برنامه‌ریزی سفر با کمک Google Keep

شما برای سفر باید کارهای مختلفی انجام دهید، ازجمله رزرو هتل، پرواز و کارهای دیگر. Google Keep یک ابزار مفید است که در برنامه‌ریزی برای سفر به شما کمک می‌کند. بنابراین در سفر بعدی‌تان چه تنها باشید چه با دوستانتان، به این ابزار نیاز خواهید داشت.

برنامه‌ریزی سفرهای گروهی

آیا تابه‌حال مجبور شده‌اید برای یک گروه برنامه‌ریزی کنید؟ این کار واقعاً دشوار است. زیرا هر شخص می‌خواهد ایده و نظر خود را بگوید. اینجاست که می‌توانید از Google Keep استفاده کنید.

چه می‌خواهید با خانواده خود سفر کنید یا با دوستانتان، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا با در نظر گرفتن نظر تمام افراد، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید. برای مثال، برای هر قسمت سفر می‌توانید جزئیاتی را یادداشت و ذخیره کنید. آب‌وهوای مقصد، وسایل نقلیه، اطلاعات پرواز و بخش‌های دیگر سفر، مواردی هستند که باید در نظر بگیرید. هر یادداشت می‌تواند حاوی تصاویر، لینک و یا لیست‌هایی باشد. سپس اعضا را به این یادداشت‌ها اضافه نموده تا تمام افراد گروه بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

برای این کار تنها کافی است ایمیل دوستان و یا خانواده خود را وارد کنید. آن‌ها لینکی که حاوی عنوان یادداشت است دریافت نموده و با کلیک بر روی آن لینک می‌توانند به Google Keep وارد شوند. با این کار تمام کسانی که هم‌سفر شما هستند در جریان برنامه سفر و تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌گیرند و دیگر لازم نیست برای برنامه‌ریزی با چند نفر دچار استرس شوید.

ویژگی‌های مختلف

برای برنامه‌ریزی درباره مقصد، انجام فعالیت‌های مختلف و مسیر سفر، باید بتوانید تصاویر مربوطه را آپلود کرده و در اختیار دیگران قرار دهید. این ابزار امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید تصویر نقشه شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید را قرار داده، روی یکی از پارک‌های آن زوم کرده و از دوستان خود بپرسید که ترجیح می‌دهند به کدام قسمت بروید.

برای ویرایش یک تصویر روی آن کلیک کرده و از سمت راست بالا گزینه Annotate را کلیک می‌کنید. سپس آن تصویر در یک پنجره کوچک با یک قلم باز می‌شود. همچنین می‌توانید برای هر فرد رنگ و ابزار مختلفی انتخاب کنید. بنابراین هر فرد می‌تواند مقصد و جاذبه گردشگری موردنظر خود را مشخص کرده و علامت‌گذاری کند. سپس تمام افراد می‌توانند ویرایش‌های صورت گرفته را ببینند.

 

برای اینکه چیزی را فراموش نکنید، یک یا چند لیست تهیه کنید

Google Keep این مزیت را در اختیارتان قرار می‌دهد که بتوانید برای برنامه‌ریزی سفر خود یک یا چند لیست را تهیه کنید و در اختیار دوستان یا خانواده خود قرار دهید.

اولاً، یک لیست از تمام برنامه‌های سفر تهیه کنید. در این لیست می‌توانید برنامه پرواز، رزرو هتل، اجاره خودرو و فعالیت‌های دیگر را قید کنید. سپس پس از اتمام هر فعالیت می‌توانید آن را خط بزنید.

سپس با ویژگی لیست کردن این ابزار می‌توانید لوازم لازم سفر مانند لباس، کفش، و سایر لوازم ضروری را به این لیست اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای هرروز یک لیست مجزا داشته باشید.

آیا سفرتان جاده‌ای است؟ بنابراین باید یک لیست از ضروریات خودرو مانند بنزین، روغن ماشین، و لاستیک، را تهیه‌کرده و قبل از سفر آن‌ها را بررسی کنید.

با به اشتراک گذاشتن این لیست‌ها با دیگر اعضای گروه می‌توانید به تمام افراد این اجازه را بدهید تا از لوازم موردنیاز اطلاع داشته و آن‌ها را به همراه داشته باشد. با باز کردن این ابزار در تلفن همراه می‌توانید در هرکجا این برنامه‌ریزی را بررسی کنید.

یادتان باشد که برنامه‌ریزی‌ها را تأیید کنید

اگر در برنامه‌ریزی سفر شما بخش‌های مختلفی وجود داشته باشد، در آن صورت ممکن است بخش‌هایی را فراموش کنید. اگر با کمک این ابزار بخواهید پرواز، هتل و یا اجاره خودرو را رزرو کنید، حتماً باید آن را تأیید کنید. برای مثال، ممکن است برای هتلی که آنجا را رزرو کرده‌اید یادداشتی آماده کرده باشید. در این یادداشت لینک وب‌سایت هتل، عکس‌هایی ازآنجا و ایمیل تأیید قیدشده باشد. در آن صورت باید یادآوری تنظیم کنید تا یادتان بماند رزرو را تأیید کنید.

یکی از مزیت‌های استفاده از یادآور این است که می‌توانید پروازهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. زیرا ممکن است در یادداشت‌های خود لینک سایت‌های پرواز دیگر را داشته باشید. در آن صورت ساعت پرواز و دیگر جزئیات را با یکدیگر مقایسه خواهید نمود.

آیا تابه‌حال لازم شده فعالیتی را رزرو کنید؟ اگر می‌خواهید توری رزرو کنید، چیزی اجاره کنید و یا در رستوران میزی رزرو کنید، به یک یادآور نیاز خواهید داشت. در غیر آن صورت ممکن است تاریخ موردنظر را فراموش کنید. با تنظیم یک یادآور تاریخ‌های موردنظر به شما یادآوری شده و چیزی را فراموش نخواهید کرد.

یادآورها تاریخ، ساعت و مکان موردنظر را به شما یادآوری می‌کنند و در صورت نیاز چندین بار تکرار می‌شوند. بنابراین چیزی از قلم نخواهد افتاد. در صورت نصب این برنامه در تلفن همراه، در هرکجا که قرار داشته باشید می‌توانید این یادآورها را دریافت کنید.

سفرهای خارجی

پس از برنامه‌ریزی برای سفر و انجام آن، احتمالاً تمام موارد شامل انتخاب مقصد، اطلاعات لازم و بررسی نقشه را انجام داده‌اید و آن‌ها را در Google Keep ذخیره نموده‌اید. اما اگر بخواهید به یک سفر خارجی بروید، موضوع کمی سخت‌تر خواهد شد.

در این صورت باید در یادداشت‌های خود تفاوت‌های فرهنگی و جزئیات لازم را نیز قید کنید. مواردی که باید قید شوند: ارز کشور مقصد، ابزار ترجمه، لغات و جزئیات دیگر. با ذخیره این یادداشت‌ها افراد دیگر هم به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. برای سفرهای خارجی باید به‌خوبی آماده شوید و این ابزار به شما کمک خواهد نمود.

برای سفرهای گروهی ممکن است لازم باشد برخی موارد را در طول سفر بررسی و هماهنگ کنید. برای این کار باید قابلیت مرور یادداشت‌ها را فعال کنید. در آن صورت برای هرروز سفر یادداشت مشخصی آماده نموده و در اختیار دوستان خود قرار می‌دهید، آن‌ها می‌توانند این یادداشت‌ها را خوانده و در صورت تمایل تغییراتی اعمال کنند. فقط یادتان باشد که هرکس باید یادآور خویش را فعال کند.

با کمک این ابزار می‌توانید موارد لازم را با دوستان خود هماهنگ کرده و پس از سفر هم تصاویر مربوط را به اشتراک بگذارید.

تأیید پایانی

پس‌ازاینکه برنامه‌ریزی سفر انجام شد، رزروها تأیید شد و جزئیات قید شد، می‌توانید تأیید پایانی را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از Google Doc استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید کار خود را با یادداشتی آغاز کنید که لیست فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده را نشان می‌دهد. روی گزینه بیشتر کلیک کرده و لیست را به Google Doc کپی کنید. یک پنجره جدید بازشده و سپس می‌توانید مطالب را در پنجره جدید مشاهده کنید.

در اینجا می‌توانید تصویر و یادداشت موردنظر را ویرایش کنید. پس از پایان کار می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آن‌ها می‌توانند درباره تغییرات اعمال‌شده نظر بدهند و یا آن را تأیید کنند. پس از پایان می‌توانید آن را دانلود و یا پرینت کنید. با نصب Google Doc بر روی تلفن خود می‌توانید در همه‌جا به آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های مفید

Google Keep برای سازمان‌دهی یادداشت‌های شما ویژگی‌های مفیدی دارد.

  • برای بررسی چند یادداشت درعین‌حال می‌توانید برای هرکدام از آن‌ها رنگ مجزایی انتخاب کنید.
  • برای دسترسی سریع به یادداشت‌ها می‌توانید از برچسب‌های مشخصی استفاده کنید.
  • می‌توانید یادداشت‌ها به‌صورت منظم طبقه‌بندی کنید.
  • می‌توانید یادداشت‌های مهم را در بالای لیست قرار دهید.
  • برای دست‌نوشته‌ها، دستورالعمل‌ها و یا مطالب جالب، علامت‌های خاص بگذارید.

 

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سعید

    اردیبهشت 14, 1396

    مطلب مفیدی بود. از این دست مطالب بیشتر بزارید

    پاسخ