5 افزونه برتر گوگل کروم که باید نصب کنید

گوگل کروم 60% از بازار استفاده از دنیایی مرورگرها را از آن خود نموده و 3 برابر رقیبش یعنی اینترنت اکسپلورر استفاده می‌شود. اما برای بهره بیشتر از کروم باید افزونه‌های آن را نصب کنید. در فروشگاه کروم هزاران افزونه موجود است، اما اگر دلیل استفاده از آن‌ها را نمی‌دانید و یا نمی‌دانید باید از چه افزونه‌ای استفاده کنید، در این مقاله 5 افزونه برتر کروم را به شما معرفی خواهیم نمود..

نکته: اگر زیاد از کروم استفاده نمی‌کنید و بیشتر از فایرفاکس یا مرورگرهای کرومی مانند اپرا استفاده می‌کنید، این افزونه‌ها در آن مرورگرها نیز موجود هستند.


Hover Zoom+

من مدت‌هاست از این افزونه استفاده می‌کنم. پس از نصب این افزونه، با کلیک کردن بر روی تصویر وب سایت‌هایی که از این افزونه حمایت می‌کنند، می‌توانید آن تصاویر را در اندازه اصلی مشاهده کنید. شاید مهم به نظر نرسد، اما پس از امتحان کردن این افزونه از آن دست بر نمی‌دارید.

سایت‌های زیادی از این افزونه حمایت می‌کنند، مانند فیس‌بوک، آمازون، گوگل و یوتیوب. این افزونه ورژن متن‌باز است، زیرا بیشتر کاربران به دلیل مسائل امنیتی از ورژن اصلی آن استفاده نمی‌کنند.


Magic Actions برای یوتیوب

یوتیوب دومین سایت بزرگ و پرترافیک محسوب می‌شود، بنابراین تعجبی ندارد که کروم افزونه مخصوص این وب‌سایت را داشته باشد. کلید add-on این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا یوتیوب خود را شخصی‌سازی کنید.

این افزونه امکانات زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد، از کنترل صدای موس، فیلتر رنگ‌ها، حالت شب و روز، گرفته تا پخش خودکار فیلم‌ها در رزولوشن بالا، اسنپ شات با یک کلیک، اطلاعات ویدیو، و امکانات دیگر.


LastPass

این یک حقیقت است که برخی افراد از رمز عبورهای عجیب‌وغریب استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از افراد یک رمز عبور را در سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند، که به گفته زوکربرگ، کار پرخطری است. همچنین ممکن است رمز عبور وب سایت‌های مختلف را فراموش کنید. بنابراین افزونه مدیریت رمز عبور یک افزونه ضروری محسوب می‌شود و LastPass هم بهترین افزونه برای این کار است.

پس از نصب تنها کافی است که یک رمز عبور کلی را به خاطر بسپارید، باقی کارها به عهده این افزونه است. این افزونه رمز عبورها را به خاطر سپرده و ذخیره می‌کند. از امکانات دیگر آن همگام‌سازی حساب کاربری در دستگاه‌های هوشمند و تبلت ها، اثرانگشت، و حتی شناسایی دوگانه برای امنیت بیشتر، را می‌توان نام برد. این افزونه برای کروم ضروری است.


Save to Pocket

بارها اتفاق می‌افتد که در اینترنت یک مطلب جالب، مقاله یا ویدیو ببینید اما فرصت کافی برای خواندن یا تماشای آن را نداشته باشید. بله می‌توانید آن را نشانه‌گذاری کنید اما بهتر است که از این افزونه استفاده کنید.

بیش از 22 میلیون نفر از این افزونه استفاده می‌کنند و دلیل آن‌هم مشخص است. پس از نصب، با یک کلیک می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید نصب‌کرده و بعداً مشاهده کنید. حتی می‌توانید مطالب ذخیره‌شده را در دستگاه‌های دیگر، مثلاً iPad مشاهده کنید. با این افزونه همچنین می‌توانید دوستان خود را دنبال نموده و مطالبی را که بر اساس علایقتان به شما پیشنهاد می‌شود را ببینید.


Pushbullet

در عصر دستگاه‌های مختلف، افزونه‌ای که بتواند تمام آن‌ها را به هم مرتبط کند ضروری است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌های تلفن همراه خود را در کامپیوتر باز کنید و یا کلیدهای هشدار تلفن همراه را در کامپیوتر فعال کنید.

با نصب این افزونه دیگر مجبور نیستید دستگاه‌های ارتباطی مختلف را در اطراف خود داشته باشید، زیرا با سیستم خود می‌توانید به پیام‌های تلفن همراه پاسخ دهید. اگرچه افزونه‌های دیگری نیز این کار مشابه را انجام می‌دهند اما این افزونه تمام دستگاه‌های شما را در کنار هم می‌گذارد.


افزونه‌های مفید دیگر

افزونه‌های مفید دیگری هم وجود دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم. برای مثال: افزونه Gmail Offline و Boomerang برای بهبود ردوبدل کردن پیام‌ها در Gmail، Chrome Remote Desktop برای امنیت دسترسی از راه دور به دسکتاپ، Buffer برای شبکه‌های اجتماعی شما، و Data Server برای حفظ و امنیت اطلاعات شما.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم