اگر فردی که دوستش دارید از اعتیاد رنج می برد باید این دو کار را برایش انجام دهید

اگر فردی که دوستش دارید از اعتیاد رنج می‌برد، برای شما شرایط سختی خواهد بود. افراد به مواد و داروهای مختلفی اعتیاد دارند. حتی ممکن است فرد به بازی‌های کامپیوتری، رابطه جنسی، فیلم‌های پورنو و چیزهای دیگری اعتیاد داشته باشد. اعتیاد به حالتی گفته می‌شود که فرد به یک ماده یا یک‌چیز آن‌قدر اعتیاد پیدا می‌کند که در عدم حضور آن، رفتارهای روحی و اجتماعی‌اش دچار مشکل خواهد شد و زندگی متعادلی نخواهد داشت.

زمانی که فرد بخواهد این اعتیاد را ترک کند شرایط سخت‌تر خواهد شد، زیرا فرد ناچار است دردهای روحی و جسمی را متحمل شود و شما هم شاهد آن باشید. اما خوشبختانه شما می‌توانید با انجام کارهایی برای آن فرد، شرایط را آسان‌تر کرده و به او کمک کنید.

1. هرروز به او یادآوری کنید که چقدر باارزش است

اعتیاد باعث می‌شود فرد احساس ضعف کند، احساس کند برده چیزی شده است. همچنین به علت عدم ناتوانی در ترک ماده مخدر احساس ضعفشان تشدید می‌شود. رفتارهای دیگران که فرد را به‌عنوان یک شخص ضعیف و معتاد در نظر می‌گیرند این حالت را بدتر می‌کند.

اما هرکسی می‌داند که اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود. اگر از کمک‌های پزشکی استفاده کنید، روانشناسان به شما خواهند گفت که فرد معتاد تا چه اندازه به حمایت و کمک شما نیاز دارد، زیرا ماده مخدر مغز آن‌ها را وادار می‌کند تا تصور کنند به آن وابسته و معتادند و بدون آن قادر به ادامه زندگی نیستند.

به همین دلیل است که باید به فرد معتاد یادآوری کنید که چقدر برایتان مهم و باارزش است. بنابراین هرروز به او نشان دهید که برایتان از هر چیزی در جهان مهم‌تر است، به او توجه کنید، تا بر ضعف و ناتوانی خود غلبه کند. هرروز به او بگویید که “تو برای من باارزش هستی و زندگی بدون تو برایم معنایی ندارد. من می‌خواهم شبیه گذشته باشی. تو آن‌قدر قوی هستی که با این مشکل بجنگی و پیروز شوی.”

2. تمام وعده‌های غذایی او را بپزید

روانشناسان معتقدند که مواد غذایی بر سلامت روحی تأثیر می‌گذارند. زیرا یافته‌ها نشان می‌دهد که غذای فوری و غذاهای پرنمک کارایی هیپوکامپ را کاهش می‌دهد، درحالی‌که هیپوکامپ وظیفه رفع افسردگی و ناراحتی را بر عهده دارد. افرادی که رژیم غذایی سالم‌تری دارند، ریسک ابتلا به افسردگی در آن‌ها کمتر است.

اعتیاد نوعی افسردگی است که در صورت شدت گرفتن آن اعتیاد سنگین‌تر شده و رهایی از آن سخت‌تر خواهد بود. بنابراین با تهیه غذاهای سالم می‌توانید تا حدی به افسردگی عزیز خود کمک کنید. زمانی که فرد غذاهای غذای فوری نخورد، هیپوکامپ او در رفع حالت افسردگی موفق‌تر خواهد بود.

هریستو مرمرسکی، یک پروفسور بلغارستانی که برای تهیه دستورهای غذایی برای بیماران سرطانی مشهور است، اعتقاد دارد که برای سلامت روحی و جسمی بهتر است امگا 3 را در رژیم غذایی خویش بگنجانید. زیرا امگا 3 بر فرایند مغز تأثیر مثبت دارد.

بنابراین دیگر مجبور نیستید عذاب کشیدن فرد موردعلاقه خویش را تماشا کنید. این توصیه‌ها را انجام داده و به عزیز خود کمک کنید. با انجام این کارها فرایند ترک و بهبودی را برای او تسهیل خواهید نمود.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم