معرفی 25 سریال جذاب و دیدنی شبیه “دوستان” (Friends)

شش دوست، یک کافی شاپ، خاطرات زیاد و دوستان!

سریال “دوستان” (Friends) با داشتن میلیون ها طرفدار در سراسر جهان، از نوجوان و جوان گرفته تا بزرگسال، برترین سریال کمدی جهان است. این سریال آنقدر طنز و خنده دار است که هنوز هم شخصیت ها و دیالوگ ها را به یاد می آوریم. بنابراین امکان ندارد کسی این سریال را دیده و از آن بدش آمده باشد.

گرچه سریال “دوستان” به چندین دهه پیش بازمی گردد اما با این میزان محبوبیت مسلم است که سریال های مشابه آن ساخته شود. در اینجا فهرستی از 25 سریال تلویزیونی برتر مشابه فرندز را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


25. جوی – Joey

سریال “جوی” نزدیک ترین سریال به دوستان است و شخصیت جوی با بازی مت لی بلانک را نشان می دهد که پس از اداره زندگی دوستانش، به زندگی مجردی و حرفه بازیگری ادامه خواهد داد. با این حال این سریال پس از چند قسمت اولیه خسته کننده می شود، و جادوی سریال دوستان را تکرار نمی کند. عدم حضور خالقان اصلی سریال دوستان یا شخصیت پردازی می تواند از دلایل عدم موفقیت این سریال باشد. جوی تریبیانی یکی از شخصیت هایی است که همه مان دوست داریم اما این سریال نشان داد که او به تنهایی تاثیرگذار نیست. اگر می توانید دست از مقایسه بردارید پس از چند قسمت این سریال لذت ببرید.


24. خانه پر – Full House

این سریال یکی از آن سریال هایی است که حتی پس از دهه 80 هم میتوان آن را تماشا کرد و از دیدنش لذت برد. زیرا به مسائل روزمره و مشکلات افراد در رابطه با هم می پردازد. این سریال در دهه 80 در اوج سریال های کمدی بود و امروزه هم در سایت های سینمایی به آن اشاره هایی می شود.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال ۲۰۱۸ (تا به امروز)


23. همسریابی – Coupling

نسخه اصلی بریتانیایی این سریال به کارگردانی استیون موفات یکی از خنده دارترین برنامه های بریتانایی بود که در آن به داستان زندگی روزمره شش دوست و ماجراهای آن ها پرداخته می شود. البته نسخه آمریکایی آن هم ساخته شد اما موفق نبود. نکته جالب درباره این سریال این بود که جنبه های زنانه و مردانه یک اتفاق نشان داده می شد و فرایند فکری زنان و مردان را نشان می داد.


22. 30 راک – 30 Rock

یکی از بهترین کمدی های تلویزیونی که گرچه موضوع آن چندان به دوستان شباهت ندارد اما اگر چندلر بازهم شغلش را عوض می کرد به سرنوشت شخصیت این فیلم مبتلا می شد. تینا فی خالق این سریال یکی از شخصیت هایش است که در کنار الک بالدوین صحنه های طنز پدید می آورد. تریسی مورگان و جین کراکوسکی ستاره های دیگر این سریال هستند. یک سریال کمدی موفق با فیلمنامه زیبا که از جنبه های مختلف طنز و خنده دار است.

همچنین بخوانید: بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان فیلم و سریال


21. دختر جدید – New Girl

یک کمدی جالب و خنده دار که پس از تماشای فیلم های سنگین باید نگاه کنید تا ذهن تان خالی شود. داستان درباره جس است که پس از جدایی به آپارتمان جدیدی می رود که سه مرد در آن زندگی می کنند. زویی دشانل این شخصیت را آنقدر خوب ایفا می کند که تصور می کنید شخصیت را برای او خلق کرده اند. بازیگران دیگر عبارت اند از جیک جانسون، مکس گرینفیلد و لامورن موریس.


20. دو مرد و نصفی – Two and a Half Men

از آنجاییکه امروزه خارج شدن یک بازیگر از یک پروژه و جایگزین کردن او دیده می شود، بنابراین شکی نیست که کیفیت پروژه تحت تاثیر قرار بگیرد، مانند زمانی که استیو کارل از پروژه “اداره” (The Office) خارج شد. سریال دو مرد و نصفی هم در هشت فصل اول به خاطر حضور چارلی شین بسیار دیدنی بود. اجرای او این سریال را جذاب و خنده دار می کرد، چیزی که با خارج شدن او از پروژه از بین رفتو با این حال اگر می خواهید یکی از سریال های برتر را تماشا کنید، می توانید هشت فصل این سریال را دیده و لذت ببرید.

همچنین بخوانید: ۶۵ سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


19. سوپرمارکت – Superstore

یک سریال جالب و خنده دار درباره کارمندان Cloud 9 که بسیار دیدنی است و شخصیت های جالبی دارد از جمله گلن. گرچه این فیلم در ابتدا با نظر مثبت منتقدین مواجه نشد، اما در پایان هم مخاطبین و هم منتقدین این فیلم را تحسین کردند.


18. چیرز – Cheers

یکی از برترین سریال های کمدی ساخته در این فهرست، درباره عده ای که در بار چیرز یکدیگر را ملاقات کرده، استراحت کرده و باهم حرف می زنند. این سریال همچنین موضوعاتی نظیر اعتیاد، تعبعیض طبقاتی و غیره را هدف قرار می دهد. از آنجاییکه این سریال در سال 1982 ساخته شد، بنابراین از زمان خود جلوتر بود.

همچنین بخوانید: ۲۸ انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید


17. قواعد نامزدی – Rules Of Engagement

این سریال یک سریال کمدی کامل نیست و از آنجاییکه ضعف هایی دارد شاید مورد علاقه همگان نباشد. داستان درباره مقایسه یک زوج قدیمی با یک زوج جدید و یک مرد مجرد است. اجرای ویلیام اچ.مکی فوق العاده بوده و این کمدی با وجود ضعف هایش بسیار سرگرم کننده است.


16. دوستانی با زندگی بهتر – Friends with Better Lives

گرچه این سریال بهترین سریال این فهرست نیست و نمی تواند کامل باشد، اما می تواند برای برخی بسیار سرگرم کننده باشد. اما متاسفانه پس از یک فصل لغو شد. داستان درباره شش دوست است که تصور می کنند زندگی شان همانند دوستان دیگرشان کامل نیست و بنابراین این سریال می تواند جذاب باشد.

همچنین بخوانید: ۵۰ سریال خارجی برتر تاریخ سینما به انتخاب مخاطبان


15. پایان های خوش – Happy Endings

این سریال هم یکی دیگر از سریال هایی است که گرچه چندان مورد توجه قرار نگرفت اما باید به آن فرصتی داد. این سریال هم درباره شش دوست است که پس از جدایی دو دوست اصلی که آن ها را به هم معرفی کرد، با مشکلاتی رو به رو می شوند. این سریال در فصل اول مورد توجه قرار نگرفت. با این حل یک سریال لذت بخش است که می تواند لبخند بر لبان تان بنشاند.


14. اسکرابز – Scrubs

یک کمدی پزشکی زیبا با با صداپیشگی زک برف و فیلم برداری تک دوربینه، که بسیار جذاب و دیدنی است. جان دوریان شخصیت اصلی این کمدی است که راوی هم می باشد و با روایت جالب و خنده دار خود داستان را خنده دارتر می کند. این کمدی در مقایسه با سایر کمدی های پزشکی بیشتر به جنبه های طنز می پردازد تا پزشکی. جنبه روایی داستان، سبک روایی و میزان طنز داستان، آن را از سایر کمدی های موجود متمایز می کند.

همچنین بخوانید: ۱۰ شخصیت اصلی دوست داشتنی در بازی‌های کامیپوتری مدرن


13. مش – M*A*S*H

قدیمی ترین سریال موجود در این فهرست که به داستان درام مردمی که در بیمارستان جراحی ارتش کار می کنند، می پردازد. وجود جنگ کره در پس داستان و فیلمنامه زیبا و خلاقانه، از جمله دلایل جذابیت این اثر هستند. این کمدی با گذر زمان هنوز جذاب است و طرفداران بسیاری دارد.


12. شهر کوجار – Cougar Town

بازیگر شخصیت مونیکا (کورتنی کاکس) نقش جولز مطلقه را ایفا می کند که در زندگی با مشکلاتی رو به رو شده و به کمک دوستانش از عهده آن ها برمی آید. این کمدی زیبا ترکیبی از درام و کمدی است و کورتنی کاکس هم در نقش خود می درخشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


11. اجتماع – Community

این کمدی درباره گروهی از خلافکاران است که در قالب اعضای یک گروه کتابخوانی کالج به دور هم جمع می شوند و به همین دلیل یکی از زیباترین سریال های کمدی موجود است. بازیگران این سریال بسیار بااستعداد بوده و اجرای زیبایی داشته اند که در موفقیت پروژه تاثیرگذار  بود، مخصوصا اجرای جوئل مک هیل، دنی پودی و دونالد گلاور. عمده طنز ایجاد شده در این سریال با استفاده از صحنه های طنز پدید می آید و دیالوگ ها اندک هستند. در نتیجه طنز سورئال سریال می تواند بسیار لذت بخش باشد.


10. خانواده مدرن – Modern Family

خانواده ای متشکل از یک وطن پرست میانسال، همسر جوانش که شبیه دخترش است، دخترش و همسر نابالغ او، برادر همجنسگرایش و همسرش، که در کنار هم با مسائل روز تمام خانواده ها درگیر هستند. نتیجه کار یک اثر جالب و تاثیرگذار است، که اجرای بازیگران در این موفقیت بی تاثیر نیست، مخصوصا اجرای تای بورل و اریک استون استریت در نقش فیل دانفی و کامرون تاکر. گرچه عمده موفقیت فیلم به خاطر پنج فصل ابتدایی آن بود، اما در اواسط فصول بود که مسائل خانواده های معمولی اشاره شد و درنتیجه تمام بینندگان می توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. گرچه فصل های پایانی کیفیت کمتری داشتند اما به طور کلی این فیلم یک فیلم دیدنی است.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ به همراه تریلر و خلاصه داستان


9. فیلادلفیا همیشه آفتابی است – It’s Always Sunny in Philadelphia

یک کمدی بزرگسالانه درباره یک گروه و کارهایی که انجام می دهند و حقیقتا خنده دار هستند، زیرا رفتارشان یا بیش از حد مودبانه و با از لحاظ اجتماعی کاملا غیرقابل قبول است. اشتباهات سیاسی و جوک های نامناسب باعث می شود دیالوگ هایشان خنده دارتر باشد. این سریال به عنوان یکی از طولانی ترین سریال های موجود، در حال حاضر فصل سیزدهم را سپری کرده و با وجود طنز فراوان و موفق اش، به یکی از موفق ترین سریال ها بدل شده است.


8. پارک ها و تفریحات – Parks and Recreation

با مشاهده این سریال متوجه می شوید که چرا آن را با سریال “اداره” مقایسه می کنند. سبک روایی و مستندی آن مشابه بوده و تنها تفاوت این است که یکی  در اداره و دیگری در پارک تفریحی روی می دهد. این سریال یکی از معدود سریال هایی بود که با گذشت زمان بهتر شد، زیرا تولیدکنندگان از نظریات مردم استفاده کردند، مخصوصا درباره شخصیت لسلی ناپ که در فصل دوم تغییر آن محسوس بود. امی پولر در نقش لسلی ناپ، در کنار بازیگرانی چون نیک آفرمن، عزیز انصاری و کریس پرت، اجرای بسیار زیبا و استثنائی داشته است. این سریال همچنین مدت زمان مناسبی داشته و به خوبی پایان یافت. چه چیزی از این بهتر می تواند تماشاگران را راضی کند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر دیوید فینچر به انتخاب مخاطبین


7. پرورش شکست‌خورده – Arrested Development

زمانی که بازیگرانی چون جیسون بیتمن، ویل آرنت، مایکل کرا و جفری تمبر در یک سریال دیده شوند، آن سریال حتما خنده دار می شود، درست همانند این سریال کمدی. اما نویسندگی هوشمندانه داستان هم در کنار بازیگران و اجرای آن ها موثر است. این سریال اکنون در فصل پنجم تولید است و گرچه بین تولید فصل ها فواصل زمانی طولانی، مانند پنج تا هشت سال، دیده می شود، با این حال امتیاز بالای خود را حفظ می کند. این سریال یکی از برترین سریال های موجود بوده و اگر به همین ترتیب پیش برود امتیاز بالای خود را حفظ خواهد کرد.


6. بروکلین نه-نه – Brooklyn 99

این سریال کمدی درباره نود و نهمین اداره پلیس نیویورک سیتی در بروکلین است و به گروهی از کارگاهان و کاپیتان آنها، که تازه به این بخش منتقل شده، پرداخته می شود. اما هدف اصلی سریال این نیست که به اقدامات ماموران پلیس پرداخته شود، بلکه هدف خنداندن بیننده است و شخصیت ها با دیالوگ های خنده دار و جوک های خود این کار را انجام می دهند. البته جذابیت شخصیت ها و فضای کار هم در خنداندن بیننده بی تاثیر نیست. از جمله جذابیت های داستان عبارت اند از نمایش کاپیتان ریموند به عنوان یک فرد همجنسگرای بی خیال و جینا لینتی به عنوان شخصی که از 100 ایموجی شکل گرفته است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سینمایی جهان


5. ساینفلد – Seinfeld

یکی از بهترین کمدی های ساخته شده در تلویزیون که عمده جذابیت آن مرهون استفاده نکردن از درام زیاد یا احساس گرایی است. موضوع اصلی داستان همان چیزی است که می خواهیم: طنز. در حقیقت داستان موضوع به خصوصی ندارد بلکه هر قسمت به یک داستان یا ماجراجویی متفاوت می پردازد. بدون شک جری ساینفلد ستاره سریال است که نقش اصلی را ایفا می کند، اما جرج کوستانزا، یکی از برترین شخصیت های کمدی که به خوبی شخصیت پردازی شده، صحنه را از آن خود می کند.


4. اداره – The Office

اقتباس آمریکایی این سریال از اقتباس بریتانیایی آن موفق بود. داستان درباره گروهی از کارمندان یک اداره است. استیو کارل در نقش مایکل اسکات بی نظیر ظاهر شده است. میزان طنز این سریال از سریال های دیگر بیشتر است. گرچه قسمت های پایانی کمی نزول یافت اما این سریال هنوز جز سریال های بسیار کمدی است که طرفداران دوستان می توانند از آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های دهه 90 میلادی که باید ببینید


3. هفتادمین نمایش – That 70s Show

فضای داستان و شخصیت پردازی شخصیت ها جز مزایای داستان است. سریال درباره گروهی از دوستان است که در زیرزمین اریک به سر می برند و با ماجراهایی مواجه می شوند. این سریال با وجود شخصیت های خوش ساخت و مخصوصا رد، پدر اریک، بدون شک یکی از برترین سریال های کمدی موجود است.


2. نظریه بیگ بنگ – The Big Bang Theory

یکی از جالب ترین کمدی هایی که در حال حاضر پخش می شود. اگر در گذشته سریال هایی مانند دوستان و ساینفیلد محبوب بودند، نسل امروز به سریال هایی مانند نظریه بیگ بنگ علاقه نشان میدهند. این سریال یکی از زیباترین سریال های نوشته شده است و تنها یک کمدی احمقانه نیست. باوجود سریال های علمی موجود، طرفداران سریال های کمدی هنوز از این سریال ها دیدن می کنند. شلدون کوپر یکی از برترین شخصیت های سریال های کمدی است که درباره علم و مسائل علمی هم اشاره های جالبی می شود.

همچنین بخوانید: ۱۰ انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


1. آشنایی با مادر – How I Met Your Mother

بارنی استینسون یکی از دلایل موفقیت این سریال است. آشنایی با مادر آنقدر به دوستان نزدیک است که می توان آن دو را باهم مقایسه نمود. گرچه دوستان بهتر است اما نمی توان این سریال را دوست نداشت. یک سریال بامزه که از جهاتی از دوستان هم برتر است اما با این حال دوستان همیشه بهترین می باشد.    نیل پاتریک هریس در نقش بارنی استینسون می درخشد. یک شخصیت شوخ، جالب و طنز. حتما این سریال را تماشا کنید.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. محمد امین

    مرداد 9, 1399

    متاسفانه سریال اشنایی با مادر بخاطر همزمانی پخش با نسل جدیدی از سیتکام ها بهش توجه نشد و دیده نشد بخاطر همین کسایی که فرندز رو اول دیدن میگن از فرندز ضعیف تره درحالیکه فرندز در دورران پخشش تنها رقیبش ساینفلد بوده . در ضمن سریال اشنایی با مادر در بیان مشکلات زندگی واقعی تر و در بیان اونا بصورت طنز موفق تر از فرندز عمل کرده

    پاسخ

  2. عماد

    تیر 27, 1399

    صددرصد که هیچ کدوم این ها در حد فرندز نیست اگر طرفدار فرندز باشید منتها how i met your mother خیلی عالیه

    پاسخ

  3. mehdi

    تیر 27, 1399

    تئوری بیگ بنگ بهترین سریالیه که توی عمرم دیدم و نمیتونم حتی یک روز بدون دیدنش سر کنم

    پاسخ

  4. گلی

    اردیبهشت 14, 1399

    خیلی از اینا هیچ شباهتی ب فرندز ندارن. کسی که این عنوان و سرچ می کنه مسلما دنبال یه سریال شبیه فرندزه، نه همه کمدی هایی که ساخته شده

    پاسخ

  5. 000saeed000

    مرداد 30, 1398

    فقط اون ایرانیه تو آشنایی با مادر که چند قسمت توش بود خخ..خ…

    پاسخ