معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لالالند” (La La Land)

اگر فیلم موزیکال دوست داشته باشید پس قطعا فیلم لالالند از دیمین شزل را دوست خواهید داشت. این فیلم که در لس آنجلس هالیوود رخ داده عشق میان سب و میا با بازی رایان گاسلینگ و اما استون را نشان داده و در پس آن هم موسیقی جاز دیده می شود. از عنوان فیلم پیداست که این اثر یک دنیای ایده آل را نشان می دهد. نورپردازی، داستان، روایت، صحنه و در نهایت الده آل گرایی از جمله جذابیت های این فیلم بوده است.

اگر لالالند را دوست دارید و از این موزیکال خوشتان می آید، در این صورت می توانید از فیلم های دیگر دیدن نمایید. در اینجا فهرستی از فیلم های مشابه لالالند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. عشاق آمریکایی – America’s Sweethearts – 2001

گوئن و ادی معروف ترین زوج هالیوودی روی صحنه هستند. با این حال پیش از فیلم جدیدشان از هم جدا می شوند. لی فیلیپس، سخنگوی یک استودیو است که باید جدایی این زوج را از رسانه ها و کارگردان پنهان نماید. از جمله بازیگران مطرح این فیلم عبارت اند از: جولیا رابرتز، بیلی کریستال، کاترین زتاجونز و جان کیوسک. این شخصیت ها با اجرای زیبای خود این فیلم را به یک کمدی زیبا بدل نمودند.


11. صبحانه در تیفانی – Breakfast at Tiffany’s – 1961

این فیلم برنده اسکار درباره هالی گولایتلی، یک شخصیت معروف نیویورک است که با نقل مکان پل وارجاک به آپارتمان او، این دو عاشق هم می شوند. با این حال گذشته مانع خوشبختی او می شود. این فیلم چیزی بیش از یک کمدی رمانتیک و یکی از زیباترین داستان های عاشقانه است. اجرای آدری هیپورن در نقش هالی گولایتلی هنوز هم بیننده معاصر را به وجد می آورد. کارگردانی، موسیقی، اجرا و فیلمنامه، جز عوامل موثر در موفقیت این فیلم هستند.


10. خاطرات بریجیت جونز – Bridget Jones’s Diary – 2001

بریجیت جونز یک زن معمولی است که از سن، وزن و شغلش ناراضی است. پس تصمیم می گیرد با نوشتن خاطرات زندگی خود را کنترل نماید. بیننده در این سفر و عاشق شدن او، با بریجیت همراه می شود. این اثر کلاسیک که براساس رمانی به همین نام نوشته شده بود یکی از بهترین فیلم ها برای تماشا در تعطیلات است. یک فیلم جذاب و دیدنی با بازی رنه زلوگر. هیو گرانت و کولین فیرث هم اجراهای درخشانی دارند.


9. بی نوایان – Les Misérables – 2012

ژان والژان پس از نوزده سال زندانی شدن آزاد شده و با سرقت می خواهد یک زندگی جدید را آغاز کند. ژاور یک نیروی پلیس است که می خواهد به خاطر این سرقت ژال والژان را به زندان بازگرداند. در این حین ژان با کمک به یک کارگر به نام فانتین که دخترش کوزت به یک برده تبدیل شده، به او کمک می کند. داستان ژال والژان و اطرافیان اش در قرن نوزده رخ داده و شرایط آن زمان فرانسه را نشان می دهد. داستان عاشقانه کوزت و ماریوس، یک سرباز جنگ انقلاب فرانسه این فیلم را به یک داستان عاشقانه تبدیل می کند.


8. مولن روژ – Moulin Rouge – 2001

کریستین یک شاعر جوان انگلیسی است که به پاریس آمده تا انقلاب بوهمین را دنبال کند. به زودی با اعضای بوهمین آشنا شده که از او می خواهند یک شعر موزیکال بسازد تا در مولن روژ، معروف ترین کلوپ زیرزمینی پاریس اجرا شود. در آنجا با زن زیبایی به نام ساتین آشنا می شود که می خواهد بازیگر شود و این دو عاشق هم می شوند. با این حال زندگی هرگز آسان نیست. اگر ساتین با یک مرد ثروتمند ازدواج نکند ممکن است مولن روژ برای همیشه تعطیل شود. این فیلم که نامزد هشت جایزه اسکار شد یک فیلمنامه موفق و موسیقی زیبا دارد. صحنه ها زیبا، موسیقی جذاب و طراحی رقص ها مسحورکننده است.


7. بر باد رفته – Gone with the Wind – 1939

یک اثر کلاسیک آمریکایی درباره زندگی اسکارلت اوهارای جوان از دوران جنگ داخلی تا سال های پس از آن. اسکارلت با وجود زیبایی یک شخصیت فرصت گرا و ساده است. او با وجود جنگ تلاش می کند شخصیت قدرتمند خود را حفظ کند. اما زندگی او آسان نیست. او از ثروت به فقر و از مزارع خانوادگی به خیابان های آتلانتا می رود، در این بین چیزهای زیادی آموخته و عشق و زندگی را درک می کند.

این فیلم یک کلاسیک به یادماندنی است که بهترین اجراهای ممکن را ارائه می دهد. ویوین لی اجرای خیره کننده ای دارد، همچنین کلارک گیبل، الویویا دی هاویلند و لسلی هاوارد. این فیلم نه تنها بر تاریخ آمریکا بلکه بر رابطه اسکارلت و یک مرد فریبکار تمرکز می کند.


6. هنرمند – The Artist – 2011

یک فیلم الهام گرفته از فیلم های صامت قرن بیستم از میشل آزاناویسوس که با لالالند نقاط مشترکی دارد. این فیلم یک نامه عاشقانه صامت است که آهنگ یا دیالوگی در آن دیده نمی شود. این داستان عاشقانه به فیلم “آواز در باران” هم شباهت دارد. شخصیت برنیس بژو در نقش پپی عاشق جرج والنتین با بازی ژان دوژاردین می شود. پپی با کمک جرج به شهرت می رسد اما به بهای نزول فیلم های صامت و فراموشی جرج. داستان زیبا و اجراهای درخشان باعث تحسین این فیلم شد و در سال 2012 پنج جایزه اسکار را به ارمغان آورد.


5. یک آمریکایی در پاریس – An American In Paris – 1951

اگر رابطه سب و میا را دوست داشتید در آن صورت از این فیلم هم خوشتان می آید. جین کلی و لسلی کارون نقش اصلی را برعهده داشته و این موزیکال سال 1951 داستان سه درامر، یک نقاش، یک پیانیست و یک خواننده را نشان می دهد. شهر پاریس هم مانند لس آنجلس یک فضای جذاب است. صحنه های پایانی لالالند از این کلاسیک وینسنت مینلی الهام گرفته است.


4. داستان وست ساید – West Side Story – 1961

فیلمی به کارگردانی رابرت وایز و جروم رابینز که نسخه مدرن رومئو و ژولیت شکسپیر محسوب می شود. داستان عاشقانه ماریا و تونی در نیویورک رخ می دهد. ناتالی وود، ریچارد بیمر و راس تمبلین 10 جایزه اسکار سال 1961 را به دست آورد.


3. واگن دسته موزیک – The Band Wagon – 1953

دومین فیلم ویسنت مینلی در این فهرست که یکی از برترین آثار موزیکال سینماست. تونی و گبی با بازی فرد آستر و سید شریس برای موفقیت حرفه تونی تمام تلاش شان را می کند. زیرا تونی یک بازیگر در حال افول و گبی یک تازه کار است. صحنه رقص تونی و گبی در جاده هالیوود بهترین صحنه این فیلم است. دیمین شزل با الهام از این صحنه، صحنه سب و میا در لالالند را خلق کرد.


2. آواز در باران – Singing in the Rain – 1952

فیلم دومین این فهرست یک اثر کلاسیک از جین کلی است که می تواند نسخه مشابه لالالند تلقی شود. صحنه های زیبا و به یادماندنی، اجراهای زیبا و موسیقی متن از جمله جذابیت های این موزیکال سال 1952 است. رابطه عاشقانه دان لاکوود (کلی) و کتی سلدون (دبی رینولدز) شبیه داستان عاشقانه سب و میا است.


1. چترهای شربورگ – The Umbrellas of Cherbourg – 1964

دیمین شزل کارگردان لالالند اعتراف کرد که با الهام از این فیلم لالالند را ساخت که با دیدن این فیلم به آن پی میبرید. قسمت دوم لالالند که پر از صحنه های رئال است به چترهای شربورگ شباهت بیشتری دارد. گرچه این فیلم پایان شادی ندارد، در لالالند این عشاق به علاقه یکدیگر توجه کرده و یک پایان نوستالژیک دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم