معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “خاطرات خون آشام” (The Vampire Diaries)

امروزه اغلب کودکان و نوجوانان سریال خاطرات خون آشام را دوست دارند. در دو دهه گذشته نسل جدید به فیلم های علمی تخیلی و خون آشامی علاقه نشان داده اند. خون آشام هایی چون یهودا اسخریوطی و کنت دراکولا داستان های بسیاری در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. سریال هایی با این داستان هم طرفداران خود را دارند.

در اینجا می خواهیم سریال هایی مشابه خاطرات خون آشام را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. ون هسلینگ – Van Helsing – 2016

ونسا هسلینگ از اجداد خون آشام بزرگ، ون هسلینگ، پس از یک کمای پنج ساله بیدار می شود. او در دنیای شلوغی بیدار می شود که پر از خون آشام است. اکنون ونسا باید تقدیر خود را عملی کرده و با دنبال کردن وظیفه خانوادگی خود جهان را از تاریکی مطلق رها کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم خون آشامی پرطرفدار که در حال ساخت هستند


14. کنستانتین – Constantine – 2014-2015

آیا امکان دارد پس از دیدن جهنم و زندگی در دنیایی که شیاطین و فرشتگان برای کنترل انسان تقلا می کنند،  به خدا ایمان نداشت؟ امکان دارد. جان کنستانتین فردی است که با وجود رویارویی با جهنم می خواهد به هر قیمتی از آن اجتناب کرده، به خوبی انسان ها باور نداشته و به نیکی اعتقادی ندارد. او در جهان های مختلف حرکت کرده و از ورود شیاطین به دنیای انسان ها پیشگیری می کند تا به این صورت اعمال گذشته خود را نیز جبران کرده باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


13. داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story

یک سریال هفت فصلی که مجموعه ای از مینی سریال محسوب می شود. بنابراین هر فصل داستان خود را داشته و فصل ها به هم مرتبط نیستند. داستان های تخیلی سریال معمولا برپایه داستان های حقیقی ساخته شده که فعالیت های ماورایی را شامل می شوند. یک سریال زیبا که گرچه تمام فصل های آن به یک اندازه زیبا نیست اما به طور کلی یک اثر به یادماندنی است. عناصر ماورایی آن یادآور روزهای طلایی “تین ولف” (Teen Wolf) است.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


12. قصر وانیا – Castlevania – 2017

یک انیمیشن اقتباسی از بازی ویدیویی کونامی درباره داستان دراکولا، که پس از تهمت جادوگری به همسرش و به قتل رسیدن او توسط یک کلیسا، در شهر ترنسیلوانیا رعب و وحشت ایجاد می کند. یک سال پس از این واقعه ارتش جهنم را به شهر وارد می کند تا شهروندان بیگناه را از بین ببرد. تنها مردی که می تواند از خانه اش دفاع کند ترور بلمونت است، آخرین بازمنده خاندان بلمونت که قرن ها پیش توسط کلیسا تکفیر شدند. آیا ترور می تواند دراکولا و ارتش خون آشام او را از پا درآورد؟

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


11. دیو و دلبر – Beauty and the Beast

برخی از سریال ها از مضامین جالب، بازیگران خوب و فیلمنامه های زیبا بهره می برند و به تنها چیزی که نیاز دارند یک خط داستانی مناسب است. این سریال هم یکی از آن هاست که ثبات ندارد. این سریال به جای ماورایی بودن، علمی تخیلی است. کاترین چندلر شاهد قتل مادرش است، و نزدیک بود خودش هم قربانی شود که فردی او را نجات داد. سپس مشخص می شود که وینسنت کلر سربازی بود که گویا مرده است. اما او انسان نیست. این موضوع در فصل اول جالب بود اما در فصل دوم تا چهارم جذابیت خود را از دست داد. گرچه فعالیت تیم نویسندگی باعث ضعف این سریال شد، اما هنوز می تواند جالب باشد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


10. تین ولف – Teen Wolf – 2011-2017

اسکات مک کال یک نوجوان معمولی آمریکایی است که در سال دوم دانشگاه تحصیل می کند. با این حال، یک شب که برای ماجراجویی با دوستش به جنگل می رود یک گرگینه او را گاز می گیرد. بنابراین خودش هم گرگینه شده و قدرت های عجیبی را به دست می آورد. او سریع تر، قوی تر و محبوب تر و البته خشمگین تر از همیشه خواهد شد. اگر این مضامین را با دشمنان قدرتمند و ماورایی او ادغام کنیم یک اثر دیدنی به دست می آید.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


9. واعظ – Preacher – 2016

جسی کاستر (دامینیک کوپر) یک واعظ و مرد خداست که در تگزاس زندگی کرده اما به تدریج ایمان خود را از دست داده و به دنبال دلیلی است تا در مسیر خدا قرار بگیرد. در این میان یک موجود قدرتمند به نام جنسیس، که نتیجه برخورد فرشته و شیطان است، از جهان عبور کرده و به جسم جسی وارد می شود. واعظ پس از سه روز بیدار شده و قدرت پیشگویی به دست می آورد. جسی با داشتن موجودی به قدرت خدا باید چکار کند و چگونه با حقیقت خلقت خود رو به رو شود؟

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


8. خون حقیقی – True Blood – 2008-2014

پس از تولید نوع مصنوعی خون انسان، خون آشام ها دیگر مجبور نیستند در خفا پنهان شوند و به انسان حمله کنند. دو سال پس از این موفقیت بزرگ، بیل کمپتون (استیون مویر)، یک خون آشام 173 ساله است که به لوئیزیانا بازمی گردد. این سریال داستان سوکی استک هوس (آنا پاکوئین) است، یک کارگر بار که با بیل آشنا شده و حوادثی رخ خواهد داد. با معرفی شخصیت های دیگری چون گرگینه ها، تبدیل شوندگان، جادوگران، پریان و حوریان، این سریال به یک سریال مهیج بدل می شود. با این حال کل سریال درباره تقلای خون آشام ها برای تسلط بر انسان است و بنابراین برای طرفداران سریال های خون آشامی جالب می باشد.

همچنین بخوانید: 25 موجود ترسناک در داستان‌های عامیانه سراسر جهان


7. پنی دردفول – Penny Dreadful – 2014-2016

با این سریال رویای دیدن دوران ویکتوریا به حقیقت بدل شده و می توانید شخصیت های ماورایی چون کنت دراکولا، دکتر جکیل، هاید، ویکتور فرانکنشتاین و بسیاری دیگر هم در آن حضور دارند. داستان تاریک و جلوه های گوتیگ تمامی دوستداران فیلم های ترسناک را راضی نگه می دارد. اوا گرین نقش اصلی را برعهده داشته و نقش ونسا ایوز را برعهده دارد، یک واسطه که در کنار افرادی چون سر مالکولم مورای، ایتان چندلر و دورین گری، مسئول بروز رخدادهایی هستند که لندن دوران ویکتوریایی را تهدید می کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد


6 .مرده متحرک – The Walking Dead – 2010

این فیلم با نمایش جهانی که در آستانه آخرالزمان است تقلای انسان برای بقا را نشان می دهد. سرایت یک ویروس باعث شده که جمعیت انسان به مرده هایی متحرکی تبدیل شوند که تنها به خوردن گوشت انسان علاقه دارند. در این میان یک پلیس از کما به هوش آمده و متوجه دنیای اطراف می شود. این فیلم تلاش انسان برای بقا را نشان می دهد، در شرایطی که جان یک انسان به اندازه فردی که به دنبال خوردن اوست ارزش دارد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


5.  ماورایی – Supernatural – 2005

آیا طرفدار خون آشام ها هستید؟ پس بهتر است سریالی تماشا کنید که پر از گرگینه، جادوگر، فرشته ها، شیاطین و خود خدا باشد. یک داستان ترسناک براساس زندگی دو برادر به نام دین و سام که بنا به شرایط مجبورند به شکار ارواح بپردازند. به همین دلیل تمام شخصیت های ماورایی مورد انتظار را در این سریال خواهید دید. این دو برادر با گذشته تاریک و دنیای ترسناکی که به موازات دنیای انسان ها قرار دارد، تلاش می کنند میان ارواح و دوستان عادی شان تعادل ایجاد کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


4. اصیل ها – The Originals – 2013

دنباله خاطرات خون آشام که به خون آشام های اصلی و قدرتمند می پردازد. این افراد اولین انسان هایی هستند که با جادو خون آشام شدند و به همین دلیل دشمنان فراوانی دارند. در فصل اول سه خون آشام اصلی الیجا، کلاز و ربکا را میبینیم که مجبورند به شهر موردعلاقه شان، نیو اورلئان بروند، که دلیل کارهای احمقانه کلاز است. زمانی که کلاز، موجود دورگه اصلی، درباره فرزند متولد نشده اش آگاه می شود، ذات حیوانی خود را کنار گذاشته و تصمیم میگیرد برای رستگاری خانواده این فرزند را نجات دهد. با این حال در آنجا جادوگری وجود دارد که این خانواده تا به حال به وجود او پی نبرده بودند. آیا این خون آشام ها باید بیشتر مراقب خود باشند؟

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


3. دردویل – Daredevil – 2015

یک وکیل خوب که در یک تصادف دوران کودکی چشم خود را از دست داده می خواهد نیویورک را از شر خودش حفظ کند. اما زمانی که مت مرداک متوجه می شود که اگر به مسیرش ادامه دهد این شرایط چقدر دشوار است، مسیر خود را تغییر داده و با کمک هنرهای رزمی آموخته شده به شیطان هل کیچن تبدیل می شود. این سریال خون آشامی با وجود صحنه های اکشن نمای جدیدی از این ژانر را نمایش می دهد. دردویل با نمایش شخصیت شروری به نام کینگپین اکا ویلسون فیسک به زیبایی هرچه تمام تر، باعث لذت تماشاگر می شود.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


2. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

هاوکینز، ایندیانا یک شهر زیباست که از زمانی که شهروندان به یاد دارند یک شهر موفق بوده است. با این حال، زمانی که طی حوادثی یک پسر دزدیده شده، خانواده و دوستانش با یک دختر روانی همراه می شوند تا او را پیدا کنند. در این جستجو برای یافتن پسربچه، آن ها به مکانی دور از زمین رفته و به یک آزمایشگاه دولتی مخفی می رسند که به طور تصادفی به یک بعد اضافی متصل شده و به همین دلیل موجودات عجیب در آن زندگی می کنند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


1. پانیشر – Punisher – 2017

یکی از برترین سریال های اخیر با حضور جان برنتال که با بازی ذهنی خود توانسته انقلابی به پا کند. این فیلم که اقتباس دیگری از فرانک کسل ضدقهرمان محسوب می شود، می تواند برای دوستداران فیلم های اکشن و کمدی جذاب باشد. داستان درباره یک سرباز نیروی دریایی است که خانواده و بخشی از تعادل روانی اش را از دست داده است. گرچه او در مسیر انتقام گرفتن قرار دارد اما همیشه باید بدانیم که جنون او یک قدم از خودش جلوتر است. یک سریال شاهکار که نمی توان مرز میان شخصیت منفی و مثبت را مشخص کرد و اگر از داستان های تاریک و خشن خوشتان می آید باید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 28 انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (82)

بستن فرم

  1. خرداد 10, 1402

    ببخشید ولی توی توضیح اصیلها کلاز نیست و کلاوس و الیجا نیست الایژا

    پاسخ

  2. یونس

    اسفند 4, 1401

    سلام بچه ها
    من سریال خاطرات خون آشام بعد اصیل ها بعدم میراثو دیدم که بینظیر بودن و بهترین سریال ها بودن
    بنظرتون الان چی ببینم تو مایه همینا
    سوپر نچرال.تین ولف یا چیزای دیگ
    کدومو پیشنهاد میکنین؟
    مرسی:)

    پاسخ

    • Kazhal در پاسخ به یونس

      اسفند 19, 1401

      تین ولف حرف نداره اگه ده بار هم نگاه کنی بازم جذابیت خودشو داره

      پاسخ

    • Mehdi در پاسخ به یونس

      فروردین 7, 1402

      ادامه سریال خاطرات یک خوناشام چیه برم ببینم ؟ اصیل ها ؟
      اسم دیگه‌ی خاطرات یک خوناشام tvd هست؟

      پاسخ

      • Z.H در پاسخ به Mehdi

        خرداد 17, 1402

        TVD همون The Vampire Diaries(خاطرات یک خون اشام)هست. حروف اول هر کلمه کنار هم گذاشته میشه

        پاسخ

  3. داوود

    آبان 8, 1400

    اصیل ها فصل سه اشکم در اورد خدای اصیل ها از بهترینا هس اول خاطرات خون‌آشام ببینید بهد اصیل ها بعد میراث ها بهترین لیست دو نباله خاطرات خون‌آشام

    پاسخ

  4. داوود

    آبان 8, 1400

    از تین واف تا خاطرات خواناشان تا اصیل ها و میراث ها یعنی بهترینا بودن که من تا به حال دیدم بهترینذسریالی که تو عمر دیدم خوب هری مث این سریال ها سراغ داش اینستا اس بده mp3 پی وی لینک بده و یه سریال فصل و سیزن جدید از تین والف در راه اگه زنده بودم انشالا تا سال بعد یعنی ۲۰۲۲میخوام ببینم خوش باش 😍😍😘♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

    پاسخ

  5. اکبر اکبری

    خرداد 21, 1400

    سلام این فیلمه tvd قشنگه؟ خیلی ترسناکه یا در حد چیزای عادیه

    پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به اکبر اکبری

      تیر 12, 1400

      داداش یعنی تاحالا ندیدی؟ بیشتر عمرت بر فناس. عالیه

      پاسخ

    • Maikelson در پاسخ به اکبر اکبری

      تیر 28, 1400

      خیلی قشنگه به نظرم حتما ببین عالیه بعدش ادامش رو هم ببین(اصیل ها)ترسناکه ولی نه اونقدر

      پاسخ

    • Maikelson در پاسخ به اکبر اکبری

      تیر 28, 1400

      خاطرات خوناشام و اصیل ها یکی از بهترین فیلم های دنیاعه خیلی بی نقصه هم عاشقانه…ترسناک…اکشن….جنایی…..غمگین هستن اصلا هرچی بگم در مورد این فیلم کمه
      پیشنهاد میکنم حتما ببینین چون نبینین نصف عمرتون به فنا رفته

      پاسخ

      • amir.m.f در پاسخ به Maikelson

        شهریور 20, 1400

        ادامه اصیل ها میراث هست

        پاسخ

    • amir.m.f در پاسخ به اکبر اکبری

      شهریور 20, 1400

      فقط زود برو نگاهش کن عقب نمونی از بقیه

      پاسخ

  6. محمدرضا

    اسفند 23, 1399

    سلام بچع ها بهترین سریال ماورا طبیعی خواطرات خوناشم هست حتما ببینید عالیه و بد اصیل هارو ببینید اینم عالیه و بعد میراث این سه تا سریال بهترین سریالی هستن ک تو عمرم دیدم

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به محمدرضا

      فروردین 29, 1400

      خواطرات خون اشام بی نقص بود

      پاسخ

      • amir.m.f در پاسخ به امیر

        شهریور 20, 1400

        بعد خاطرات یک خون اشام اصیل هاست بعد اصیل ها هم میراث هست

        پاسخ

    • Amir در پاسخ به محمدرضا

      فروردین 29, 1400

      خواطرات خون اشام یکی از بی نقص ترین و خفن ترین سریال هایی بود که تا حالا دیدم اگه ندیدین نصف عمرتون رفته. تین ولف هم پیشنهاد میکنم

      پاسخ

    • ابوالفضل در پاسخ به محمدرضا

      تیر 12, 1400

      داداش اگر منظورت واقعا سریال ماورا طبیعی هستش صد در صد باید سریال سوپرنچرال رو ببینی که معنی اسمش هم میشه ماورا طبیعی که موجودات شیطانی و جن و اینجور چیز ها داره

      پاسخ

  7. Mobina

    بهمن 9, 1399

    سریال چیز های عجیر فوق العادس

    پاسخ