25 فیلم زیبای تاریخ که تماشای آن ها حس خوبی به شما می دهد

چه فیلمی حال تان را خوب می کند؟ به نظر شما فیلم حال خوب کن همان فیلم کمدی است یا فرق دارد؟ البته که فرق دارد! یک فیلم کمدی باعث می شود بخندید اما دیگر در پایان فیلم لبخندی بر لب تان دیده نمی شود. اگرچه فیلم های کمدی هم می توانند حال تان را خوب کنند اما چنین فیلم هایی به طور عمده جز  فهرست فیلم های تاثیرگذار محسوب نمی شوند. فیلمی حال تان را خوب می کند که باعث شود نسبت به خود و جهان حس خوبی داشته باشید. چنین فیلمی باعث می شود که نسبت به زندگی خوشبین شوید و به توانایی ها و خوبی دیگران اعتماد کنید.

زندگی همانند قایقی در اقیانوس است. اقیانوس قابل پیشبینی نیست، زیرا می تواند در طی چند لحظه آرام یا طوفانی شود. اگرچه لحظات دشوار باعث می شود قوی تر شویم، اما گذر از آن ها دشوار است. لحظات دشوار به ما ثابت می کنند قدرت چه کارهایی را داریم. فیلم های این فهرست این موضوع را به ما ثابت می کنند. البته چنین فیلم هایی در انواع و ژانرهای مختلف وجود دارند. برخی شما را به گریه و برخی به خنده وا می دارد. اما در نهایت حال تان خوب شده و لذت می برید. به همین دلیل در اینجا فهرستی از 25 فیلم زیبای تاریخ که تماشای آن ها حس خوبی به شما می دهد، را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


25. بچه کاراته‌ کار- The Karate Kid – 2010

یک فیلم زیبا با حضور جکی چان در نقش آقای هان و جیدن اسمیت (پسر ویل اسمیت) در نقش دری که با نمایش پیچیده اش ثابت می کند سن در هنر تاثیری ندارد. شخصیت ها خوش ساخت و داستان قابل باور است. همانند اقتباس های دیگر این اثر، دری پسری است که از یکی از شاگردهای هنرهای رزمی، به نام چنگ، کتک می خورد و سپس آقای هان قبول می کند هنرهای رزمی را به او بیاموزد. پیام این فیلم نشان دادن مشکلات در جریان زندگی است و به خوبی به تصویر کشیده شده است. شاید این فیلم برای برخی نوستالژیک و یادآور گذشته باشد. گاهی اوقات بازگشت به گذشته می تواند درس های زیادی را به ما بیاموزد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم حال خوب کن که باید ببینید


24. مسیر سبز – The Green Mile – 1999

گاهی اوقات با افرادی آشنا می شویم که دیدگاه ما به زندگی را تغییر می دهند و باعث می شوند دید بهتری پیدا کنیم. در ابتدای فیلم پل اجکامب (تام هنکس) اتفاقی که زندگی اش را تغییر داد را برای همراهش الین کانل تعریف می کند. گاهی اوقات شرایطی پیش آمده که یک اتفاق یادآوری اتفاقات گذشته است و وجودمان را پر از حسرت می کند. این فیلم این ایده را نشان می دهد که گاهی اوقات، افرادی که فکرش را نمی کنیم زندگی مان را تغییر می دهند. عناصر رازآلود فیلم ممکن است ذهن تان را درگیر کند اما نتیجه نهایی بی نظیر است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی رمانتیک سال 2018


23. فارست گامپ – Forrest Gump – 1994

همه ما این جمله: “زمانی که ادامه دادن سخت می شود فقط افراد سرسخت می توانند ادامه دهند” را شنیده یا خوانده ایم. فارست گامپ (تام هنکس) همانند نامش یک فرد خاص است که با آی کیو زیر 75 و پاهای ضعیف، نه تنها در مسابقات فوتبال پیروز می شود بلکه به کالج راه می یابد. جذابیت صادقانه و سادگی او ما را به خود جذب می کند. این فیلم در کارگردانی بی نظیر است. اگر فکر می کنید افراد مصمم نمی توانند تغییری ایجاد کنند اشتباه کرده اید. به همین دلیل است که رابرت ادگار در مرورش از این فیلم می گوید، “هرگز در یک فیلم شخصیتی مانند فارست گامپ ندیده ام، و به همین دلیل هرگز فیلمی همانند فارست گامپ ندیده ام.”

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


22. ویپلش – Whiplash – 2014

اگر فکر می کنید رقابت و تنگنا کلیشه شده، این فیلم از دیمین شزل می تواند نظرتان را تغییر دهد. یکی از بهترین اجراهای جی.کی. سیمونز این فیلم را به سطح جدیدی رسانده است. انگیزه های خودسرانه شخصیت او، ترنس فلچر و واکنش های بلندپروازانه دانش آموزش اندرو نیمن (مایلز تلر) تاثیر این فیلم را دو چندان می کند. خشونت این فیلم و ریتم تند آن نفس را در سینه تان حبس می کند. نتیجه غیرقابل تصور این فیلم زبان تان را بند آورده و با هر ریتم فیلم بیشتر در شگفتی فرو می روید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2018


21. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

برخی از داستان ها باعث می شوند قدر درد در زندگی مان را بدانیم. زمانی که زندگی شما را عذاب می دهد، این عذاب غیرقابل تحمل است. این فیلم رمانتیک از فیلم های رمانتیک دیگر متفاوت است. در این فیلم عشق و غم را در از نگاه یک دختر مبتلا به سرطان می بینیم. در این فیلم شاهد دردناک ترین سوال ممکن هستیم: آیا کنار هم بودن تنها راه دوست داشتن یک نفر است؟ زمان همه چیز را درست می کند اما اگر برای این کار زمان نداشته باشیم، آن وقت چه؟ این فیلم برای پاسخ دادن به این سوال کمک تان می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر قرن 21 که انقلابی در جلوه های ویژه به پا کردند


20. یک ذهن زیبا – A Beautiful Mind – 2001

زمانی که کارها باعث می شود به پارانویا مبتلا شوید، چه اتفاقی رخ می دهد؟ این فیلم درباره جان نش (راسل کرو) برنده جایزه نوبل است که به دلیل کار دشوارش به پارانویا دچار می شود. در این فیلم میبینیم که او به کمک همسرش آلیشیا (جنیفر کانلی) این مشکل را حل می کند. در نتیجه عشق می تواند بزرگ ترین مشکلات را حل کند.

همچنین بخوانید: 39 فیلم برتر هالیوود در دهه 90 میلادی که حتما باید ببینید


19. دوباره شروع کن – Begin Again – 2013

جدایی زمانی است که به خودمان فکر کنیم. این کار باعث می شود به خودمان فکر کرده و به درونمان نزدیک تر شویم. در این فیلم جان کارنی ما را به زندگی گرتا (کیرا نایتلی) می برد، یک ترانه سرا که پس از جدایی از دیو خواننده (ادم لوین) به همراه دن (مارک رافلو) یک مدیر اجرایی ضبط آهنگ، زیباترین ترانه های برخواسته از روح اش را می نویسد. این فیلم ساده اما بسیار زیباست.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره اساطیر یونان به همراه تریلر


18. 500 روز سامر – 500 Days of Summer – محصول سال 2009

بدون شک جدایی یکی از دشوارترین لحظات زندگی است. این فیلم داستان 500 روز باهم بودن و جدایی دو فرد متضاد است. شیوه جریان فیلم و تقابل انتظارات و حقیقت شخصیت ها باعث می شود بتوانیم با آن ها به خوبی ارتباط برقرار کنیم. لحظات دشوار باعث می شود به خود نزدیک شده و در ما حسی پدید آید که برای دیگران ناشناخته است. تام (جوزف گوردون لویت) و سامر (زویی دشانل) ما را به یک ماجراجویی احساسی دعوت می کنند که بلوغ و انسانیت را به ما نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم با داستان غیرمنتظره که ارزش دیدن دارند


17. شکست ناپذیر – Invictus – 2009

زمانی که یک ملت متولد شده و مستقل می شود، مردم و مخصوصا رهبران نقش مهمی می یابند. نلسون ماندلا (مورگان فریمن) به آفریقای جنوبی کمک می کند تا از راه ورزش شخصیت واقعی خود را به جهان نشان دهد. همانطور که تصور می رود تبعیض نژادی چیزی است که در این فیلم باید با آن جنگید. زمانی که یک کشور شرایط سختی دارد، مردم اش باید به هم نزدیک شده و با وحدت با آن مبارزه کنند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


16. هرگز عقب ‌نشینی نکن – Never Back Down – 2008

نقل مکان به بخش دیگر کشور می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر یک فرد پدر خود را از دست داده باشد. اگرچه فیلم با واکنش های مثبت چندانی مواجه نشد اما توانست درد و رنج افتادن و دوباره برخواستن را نشان دهد. در لحظات دشوار هرگز نباید عقب نشینی کرد.

همچنین بخوانید: 100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما


15. درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind – 2004

همیشه به سراغ چیزی می رویم که حقیقتا خواستارش هستیم. این عبارت ساده نشان می دهد که ناخودآگاه ما برای دستیابی به آنچه می خواهد از هیچ تلاشی دست نمی کشد. این فیلم جیم کری و کیت وینسلت شما را به گونه ای همراه می کند که تصور می کنید خودتان داستان را تجربه کرده و هرگز لبخند از لب تان کنار نمی رود. نزدیک ترین توصیف ما از این فیلم می تواند این باشد که همانطور که پاک کن اثر نوشته را از بین نمی برد، هیچ چیز نمی تواند احساسات انسانی را پاک کند. تخیل زیبای این فیلم نمی گذارد که لحظه ای از آن چشم بردارید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


14. ویل هانتینگ خوب – Good Will Hunting – 1997

شما نابغه ای هستید که می توانید به راحتی مسائلی را که پروفسورها از پس آن برنمی آیند را حل کنید، اما در هر صورت یک کارگر هستید. شاید دشوارترین اتفاق ممکن یتیمی باشد. این فیلمنامه زیبا از مت دمون و بن افلک، شما را به زندگی یک یتیم نابغه می برد که برای گذران زندگی مشاغل عجیبی را تجربه می کند. احساس ناامنی می تواند بر زندگی شخصی و اجتماعی اش تاثیر بگذارد. تا اینکه شان مگوایر (رابین ویلیامز) سدی را که او بین خود و بین آنچه که می توانست باشد ایجاد کرده، را از بین می برد.

همچنین بخوانید: معرفی 50 فیلم برتر سال 2016 از دید مخاطبین و منتقدین


13. باشگاه مبارزه – Fight Club – 1999

این فیلم پرآشوب شما را به یک پدیده نزدیک می کند، باعث می شود از لحظات دشوار فاصله گرفته و به خورشید درخشان نزدیک شوید. شخصیت های فیلم شما را به نقطه ای نزدیک می کنند که اصلا آن را قبول نداشتید و باعث می شود عقل خود را زیر سوال ببرید. حتما این فیلم را تماشا کنید زیرا شما را به فکر فرو می برد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم خارجی دیدنی و بسیار زیبا که احتمالاً تماشا نکرده‌اید


12. هر چی خواستی بگو… – Say Anything – 1989

این فیلم داستان یک دانش آموز دبیرستانی به نام لیود دابلر است که تنها چیزی که می خواهد بودن با دایان کورت زیبا و باهوش است. اما او می تواند با وجود پدرش سختگیر دایان و پیش از رفتن او به انگلستان برای ادامه تحصیل، قلبش را به دست بیاورد. این فیلم جالب و تاثیرگذار حال تان را بهتر می کند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2018 (تا به امروز) + تصاویر


11. روز گراندهاگ – Groundhog Day – 1993

فیلمی درباره اینکه یک شرایط بد چگونه می تواند به گونه ای تغییر یابد که نه تنها به شما بلکه به تمام افراد اطراف تان، کمک کند. فیل کانرز (بیل مورای) یک هواشناس است که خود را در شرایط عجیبی می بیند: هر روز زندگی اش تکراری است. فیلم از زمانی که این حس به او دست داده آغاز شده و سپس میبینیم که برای تغییر زندگی خود چه کار می کند. پیام زیبای فیلم این است که اگر اعتماد به نفس و اراده داشته باشیم، می توانیم هر مشکلی را کنار بزنیم.

این فیلم از هارولد رمیس، برای خلق یک تجربه بدیع درام و کمدی را باهم ادغام می کند. نتیجه کار سرگرم کننده و در عین حال تاثیرگذار است. تغییر شخصیت فیل از یک مرد بی ادب و گستاخ به یک فرد مهربان و گرم حقیقتا الهام بخش است، مخصوصا این حقیقت که یاد می گیرد به جای شکایت از مشکلات سر راهش از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند. این فیلم ما را شاد کرده و در حین حال به تفکر وادار می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم رزمی برتر تاریخ سینما


10. خاطرات بریجت جونز – Bridget Jones’s Diary – 2001

بریجت با سن، وزن، شغل و نقص هایش درحال مبارزه است. زمانی که می خواهد کنترل زندگی اش را برعهده بگیرد با مارک آشنا می شود که او را همانطور که هست، دوست دارد. هیچ فیلمی همانند این فیلم باعث نمی شود خود را دوست داشته باشید.

همچنین بخوانید: 29 فیلم برتر تاریخ سینما که می‌توان بارها تماشا کرد


9. عشق حقیقی – Love Actually – 2003

اگرچه بسیاری این فیلم را بیش از حد احساسی و رمانتیک می دانند اما حقیقت این است که فیلمی که بتواند حال مان را خوب کند، باید احساسی باشد. لازم به گفتن نیست که حضور کیرا نایتلی و اندرو لینکلن در کنار هم حقیقتا زیبا و دیدنی است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم عجیب و غریب تاریخ سینما


8. مزایای گوشه ‌گیر بودن – The Perks of Being Wallflower – 2012

بزرگ ترین دستاورد این فیلم شیوه نمایش تجربه هایی است که در حین بلوغ و بزرگ شدن به دست می آوریم. امروزه فیلم هایی کمی می توانند آنچنان شما را به گذشته ببرند که به یاد تجربه و خاطرات خود افتاده، لبخند بزنید و چند قطره اشکی هم چشمان تان را تر کند. این فیلم یکی از آن فیلم هاست.

همچنین بخوانید: 23 فیلم ترسناک برتر درباره زامبی


7. پسرانگی – Boyhood – 2014

“پسرانگی” بیشتر یک مشاهده است تا فیلم. مشاهدات یک پسر 6 ساله تا زمانی که به یک جوان 18 ساله تبدیل می شود. مشاهدات مادری که باید فرزندانش را بزرگ کند. مشاهدات یک پدر در مقابل فرزندانش و بالعکس. مشاهدات یک خانواده، تلاش ها، لذت ها و تقلاهایش. این فیلم به گونه ای زیبا، محدودیت های سینما را کنار زده و موجودیت خاص خود را به دست می آورد.

همچنین بخوانید: 40 فیلم برتر ژاپنی در تاریخ سینما


6. رستگاری در شاوشنک – Shawshank Redemption – 1994

هیچ چیز بدتر از این نیست که همسرتان به شما خیانت کرده و شما را به جرمی متهم کنند، در حالی که گناهکار نیستید. این فیلم داستان چنین شخصی است که در مهلکه گرفتار شده و می خواهد خود را نجات داد. این فیلم با داستان زیبایش توسط فرانک دارابونت کارگردانی شده است. زمانی که همه چیز برای اندی دوفرین (تیم رابینز) دشوار می شود، سرش را بالا گرفته و هرکاری می کند تا به رستگاری برسد. مورگان فریمن با روایت زیبایش شما را در این فیلم با خود همراه می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند


5. آواز در باران – Singin’ in the Rain – 1952

یک فیلم زیبا که برترین فیلم موزیکال تاریخ محسوب می شود و گرچه در زمان اکران موفق بود اما در سال ها موفقیت های بیشتری به دست آورد. این فیلم مسیر سینما از فیلم های صامت تا فیلم های ناطق را به خوبی نشان می دهد و ثابت می کند سینما در حال رشد و بهبود خویش است. نوستالژی زیبا، طنز دلنشین و صحنه های موزیکال آن حقیقتا دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما


4. پگی سو ازدواج کرد – Peggy Sue Got Married – 1986

فرض کنید می توانستید به خاطرات خود بازگردید. آیا ترجیح می دهید در زمان حال زندگی کنید یا به خاطرات لذت بخش گذشته برگردید؟ این فیلم یکی از شخصی ترین ساخته های فرانسیس فورد کاپولا است. زمانی که پگی سو (کاتلین ترنر) به عنوان یک زن میانسال از عشق نوجوانی اش طلاق می گیرد، دوباره با همکلاسی های قدیمی اش دیدار می کند و از حال می رود. زمانی که به هوش می آید خود را در دبیرستان و در سال 1960 می بیند.

فرض کنید می توانستید با پدربزرگ و مادربزرگ های فوت شده تان دیدار کنید. چه حسی به شما دست می داد؟ اگر همه خاطرات کودکی تان که سال ها در ذهن تان بود دوباره زنده می شد، آن وقت چه؟ سفر در زمان حقیقتا لذتبخش است، مگر نه؟ در این فیلم پگی سو در خاطرات اش چرخیده و در تعجب است که چگونه به آنجا رسیده است. او آنقدر آنجا را دوست دارد که نمی خواهد به آینده بازگردد. در گذشته اش طلاق، مالیات و مشکلات مالی وجود ندارد. تنها شادی است و لذت.

همچنین بخوانید: 25 فیلم جنگی برتر تاریخ سینما، از آپوکالیپس تا دانکرک


3. بالا – Up – 2009

یک فیلم پیکسار-دیزنی که از معروف ترین فیلم های این فهرست محسوب شده و به عنوان یک کمدی درام زندگی یک پیرمرد (با صداپیشگی اد اسنر) و تلاش اش برای عمل کردن به قولی که به همسر فوت شده اش داده، را نشان می دهد. او در این مسیر با شخصیت های جالب و رنگارنگی ملاقات می کند که در رسیدن به مقصد کمک اش می کنند. پیام این فیلم این است: در زندگی باید اندوه های گذشته را رها کنید تا بتوانید شادی را یافته و بدون غصه به زندگی تان ادامه دهید.

“بالا” برترین فیلم پیکسار و یکی از برترین فیلم های انیمیشن تاریخ است که به عنوان یک فیلم خنده دار نمونه بارز فیلم های کودکانه است که برای بزرگسالان هم لذت بخش می باشد. از آنجاییکه شخصیت های داستان به خوبی شکل گرفته اند، می توانند به راحتی پیام داستان را به بیننده انتقال دهند. بنابراین با وجود شیوه روایت پت داکتر شاهد یک اثر زیبا هستیم.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


2. در جستجوی خوشبختی – The Pursuit Of Happyness – 2006

تماشای این فیلم یک تجربه احساسی است. کریس گاردنر (ویل اسمیت) یک مرد ورشکسته است که حوادث زندگی او را از پا درآورده. در این شرایط او و پسرش (جیدن اسمیت) برای رفع این مشکلات هر کاری می کنند. این فیلم ساخته شده از یک داستان واقعی نشان می دهد که اگر در زندگی مهارت های خود را به کار بگیریم می توانیم هر مشکلی را حل کنیم.

امید، استقامت و اراده، گرچه کلمات ساده ای هستند اما می توانند در شرایط دشوار نجات تان دهند. کریستوفر گاردنر در آستانه ورشکستی است و زندگی اش از هم پاشیده است. او تنها امیدهایش را دارد و البته پسرش، پس به جنگیدن ادامه می دهد و در نهایت به موفقیت می رسد. این فیلم تاثیرگذار اشک تان را درمی آورد. یکی از جملات امیدبخش او به پسرش این است: “به کسی اجازه نده به تو بگوید که نمی توانی. حتی من. اگر رویایی داری باید از آن محافظت کنی. زمانی که مردم خودشان نمی توانند کاری انجام دهند به شما هم می گویند که نمی توانی. اگر چیزی می خواهی آن را به دست بیاور.”

ویل اسمیت در نقش مردی که با وجود مشکلات نمی خواهد غم خود را به پسرش منتقل کند، یکی از بهترین اجراهای دوران بازیگری اش را نشان می دهد. او می داند که می تواند با مردم و اعداد خود تا کند و به مکعب روبیک تسلط کامل دارد. او تنها با وجود این سه مهارت می خواهد مشکلات مالی خود و پسرش را حل کند و به همین دلیل با موفقیت او شاد می شویم. “در جستجوی خوشبختی” یک فیلم زیبا و تاثیرگذار است که بیننده را شاد می کند.

همچنین بخوانید: 35 فیلم برتر ژانر وسترن در تاریخ سینما


1. چه زندگی شگفت ‌انگیزی – It’s a Wonderful Life – 1946

از آنجاییکه پیام این فیلم جهان شمول است می تواند همگان را شاد کند و به همین دلیل به عنوان یکی از برترین فیلم های کریسمسی تاریخ سینما محسوب می شود. جرج بیلی (جیمی استوارت) مردی است که تمام رویاهای خود را رها کرده تا به دیگران کمک کند و به همین دلیل به درد و اندوه دچار می شود. این کمبودها حتی او را به خودکشی می کشاند. زمانی که مست و ناامید به یک پل نزدیک می شود، فرشته نگهبانی به نام کلارنس به او نشان می دهد که بدون وجود او جهان چگونه بود.

شاید فیلم ساده به نظر برسد اما حتما دلیلی وجود دارد که تا این اندازه تاثیرگذار است. این فیلم به ما ثابت می کند که هرکدام مان مهم هستیم. هر تغییری که ما به وجود می آوریم مهم است، چه کوچک باشد چه بزرگ، در هر صورت یک تغییر است. هر فرد تاثیرگذار است و باید قدر آن را بدانیم، زیرا تنها در آن صورت است که شاد می شویم. این درس زیباترین درس این فیلم است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. کدام فیلم‌ها حال شما را خوب می‌کنند؟ آنها را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فیلم نفس بکش 2017 و نظریه همه چیز 2014 این دوتا هم از بهترین رماتنتگ های بوده که دیدم اگر ندیدی ببین این دوتا را

    پاسخ