بیوگرافی کامل کوین کاستنر (Kevin Costner) به همراه تصاویر

نام: کوین کاستنر (کوین مایکل کاستنر)

متولد: 18ژانویه 1955  _ (28 دی 1333)

سن: 63 سال

محل تولد: لینوود، ایالات متحده آمریکا

قد: 185

شغل: بازیگر، تهیه کننده، فیلمساز و موزیسین آمریکایی

وضعیت تاهل: متاهل، همسر کریستین بومگارتنر

بیوگرافی کوین کاستنر

کوین کاستنر یک بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی است که برنده دو جایزه اسکار شده است. در جهان شش فیلمساز دیگر هم وجود دارد که برای اولین فیلم شان جایزه اسکار به دست آورده اند. او همچنین جوایز گلدن گلوب، امی و ستاره مشاهیر هالیوود را به دست آورده است.

بادیگارد اصلی سینما در ژانویه 1955 در لینوود کالیفرنیا به دنیا آمد. این بازیگر با نام کامل کوین مایکل کاستنر سومین پسر خانواده است. این خانواده گرم و صمیمی چندان ثروتمند نبودند (مادرش استخدام سازمان بهداشت و پدرش کارمند ساده شرکت مسکن و سرمایه گذاری بود). والدین همیشه برای فرزندان وقت داشتند. به همین دلیل برای شادی آن ها هر کاری می کردند.

کوین کاستنر در کودکی و جوانی

کوین کاستنر اغلب با برادران و پدرش به ماهیگیری یا فوتبال می رفت. او همچنین در گروه کر هم فعال بود. مادرش کوین را به آنجا فرستاد تا موسیقی یاد بگیرد و با همسن و سالانش ارتباط برقرار نماید. زیرا کوین با این مسئله مشکل داشت. والدین اش همیشه نقل مکان می کردند و دوست شدن با افراد جدید برای او دشوار بود.

زمانی که نوجوان بود به بیسبال علاقه پیدا کرد. او می خواست در دنیای ورزش حرفه ای ستاره شود. اما پس از گرفتن دیپلم یک شغل متفاوت را انتخاب کرد که به نظر والدین سودآور بود. کاستنر به دانشگاه فولرتون رفت و در دانشکده بازاریابی مالی به تحصیل پرداخت. او در تئاتر هم فعال بود. به زودی به تئاتر علاقه مند شد و بیسبال را فراموش کرد.

او برای درس خواندن و شرکت در نمایش های تئاتر وقت کافی داشت. همچنین متوجه شد به حرفه مالی علاقه ندارد. اما از آنجاییکه پدرش به مدرک تحصیلی او می بالید نمی خواست پدرش را ناامید کند. با این حال مجبور شد خلاف نظر آن ها کار کند. زیرا پس از چند هفته کار کردن در بازاریابی متوجه شد که نمی تواند در آن حرفه ماندگار باشد. او نمی خواست یک بازاریاب شود.

ملاقات سرنوشت ساز او با ریچارد برتون همه چیز را تغییر داد. این بازیگر معروف هالیوود بازیگر درجه یک بود و کاستنر می خواست حرفه بازیگری را از او یاد بگیرد. آن ها مکالمه ای داشتند و یک هفته پس از آن کوین تصمیم گرفت شغل خود را رها کرده و به هالیوود برود.

فیلم های او

مسیر رسیدن به جایگاه بالای هالیوود دشوار بود. برای مدتی یک آپارتمان کوچک اجاره کرد و به کلاس های بازیگری رفت. اما مجبور بود پول دربیاورد بنابراین مشاغل مختلف را امتحان کرد. او حتی در کامیون رانندگی کرد، ماهی فروخت و راهنمای گردشگری بود.

اولین فیلم کوین موفق نبود. زمانی که پول نداشت بازی در فیلم پورن “ساحل داغ” (Sizzle Beach) به او پیشنهاد شد اما بعدها از انجام آن پشیمان بود. این فیلم کم بودجه در سال 1981 اکران شد. اما زمانی که این بازیگر معروف شد و همه نام کوین کاستنر را می دانستند، این فیلم هم دوباره ظاهر شد. کمپانی تلویزیونی تروما که در پروژه های کم بودجه تخصص داشت حق امتیاز “ساحل داغ” را خریداری کرده و یک بار دیگر آن را اکران نمود. تروما سود بالایی به دست آورد و کاستنر بار دیگر از تصمیم عجولانه اش پشیمان شد.

اما در آغاز کار نمی دانست که به یکی از بزرگ ترین ستارگان هالیوود تبدیل خواهد شد. کاستنر پس از بازی در این فیلم به بازیگری ادامه داد و مورد توجه قرار گرفت. لارنس کاسدن این بازیگر ناشناخته را به پروژه جدیدش معرفی کرد. این پروژه فیلم دراماتیک “سرمای سخت” (A Strong Cold) بود و داستان مردانی را نشان داد که پس از تلاش برای خودکشی باهم دوست شدند. کوین نقش این مرد را بازی کرد. کارگردان این نقش را به او پیشنهاد کرد اما در نسخه نهایی تمام اجراهای کاستنر حذف شد. اما در صحنه پایان جسد کوین که خودکشی کرده دیده می شود.

کوین کاستنر در سیلورادو

همکاران به این بازیگر تازه کار خندیدند. بنابراین لارنس به عنوان عذرخواهی نقش اصلی فیلم “سیلورادو” (Silverado) را به او پیشنهاد کرد. کوین کلاین معروف و دنی گلاور هم در این فیلم حضور داشتند. اما این کاستنر بود که درخشید. این فیلم آغازگر مسیر موفقیت کاستنر بود.

پس از فیلم های “داستان یک گروه” (A Gang Story) و “هیچ راهی وجود ندارد ” (No Escape) در سال 1987 موفقیت به او رو آورد. در سال های 1988-1989، کوین کاستنر در فیلم های “بول دورهام” (Bull Durham) و “سرزمین رویاها” (The Field of Dreams) نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم ها نه تنها شهرت بلکه موفقیت مالی را نیز به ارمغان آوردند.

کوین کاستنر در بول دورهام

این بازیگر با این پول آرزوی همیشگی اش را برآورده کرد و فیلم “رقصنده با گرگ ها” (Dances with Wolves) را ساخت که در سال 1990 اکران شد. نقش اصلی را هم خودش ایفا کرد.

این فیلم برترین فیلم آن سال شد و جایزه اسکار بهترین فیلم هم شهرت کاستنر را چند برابر کرد. این فیلم در دو گروه نامزد شد و جایزه را به دست آورد. بنابراین کاستنر یکی از شش کارگردانی بود که در فیلم اول خود اسکار دریافت کردند.

پس از این، کوین کاستنر بهترین بازیگر مرد هالیوود و موفق ترین کارگردان این صنعت بود. بنابراین جایزه ستاره مشاهیر هالیوود را به دست آورد.

کوین کاستنر در رقصنده با گرگ ها

در همان سال در فیلم اکشن “انتقام” (Revenge) نقش اصلی را نیز برعهده گرفت و تهیه کننده هم بود. داستان درباره یک خلبان بازنشسته ارتش است که عاشق یک زن متاهل می شود. این حس دوطرفه است اما همسر زن رئیس مافیاست. این مثلث عاشقانه به یک رویارویی نظامی بدل می شود.

کوین کاستنر در انتقام

در سال 1991 کاستنر به جولان خود در هالیوود ادامه داد و در فیلم “رابین هود: شاهزاده دزدان ” (Robin Hood: Prince of Thieves) شرکت کرد. این فیلم از لحاظ تجاری موفق بود اما نمی توان آن را با موفقیت فیلم “بادیگارد” (The Bodyguard) مقایسه کرد که کاستنر هم تهیه کننده و بود و هم در کنار ویتنی هوستون در نقش اصلی، شرکت داشت. این بازیگر به شهرت جهانی رسید.

پروژه موفق دیگر کاستنر “یک دنیای بی نقص” (A Perfect World) بود که یک سال پس از “بادیگارد” اکران شد. با این حال این فیلم آخرین فیلم موفق کاستنر در عرصه بازیگری بود. دو فیلم دیگر او، “جنگ” (The War) و “وایت ایرپ” (Wyatt Earp) که در سال 194 اکران شدند در گیشه شکست خوردند.

کوین کاستنر در رابین هود: شاهزاده دزدان

در سال بعد پروژه 180 میلیون دلاری “دنیای آب” (Waterworld) با تهیه کنندگی و کارگردانی کاستنر شکست خورد. بینندگان به مسائل مربوط به گرمایش جهانی علاقه نداشتند و به شهرت کاستنر لطمه وارد شد.

به نظر می رسید که کاستنر وارد سراشیبی شده زیرا فیلم “پستچی” (The Postman) سال 1997 هم ناموفق بود. او در سال 2002 در درام “سنجاقک” (Dragonfly) نقش اصلی را برعهده گرفت. او در مقام کارگردان پس از اکران فیلم “چراگاه آزاد” (Open Range) در سال 2003 بازهم خود را اثبات کرد.

کوین کاستنر در پستچی

فیلم های “به عشق مسابقه” (For Love of the Game) و “پیامی در بطری” (Message in a Bottle) هم موفق بودند. فیلم “سیزده روز” (Thirteen Days) درباره کوبا با تحسین منتقدین مواجه شد.

کاستنر در سال 2006 در فیلم دراماتیک “گاردین” (The Guardian) حضور یافت. او نقش گاردین اصلی را ایفا کرد که در یک سانحه تلخ تیم خود را از دست داد. بنابراین رئیس اش او را به عنوان مدرس به مدرسه آموزشی گارد ساحلی فرستاد.

کوین کاستنر در گاردین

اما این کارگردان در قرن جدید دیگری به نام “آقای بروکز؟” (Mr. Brooks?) تولید کرد که موفق بود. در سال 2013 در کمدی پرفروش “مرد پولادین” (Man of Steel) نقش جاناتان کنت، پدر سوپرمن را ایفا کرد که پس از مرگ سیاره زادگاهش سرپرستی او را برعهده می گیرد.

کوین کاستنر در فیلم مربی

کاستنر در سال 2015 نقش اصلی درام ورزشی “مربی” (Coach) را برعهده گرفت. این فیلم براساس داستان پیروزی تیم مدرسه مک فارلند در جام قهرمانی کالیفرنیا در سال 1987 ساخته شد.

زندگی شخصی

زندگی خصوصی کوین کاستنر تحت تاثیر پستی بلندی های حرفه اش قرار گرفت. در اوایل سال های 1990 این بازیگر از همسر اولش سیندی سیلوا جدا شد، کسی که در زمان اوج دوران کاری اش با او زندگی می کرد. اما 16 سال و سه فرزند این ازدواج را حفظ نکرد. پس از این جدایی حرفه بازیگری و کارگردانی او دچار افول شد.

کوین کاستنر به همراه همسر و فرزندانش

در سال 1996 پسر نامشروع او به نام لیام متولد شد. بریجیت رونی بازیگر مادر این فرزند بود اما این دو از هم جدا شدند. حرفه او در قرن جدید موفق شد. بنابراین زندگی خصوصی او هم بهبود یافت. او با کریستین باوم‌گارتنر آشنا شد و در سال 2004 با او ازدواج کرد. این زوج سه فرزند دارند.

کوین کاستنر در امروز

در سال 2016 کاستنر به نقش جاناتان کنت در فیلم اکشن “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت ” (Batman v Superman: Dawn of Justice)، درباره سوپرمن، بازگشت. در همان سال در فیلم اکشن “مجرم” (Criminal) در نقش اصلی ظاهر شد. او نقش جریکو استوارت خطرناک را ایفا نمود. سازمان سیا هم یک سازمان جراحی عصب بود که خاطرات را از یک مغز به مغز دیگر منتقل می کرد. آن ها می خواستند به اطلاعاتی که تنها مرد مقتول از آن ها خبر داشت دست یابند: بنابراین یک هکر رئیس سازمان تروریست جهانی (جردی مولا) را به آن ها معرفی می کند.

کوین کاستنر در فیلم مجرم

این بازیگر در دسامبر در فیلم دراماتیک “ارقام پنهان” (Hidden figures) حضور یافت. داستان درباره مردم و وقایع سال های اولیه دهه 60 است. در این دوران برنامه فضایی عطارد آغاز شده و در سال 1962 یک فضانورد به مدار آن فرستاده می شود.

موضوع اصلی فیلم تبعیض نژادی و جنسی است که بر این پروژه تاثیر می گذارد. گروهی از دانشمندان آمریکایی آفریقایی کار اصلی را انجام دادند و به دلیل قوانین حاکم نمی توانند جایگاه مناسب و ترفیع را دریافت کنند.

این فیلم در 16 مارس 2017 در روسیه اکران شد و با استقبال جهانی منتقدین مواجه گشت.

فیلم شناسی

  • سیورادو – Silverado – 1985
  • داستان یک گروه – A Gang Story – 1987
  • راه گریزی نیست – No Escape – 1987
  • بول دورهام – Bull Durham – 1988
  • انتقام – Revenge – 1990
  • رقصنده با گرگ ها – Dances with Wolves – 1990
  • رابین هود: شاهزاده دزدان – Robin Hood: Prince of Thieves – 1991
  • بادیگارد – The Bodyguard – 1992
  • دنیای آب – WaterWorld – 1995
  • جام کوچک – Tin Cup – 1996
  • سیزده روز – 13 days – 2000
  • 3000 مایل به گریسلند – 3000 Miles to Graceland – 2001
  • گاردین – Guardian – 2006
  • آقای بروکز؟ – Brooks? – 2007
  • مرد پولادین – Man of Steel – 2013
  • مجرم – Criminal – 2016
  • بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت – Batman v Superman: Dawn of Justice – 2016

تصاویری از کوین کاستنر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم