لیست بهترین فیلم‌های “ادوارد نورتون” که باید تماشا کنید

درباره “ادوارد نورتون” (Edward Norton) چیز جالبی وجود دارد که باعث می‌شود از دیدن او روی صحنه احساس شوق کنیم. یک بازیگر اعجوبه با کارنامه تاثیرگذار که در اولین فیلم خود نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل شد، یک فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح هم محسوب شده و امروزه هم در کمپین‌های اجتماعی بشردوستانه شرکت دارد. او با وجود استعدادهای بازیگری‌اش از نظر استانداردهای سرسختانه هالیوود یک بازیگر مطرح محسوب می‌شود. او به راحتی می‌تواند از نقشی به نقش دیگر رفته و در همه شخصیت‌ها درخشان ظاهر شود. در مقالات قبلی درباره بیوگرافی ادوارد نورتون نوشته بودیم و در اینجا 12 فیلم برتر او را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. بروکلین بی‌مادر – 2019 – Motherless Brooklyn

فیلم “بروکلین بی‌مادر” جدیدترین اثر نورتون است که خودش هم آن را کارگردانی کرده‌است. داستان فیلم “بروکلین بی‌مادر” در دهه ۱۹۵۰ و شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. این اثر داستان شخصیتی به نام لیونل اسروگ (با بازی ادوارد نورتون) را دنبال می‌کند؛ یک کاراگاه خصوصی تنها که با سندروم توره (یک عارضه‌ی عصبی که به واسطه‌ی آن شخص بیمار صداها و رفتارهای ناخواسته‌ای از خود بروز می‌دهد) هم دست و پنجه نرم می‌کند. او در این داستان، مشغول بررسی پرونده قتل مربی و تنها دوست خود یعنی فرانک مینا (با بازی بروس ویلیس) است و قصد دارد آن را حل کند. لیونل یک سری سرنخ‌هایی را به دست آورده که همین موتور ذهن وسواسش را روشن می‌کند. لیونل در طی این مدت رازهای بسیار مهمی را کشف می‌کند که همین راز‌ها سرنوشت کل شهر را در تعادل نگه داشته است.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم برتر جولیان مور که باید تماشا کنید


11. قلمرو طلوع ماه – ۲۰۱۲ – Moonrise Kingdom

“قلمرو طلوع ماه” داستان پسری دوازده ساله به نام سم را روایت می‌کند که در محل زندگی‌اش و بین هم سن و سالان خود هیچ محبوبیتی ندارد و سعی می‌کند برای فرار از جایی که در آن گیر افتاده، با دختر مورد علاقه‌اش، سوزی، فرار کند. فراری که ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود و مشکلات زیادی را سر راهشان قرار دهد. این فیلم به کارگردانی وس اندرسن (Wes Anderson) ساخته شده و ادوارد نورتون در آن نقش سرپرست گروهی از پسران نوجوان را دارد که در جنگل کمپ زده‌اند. این شخصیت بعد از فرار سم از کمپ وارد ماجراجویی او و سوزی می‌شود. نورتون در این فیلم شخصیت آرام و کمی هک کمدی دارد که به‌خوبی از پس بازی آن برآمده‌است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هاردی، ستاره‌ توانای سینمای هالیوود


10. قلمرو بهشت – Kingdom of Heaven – 2005

زمانی که یک کارگردان با استودیو به مشکل بربخورد، فیلم لطمه خواهد خورد و این همان اتفاقی بود که در زمان اکران برای این فیلم رخ داد. اما ریدلی اسکات در همان سال نسخه مخصوص خود را عرضه کرد که خوش ساخت بوده و با استقبال منتقدین مواجه شد و ادوارد نورتون در نقش فرعی خود در این موفقیت سهیم بود. او در نقش شاه بالدوین جذامی مجبور بود همیشه ماسک نقره ای بپوشد تا زخم هایش پنهان بماند و تنها چشم هایش پیدا باشد. همین امر جذابیت این شخصیت را افزایش داد و البته به زیبایی ایفا شد. گفته می شود که او حتی برای افزایش دادن تاثیر شخصیت دوست داشت نام خود را  افشا نکند. به این می گویند فدا شدن برای نقش.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


9. شعبده باز – The Illusionist – 2006

یک داستان سرگرم کننده که با کمک سیاست و جادو مضامین خود را نشان می دهد. نورتون نقش آیزنهام شعبده باز را ایفا می کند که می خواهد با جادو در مقابل حاکم ظالم ایستادگی نماید. آیزنهام با باورهای عجیب خود یک شخصیت رازآلود است. نورتون در حین اجرای این نقش، زمانی که معشوقه اش را مرده می بیند، قلبش کنده می شود و این حس در او کاملا گویاست. البته بهتر است خودتان بقیه داستان را ببینید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


8. مردم علیه لری فلینت – The People Vs Larry Flynt – 1996

در سال 1988 یک وکیل جوان به نام آلن آیزاک من از ویراستار رسوای هاسلتر دفاع کرد. او که با قدرت علیه سیستم جنگید سرانجام توانست پیروز شود. نورتون در ابتدای حرفه بازیگری خود در مقابل وودی هارلسون در نقش لری فلینت، نقش این وکیل جوان را ایفا کرد. با وجود اجرای زیبای هارلسون، نورتون جوان توانست درخشان ظاهر شود. صحنه پایانی دادگاه یکی از بهترین صحنه های این فیلم دست کم گرفته شده از نورتون است.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


7. امتیاز – The Score – 2001

یک سازه گران قیمت متعلق به فرانسه در موزه صنایع دستی مونترال به شدت محافظت می شود. یک سارق خبره که قصد بازنشستگی دارد با یک سارق جوان تر بلندپرواز دست به یکی می کند. اگرچه سارق خبره در این مرد جوان نقص هایی میبیند اما باهم دست می شوند و نتیجه آن دیدنی است. نورتون در نقش جک، سارق جوان، درخشان ظاهر می شود. با وجود اینکه رابرت دنیرو و مارلون براندو هم در این فیلم حضور دارند اما اجرای نورتون دیدنی است.

همچنین بخوانید: 13 فیلم برتر رابرت داونی جونیور که باید ببینید


6. ترس کهن – Primal Fear – 1996

نورتون در این فیلم در نقش یک یک قاتل بی رحم که لکنت زبان دارد، حضور می یابد. این نقش باعث شد که او به عنوان یکی از بهترین بازیگران جوان معرفی شود. اگرچه ریچارد گی‌یر هم در این اثر حضور داشت اما نورتون بود که صحنه را از آن خود نمود. صحنه نمایش اختلال دو قطبی یکی از بهترین صحنه های تاریخ سینماست که باعث شد نورتون نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید


5. پرده رنگی – The Painted Veil – 2006

داستان ازدواج همیشه یکی از شیرین ترین داستان های ممکن است. اما عجیب این است که عشق چگونه می تواند یک زوج متضاد را، که همانند کارد و پنیر هستند، به هم نزدیک کند. فیلمی اقتباسی از رمان سامرست موآم درباره داستان زن و مردی که از هم جدا شده و سپس بهتر از گذشته نزد هم بازمی گردند. نورتون نقش مردی را ایفا می کند که پس از آگاهی از خیانت همسرش برای تنبیه او را در شرایط دشوار قرار می دهد. او در این نقش به خوبی توانست رابطه پیچیده این زوج را نشان دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


4. بردمن – Birdman – 2014

بهترین اثر کارگردان مطرح الخاندرو گونسالس اینیاریتو با بازی مایکل کیتون که برنده جایزه اسکار سال 2014 شد و بازیگر دیگری داشت که زندگی ریگان توماس، شخصیت اصلی را به جهنم تبدیل کرد. نورتون نقش ستاره این فیلم مایک شینر را ایفا کرد که یک بازیگر خودخواه و لجوج است. او گاهی نمایان گر شخصیت درونی خود اد است. گرچه بازی کیتون در این فیلم خیره کننده است اما نورتون توانست در مقابل او بدرخشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جکی چان که ارزش چند بار دیدن را دارند


3. ساعت بیست و پنجم – 25th Hour – 2002

اگر بفهمید امروز آخرین روز آزادی شماست چه کار می کنید؟ این فیلم داستان آخرین روز یک فروشنده مواد پیش از رفتن به زندان است. این فیلم در حین نمایش داستان، هویت انسانی را به تصویر می کشد. نورتون در نقش مانتی توانست احساسات متضاد یک مرد در آخرین 24 ساعت آزادی اش را به نمایش بگذارد. صحنه مونولوگ سرویس بهداشتی نشان دهنده این است که اگر نورتون بخواهد بدرخشد، قطعا می تواند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


2. باشگاه مبارزه – Fight Club – 1999

یک بازنده که کنترلی بر روی زندگی خود ندارد، دلیلی برای زنده ماندن می یابد. اینکه برای زنده ماندن باید بجنگد. اد نورتون در کنار برد پیت یکی از درخشان ترین نقش آفرینی های خود را ارائه می دهد. این فیلم بحث برانگیز با استقبال مردم و منتقدین مواجه شد و نقدهایی هم دریافت کرد. اما یکی از بهترین آثار دوره مدرن می باشد.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


1. تاریخ مجهول آمریکا – American History X – 1999

بهترین، موفق ترین و محبوب ترین فیلم ادوارد نورتون، با داستان تراژیک فردی که از رادیکال بودن به یک فرد ناامید تبدیل می شود. این داستان در هاله‌ای از نژاد پرستی و نفرت به تصویر کشیده می شود. نورتون نقش یک سرباز پیشین نازی را ایفا می کند که به دلیل قتل به زندان می رود اما در آنجا باورهای جدیدی به دست می آورد. او که در ابتدا به همه نفرت دارد رفته رفته به فرد دیگری بدل می شود. این نقش باعث شد نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار شود که البته این جایزه را به رابرتو بنینی واگذار نمود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (8)

بستن فرم

  1. علیرضا

    آبان 3, 1399

    سلام یه سوال آیا فیلم the people vs larry flynt در جهت عادی سازی یا توجیه اعمال شخصیت اصلی بود یا خیر ؟

    پاسخ

  2. لیلا

    شهریور 6, 1399

    فایت بهترین فیلم نورتونه واقعن انقد دیدمش ک دیالوگاشو حفظم
    بعد اون هالک و شعبده باز تو بردمن هم بازیش جالب بود

    پاسخ

    • علی در پاسخ به لیلا

      شهریور 26, 1399

      واقعا بهترین فیلمش فایت کلابه.بازی برد پیت و ادوارد نورتون تو این فیلم چیز عجیبی از آب درومده که شاید تو هیچ فیلم دیگه ای دیده نشه. شخصیت های فیلم خیلی عمیقن که به شدت درگیرشون میشی و فیلم رو بارها و بارها میبینی خودم حداقل صد بار این فیلمو دیدم. یه مرض خاصی تو این فیلم هست که قابل وصف نیست .

      پاسخ

  3. عماد

    مرداد 18, 1399

    فایت کلابش بهتر از تاریخ مجهول آمریکا هست اون واقعا باید اول باشه

    پاسخ

    • نخیر در پاسخ به عماد

      مرداد 30, 1399

      American History X بهتر بود

      پاسخ

    • Hmmm در پاسخ به عماد

      مرداد 30, 1399

      دلیل کم کار بودنش اینه که خیلی بازیگر بدخلق یه و کارگردانا زیاد ازش راضی نبودن ولی در کل بازیگر خوبیه

      پاسخ

  4. Far from love

    مرداد 16, 1399

    بازیش تو فایت کلاب از بهترینای تاریخه
    سکانس خودزنی شاید لایق اسکارم بود
    کاراکترهای عمیقی که دیوید فینچر میسازه واقعا لایق ستایش هستن و کی بهتر از نورتون و برد پیت میتونه اجرا کنه

    کاش شاهد همکاری دیکاپریو و فینچر هم باشیم ….!

    پاسخ

  5. رامین 32

    مرداد 16, 1399

    هالک قسمت اول

    پاسخ