معرفی 10 ویلن برتر در کامیک های مارول

کامیک مارول از زمان پیدایش در سال 1939 قهرمان ها و ویلن های مختلفی را معرفی کرده است. در این میان تعداد بی شماری قهرمان در مقابل صدها ویلن قدرتمند که تلاش کردند جهان را نابود کنند، مبارزه کرده اند. در اینجا 10 ویلن بزرگ کامیک مارول را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اولتران

اولتران یکی از بزرگ ترین ویلن های انتقام جویان است که از زمان پیدایش در کامیک انتقام جویان در سال 1968 تغییرات زیادی را متحمل شده است. از قدرت کنترل ذهن تا سرعت و قدرت ابرقهرمانی و تغییرات ظاهری. او تنها شخصیت مارول است که بدنش از آلیاژ تخیلی آدامانتیوم ساخته شد. این ویلن گرچه دشمن همگان است اما با برخی از اعضای انتقام جویان ارتباط خانوادگی دارد. در آخرین فیلم “انتقام جویان: عصر اولتران” 2015، جیمز اسپیدر نقش اولتران را ایفا کرد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند


9. ولکان

ولکان اخیرا به فهرست ویلن های کامیک مارول افزوده شده است. او برای اولین بار در کامیک Men: Deadly Genesis در سال 2006 به عنوان فرزند متولد نشده کریستوفر سامرز و کاترین سامرز معرفی شد. او به عنوان یک شتاب دهنده به زمین فرستاده شد تا برده شود. سپس به مردان ایکس ملحق شد اما شرایطی رخ داد که مجبور شد در مقابل پروفسور خاویر قرار بگیرد. او می تواند انرژی را تغییر داده و نور، انرژی، گرما و الکتریسیته ایجاد کند. او همچنین توانایی های روانی هم دارد و در شرایط مختلف از ان استفاده می کند.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


8. دارک فینکس

دارک فینکس یا ققنوس تاریک جهش یافته جین گری است که در جایگاه هشتم قرار دارد. او پس از قرار گرفتن در معرض اشعه شعله خورشیدی که در چند لحظه او را قدرتمند نمود، به ققنوس تاریک تبدیل شد. این قدرت باعث شد به هویت جدیدی دست یابد و از آنجاییکه جین جزو مردان ایکس بود، تغییر او به دارک فینکس ویلن برای بیننده شوکه کننده بود. او سپس به کلوپ هلفایر ملحق شد و در دستگیری مردان ایکس به آن ها کمک کرد. او که قدرت بسیار زیادی دارد بین احساسات به همنوع و نیروی جدیدش به عنوان دارک فینکس گیر کرده است. دارک فنیکس که برای حفظ کنترل تلاش می کند در نهایت به زندگی خود پایان میدهد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


7. گالاکتوس

این شخصیت خلق شده توسط استن لی و جک کربی اولین بار در مارس 1996 در چهار شگفت انگیز دیده شد. او در کامیک Silver Age یک شخصیت خداگونه داشت که برای قدرتمند شدن، انرژی سیاره ها را می گرفت. گالاکتوس در نابودی تمدن های سیارات دیگر نقش دارد. بزرگ ترین قدرت او انرژی کیهانی است که قدرت کیهانی نام داشته و به کمک آن می تواند به قدرت هایی نظیر ایجاد میدان انرژی، دور نوردی، دست کاری روح، زنده کردن مردگان و غیره اشاره کرد. در چهار دهه اخیر فعالیت مارول، این شخصیت در چندین محصول مارول دیده شده است.


6. تانوس

در جایگاه ششم این فهرست تانوس قرار دارد که جیم استارلین نویسنده و هنرمند، در درس های روان شناسی کالج به فکر خلق آن افتاد. تانوس یکی از اعضای Titanian Eternals، نژاد جهش یافته ابرانسان ها، است که اولین بار در سال 1973 در مردان آهنین دیده شد. او در دهه های اخیر یکی بهترین ویلن های مارول بوده است و در آثار سینمایی مارول، در فیلم های “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy-2014) و “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron-2015) با بازی جاش برولین نمایش داده شد. او همچنین ویلن اصلی فیلم “انتقامجویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) بود که در قسمت دوم این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

همچنین بخوانید: راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس


5. بیاندر

بیاندر اولین بار در سال 1984 در Secret Wars به عنوان یک شخصیت قوی توسط جیم شوتر نویسنده و مایک زک هنرمند خلق شد. او در طی فعالیت خود در مارول چندین ویلن و شخصیت مثبت مارول را دزدید و به سیاره Battleworld برد. او در سری های دیگر نیز به شکل انسان ظاهر شد و تهدیدی برای جهان به شمار رفت. بیاندر در پایان Secret Wars II از دنیا رفت اما در محصولات دیگر دنیای مارول نقش های کوتاهی را برعهده گرفت.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب DC (دی‌سی) که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


4. انایلوس

این ویلن در سال 1968 در چهار شگفت انگیز ظاهر شد. استن لی و جک کیربی شخصیتی را خلق کردند که در یک محیط پرآشوب بزرگ شد. سپس به قدرت، اراده و توانایی ابرقهرمانی دست یافت. او با کمک انرژی کیهانی خود می تواند انرژی را دستکاری کند، فرایند پیری را کند نماید و کارهای شرورانه انجام می دهد. او تیمی متشکل از 200 بیگانه قهرمان دارد که همه به او وفادارند. این شخصیت در تلویزیون، بازی های ویدیویی، اسباب بازی ها و بازی های تخته ای، حضور یافته است. اگرچه او قبلا مرد اما چندین بار دیگر احیا شد.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


3. ماگوس

ماگوس اولین بار در سال 1984 در جهش یافته های جدید حضور یافت تا شخصیت حقیقی ماگوس را نشان دهد و به همین دلیل کریس کلرمونت نویسنده و بیل ساینکیویز هنرمند، ماگوس را خلق کردند. او حاکم تکنارکی است و طبق رسم آنجا یک جنگجو یا باید توسط پدرش کشته شود و یا او را بکشد. به همین دلیل ماگوس  به زمین آمده و به جهش یافته های جدید می پیوندد. ماگوس یک موجود تکنو-ارگانیک است و از مدارهای زنده خلق شده است. او غول پیکر است و قدرت زیاد، توانایی تقلید و تبدیل هر موجود زنده به تکنو-ارگانیک را داراست.

همچنین بخوانید: 25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر


2. آپوکالیپس

در جایگاه دوم این فهرست آپوکالیپس قرار دارد، یکی از بزرگ ترین ضدقهرمان های مردان ایکس که اولین بار در سال 1986 زمانی خلق شد که یکی از شخصیت های بدون نام رمان های تصویری مارول از لحاظ چهره به آپوکالیپس توصیف شد. او یک جهش یافته است که با قدرت سلستیال توانایی های ابرقهرمانی خود را افزایش داده است. او همچنین می تواند شکل فیزیکی خود را تغییر دهد، عوام فریبی کند و استراتژی ارائه دهد. او با نام دیگر En Sabah Nur، در آثار مختلف مردان ایکس حضور یافته است. او در “مردان ایکس: آپوکالیپس” (X-Men: Apocalypse) با بازی اسکار ایزاک به روی صحنه رفت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ابر قهرمانی که منتظر اکران آن‌ها هستیم


1. دکتر دووم

دکتر دوم به عنوان دشمن بزرگ چهار شگفت انگیز، پسر جادوگر رومانی، سینتیا ون دووم است. او که توسط استن لی و جک کربی خلق شد، اولین بار در سال 1962 در چهار شگفت انگیز دیده شد. دکتر دووم حاکم لاتوریا و یک مخترع و جادوگر نابغه است. او می تواند انرژی را تغییر شکل دهد، کارهای شیطانی انجام دهد و سپرهای محافظت کننده خلق نماید. او در فیلم های سینمایی، بازی های ویدیویی، سریال های تلویزیونی و غیره، حضور یافته است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. البته اگر کامیک باز باشید احتمالا ایراداتی به این رتبه بندی خواهید گرفت، زیرا چینش این ویلن ها با توجه به قدرت های متفاوتی که دارند کار بسیار دشواری بود. شما می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (32)

بستن فرم

  1. دارک نایت

    آبان 7, 1400

    اول بیاندر ما قبل رتکن
    دوم گالاکتوس

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به دارک نایت

      آبان 7, 1400

      تو نسخه معمولی درسته ولی فول پاور احتمالا بعد بیاندر تانوسه

      پاسخ

  2. سیامک

    مهر 2, 1400

    چناپ بیاندر لیوینگ ترایبیونال رو که دست راست وان ابو ال هس تیکه پاره کرد دیگ فقط مونده وان ابو ال رو بزنه بعد تو گذاشتیش اون آخر ؟

    پاسخ

  3. abas

    آذر 13, 1399

    ۱ تانوس باید جایگاهه اولو داشته باشه چون دستکش بینهایتو در اختیار داره و اپوکالیپسو به راحتی نابود میکنه
    و حتی دکتر دووم رو هم همین طور اما بدون دستکش شاید رتبه کمترو داشت ولی با وجود دستکش هیچ کس جلودارش نیست از جمله گالاگتوس که تزش شکست خورد این مقاله رتبه بندیه درستی نشده بود مثلا اپوکالیپس چرا باید دوم باشه؟یا اصلا دکتر دووم دکتر دووم مقابل افراد کیهانی هیچی نیست مثل گالاگتوس و دورمامو و بیاندر که اصلا نباید تو رتبه ۱۰ قرار بگیره چون قدرت خاصی نداره گرچه قدرتمند باشه اما مقابل افراد کیهانی اینم هیچی نیست مثلا تانوس با دستکش میزنه اینو پودر میکنه بعد شما اومدید تانوس با دستکشو تو رتبه ۶قرار دادید؟؟😂😂خنده داره واقعا

    پاسخ

    • کمیک خون در پاسخ به abas

      دی 4, 1399

      اشتباه زدی بیاندر خیلی قویتر از این حرفاست حتی والای همگان هم خلقش نکرده بقیه جانداران برای بیاندر عین اسباب بازی میمونن اونوقت از تانوس شکست بخوره!!!! تانوس با سنگ ابدیت هم نمی تونه شکستش بده تو قویترین اشخاص مارول بیاندر بعد از والای همگان باید دوم باشه این جاهم باید اول باشه

      پاسخ

      • کارو در پاسخ به کمیک خون

        خرداد 17, 1400

        ۴ دادگاه زندگی
        ۳ بیاندره
        ۲ مرگه
        ۱ والای همگان

        پاسخ

        • ایران در پاسخ به کارو

          خرداد 17, 1400

          دادگاه زندگی و مرگ و بینهایت و ابدیت با هم هم نتونستن جلوی بیاندر رو بگیرن بعد شما میگی مرگ از بیاندر قویتره مرگ از دادگاه ضعیف تره کمیک جنگ های پنهان بخون بیاندر مرگ رو میکشه و دوباره زنده میکنه در زمن دادگاه زندگی نهاد های انتزاعی رو رهبری میکنه که شامال مرگ هم میشه ۱ یکی بالاتر از همه ۲ بدون رتبه بندی یکی زیر همه و بیاندر و فالکرام و پروتژ اینا از همه قویترن

          پاسخ

        • MFT در پاسخ به کارو

          خرداد 17, 1400

          چی شد ؟ !!؟! آلن تو مرگ رو بعد والای همگان گذاشتی 🤣😂😂🤣 پس فالکرام کشکه . رون کینگ ثور چی ؟ اون قویتر از دادگاه حساب می شه .

          پاسخ

          • محمد در پاسخ به MFT

            شهریور 25, 1400

            خنده دار قدرت واقعی دادگاه رو اصلا دیدی؟؟؟؟؟ اون بیاندر ها زمانی به دادگاه حمله کردن که دادگاه آگاه نبود وقت برای دفاع از خودش نداشت
            وگرنه اگه دادگاه از قدرت هر سه سرش استفاده کنه می تونه اون جهانی رو گه رون کینگ ثور توش زندگی می کنه رو نابود کنه اصلا براش کاری نداره
            در ضمن تا چند ماه فعالیتم کمه

            پاسخ

            • اوتاکو * در پاسخ به محمد

              آبان 6, 1400

              نوب جان بیاندرها نه بیاندر ماقبل ریتکان که اومنی ورسال سطح متوسطه و بعد از اون تانوس و بعدش پروتژه

              پاسخ

        • رهام در پاسخ به کارو

          خرداد 17, 1400

          چی میگی 😐
          1.وان ابو ال
          2.پروتژ
          3.تانوس
          4.بیاندر
          5.لویینگ ترایبونال
          تانوس چون با رگلاتور معلوم نی چیکاراکرده جزو قویتریناشونه

          پاسخ

      • رهام در پاسخ به کمیک خون

        خرداد 17, 1400

        قوی ترین ویلن تانوسه که حتی والای همگانم با رگلاتور کشته پس بیاندر دوم میشه تازه پروتژم هست

        پاسخ

      • اوتاکو * در پاسخ به کمیک خون

        شهریور 25, 1400

        تانوی والای همگان رو تو قویترین حالتش جذب کرد حالا چه اصلی باشه چه وان ابو ال باشه باز خیلی قویتر از بیانگر شد

        پاسخ

    • Alireza در پاسخ به abas

      دی 4, 1399

      درکل من ویلن مورد علاقم شردر اصلی در لاکپشت های نینجا 2003 هست خیلی باحاله خیلی هم قوی البته در حد ویلن های مارول و دی‌سی نیست ولی من خوشم میاد ازش البته از شردر اصلی نه اون فضایی ضعیف به درد نخور

      پاسخ

    • امیرعلی در پاسخ به abas

      دی 6, 1399

      اصلا لیستشون هیچیش به هیچچیش بند نیست
      یجا ویلنای تک بعدی خفن رو کردن رتبه های بالا بعد ویلن های خوب رو هم رتبه دادن
      ولی انصافا بعد از داستان بتلورد دکتر دوم واقعا قوی ترین ویلن مارول بود
      پلنگ سیاهی که دستکش بینهایت رو داشت زد شت و پت کرد

      پاسخ

    • محمد در پاسخ به abas

      شهریور 25, 1400

      این سایت بر اساس قدرت نذاشت اگه اسم ها رو خونده باشی می فهمی کی قوی ترینه
      بیاندر جز پنج تای اول مارول هست بعد تو داری میگی تانوس؟؟؟

      پاسخ

    • Ozymandias در پاسخ به abas

      شهریور 25, 1400

      جناب اقای عباس خان قصد ورود به بحث های بیخود و مضحک کی از کی قویتر رو ندارم چون با این سن و سال از خودم خجالت میکشم که گلوم رو برای این چیزا جر بدم اول این که در بحث برترین ویلن بودن اول سلیقه هست دوم اینکه ربط به شخصیت پردازی فلسفه و کمیک ها و تاریخچه داره که این شخصیت تانوس یک شخصیت بیخود و مسخره هست که از نظر شخصیت پردازی اندازه شخصیت درجه دوم هم نیست

      پاسخ

    • سنتری در پاسخ به abas

      بهمن 18, 1401

      شما واقعا سواد کافی نداری اولا که بیاندر توسط والای همگان خلق نشده که بشه با دست کش بینهایت پودرش کرد و دوم بیاندر ها موجوداتی بودند که داشتند تمام مولتیورس های مارول رو نابود می کردند و از تکنولوژی برخوردار بودند که تانوس هیچ حتی تمام ابرقهرمانان هم روی همدیگه شانسی در مقابلشون نداشتند دیگه چه برسه به تانوس بعدشم تو انگار دکتر دووم رو نمیشناسی اولا که دکتر دووم سابقه خوبی توی جنگیدن با موجودات کیهانی داره برای مثال موج سوار نقره ای که دوم با یکی از اختراعاتش قدرت های کیهانی موج سوار نقره ای رو ازش دزدید و البته با گلاکتوس هم در افتاده و خیلی خوب هم در برابرش ایستادگی کرده و سپس باید بگم یکی از بزرگ ترین شاهکارهای دکتر دووم همون شکست تمام بیاندرهای هست که امثال گلاکتوس و ثانوس براشون حکم اسباب بازی رو داشتند و در حال نابودی تمام مولتیورس ها بودند و مولکول من رو خلق کردند و اگه هنوز به شکوه بیاندرها پی نبردی باید بگم اونها تونستند ابدیت و واقعیت و دادگاه زندگی و چند نهاد کیهانی دیگه رو به سادگی بکشند و این ها افرادهای هستند که حتی گلاکتوس هم جرئت روبه رویی باهاشون رو نداره چه برسه به ثانوس و نابغه باید شخصیت ها با قدرت واقعی خودشون مقایسه بشند چون اگه اینجوری باشه ما هم میایم و دووم رو توی حالت پروردگار دووم قرار میدیم و باید بگم دووم پس از شکست بیاندرز ها تمام قدرت اونها رو جذب کرد و به موجودی هم تراز با هر هفت سنگ بینهایت بدیل شد و تمام مولتیورس ها رو نابود کرد و از آنها یک جهان ساخت و امثال گلاکتوس و اپوکالیپس و باقی شخصیت ها رو تبدیل به سرباز های خودش کرد و حکم فرمایی رو در سرااسر این جهان راه انداخت و البته با ثانوس هم روبه رو شد و با یک حرکت دست اون ور تبدیل به خاکستر کرد و استخون جمجمه و ستون فقراتش رو از بدنش بیرون کشید و روی یک سطحی قرار داد و البته با یکی از افراد دارای قدرت فونیکس در افتاد و اون رو به سادگی با شکستن گردنش کشت و انقدری سرعت و قدرت داره که قبل از اینکه ثانوس اصلا بخواد بشکن بزنه با یک اشاره اون رو می تونه پودر بکنه به اضافه پا پلنگ سیاه هم که دستکش بینهایت با هر هفت سنگ رو داشت در افتاد و اون رو شکست داد.

      پاسخ

  4. تحلیل گر

    مهر 11, 1399

    اول اینکه فکر کنم این لیست قویترین شرور هاست نه برترین شرور ها!!! دوم اینکه اگه رتبه بندی باشه بیاندر باید اول باشه بعدش دارک فونیکس بعدش گالاکتوس بعدش تانوس و… سوم اینکه اگر رتبه بندی هم نباشه باز هم مشکلاتش کم نیست!!! چون خیلی ها مثل پروتژ، یورش ،منگوگ،سارتور و… می توانستند در این لیست باشند اما آنها نگذاشتید!!!!و در کل به نظرم مقاله خوبی نبود!!!

    پاسخ

    • abas در پاسخ به تحلیل گر

      آذر 13, 1399

      خب قدرت خاصی نداشتن که تو اینجا نیستن دیگه پس این شخصیتارو الکی بزرگش نکن
      قدرتمندم باشن تو هیجا رتبه قابل توحهی ندارن چون اصلا خاص نیستن

      پاسخ

  5. مهدی

    اردیبهشت 25, 1399

    تانوس و گالاکتوس قوی تر از دکتر دووم هستند به نظرم و باید رتبه 1 و 2 باشن به ترتیب

    پاسخ

  6. fatemeh

    اسفند 10, 1398

    لطفا تیتر مقاله رو اصلاح کنید. اینا برترین ویلن های مارول نیستن ، قدرتمندترینا هستن !

    پاسخ

  7. آریو

    شهریور 6, 1398

    خب فکر کنم قویترین ها رو نوشتین نه بهترین ها!!!
    مگه میشه گرین گابلین و رد اسکال و لوکی نباشن؟!
    یا تانوس تو دنیای کمیک یه کاراکتر کاملا تک بعدیه! به نسخه ی سینمایی‌ش نگاه نکنین…

    پاسخ

    • shayan در پاسخ به آریو

      شهریور 6, 1398

      نوشته برترین ها و احتمالا منظورش قویترین بوده….لوکی آره ولی خیلی ضعیفه دیدیم چقدر از ثور و هالک میترسه مخصوصا هالک.گرین گابلین هم که مرد عنکبوتی دهنشو سرویس کرد و در کل چیزی جز تجهیزات نبود.رد اسکال هم قدرتش در حد کاپیتانه و حتی دیدیم که نتونست اونو هم شکست بده.
      ولی خدایی تانوس تو فیلم جنگ ابدیت بهترین ویلینی بود که میتونست باشه و فکر نکنم مارول بازم بتونه به این خوبی ی ویلین بسازه(هرچند مارول رو نباید دست کم گرفت)

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به shayan

        شهریور 7, 1398

        میدونم با توجه به تیتر مقاله گفتم که رد اسکال و گرین گابلین و لوکی باشن…
        خودم میدونم اینا جزو ویلینای ضعیفن…

        پاسخ

      • abas در پاسخ به shayan

        آذر 13, 1399

        تانوس با دستکش از هر ویلنی تو مارول قوی تره رتبه بندی جالبی نداشت این مقاله

        پاسخ

        • دکتر منهتن در پاسخ به abas

          دی 5, 1399

          باشه تو درست میگی 😂😂😂😂😂

          پاسخ

        • دکتر منهتن در پاسخ به abas

          دی 5, 1399

          ببخشید مقاله عالی بود اما به نظر بنده یک ایراد داشت تانوس اگه شش سنگو نداشته باشه بسیار از گالاکتوس ضعیفتره
          تانوس اگه بدون دستکش و قلب عالم و ارتش باشه (هرچند ارتشش زیاد قوی نیست) حریف سوپرمنم نمیشه گالاکتوس که دیگه هیچ

          پاسخ

          • Maker در پاسخ به دکتر منهتن

            دی 6, 1399

            اصلا مگه صاحب قلب عالم و سنگ ها هست که ما حساب کنیم همون حالت عادی رو باید حساب کرد چون بقیه هم حالت عادی حساب میشن

            پاسخ

            • رهام در پاسخ به Maker

              خرداد 17, 1400

              پس پروتژ قویترینه

              پاسخ

              • اوتاکو * در پاسخ به رهام

                آبان 6, 1400

                بیاندر قویتره پروتژ در حد اون نیست و اگه بگیم ممکنه که یکی زیر همه همتای تاریک والای همگان آواتار با قدرتی در حده تاریکی اعظم که نیمه تاریک پرزنسه هم از پروتژ قویتر باشه

                پاسخ

      • امیرعلی در پاسخ به shayan

        دی 6, 1399

        داداش شما تا حالا کمیک نخوندی خوندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        ببین لوکی داخل کمیک خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی قویتر از لوکیه ام سی یو هست
        ببین اینطور بت بگم
        یه جا بادست خالی و به تنهایی با کل آزگارد میجنگه (یعنی ثور، اودین، کال سرپنت، آنچنترس و بقیه)
        خیلی آدم خفنیه لوکی

        پاسخ