-35 پوند

راهنمای کلی سفر

  • بیشتر موزه‌های شهر در روزهای یکشنبه از ساعت 3-8 عصر رایگان هستند.
  • زبان اصلی بارسلونا کاتالان است اما همه افراد به زبان اسپانیایی هم صحبت می‌کنند.
  • تا جای ممکن بلیت خود را رایگان خریداری کنید، در غیر این صورت باید در صف‌های طویل معطل شوید.
  • بهترین راه بازدید از شهر این است که با پای پیاده به همه جای آن بروید.
  • مراقب جیب‌برها باشید زیرا آن‌ها همه‌جا هستند.
  • متروها وای فای رایگان دارند، همچنین بیشتر قسمت‌های شهر هم وایی فای رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند، پس می‌توانید به‌راحتی آنلاین باشید.
  • در محله لس رمبلز غذا نخورید زیرا 99% رستوران‌های آن بی‌کیفیت هستند.
  • برای خرید بلیت بازی‌های فوتبال بارسلونا به سایت fcbarcelona.com بروید.
  • تابستان‌های بارسلونا گرم و زمستان‌های آن بارانی است، پس بهتر است در فصل بهار و پاییز به آنجا سفر کنید.
  • بیشتر رستوران‌ها حدود ساعت 2-4 تعطیل می‌شوند و تا ساعت 8 باز نمی‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم