معرفی 12 فیلم برتر سینما با موضوع هک و امنیت سایبری

معمولا اغلب افراد از فیلم های هکری خوششان می آید. سینما صنعتی است که با مسائل روز دنیای مدرن سازگار می شود و آنها را به تصویر می کشد. به همین دلیل این مضامین به خوبی با حقیقت منطبق شده و بهتر از هر هنر دیگر آن ها را نمایش می دهد. پیشرفت های تکنولوژی برای بشریت یک گام بزرگ بوده است. این پیشرفت خود را در سینما منعکس می کند.

ژانر علمی تخیلی اولین ژانری است که با پیشرفت تکنولوژی همسو بوده و از آن ها تاثیر می گیرد. یکی از جدیدترین پیشرفت های این حوزه هک است. در اینجا برترین فیلم های هکری را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. پارانویا 1.0 – Paranoia 1.0 – 2004

پارانویا داستان سرگرم کننده یک برنامه نویس کامپیوتر است که عنوان فیلم هم این موضوع را نشان می دهد. اجراهای قدرتمند و تصاویر گیج کننده این اثر را به یک اثر فراموش نشدنی تبدیل کرده است. موسیقی متن فیلم هم در خلق این فضای زیبا و پیچیده تاثیرگذار است. این فیلم سوالات بسیاری را ایجاد می کند، سوالاتی از قبیل نبود اخلاقیات، مصرف گرایی منفعل و تجاوز به فضای خصوصی افراد. اما فیلم به این سوالات پاسخ شفافی نخواهد داد.


11. هکرها – Hackers – 1995

در سال 1995 فیلم هکرها در میان علاقه مندان به کامپیوتر و هک بسیار محبوب شد. گرچه نوجوانان مخاطب اصلی این فیلم هستند اما پیام این فیلم نشان داد تاثیر بزرگ کامپیوتر در زندگی افراد است. داستان درباره گروهی از هکرهای جوان است که باید با یک ویروس کامپیوتری مبارزه کنند و برای اینکار باید با کمک مهارت های خود با سرویس مخفی و نابغه ساخت این ویروس مقابله نمایند. شخصیت آنجلینا جولی با نام اسید سوزان از دیگر اجراهای او متفاوت است. گرچه این فیلم کمی قدیمی است اما تماشای آن هنوز لذت بخش است.


10. بلک هت – Blackhat – 2015

این فیلم که بسیاری آن را بهترین فیلم هکری می دانند،  درباره یک هکر (کریس همسورث) که با اف بی آی همکاری می کند تا یک تروریست را، که می خواهد دستگاه های خنک کننده هسته ای را گرم کند تا خودش بتواند در بازار آزاد به سود برسد، شناسایی و دستگیر کنند. یک تریلر زیبا که ضعف هایی که در آن دیده می شود، بهترین اثر من نیست اما یک اثر قابل قبول است. با این حال من تلاش می کند استانداردهای این ژانر را در کنار هم قرار داده و یک اثر زیبا خلق کند. صحنه های اکشن، شات های مهیج و ریتم سریع آن از جمله نقاط قوت این اثر هستند. این فیلم با مقایسه حقیقت و دنیای دیجیتال یک اثر تریلر بصری و زیباست.


9. اسنودن – Snowden – 2016

یک فیلم زیبا درباره هدف ادوارد اسنودن برای قربانی کردن زندگی خود و رسیدن به آنچه که به نظرش حق است. ادوارد اسنودن (جوزف گوردن لویت) یک هکر و مهندس کامپیوتر است که برای سازمان سیا کار می کند. فیلم زندگی اسنودن و ارتباط او با روزنامه نگاران را به تصویر کشیده و این دو زمان مختلف را به نمایش می گذارد. اجرای جوزف گوردن لویت در نقش اسنودن دیدنی است. شایلن وودلی هم در نقش دوست دختر اسنودن بازی زیبا و چندلایه ارائه می دهد. یک داستان زیبا و مهیج که با وجود مورد توجه قرار نگرفتن، یک اثر هنری زیباست و داستان و اجرای بازیگران از نقاط قوت آن محسوب می شوند. بدون شک این فیلم برترین اثر اقتباسی از زندگی ادوارد اسنودن است که بیننده را با زندگی او آشنا می کند.


8. بازی های جنگی – Wargames – 1983

یک فیلم اکشن دهه 80 که یک هکر کودک به کامپیوتر ارتش دفاع آمریکا وارد شده و جنگی را آغازمی کند. اما با گذر زمان به یک قربانی تبدیل می شود. کامپیوتر غول پیکر و ابزار هکری می تواند برای بیننده جالب باشد. اجرای شیدی و برودریک در نقش یک زوج هم درخشان است. داستان فیلم در امروز که عصر کامپیوتر و دیجیتال بوده کاملا قابل قبول است. موسیقی متن آن هم فضای دهه 80 را نشان داده و باید به آن توجه شود. تماشای این فیلم در امروز و مشاهده پیشرفت کامپیوتر می تواند جالب باشد.


7. گولدن آی – GoldenEye – 1995

یک اثر کلاسیک که به عصر مدرن امروز می پردازد. این فیلم یک اکشن جاسوسی است که از تکنولوژی جدید، یک شخصیت زن توسط جودی دنچ و موسیقی متن زیبا بهره می برد. ویلن ها با آن لهجه روسی شان جذاب هستند. تمام اجزای فیلم پرمعناست، کارگردانی کمپل هم بدون نقص بوده و به شخصیت پردازی کمک می کند. صحنه های این فیلم تماشاگر را در داستان غرق کرده و باعث می شود در انتظار حوادث بعدی باشد. یک فیلم جذاب، رازآلود و نفسگیر که برازنان به خوبی در نقش اصلی ظاهر شده است.


6. ماموریت غیرممکن – پروتکل شبح – Mission: Impossible – Ghost Protocol – 2011

بدون شک یکی از برترین فیلم های اکشن امروز که با نگاهی به نسخه اصلی سال 1996 ساخته شده است. تام کروز نقش ایتان هانت، مامور صندوق بین المللی پول را ایفا می کند که با گروهی از ماموران دیگر همراه می شود، افرادی مانند مامور جین کارتر، متخصص تکنولوژی بنجی دان و تحلیلگر صندوق بین المللی پول، ویلیام برندت که به نظر می رسد گذشته هانت را خوب می داند. آن ها باید یک افراط گر روسی را بیابند که می خواهد میان ایالات متحده و روسیه یک جنگ هسته ای دیگر به وجود آورد. زیبایی این فیلم در این است که جذابیت یک فیلم انیمیشن را در کنار صحنه های لایو اکشن یک فیلم اکشن دیگر ادغام می کند. این تریلر جذاب هیجان تان را به اوج رسانده و یک اثر درخشان محسوب می شود.


5. جان سخت 4 – Live Free or Die Hard – 2007

یکی از جذاب ترین فیلم ها در حوزه فیلم های اکشن/فانتزی شبیه سازی شده که تمام عناصر جذاب سه فیلم پیشین این مجموعه را نشان می دهد. صحنه های آرام احساسی از جذاب ترین قسمت های فیلم به شمار می آیند. با این حال کمی قدیمی به نظر می رسد. این فیلم همانند قهرمان اش، به زمان های ساده اشاره دارد که آن ها را با کمک جلوه های کامپیوتری به تصویر می کشد. یک اکشن جذاب که می تواند سرگرم تان کند.


4. اسنیکرز – Sneakers – 1992

گرچه شاید مضامین کامپیوتری برای همه جذاب نباشند اما قطعا این فیلم یک اثر دیدنی است، رابرت ردفورد، سیدنی پاتیر، بن کینگزلی و دن ایکروید در حالی در این فیلم هکری بازی می کردند که در آن زمان این موضوع چندان جذاب نبود. این اثر یک اثر کلاسیک محسوب می شود. این فیلم هم به فیلم های جاسوسی اشاره داشته و هم جلوه ای از اینترنت را نشان می دهد. اجراهای زیبا هم از جمله جذابیت های این اثر محسوب می شوند. گرچه این فیلم استفاده نادرست از اطلاعات را نشان می دهد اما می توان از آن لذت برد. یک اثر هوشمندانه، تفکر برانگیز و لذت بخش.


3. دختری با خالکوبی اژدها – The Girl with the Dragon Tattoo – 2009

یک تریلر سوئدی درباره یک روزنامه نگار و یک هکر کامپیوتر که در طی تحقیق برای کشف یک قتل 40 ساله متوجه می شوند حتی افراد ثروتمند هم در کمد خانه خود یک اسلکت دارند. این فیلم درباره افرادیست که با آزار فیزیکی و حتی قتل دیگران لذت می برند. بنابراین این افراد شرور که اعمال غیرانسانی انجام می دهند به خوبی به نمایش گذاشته خواهند شد. فضای راز آلود فیلم و شخصیت های اصلی جذابیت این اثر را دوچندان می کند. یک تریلر جذاب که باید تماشا کنید.


2. کسب و کار ایتالیایی – The Italian Job  – 1969

فیلمی از مایکل کین درباره مردی که می خواهد از یک گروه مافیایی 4 میلیون طلا را سرقت کند. شاید داستان فیلم با استانداردهای مدرن همسو نباشد اما سبکه خاص دهه 60 آن را به یک اثر دیدنی بدل می کند. فیلم برداری داگلاس اسلاکامب پس از گذشت چهل سال هنوز درخشان است. موسیقی متن کوئینسی جونز هم بر زیبایی فیلم افزوده است. گرچه فیلم در مقایسه با آثار مدرن کمی کند است اما دیالوگ های به یادماندنی آن زیباترین تجربه سینمایی را در اختیارتان قرار می دهند.


1. ماتریکس – The Matrix – 1999

فیلم ماتریکس واچووسکی یکی از سرنوشت ساز ترین فیلم های تاریخ سینماست. این فیلم پرفروش ترین فیلم علمی تخیلی بهترین فیلم در باره هک و امنیت سایبری است. در این فیلم ذهن انسان هک شده و تجربه زیبایی پدید می آید. به همین دلیل این فیلم توانسته در مقابل زمان مقاومت کرده و هنوز هم جذاب باشد. یک اثر زیبا درباره امنیت سایبری که با هیچ فیلم دیگری قابل مقایسه نیست و تجربه متفاوتی را در اختیارتان قرار می دهد. جلوه های بصری و هیجان فیلم باعث لذت تان خواهد شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. taha

    اردیبهشت 17, 1399

    یه فیلم بود unfreind dark web خیلی قشنگ بود از صفحه دستکتاپ هم دنبال می شد ارزش دیدن داره

    پاسخ

  2. Zozo

    اردیبهشت 17, 1399

    ترجمه افتضاح بود و فیلم هایی که معرفی کردیدم به درد بخور نیست…اخه کسب و کار ایتالیایی به قول شما نسخه اولش چطور می تونه درمورد هک باشه درصورتی که اون موقه حتی رایانه هم به مفهوم الانش وجود نداشته..اونی که درمورد هکه مال سال 2003 هست…در کل از هر منبعی ترجمه شده بهتره دوباره بازبینی و ترجمه بشه…..

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Zozo

      اردیبهشت 17, 1399

      سلام،
      اگر فیلم های بهتری میشناسید معرفی کنید تا در مقاله قرار داده بشه،
      موفق باشید

      پاسخ

  3. محمد

    مرداد 14, 1398

    فیلم Hacker هم قشنگه ببینید

    پاسخ

  4. کریم

    آذر 5, 1397

    ناموسا italian job مال سال 2003 هست

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به کریم

      آذر 5, 1397

      سلام کریم جان،
      نسخه اول این فیلم تو سال 1969 با بازی مایکل کین (بازیگر نقش آلفرد تو سه گانه بتمن نولان) ساخته شده بود که ما هم تو لیست از اون نسخه اسم بردیم.
      مرسی بابت نظرت

      پاسخ