معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه مجموعه “اره” (Saw)

در ژانر فیلم های وحشت و کشتار، چندگانه اره (Saw) یک اثر افسانه محسوب می شود. اگر با این چندگانه آشنا نیستید، باید بدانید این فیلم ها پر از خشونت، صحنه های مرگبار و کشت و کشتار هستند. فیلم های اره و “مسافرخانه” (Hostel) ماهیت این ژانر را دگرگون کردند. این فیلم با یک داستان پیچیده و پر از گره، تجربه تماشای فیلم را به یک کابوس تبدیل می کند. این فیلم و آثار مشابه جنبه تاریک شخصیت انسان را نشان داده و ثابت می کنند که انسان ها در شرایط بغرنج چه رفتاری خواهند داشت.

اگر طرفدار فیلم اره و مسافرخانه هستید، باید بدانید که در اینجا فیلم های مشابه این ژانر را به شما معرفی می کنیم. پس این فیلم ها را تماشا کنید. اگر به مشکلات قلبی دچارید از تماشای این فیلم ها صرفنظر کنید. با پروشات همراه باشید.


12. تپه ها چشم دارند – The Hills Have Eyes – 2006

کوه ها یکی از مناطق مورد علاقه مردم برای گشت و گذار هستند. زیرا زیبا، سرسبز و اغلب پوشیده از درخت یا بوته زارند. اما کوه های این فیلم خشک و پر از رمز و رازند و در صحرای نیومکزیکو قرار دارند. باب کارتر و خانواده اش از کلولند، اوهایو به سان دیه گو، کالیفرنیا می روند تا اینکه یک اشتباه ساده زندگی شان را به خطر می اندازد. پس از طی کردن مسافت کوهستان متوجه می شوند که تنها نیستند. چند انسان عجیب و جهش یافته به نام های پلوتو، لیزار و رابی اعضای خانواده را تک تک و به شکل وحشیانه ای به قتل می رسانند. آیا آن ها زنده می مانند یا تپه ها پیروز می شوند؟

بهترین صحنه: یکی از جهش یافته ها قلب یک جسد را بیرون کشیده و آن را می خورد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۰ به بعد


11. آخرین خانه در سمت چپ – The Last House On The Left – 2009

اما (مونیکا پاتر)، جان کالینگوود (تونی گلدوین) و دخترشان ماری (سارا پاکستون) در تعطیلات به سر می برند. ماری که شنا بلد است خوشحال است که در کنار دریاچه قرار دارند. او که یک نوجوان است با دوستش پیج به شهر می رود تا خوش بگذراند. در آنجا با پسری به نام جاستین که پیچ تصور می کند بامزه است دوست می شوند. او آن ها را دعوت می کند تا با هم مشروب نوشیده و کمی سیگار بکشند. گویا کراگ، پدر جاستین و دو همدستش مجرمان فراری  هستند. زمانی که ماری متوجه می شود میخواهد آنجا را ترک کند اما کراگ اجازه نمی دهد. پس از کمی زد و خورد پیج کشته شده و ماری هم زخمی و رها می شود تا بمیرد. ماری که قهرمان شناست تصمیم می گیرد با شنا به نزد والدین اش بازگردد. در همین حین این دسته فراری به علت طوفان به خانه والدین ماری میروند. زمانی که والدین ماری متوجه می شوند برای دخترشان چه اتفاقی افتاده آن چهار نفر را به شکل ترسناکی به قتل میرسانند.

بهترین صحنه: سر متجاوز در فر گرم می شود. بلکه یک فر.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن ۲۱ به همراه تریلر و خلاصه داستان


10. تپه ها سرخ می شوند – The Hills Run Red – 2009

نیازی نیست در جست و جوی دردسر باشید زیرا به سراغ تان می آید. تایلر (تد هیلگنبرینک) یک فیمساز جوان است که دوست دارد نام خود را جاودانه کند. دوست دخترش سرنا (جانت مونت گومری) یک دختر کالجی است که بین دوست پسرش و دوستش لالو که به او اهمیت می دهد گیر کرده است. تایلر از همه جا بی خبر شیفته یک فیلم هندی به نام “تپه سرخ می شوند” شده که ویلن آن بیبی فیس، با همان چاقویی که صورتش را می تراشد همه را به قتل میرساند. تایلر که می خواهد بازیگر این نقش را پیدا کند، دختر کارگردان، الکسا (سوفی مانک) را می یابد و از او می خواهد او را به جایی که فیلم در آن ساخته شد ببرد. تایلر و سرنا نمی دانند که این فیلم حقیقی بوده و بیبی فیس وجود دارد. بدتر اینکه الکسا آن ها را به مرگ نزدیک می کند نه مکان ساخت فیلم. همه توسط او کشته می شوند و تنها سرنا می ماند تا بیبی فیس های دیگر را وارد جامعه کند. یک داستان ترسناک که تا مغز استخوان تان نفوذ می کند.

بهترین صحنه: یک پسر کوچک با یک چاقو پوست صورتش را می کند.

همچنین بخوانید: ۲۵ موجود ترسناک در داستان‌های عامیانه سراسر جهان


9. دریاچه بهشت – Eden Lake – 2008

هرگز نباید با دوست دختر خود به تنهایی سفر کنید. زیرا همه مزاحم تان می شوند. استیو (مایکل فسبندر) و دوست دخترش جنی (کلی ریلی) برای داشتن تعطیلات رمانتیک به دریاچه دورافتاده ای در یک روستای انگلیسی می روند. جنی از کلاس های پرستاری و استیو هم از زندگی شهری خسته شده است. اما سفر به بهشت به سفر مرگ بدل میشود. زمانی که آفتاب می گیرند چند نوجوان به آن ها نزدیک شده و ملتک هایشان استیو را خشمگین می کند. واکنش استیو باعث می شود این نوجوانان در غذای آن ها کرم بریزند، لباس هایشان را دور بیندازند و حتی سوئیچ خودرویشان را بدزدند. زمانی که استیو آن ها را با پلیس تهدید می کند خشونت آن ها به شکنجه بدل می شود. استیو توسط سیم لخت شکنجه می شود. جنی تنها می ماند. اما آیا او می تواند از خودش محافظت کرده و استیو را نجات دهد؟ یا اینکه به شکل وحشتناکی کشته می شود؟

بهترین صحنه: مایکل فسبندر با سیم بسته شده و شکنجه می شوند.

همچنین بخوانید: ۲۵ فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


8. کشتار در تگزاس – The Texas Chainsaw Massacre – 2003

ارین (جسیکا بیل) به همراه چهار نفر از دوستانش با یک ماشین پر از ماری جوانا برای رفتن به کنسرت لنرد اسکینرد از تگزاس عبور می کنند. گرچه آن ها با عبور از بیابان ترسی ندارند اما گویا خط در کمین است. آن ها بین راه مسافری را سوار می کنند که پس از حرف زدن با خود به دهان خودش شلیک می کند. زمانی که برای گزارش دادن به ایستگاه پلیس می روند اتفاقاتی رخ می دهد. ناگهان دوست پسر ارین گم می شود، و زمانی که برای یافتن او جست و جو می کنند با یک هیولای ناقص الخلقه به نام صورت چرمی رو به رو می شوند. توماس هویت صورت چرمی و خانواده اش قاتلینی هستند که برای سرگرمی آدم می کشند. پس از فرار ارین و دوستانش از آن خانه، حمله صورت زخمی با اره برقی تگزاسی اش آغاز می شود که یکی از ترسناک ترین صحنه های ژانر وحشت است.

بهترین صحنه: مردی با ماسک گوشتی و با یک اره برقی.

همچنین بخوانید: ۱۵ فیلم ترسناک برتر درباره بیگانگان که باید تماشا کنید


7. قصه های وحشی – Wild Tales – 2014

شش داستان متفاوت که اگر از داستان های پیچیده خوشتان می آید، مناسب شماست. در غیر این صورت از تماشای آن صرف نظر کنید. این فیلم غیرعادی نشان می دهد که مردم در شرایط پیچیده چه کار می کنند و چه چهره ای از خود نشان می دهند. زیرا زمانی که تحت فشار قرار می گیرند چهره ای متفاوتی از خود بروز می دهند. این شش داستان، چهره مرگبار انسان را نشان می دهد. یک مرد هواپیمایی پر از افرادی که در زندگی او را مسخره کردند را به زمین می کوبد. در یک صحرا میان دو راننده خودخواه دعوا می شود. یک زن مردی که پدرش را کشته به رستوران دعوت کرده و او را مسموم می کند. با دیدن ان فیلم در ذهن تان سوالاتی ایجاد می شود که بدون پاسخ است. گرچه این فیلم مانند اره پر از خونریزی نیست اما ذهن تان را درگیر می کند.

بهترین صحنه: اجساد دو دشمن در یک خودرو سوزانده می شود و همانند دو عاشق به هم پیوند می خورد.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


6. به گورت تف می ‌کنم – I Spit On Your Grave – 2010

یکی از بهترین فیلم های ترسناک انتقام جویانه درباره یک رمان نویس به نام جنیفر هیلز (سارا باتلر) در شهر نیویورک که برای نوشتن بهترین رمانش یک کلبه ای در جنگل را اجاره می کند. متاسفانه در جنگل علاوه بر حیوانات باید از بابت انسان ها هم نگران باشید. رویارویی جنیفر با سه تن به یکی از بدترین لحظات او بدل میشود. آن ها او را زنجیر کرده و دائما به او تجاوز و تعرض می کنند. سپس او به دریاچه گریخته و آن ها که تصور می کنند او مرده رهایش می کنند. اما او زنده مانده و به متجاوزان اش حمله می کند. او نه تنها یکی پس از دیگری آن ها را می کشد بلکه به شکلی به آن ها تعرض می کند که قابل توصیف نیست.

بهترین صحنه: تفنگ در بدن یکی از آن ها فرو رفته و در دهان دیگری شلیک میشود.

همچنین بخوانید: ۱۰ داستان الهام‌بخش برای پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک


5. کابوس در خیابان الم – A Nightmare On Elm Street – 2010

اگر فردی که می خواهد شما را به بکشد به رویایتان وارد شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر مجور باشید خودتان را از شر یک روانی نجات دهید و در عین حال از ترس نخوابید، آن وقت چه؟ شعار این فیلم این است: زنده بمان و بیدار باشد. فردی کروگر در زمان مدرسه به کودکان کوچک تر تعرض می کرد. زمانی که والدین آن کودکان متوجه شدند زنده زنده او را در خانه اش آتش زدند. اما اکنون فردی بازگشته و می خواهد آن ها را بکشد. این کودکان که حالا بزرگ شده اند نمی دانند او کیست و چرا این کار را می کند. این اثر کلاسیک که ترکیبی از ژانر وحشت و کشتار محسوب می شود، صحنه های ترسناکی دارد که حتی چهره ادوارد دست قیچی را هم در آن میبینید. هوشیار باشید و نگذارید خواب تان ببرد زیرا در آن صورت میمیرید.

بهترین صحنه: چنگک های فلزی به چشم دختر وارد می شوند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن


4. گردشگران – Turistas – 2006

یک فیلم با حضور الیویا وایلد و بیو گارت درباره قاچاق اعضای بدن در برزیل. گروهی از گردشگران جوان برای خوشگذرانی به برزیل می روند و با تجربه های ترسناک رو به رو می شوند. یک مهمانی باعث می شود تمام پول و مدراک شان از بین برود. سپس با پسرس آشنا می شوند که برای کمک آن ها را به یک کلبه در جنگل می برد. اما آن ها نمی دانند که این مرد یکی از اعضای باند قاچاق اعضای بدن است. بنابراین یکی پس از دیگری توسط یک پزشک کشته می شوند و تنها چند تن شان زنده می مانند.

بهترین صحنه: یک زن زنده را کالبدشکافی می کنند.

همچنین بخوانید: ۱۳ فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند


3. جمعه سیزدهم – Friday The 13th  – 2009

جمعه سیزدهم در تمدن غرب یک تاریخ ترسناک است. با تماشای این فیلم متوجه می شوید که این تاریخ چقدر شوم است. در چنین شبی، یک گروه از دوستان برای خوشگذرانی به تعطیلات می روند و با اتفاقات بد مواجه می شوند. گفته می شود که سه دهه پیش در دریاچه کمپ کریستال، یک زن گردشگرانی را که مسئول مرگ پسرش جیسون وورهیز بودند، به قتل میرساند. در جریان فیلم ترنت (تراویس ون وینکل) به همراه دوستانش به کلبه والدین اش در نزدیکی این دریاچه می شوند. از شانس بد آن ها در همان شب جیسون از مرگ بازگشته است. این قاتل ماسک پوش این مسافران را یک به یک می کشد. آیا این گردشگران زنده می مانند؟ بازسازی یک اثر کلاسیک از مارکوس نیزپل که می تواند تجربه خوبی باشد.

بهترین صحنه: با یک تفنگ جمجمه یک مرد متلاشی می شود.


2. پیچ اشتباهی – Wrong Turn – 2003

یک پیچ اشتباهی می تواند زندگی تان را به خطر بیندازد. یک فیلم افسانه ای در ژانر وحشت درباره سه آدم خوار که قربانیان خود را به قربانگاه نزدیک می کنند. در یک روستای دورافتاده در غرب ویرجینیا، گروهی از دانشجویان کالج با یک پیچ اشتباهی از جاده اصلی خارج شده و به دل جنگل و قلمروی این سه دیوانه وارد می شوند. این سه تن عبارت اند از دندان اره ای، سه انگشتی و یک چشمی؛ سه ناقص الخلقه که از کشتن انسان و خوردن شان لذت می برند. هیچکس نمی تواند از دست ان ها فرار کند. اگر به این ژانر علاقه دارید و از فیلم های اره خوشتان آمده، این اثر را تماشا نمایید.

بهترین صحنه: سه آدم خوار اعضای بدن دختر را کنده و آن ها را می خورند.

همچنین بخوانید: ۲۵ فیلم برتر ترسناک تاریخ سینما


1. مسافرخانه – Hostel – 2005

بدون شک این فیلم یکی از ترسناک ترین و مرگبارترین فیلم های ژانر کشتار است که با وجود صحنه های خشن، نادیده گرفته شده است. اگر از دیدن فیلم های کشت و کشتار و آزاردهنده خوشتان می آید این فیلم را تماشا کنید. زیرا در این فیلم افراد به دردناک ترین شیوه ممکن به قتل میرسند.

مسافرخانه های اسلوواکی به دلیل داشتن مناظر بکر اروپایی شهرت دارند.  اما گویی در این فیلم این مسافرخانه ها به دلیل به دام انداختن مسافران، مخصوصا دختران زیبا، هم به شهرت رسیده اند. در این میان پکستون و جاش دو قهرمان این فیلم هستند. آن ها در کنار دوستان خود به این مسافرخانه زیبا که مسافرخانه مرگ است، وارد می شوند. آن دو به نزد یکی از ثروتمندترین جنایتکاران منطقه فرستاده می شوند تا تحت آزار قرار بگیرند. در این فیلم انسان ها سوخته، تکه تکه ، زخمی، سوزانده، پخته و به تدریج کشته می شوند. اگر طرفدار فیلم اره هستید برای تماشای این فیلم خود را آماده کنید.یک فیلم ترسناک و دیوانه وار.

بهترین صحنه: یک مرد کاسه چشم یک دختر را روی شعله می پزد.

همچنین بخوانید: ۳۱ فیلم برتر ترسناک تاریخ سینما


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. Ahmad

    مهر 9, 1401

    بهترین صحنه ، که آخر هر مطلب گذاشتین رسما اسپویله

    پاسخ

  2. sajjad

    فروردین 30, 1400

    سلام من دنبال ی فیلم ترسناک میگردم که موضوعش در مورد چند نفر هست که توی یک سوله گذاشته شدن و هرکسی بتونه بقیه رو شکست بده با ساک پر پول خارج میشه…
    لطفا اگه کسی اسم فیلم رو میدونه ممنون میشم بهم بگه

    پاسخ

    • آریا در پاسخ به sajjad

      مهر 8, 1400

      سلام و درود دوست عزیز
      احتمالا خانه 9 نفره فیلمیه ک میگی

      پاسخ

    • علیرضا در پاسخ به sajjad

      خرداد 7, 1401

      خانه۹نفره

      پاسخ

    • فرهاد در پاسخ به sajjad

      مرداد 2, 1401

      خانه نه نفره

      پاسخ

    • عارفه در پاسخ به sajjad

      مهر 5, 1401

      اسمش خانه ی 9نفرس

      پاسخ

    • امیرحسین احمدی پور در پاسخ به sajjad

      اسفند 25, 1401

      اسمش فک کنم اره بود .بله درسته همون اره

      پاسخ

    • امیر در پاسخ به sajjad

      فروردین 1, 1402

      بازی مرکب

      پاسخ

    • Alireza در پاسخ به sajjad

      بهمن 29, 1402

      سلام اسم فیلم خانه ی۹نفره هست

      پاسخ

  3. ابولفظل

    فروردین 19, 1400

    سلام و درود به کسی که این لیست نوشت
    یک سوال داشتم شما خودتون همه اینارو که نوشتی فقط کپی و از سایت های دیگه جمع کردین یا نه همرو دیدین و برداشت خودتون بوده؟؟
    درزم مقاله یک مشکل کوجیک داره که اگه درست شه بهتر فیلم به گورت تف میکنم عکسش مال 2013 در صورتی که داستانی که نوشتین برا 2010 هستش
    درست شه بهتر یک فیلم جالب هم سراغ دارم به نام جهنم سبز (green inferno)

    پاسخ

  4. `JX`

    تیر 18, 1399

    فیلم مسافرخانه بهترینش بود بنظرم

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به `JX`

      شهریور 20, 1401

      فیلمی کاملا مزخرف که‌هیچ داستان‌جذابی داره. وبیشتر برای صحنه های جنسیشه ک جذابه. هیچ شباهتی هم به فیلم اره ندارع. تو فیلم اره. قاتل به قربانیان فرصت نجان خود رو‌میدع

      پاسخ

  5. فیلم تف به گورت می کنم عالی هست مخصوصا قسمت دوم

    پاسخ