20 بازیگر برتر سینما که تا به حال نامزد اسکار نشده اند

تصور کنید زندگی خود را وقف هنر کرده باشید، برای جلب توجه میلیون ها نفر تلاش کرده باشید و برای منحصر به فرد بودن در حرفه  خود هر کاری که از عهده آن برمی آیید را انجام داده باشید. با این حال حتی یک بار نامزد اسکار هم نشده باشید. شاید در ظاهر این امر چندان مهم نباشد، اما برای یک بازیگر بسیار مهم است، اگر برای ایفای یک نقش تلاش کنند و نام شان در میان نامزدها نباشد بسیار غم انگیز خواهد بود. برای این بازیگران بسیار اهمیت دارد که همکاران شان در همان فیلم نامزد شوند اما آن ها نه.

اگرچه شاید بسیاری از اجراهای برتر نامزد نشوند اما این امر نمی تواند بازیگران نامزد نشده را آرام کند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم فهرستی از 20 بازیگر برتر سینما که تا به حال نامزد اسکار نشده اند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


20. کورتنی لاو

اگرچه شاید او بهترین نباشد اما در فیلم “مردم علیه لری فلینت” (The People vs. Larry Flynt) در نقش همسر فلینت، آلتیا، یک معتاد به مواد مخدر که به او کمک کرد حرفه پورن خود را بسازد، عالی بود. بازی او در “مرد توی ماه” (Man in the Moon) در مقابل جیم کری هم چیزی کم نداشت. او برای فیلم قبل چند جایزه منتقدین را دریافت کرد اما حق اش بود که نامزد اسکار شود.


19. اسکارلت جوهانسون

از کجا شروع کنیم؟ اسکارلت جوهانسون برای بازی در “گمشده در ترجمه” (Lost in Translation-2003) و رقص در مقابل  بیل مورای لایق نامزدی در اسکار بود. در “دنیای روح” (Ghost World-2001) هم باید نامزد اسکار نقش مکمل می شد. فیلم های اخیر او هم عبارت اند از “لوسی” (Lucy-2015) و “زیر پوست” (Under the Skin-2014). وقت آن رسیده که او را چیزی بیش از نماد جذابیت بدانیم.


18. جان کازال

بازی در پنج فیلم که همه شان نامزد بهترین فیلم اسکار شدند برای بازیگری که عمر کوتاهی داشت و براثر سرطان از دنیا رفت، کارنامه خوبی است. او لایق آن بود که برای بازی در نقش فردو در “پدرخوانده2” (Godfather Part II-1974) و سال بیچاره در “بعد از ظهر سگی” (Dog Day Afternoon-1975) نامزد اسکار شود. این بازیگر در نقش افراد بیچاره میدرخشید و با ستارگان و کارگردان های برتر همکاری داشت.


17. اودره توتو

این بازیگر دوست داشتنی دو اجرای زیبا داشت که می توانست  برای هردو نامزد بهترین بازیگر زن شود. او در فیلم فرانسوی “امیلی” (Amelie-2001) خوش درخشید. در فیلم “یکشنبه طولانی نامزدی” (A Very Long Engagement-2004) هم نقش زنی را ایفا می کند که معتقد است نامزد مرده اش هنوز زنده است و در هر دو نقش لایق اسکار است. او در هر فیلمی یک معجزه  است.


16. بوریس کارلوف

او در اوایل دوره بازیگری خود به عنوان بازیگری محسوب می شد که آنقدر در نقش غرق می شد که اثری از خودش باقی نمی ماند. حضور او در “عروس فرانکنشتاین” (The Bride of Frankenstein-1935) در نقش فرانکنشتاین خیره کننده بود. او در فیلم “مومیایی” (The Mummy-1932)  خوش درخشید اما اسکار ثابت کرد که به فیلم های ترسناک علاقه ای ندارد. با این حال کارلوف را فراموش نمی کنیم.


15. پم گریر

اگرچه عدم نامزدی او برای فیلم های دهه هفتادش توجیه پذیر است اما حق اش بود که برای حضور در فیلم های “برانکس، قلعه آپاچی” (Fort Apache : The Bronx-1981) و “جکی براون” (Jackie Browne-1997) نامزد اسکار شود. او در فیلم های تارانتینو در نقش یک فرد جذاب و باهوش ظاهر می شد.


14. کرت راسل

او به عنوان یکی از معتبرترین نام های صنعت سینما ارزش نامزد شدن در اسکار را دارد. شاید بازی او در نقش مکمل فیلم “سیلک وود” (Silkwood-1983) بهترین فرصت برای نامزد شدن در اسکار بود اما بسیاری نقش او به عنوان ویات ارپ در “سنگ گور” (Tombstone-1995) را لایق اسکار می دانند. او در فیلم های “فرار از نیویورک” (Escape from New York-1981) و “موجود” (The Thing-1982) هم خوش درخشید. او اخیرا در فیلم “هشت نفرت انگیز” (The Hateful Eight-2015) در نقش یک شکارچی بازی موفقی داشت.


13. تورا برچ

بیرچ در طی دو سال نشان داد که می خواهد یک بازیگر موفق شود و حاضر است ریسک کند.او در “زیبایی آمریکایی” (American Beauty-1999) لایق اسکار بود اما در فیلم “دنیای روح” هم خوش درخشید. بازی خاص و سرد او همیشه مورد توجه بوده و لایق نامزد شدن در اسکار است.


12. مگ رایان

او به مدت ده سال ستاره مورد علاقه آمریکایی ها بود که برای ایفای نقش در فیلم “وقتی هری سالی را دید” (When Harry Met Sally-1989) باید نامزد اسکار می شد. او طی ده سال یک ستاره موفق بود اما اسکار به او روی خوش نشان نداد. او باید برای کمدی های رمانتیک، “بی خوابی در سیاتل” (Sleepless in Seattle-1993) و درام جنگی “شجاعت در زیر آتش” (Courage Under Fire-1996) نامزد اسکار می شد. اما با اخبار روابط مخفی او و راسل کرو، رفته رفته شهرت اش کاهش یافت.


11. دونالد ساترلند

تمام بازیگران “مردم معمولی” (Ordinary People-1980) نامزد شدند، فیلم برنده بهترین فیلم شد، اما بازیگر اصلی فیلم یعنی ساترلند که تلاش کرد تا به پسر نجات یافته اش کمک کند، نامزد نشد. این خانواده براثر مرگ فرزند موردعلاقه شان در تصادف و خودکشی دیگری، آشفته بودند. بنابراین پدر خانواده سعی می کند پسر بازمانده را به خود نزدیک نماید. ساترلند در این فیلم بی نظیر است و صحنه پایانی قلب تان را به درد می آورد.


10. مارین اوهارا

این زن سرخ موی با چشمان مسحورکننده اغلب چهره مقابل جان وین تصور می شد. بازی او در “مرد آرام” (The Quiet Man-1952) در نقش یک عروس ایرلندی بی نظیر است. داستان عاشقانه او و دوک هم افسانه ای بود. او می توانست به خاطر بازی در نقش مری کیت نامزد اسکار شود.


9. کوین بیکن

بیکن پس از حدود سی و پنج سال بازیگری هنوز یک بار هم نامزد اسکار نشده است، با این که بارها لایق آن بود اما این اتفاق هرگز رخ نداد. بازی او در فیلم “مرد چوبی” (The Woodsman-2006) لایق اسکار بود اما این فیلم اسکار را ترساند. او به عنوان یک زندانی در “مرگ در اولین” (Murder in the First-1990)، به عنوان یک نگهبان شرور در “خفتگان” (Sleepers-1993) و به عنوان پلیس در “رودخانه میستیک” (Mystic River-2003) دیدنی بود. او حق اش بود که برای ایفای یک نقش دشوار در “مرد چوبی” نامزد اسکار شود.


8. مارتین شین

شین حتی در “اینک آخرالزمان” (Apocalypse Now-1979) که حقیقتا لایق اش بود نامزد اسکار نشد. او با وجود بازی در “زمین های لم یزرع” (Badlands-1974)، “اینک آخرالزمان” و بازی در نقش مکمل “منطقه مرده” (The Dead Zone-1983) یک بار هم نامزد اسکار نشد. او به خاطر بازی در فیلم های تلویزیونی جوایزی کسب کرد و در نهایت در سریال “بال غربی” (The West Wing) نقش رئیس جمهور بارتلت را برعهده گرفت. با این حال مورد توجه اسکار قرار نگرفت.


7. مالکوم مک ‌داول

چطور ممکن است که مک داول پس از بازی در نقش الکس در فیلم “پرتقال کوکی” (Clockwork Orange-1971) نامزد اسکار نشود؟ چنین چیزی بی معنی است. او در نقش یک جوان روانی و شرور در بهترین اثر کوبریک لایق اسکار بود و شرم آور است که حتی نامزد نشد. او توانست نقش یک قاتل، متجاوز و شرور را ایفا کرده و در نهایت به یک قربانی تبدیل شود.


6. استیو مارتین

مارتین برای بازی در نقش جالب فیلم “تمام من” (All of Me-1984)، یکی از بهترین نقش های فیزیکی، جایزه انجمن ملی و جوایز منتقدین فیلم نیویورک را دریافت کرد. سپس برای ایفای یک نقش فیزیکی دیگر در فیلم “روکسانا” (Roxanne-1987) با تحسین های زیادی مواجه شد. با این حال برای این دو نقش نامزد اسکار نشد.


5. ریچارد گی یر

عجیب است که چطور بازیگری که به مدت دو دهه برترین بوده حتی یک بار هم نامزد اسکار نشده است. او در این مدت در فیلم های موفقی حضور یافته اما تنها مانع او بدشانسی اش است. شاید او برای نامزد شدن بیش از حد جذاب یا بیش از حد مشهور بود. او با بازی در نقش یک مرد بیچاره در فیلم “گذشته بسیار دور” (Time our of Mind) لایق اسکار بود.


4. هیو گرانت

او در فیلم های کمدی رمانتیک موفقی حضور یافته که بهترین آن عبارت اند از “درباره یک پسر” (About a Boy) و “چهار عروسی و یک تشییع جنازه” (Four Weddings and a Funeral). اما بهترین اثر او “فلورانس فاستر جنکینز” (Florence Foster Jenkins) بود که حتی در مقابل مریل استریپ هم درخشید.


3. جیم کری

باید قبول کنیم که او در “نمایش ترومن” (The Truman Show-1998) خوب بود، اما نه عالی. اما در “مرد توی ماه” درخشید و لایق نامزدی در اسکار بود. او توانست در این اثر از میلوش فورمن طنز اندی کافمن را نشان دهد. پنج سال بعد هم در “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind-2004) نقش یک عاشق غمگین را ایفا نمود. او در این نقش که از کیت وینسلت کمتر نبود، لایق نامزد شدن در اسکار بود.


2. بروس ویلیس

بروس ویلیس برای بازی در نقش “12 میمون” (12 Monkeys-1995) سرش را تراشید و مورد توجه قرار گرفت. او در این فیلم علمی تخیلی شاهکار می توانست نامزد اسکار شود و نقش او در “داستان عامیانه” (Pulp Fiction-1994) را هم فراموش نمی کنیم.


1. مریلین مونرو

اگرچه برخی مریلین مونرو را یک بازیگر لایق اسکار نمی دانند اما او در عرصه کمدی یک ستاره بود و دوربین هم او را دوست داشت. بازی او در “بعضی ها داغشو دوست دارن” (Some Like It Hot-1959)  می توانست نامزدی در اسکار را به همراه داشته باشد.  او در “خارش هفت ساله” (The Seven Year Itch-1955) هم جالب، جذاب و دوست داشتنی بود، اما مهم ترین اثر او “بعضی ها داغشو دوست دارن” بود که مورد توجه اسکار قرار نگرفت.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. تی

    اسفند 6, 1398

    جای جانی دپ تو لیست خالیه

    پاسخ

    • taha در پاسخ به تی

      اردیبهشت 4, 1399

      داداش تایتل لیست بخون جانی دپ نامزد شده عزیز

      پاسخ

  2. رامین

    شهریور 16, 1398

    واقعا حق اسکارلت جو هانسون تو فیلم گمشده در ترجمه
    و اودره توتو تو فیلم امیلی رو خوردن.

    پاسخ