10 حقیقت درباره مرد آهنی که از آن خبر ندارید

مرد آهنی اولین بار با حضور در دنیای سینمای مارول در سال 2008 و با بازی رابرت داونی جونیور به شهرت رسید. شخصیت تونی استارک که در سال 1963 خلق شد، مورد توجه طرفداران کتاب های کامیک قرار گرفت، با این حال این شخصیت جان فاوریو و کوین فیج در تمام رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. شاید مرد آهنی از مرد عنکبوتی هم بزرگ تر باشد، که البته با خواندن این 10 حقیقت متوجه آن می شوید.

یکی از اشکالات این شخصیت واضح نبودنش بود و کسی تصور نمی کرد 10 سال بعد این شخصیت آنقدر بر سینمای مارول تاثیر بگذارد که حاضر باشند برای نگه داشتن رابرت داونی جونیور در این نقش دستمزدهای هنگفت بپردازند. اما با وجود شهرت و محبوبیت این شخصیت حتما مواردی درباره او وجود دارد که از آن ها خبر ندارید. به همین دلیل در اینجا می  خواهیم 10 حقیقت درباره مرد آهنی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پیش از ظهور فیلم مرد آهنی خلق آن 20 سال طول کشید

مرد آهنی ضامن موفقیت سینمای مارول است، اما دنیای مارول برای خلق شخصیت سینمایی مرد آهنی 20 سال زحمت کشید و پس از آن بود که توانستیم این شخصیت را روی پرده سینما ببینیم.  کوئنتین تارانتینو در سال 1999 برای ایجاد یک مسیر جدید به این داستان ملحق شد، درحالی که جاس ودون ایده انتقام جویان را در سال 2001 در سر داشت.

در این حین تام کروز اعلام کرد که این نقش را برعهده خواهد گرفت، و پارامونت پیکچرز هم درباره این نقش با او صحبت کرده بودند. اما با وجود اینکه با بازیگران دیگری چون نیکلاس کیج، تیموتی الیفانت و کلایو اوون هم درباره این نقش مذاکره شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


9. او انتقام جویان را ایجاد کرد

یکی از حقایق ناشناخته درباره مرد آهنی این است که او گروه انتقام جویان را ایجاد نمود. این شخصیت هنوز در مرحله خلق شدن بود که استن لی او را به عنوان اولین عضو انتقام جویان معرفی نمود. او طی ملاقات با هالک در خانه خودش این گروه را تشکیل داد (که عبارت اند از مرد مورچه ای، زنبورک، ثور و هالک).

با این حال پس از مدتی نقشه تغییر کرد و کاپیتان آمریکا به جای مرد آهنی کنترل را برعهده گرفت. اما مسلما او قابل بازگشت بود و در این سال ها بارها در کنار استیو راجرز کنترل این گروه را به عهده گرفته است. در این ملاقات ها بود که استارک ذره ای از موی ثور را دزدید و سال ها بعد در وسط جنگ داخلی کلون ثور را به وجود آورد.

همچنین بخوانید: ۲۵ شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


8. او به گروه نگهبانان کشکهشان پیوست

یکی از بزرگ ترین حقیقت ها درباره مرد آهنی این است که پیش از اینکه نگهبانان کهکشان به یکی از برترین آثار سینمایی 2014 بدل شوند، مارول کتاب کامیک خود را عرضه نموده و برای اینکه در این گروه نام بزرگی وجود داشته باشد و توجه طرفداران را جلب کند، نام مرد آهنی را افزودند.

اگرچه حضور او در این تیم دیری نپایید اما هرگونه همکاری او با هر شخصیت مشابه راکت راکون و استار لرد، باعث محبوبیت آن شخصیت شد که در دو قسمت “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) مشخص است. حتی گفته می شد که با رفتن مرد آهنی به فضا، پرونده مرد آهنی 3 بسته می شود.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم ابر قهرمانی که منتظر اکران آن‌ها هستیم


7. او در زندگی واقعی در فهرست فوربس قرار گرفت

شاید یکی از جالب ترین حقایق مربوط به مرد آهنی را ندانید، اینکه او چقدر ثروتمند است. با وجود شهرت او در شهر نیویورک و لباس های مخصوص مرد آهنی برای او، ثروت او از پتر پارکر فراتر رفت. فوربس به مدت دو تا سه سال، تونی استارک را با درآمد حدودی 9 میلیارد تومان به عنوان چهارمین شخصیت ثروتمند فهرست 15 نفره شان معرفی نمود. بنابراین ثروت او حتی از اسکروج مک‌داک و ریچی ریچ هم فراتر رفت. بنابراین با وجود چنین ثروتی جایگاه چهارم چندان بد نیست. در حقیقت او از بتمن هم ثروتمندتر است.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


6. او فانوس آهنی است

در یکی از همکاری های عجیب دنیای مارول و دی سی، دو ابرقهرمان آن ها با هم ادغام شد و یک ابرقهرمان جدید متولد گردید. این شخصیت هال استارک بود، مالک سفینه فضایی استارک.

او که در یک آزمایش خلبانی آسیب دیده بود، از زره محافظتی جدیدی که می توانست جانش را نجات دهد، استفاده نمود. این زره همانند باتری نورهایی را تولید می کرد که می توانست نیروی فانوس سبز را به او ببخشد. او با افرادی چون مادام سافیر و ماندرین استرو دشمنی دارد.

همچنین بخوانید: ۳۰ بازی ویدیویی که بهترین های ۲۰۱۸ هستند


5. تا به امروز 53 لباس مرد آهنی ساخته شده است

یکی از حقایق جالب و ناشناخته درباره مرد آهنی این است که تا به امروز در کامیک Earth-616 مارول 53 لباس مرد آهنی ساخته شده است. البته این تعداد تنها مخصوص مرد آهنی تونی استارک است. بنابراین روی هم  رفته 68 لباس ساخته شده است. این رقم شامل لباس های های جنگ ماشینی، لباس پتر پات به نام “نجات”، لباس های مرد عنکبوتی و لباس های چندین دشمن مرد آهنی، است. (باید بدانید که Earth-616 خط اصلی کامیک های مارول است). لباس های محافظتی مرد آهنی و همراهان Earth-616 نیازهای مشابهی داشته و نام شان هم یکی است.

همچنین بخوانید: ۵۰ فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


4. او توسط کاپیتان آمریکا آموزش دید

این حقیقت موردی است که بیش از همه طرفداران مرد آهنی را شوکه می کند. تونی استارک بدون وجود لباس مخصوص خود یک مرد معمولی است؛ اما به معنای ناتوان بودن او نیست. او طی سال ها توسط افراد مختلف آموزش دیده تا بدون داشتن لباس مخصوص اش بی دفاع نباشد و یکی از مهم ترین افرادی که به او آموزش داد استیو راجرز یا کاپیتان آمریکا بود.

همچنین بخوانید: حقایق جالب و خواندنی درباره تام هالند + تصاویر


3. نام کامل جارویس

همدست تونی استارک در دنیای کامپیوتری جارویس نام دارد. این شخصیت در فیلم های مرد آهنی هم دیده می شود و مسئولیت خطیر کارهای تونی استارک را برعهده دارد. اما باید بدانید این خود تونی استارک بود که چنین شخصیت پیچیده ای را خلق کرد.  به طور کلی جارویس یک سیستم پیچیده است و نام آن هم با دقت انتخاب شده است. نام حقیقی جارویس یکی از چندین حقیقت پیچیده درباره مرد آهنی است که شاید هرگز به آن فکر نکرده باشید.

همچنین بخوانید: ۸ فیلم ابر قهرمانانه در سال ۲۰۱۷ از بدترین تا بهترین


2. اومالک منطقه 51 است

تونی استارک حقیقتا یک فرد ثروتمند است و به همین دلیل جاس ویدون در سال 2012 او را یکی از ثروتمندین انتقام جویان نامید، اما یکی از عجیب ترین موارد مربوط به او در صفحه 19 کامیک مارول اشاره شده است. گفته می شود که او منطقه 51 را از ارتش خریداری نموده. اگرچه این عیجب ترین مورد درباره مرد آهنی است اما باید آن را قبول کنید.

اگرچه در این باره توضیحی ارائه نشده اما شاید از خود بپرسید چرا یک انتقام جو به این منطقه نیاز دارد. از آنجاییکه ارتش پیش از فروش این منطقه آن را خالی نمود، بنابراین او قصد ندارد در این جا یک  مرد آهنی دیگر یا سفینه فضایی بسازد.

همچنین بخوانید: ۲۵ نیروی مافوق بشری که آرزوی هرکسی است


1. استن لی درباره اولین حضور مرد آهنی چیزی ننوشت

اگرچه استن لی ایده خلق این شخصیت سرمایه داری را ارائه داد و بسیاری از رفتارهای دیده شده در این شخصیت در طی سال ها توسط لی خلق شده است، اما داستان اولین حضور مرد آهنی در داستان های 39 مارول، توسط لی ارائه نشد.

از آنجاییکه لی در آن زمان مشغول نوشتن کتاب های دیگر بود، بنابراین این مسئولیت را به لری لیبر واگذار کرد و او به همراه هنرمندانی چون دان هک و جک کیربی، در خلق این شخصیت نقش مهمی داشتند. دان هک و جک کیربی بودند که ظاهر تونی، پوشش و ویژگی های او را طراحی نمودند.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره بری لارسون، ابرقهرمان جدید دنیای مارول

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. ارین نجمی

    بهمن 26, 1400

    اگه منطقه 51 را. خریده چطور تو ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین 2008 نببود

    پاسخ

  2. Danial

    اسفند 23, 1399

    دروغه کاپیتان آمریکا کی مردآهنی آموزش داد؟
    اگه طرفدارکاپیتان آمریکایی خوب بگو لازم نیس الکی چرت وپرت بگی…

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به Danial

      اسفند 23, 1399

      مقاله ترجمه شده هست خودشون که ننوشتند

      پاسخ

    • امیر علی باقری در پاسخ به Danial

      اسفند 24, 1399

      بله موافقم

      پاسخ

    • یک بنده خدا در پاسخ به Danial

      اردیبهشت 30, 1400

      در هر صورت مرد آهنی قویترین و بهترین قهرمان این دنیاست .😉😉

      پاسخ