12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید

ژاپن به دلایل مختلفی شهرت دارد. از تکنولوژی های عجیب و غریب گرفته تا فرهنگ غنی و جذاب. اما باید بدانید کشور ژاپن و تاریخ و فرهنگ آن یکی از کهن ترین هاست و فرهنگ بسیار جالبی دارد. اما فرهنگ ژاپن به خاطر چیز دیگری هم معروف است و آن هم فرهنگ سامورایی است. سامورایی ها در دوران فئودال حافظ قانون و امپراتوری کشور بودند. بنابراین شکی وجود ندارد که فرهنگ سامورایی بر رسانه و فرهنگ این کشور تاثیر عمیقی داشته است. به خاطر علاقه طرفداران انیمه در اینجا تلاش کردیم فهرستی از 12 انیمه برتر سامورایی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

همچنین بخوانید: هر آنچه که برای کار و زندگی در ژاپن باید بدانید


12. سامورایی هفت – Samurai 7 – 2004

داستان این انیمه در آینده ای دور رخ می دهد که زمین از زمین امروزی کاملا متفاوت بوده و سامورایی ها بدن خود را ماشینی کرده و درگیر نبرد و جنگ هستند. گرچه پس از جنگ صلح برقرار می شود اما همه چیز آنگونه که به نظر می رسد، نیست. کشاورزان روستای کانا با فاجعه ای رو به رو هستند و سارقانی با بدن ماشینی به آن ها حمله می کنند. آن ها که در آستانه قحطی هستند، برای مقابله با این افراد از سامورایی ها کمک می گیرند. این روستایی ها که پولی ندارند به جای پول برنج تقدیم می کنند. اما شانس به آن ها روی آورده و هفت سامورایی به کمک شان می آیند.

همچنین بخوانید: ۱۲ انیمه غم انگیز و تماشایی در تاریخ انیمه‌سازی


11. تیغه جاودانه – Blade of Immortal – 2008

یک انیمه اکشن سامورایی که گرچه شخصیت اصلی آن چندان قوی نیست اما با وجود طلسم زندگی جاودان از حادثه های مختلف جان سالم به در می برد. بنابراین در این انیمه به مفهوم جاودانگی هم اشاره می شود. مانجی، قهرمان داستان، قاتل 100 مرد است و می تواند سلاح های مختلف را به همراه خود حمل کند. سپس با دختری برخورد می کند که والدین اش توسط مبارزان کشته شده و تصمیم می گیرد در گرفتن انتقام به او کمک کند.

همچنین بخوانید: ۱۰ انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


10. شیگوروئی – Shigurui – 2007

مشخصه اصلی انیمه های سامورایی شرافت و مبارزه با شمشیر است. همچنین در این انیمه ها چندین شخصیت وجود دارد که گرچه رقیب هم نیستند اما باید تا پای جان مبارزه کنند. این داستان هم تقریبا همینگونه است و دو مبارز شمشیر به دست به نام فوجیکی گنوسوکه و ایراکو سیگن در یک نبرد مبارزه کرده و گرچه در گذشته از شمشیر چوبی استفاده کرده اما امروزه از شمشیر حقیقی استفاده می کنند. اما تفاوت این دو این است که فوجیکی یک دست داشته و ایراکو هم نابیناست. آن ها همچنین مبارزین یک مربی مشترک هستند. آن ها باید برای اثبات ارزش خود و جانشینی مربی شان در این مبارزه پیروز شوند.

همچنین بخوانید: ۱۲ انیمه شبیه حمله به تایتان (Attack on Titan) که باید تماشا کنید


9. افرو سامورایی – Afro Samurai – 2007

افرو پسری بود که در جوانی پدرش را از دست داد. اما بدتر اینکه نه تنها پدرش را از دست داد بلکه در هنگام کشته شدن او شاهد مرگش بود. قاتل پدر او اکنون مبارز برتر محسوب می شود. برای اینکه افرو او را شکست دهد باید به مبارزه شماره 2 بدل شود و او را به دوئل دعوت کند. اما با وجود تبدیل شدن به مبارز شماره 2 بازهم دچار مشکل است زیرا گرچه تنها مبارز شماره 2 می تواند مبارز شماره 1 را به چالش دعوت کند اما هرکسی می تواند او را به مبارزه دعوت نماید. آیا افرو می تواند انتقام مرگ پدرش را بگیرد؟

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی در همه زمان ها


8. اونیهی – Onihei – 2017

داستان این انیمه در دوران ادو رخ می دهد که در آن مردان در حال مرگ باید در برابر کشور و شرافت شان مبارزه کنند. شاید تصور کنید این موضوع تکراری تمام انیمه های سامورایی است اما تفاوت این انیمه این است که قهرمان اصلی آن هیزوآ هاسگاوا که یک افسر پلیس است باید مجرم ها را پیدا کرده و آن ها را تنبیه نماید. این انیمه به زندگی روزمره او و ماجراجویی هایش می پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اکشن که تاکنون ساخته شده اند


7. کوروگانه صلح طلب – Peace Maker Kurogane – 2003

انتقام کار دشواری است و هرکسی نمی تواند با آن رو به رو شود. افرادی که به دنبال انتقام هستند سرانجام خود قربانی آن می شوند و این انیمه توسط شخصیت ایشیمورا تتسونوسوکه همین موضوع را نشان می دهد.ایشیمورا شاهد مرگ والدین اش بوده و درنتیجه به دنبال انتقام است. او می خواهد به قدرت برسد تا بتواند انتقام مرگ والدین اش را بگیرد. او برای این کار به شینسنگومی افسانه ای می پیوندد و آموزش هایش را آغاز می کند اما نمی داند گرفتن جان یک نفر به چه معناست. به زودی متوجه می شود که یک هیولا نیست اما گرفتن جان یک نفر چه بهایی دارد؟ آیا او یک هیولا می ماند یا خود را تغییر می دهد؟

همچنین بخوانید: ۱۴ انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


6. سارایی-یا گویو – Sarai-ya Goyou – 2010

آکیتسو ماسانوسوکه در کار با شمشیر مهارت دارد، اما از آنجاییکه مربی ندارد بنابراین نمی تواندد پیروز باشد. دلیل دیگر این عدم پیروزی خجالتی بودن و نداشتن اعتماد به نفس است. اما از آنجاییکه گرسنه است و به شغل نیاز دارد تصمیم می گیرد بادیگارد رهبر گروه “پنج برگ” شود. گرچه در ابتدا از فعالیت های گروه خوشش نمی آید اما رفته رفته به آن جذب می شود.

همچنین بخوانید: ۱۲ انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


5. موتسو انمي-ريو – Mutsu Enmei Ryuu Gaiden: Shura no Toki – 2004

اکنون وقت اش رسیده که شمشیر را کنار بگذاریم، اما چطور ممکن است؟ مگر نه اینکه شمشیر عنصر اصلی داستان های سامورایی است؟ پس سامورایی بدون شمشیر چطور می تواند یک سامورایی حقیقی باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید این سامورایی را تماشا کنید. موتسو انمي-ريو نوعی هنر رزمی است که در آن می توانید تمام دشمنان خود را شکست دهید، حتی آنهایی که مسلح هستند. این داستان درباره سه نسل از مبارزان این رشته رزمی است که تلاش می کنند قوانین خود را ثابت نمایند. صحنه های مبارزه بسیار زیبا بوده و عناصر فانتزی در آن دیده نمی شود.

همچنین بخوانید: ۱۰ انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


4. طومار نینجا – Juubei Ninpucho – 1993

اگر می خواهید یک انیمه سامورایی زیبا تماشا کنید، این انیمه بهترین گزینه است و همچنین دارای صحنه های تاریک و گرافیک جنسی هم می باشد. قهرمان اصلی داستان جوبی کیباگام است، شمشیربازی که برای دیگران کار می کند. اما دوست ندارد قاطی سیاست شود و از این عرصه دور می ماند. اما پس از رویارویی با یک مبارز از یک گروه جنایی به سیاست کشیده می شود. همچنین مردی که می خواهد به راز این گروه جنایی پی ببرد او را مسموم می کند تا از طریق او به این راز دست یابد.

همچنین بخوانید: لیست ۳۰ شخصیت برتر در تاریخ انیمه ها


3. شمشیر غریبه – Stranger: Mukou Hadan – 2007

یکی از شخصیت های این انیمه کودکی به نام کوتارو است که همراه سگش توبیمارو در جرایمی نظیر دزدیدن خوراکی درگیر می شود. سپس قاتلانی از سلسله مینگ به دنبال او هستند و یک پیشگویی باعث این کار شده است. یک سامورایی به نام ناناشی او را نجات می دهد اما توبیمارو مسموم شده و به درمان فوری نیاز دارد. پس از اینکه کوتارو به ناناشی قول یک الماس را می دهد او هم تصمیم می گیرد بادیگارد او باشد. اما به نظر می رسد که رفته رفته نجات این پسر و سگش خطرناک تر خواهد شد. ناناشی به تدریج به این پسربچه وابسته تر می شود.

همچنین بخوانید: لیست ۲۰ تایی بهترین انیمه های سینمایی جهان


2. گینتاما – Gintama – 2006

گینتاما با وجود داستان خاص و شخصیت های زیبایش یک انیمه جالب است که در دوره ادو رخ می دهد. بیگانه ها به زمین حمله کرده و سامورایی ها مقاومت می کنند. اما شوگونات ها به مردم خود خیانت کرده و به آنجا اجازه می دهند به کشورشان وارد شده و در حین حال حمل شمشیر را ممنوع می کنند. گینتوکی ساکاتا یک سامورایی است که هنوز به دوران گذشته باور داشته و هنوز هم در مقابل جرایم مبارزه می کند. پس از نجات افرادی مانند شینپاچی شیمورا و خواهرش تائه و بیگانه ای به نام کاگورا جین، آن ها هم به تیم او می پیوندند. کل داستان درباره ماجراجویی های آن ها و اعمال عجیب شان است.

همچنین بخوانید: ۱۰ انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


1. رورونی کنشین – Rurouni Kenshin – 1996

حتما انتظار دیدن نام این انیمه را داشتید. یکی از بهترین انیمه های موجود از لحاظ شخصیت و داستان. هیتوکیری باتوسای یک قاتل معروف است که به دلیل مهارت های قتل افسانه ای شده است. اما به نظر می رسد که ناپدید شده. سال ها بعد مردی به نام کنشین هیمورا دیده می شود که لبه دیگر شمشیرش تیز شده و به سختی می تواند ضربات مهلک وارد کند. او که از قتل و غارت خسته شده تصمیم می گیرد دیگر کسی را نکشد. این انیمه ماجراجویی های رورونی کنشین و اراده او در تصمیم اش را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: ۲۸ انیمه سریالی برتر تاریخ که باید تماشا کنید

                               

دیدگاه‌ها (19)

بستن فرم

  1. علی

    شهریور 28, 1401

    سلام دوستان من دنبال یه انیمه هستم که یه پسر بچه خانوادشو توی کاروان از دست میده و پدر مادرش ثبل کشته شدن اونو تو بوته ها قایم میکنن بعدا بزرگ میشه تبدیل میشه به یه سامورایی قاتل و اونایی که باعث و بانی مرگ خانوادش بودن رو به طور وحشتناکی میکشه

    پاسخ

    • فرشاد در پاسخ به علی

      آبان 14, 1401

      kenshin rurouni

      پاسخ

      • علی در پاسخ به فرشاد

        دی 16, 1401

        نه داداش این که شما میگی نیس

        پاسخ

    • جمال در پاسخ به علی

      دی 19, 1401

      انیمه مورد نظر شما 4 قسمتیه.
      سرچ بزن: انیمه ی شمشیرزن دوره گرد

      پاسخ

  2. علی سینا فهیمی

    آذر 11, 1400

    به نظر من سامورایی چامپلو از همشون بهتره.
    واقعا یک شاهکاره، نوع فایت هاش،
    هیجانش،
    خفن بودنش،
    دیالوگ هاش،

    پاسخ

  3. علیرضا

    تیر 19, 1400

    Dororoیکی از بهتریناهست ولی تو لیست نبود

    پاسخ

  4. علیرضا

    تیر 19, 1400

    Dororoیکی از بهتریناست ولی تو لیستت نبود

    پاسخ

  5. amin

    فروردین 30, 1400

    سلام من یادم میاد وقتی بچه بودم یه انیمه یا انیمیشن “دقیق یادم نیست کدوم” بود که پسره یه چوب کوچیک داشت پیچید دور دستش بعد هرموقه میخواست میشد شمشیر! خیلی دنبال اونم از اون برنامه ها بود که باباها نمیذاشتن بیبینی میزدن اخبار. ممنون میشم اگر میدونستید بگیدبهم اسمشو

    پاسخ

    • mb در پاسخ به amin

      فروردین 30, 1400

      سلام
      فکر کنم انیمشین شمشیر اژدها بود

      پاسخ

    • (✿◕‿◕✿) در پاسخ به amin

      فروردین 30, 1400

      اگه اشتب نکنم انیمیشن وقت ماجراجویی باشه.
      راستی بعدها دستش اونجوری میشه

      پاسخ

    • Jozo در پاسخ به amin

      تیر 6, 1400

      انیمه شمشیر اژدها هس

      پاسخ

    • Dm در پاسخ به amin

      بهمن 1, 1400

      یا وقت ماجراجویی هست که یه سگ زرد داشت یا انیمه سینمایی شمشیر اژدهاست که پسره از قورباغه ها بدش میومد

      پاسخ

  6. Kirito

    فروردین 9, 1400

    هنر شمشیر زنی انلاین از همشون بهتره ولی نگفتیش بدون هنر شمشیر زنی انلاین این سایت هیچه

    پاسخ

  7. Saeeid96

    مرداد 26, 1399

    من دنبال ی انیمیشن ب اسم تیستوی سبز انگشتی هستم توی هیچ سایتی پیداش نکردم کسی داره برام بفرسته لطفا؟؟

    پاسخ

    • آمنه در پاسخ به Saeeid96

      اسفند 21, 1399

      من هم خیلی دنبالش گشتم ولی پیداش نکردم. یادمه تلویزیون گذاشته بودش و در مورد یه پسر کوچولو با یه موهبت الهی بود که باعث میشد وقتی انگشتش رو می زنه توی خاک گیاه رشد کنه!
      فقط یه نسخه هندی توی یوتیوب ازش دیدم

      پاسخ

    • آمنه در پاسخ به Saeeid96

      اسفند 21, 1399

      رورونی کنشین یکی از بهترین انیمه هایی بود که دیدم! اونقدر داستان قویی داشت که من کلا گرافیک و سال ساختش رو فراموش کردم🥺

      پاسخ

  8. reza

    آذر 29, 1397

    Drifters
    این انیمه هم به لیست اضافه کنید

    پاسخ