16 فیلم برتر نیکول کیدمن که باید تماشا کنید

نیکول کیدمن (Nicole Kidman) در بین با استعدادترین بازیگران زن نسل خویش است که با هنر و زیبایی خویش ستاره سینما شده است. با وجود اینکه او زیباست اما می تواند استعداد خود را به رخ کشیده و توجه بیننده را به هنر خود معطوف کند. یکی از فیلم های موفق او “بیلی باتگیت ” (Billy Bathgate) بود که براساس یک رمان ساخته شد. چهار سال بعد با حضور در فیلم “برایش مردن” (To Die For – 1995) جایزه گلدن گلوب را به دست آورد و نامزد اسکار هم شد. او در این کمدی سیاه نقش یک فرد روانی را ایفا کرد که می خواست به قتل دست بزند. او در دهه 90 یکی از ستارگان هالیوود بود و در کنار همسرش تام کروز یک زوج هنری محسوب می شدند. آن دو در سال 1999 و پس از ضبط طولانی آخرین فیلم استنلی کوبریک، “چشمان کاملا بسته” (Eyes Wide Shut – 1999) از هم جدا شدند. طلاق آن ها شوکه کننده بود زیرا آن دو در ظاهر باهم بسیار خوب بودند و ناگهان اعلام طلاق نمودند.

او با شخصیت آزاد و رهای خود یکی از زنان قدرتمند و شجاع این صنعت محسوب می شود. همانطور که الیزابت تیلور در سال های قبل تر نشان داده بود که با زیبایی می توان به شکوه رسید، کیدمن هم مسیر او را دنبال کرد. او هرگز عقب نشینی نمی کند. زیرا تا به حال جایزه اسکار را از آن خود کرده، در بسیاری از جوایز نامزد شده و هالیوود او را دوست دارد، موفقیت هایی که شاید کروز به آن نرسیده باشد. او از طلاق عبور کرد، دردهای خود را به هنر تبدیل نمود و از خود یک ستاره ساخت. کیدمن چه در نقش اصلی چه در نقشه مکمل، همیشه بهترین خود را به اجرا گذاشته است. در مقالات قبلی درباره بیوگرافی نیکول کیدمن نوشته بودیم و در این جا فهرستی از برترین فیلم های او را به نمایش می گذاریم. با پروشات همراه باشید.


16. نابودگر – 2018 – Destroyer

فیلم نابودگر داستان زندگی و ماجراجویی یک کاراگاه اداره پلیس لس آنجلس به نام ارین بل (با بازی نیکول کیدمن) را حکایت می‌کند. زمانی که او تنها یک پلیس جوان محسوب می‌شد، به عنوان یک فرد نفوذی و مامور مخفی، وارد یک باند شد و در نهایت در کویر کالیفرنیا، اتفاقات غم‌انگیزی برای او رخ داد. زمانی که سال‌ها بعد، رئیس این باند دوباره ظاهر شد و فعالیت‌های خود را از سر گرفت، ارین بل وظیفه‌ی خود دانست تا کاری انجام دهد. به همین دلیل تصمیم گرفت که دوباره به همان اعضای باقی‌مانده‌ی باند نفوذ کند و گذشته‌ی خود را ورق بزند. او تصمیم داشت تا هر کاری را که از دستش برمی‌آید انجام دهد تا شیاطینی را که گذشته‌ی او را نابود کرده بودند، از بین ببرد.

نیکول کیدمن همیشه خیلی خوب می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد اما در رابطه با این فیلم می‌توان گفت که او نه تنها هم‌رنگ جماعت می‌شود و خود را با شرایط وفق می‌دهد، بلکه او کاملا به شخصی جدید با پوست و ظاهری تازه تبدیل می‌شود. او درون خود را تغییر می‌دهد تا با وضعیت سخت شخصیت تناسب پیدا کند.


15. بامب شل – 2019 – Bombshell

“بامب شل” را می‌توان اولین فیلم درباره تجاوز و آزار جنسی پس از جنبش #من هم (#MeToo) دانست که پیش از این آغاز شده بود. فیلم براساس داستان واقعی زنان شجاعی ساخته شده که خالق فاکس نیوز، یک امپراتوری دنیای رسانه، را به پایین کشیدند.

فیلم با حضور بازیگرانی چون “شارلیز ترون“، “نیکول کیدمن” و “مارگو رابی” که هردو برنده جایزه اسکار شدند، بازیگران درخشانی دارد. اجرای آنها نقطه قوت فیلم بوده که یک فیلم با زمان‌بندی مناسب است. “رابی” و “ترون” هردو نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگران مکمل و بهترین بازیگر نقش اصلی درام شدند.


14. دروغ‌های کوچک بزرگ – 2017 – Big Little Lies

سریال “دروغ‌های کوچک بزرگ” به کارگردانی “ژان-مارک لی” که در بهار سال ۲۰۱۷ از شبکه HBO پخش شد، داستان سه زنی را روایت می‌کند که با وجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی‌شان، گرفتار رسیدگی به یک قتل می‌شوند. نیکول کیدمن در هر دو فصل این سریال نقش زنی که با مشکلات عاطفی شدید روبرو است را به زیبایی ایفا کرد. در فصل دوم این سریال که در سال 2019 پخش شد، او در کنار مریل استریپ به نقش‌آفرینی پرداخت و در نشان دادن فروپاشی شخصیت “سلست” بسیار موفق بود.


13. سهره طلایی – 2019 – The Goldfinch

کتاب “سهره طلایی” اثر “دونا تارت” برنده جایزه پولیتزر شد. داستان درباره مردی جوان به نام “تئودور دکر” می‌باشد. تئو در هنگام کودکی شاهد مرگ مادرش در یک بمب گذاری بود، این اتفاق تأثیر شدیدی بر زندگی او می‌گذارد و باعث می‌شود زندگیش تغییر کند. پس مدتی تئو توسط خانواده‌ای ثروتمند به فرزندخوانگی قبول می‌شود، اما پس از آشنایی با مردی عجیب و غریب، با مجرمان آشنا شده و به دنیای جعل آثار هنری وارد می‌شود. حالا پدری الکلی، دوست دختری بی خاصیت، رابطه پیچیده عشقی، مادری خوب اما خونسرد و مردی خطرناک که از رازهای تئو با خبر است، همه را به این وضعیت اضافه کنید. داستان پیوسته پیچیده‌تر می‌شود.

انسل الگورت” که همین الان هم به دلیل بازی در “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) و “بیبی راننده” (Baby Driver) طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد، در این فیلم به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش می‌کند. “نیکول کیدمن“، “جفری رایت”، “سارا پالسون”و “لوک ویلسون” دیگر ستارگان می‌باشند. “سهره طلایی” توسط “جان کراولی” ساخته شده است که برای کارگردانی فیلم “بروکلین” (Brooklyn) نامزد جایزه اسکار شده بود.


12. شیر – Lion – 2012

یک فیلم تاثیرگذار که از یک داستان واقعی اقتباس شده و درباره یک پسر پنج ساله هندی به نام سارو است که در شهر کلکته، که از خانه اش هزاران کیلومتر فاصله دارد، گم می شود. او مشکلات زیادی را متحمل شده و سرانجام یک خانواده در استرالیا سرپرستی او را برعهده می گیرند. 25 سال بعد می خواهد خانواده اش را پیدا کند. کیدمن نقش مادری را ایفا می کند که سارو را به سرپرستی گرفته. او در این نقش که باید حساس و قوی باشد، خوش درخشیده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کیت وینسلت که باید تماشا کنید


11. فریب‌خورده – The Beguiled – 2017

در این فیلم کیدمن نقش مدیر یک مدرسه دخترانه در زمان جنگ داخلی را ایفا می کند و همانطور که انتظار می رود در نقش یک زن سرد و سرسخت ظاهر می شود. نقشی که استحقاق نامزدی در اسکار را داشت. در این میان با پناه آوردن یک سرباز زخمی، از او مراقبت کرده و زخم هایش را التیام می بخشد و با وجود اینکه میداند وجود او در یک مدرسه دخترانه می تواند خطرناک باشد، اما بدون ترس آماده است تا از همه چیز مراقبت کند. دیالوگ او “تبر را بیاور” می تواند ترسناک باشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


10. پسر روزنامه فروش – The Paper Boy – 2012

یک فیلم متفاوت پر از شخصیت های زننده که به دنبال قتل دیگران هستند که کیدمن نقش یکی از آن ها را ایفا می کند. کیدمن نقش زنی را ایفا می کند که همانند یک زن فرومایه برای رسیدن به خواسته هایش از بدن اش استفاده می کند. با وجود اینکه به دام یک قاتل می افتد اما بازهم سعی دارد او را اغوا کرده و به دام بیندازد. این رفتار نشان دهنده شخصیت شکسته اوست. جان کیوسک در نقش قاتل صحنه را از آن خود می کند اما با این حال نمی توان از کیدمن جذاب چشم برداشت. هردوی آنها لایق نامزدی جایزه مکمل اسکار بودند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


9. خز – Fur – 2006

کیدمن در نقش یک عکاس مشهور به نام دایان آربوس با همسایه اش، با بازی رابرت داونی جونیور، مردی که بدنش پراز موی ضخیم است، آشنا شده و هردویشان در نقش های خود درخشان ظاهر می شوند. او از این مرد عکس گرفته، دردهایش را میبیند، تنهایی اش را در آثار خود به رخ می کشد و رفته رفته به او علاقه مند می شود. یک فیلم عجیب با همکاری داونی جونیور و کیدمن که به نظر می رسد در کنار هم درخشان هستند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر که باید تماشا کنید


8. برایش مردن – To Die For – 1995

در این کمدی سیاه کیدمن نقش زنی را ایفا می کند که به عنوان یک روان پریش از جامعه هم منزوی می شود. او که به دنبال شهرت است می خواهد در شبکه تلویزیونی شهر کوچک خود شغلی دست و پا کند. اما رفته رفته تصمیم می گیرد در گزارشاتی وارد شود که او را در سطح کشور مشهور نماید. او یک نوجوان را ترغیب می کند تا همسرش را به قتل برساند، در حالی که از نتیجه کار خود کاملا بی اطلاع است. این فیلم با کارگردانی گاس ون سنت و بازی کیدمن یک فیلم درخشان بود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر وین دیزل که باید تماشا کنید


7. ساعت ها – The Hours – 2001

بله او با بازی در نقش ویرجینیا ولف که از مشکلات روحی رنج می برد، برنده جایزه اسکار شد. اما حقیقت این است که در آن سال بازی های بهتری هم انجام گرفت و شاید بهتر بود جایزه بهترین بازیگر مکمل به او اهدا می شد. او در این نقش کاملا فرو رفت و شخصیت یک زن منزوی و نامتعادل را به خوبی نشان داد، به طوریکه کمتر کسی انتظارش را داشت. شخصین او با وجود بینی مصنوعی شاید در ابتدا مصنوعی به نظر برسد اما با بازی زیبای او باورپذیر می باشد. حقیقت این است که او به این بینی نیازی نداشت و با چشم ها و زبان بدن توانست ویرجینیا ولف را به تصویر بکشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کیانو ریوز که باید تماشا کنید


6. دیگران – The Others – 2001

شاید ژانر وحشت برای بازیگران یک ژانر چالش پذیر نبوده است اما کیدمن با بازی در نقش یک مادر سرد به نام گریس نشان داد که به چالش جدیدی وارد شده است. تمام کارهای او در این فیلم، از واجبات کاتولیک تا رفتار سرسختانه اش، به دقت انجام می شود. در این داستان ارواح با پایان پیچیده، کیدمن نقش مادری را ایفا می کند که به همراه دو فرزندش منتظر بازگشت همسرش از خط مقدم جنگ جهانی دوم است. آن ها که در یک خانه بزرگ زندگی می کنند تصور می کنند خانه تسخیر شده است. اما نمی دانند چرا و چگونه. کیدمن در این نقش آسیب پذیر است و حقیقتی که در انتها به آن پی می برد بیننده را میخکوب می کند. اگرچه کیدمن برای سال بعد جایزه اسکار را به دست آورد اما کاش برای این فیلم هم نامزد می شود.

همچنین بخوانید: 13 فیلم برتر رابرت داونی جونیور که باید ببینید


5. لانه خرگوش – Rabbit Hole – 2010

یک زوج عزادار می خواهند مرگ فرزندشان که با رفتن به خیابان مقابل خانه، تصادف کرد، را فراموش کنند. کیدمن در نقش این مادر اندوهگین و ماتم زده با مایلس تلر، نوجوانی که رانندگی آن خودرو را برعهده داشت و او هم حال و روز خوبی ندارد، رابطه عجیبی را آغاز می کند. آن دو با نزدیک شدن به هم می خواهند این رنج را فراموش کنند. در حالی که برای رسیدن به بخشش یک راز جدید به وجود می آورند. در حقیقت این فیلم نشان می دهد که زندگی با وجود سختی ها ادامه دارد. کیدمن در این فیلم تمام محدودیت های بازیگری را کنار می زند و در فیلمی حضور می یابد که در ابتدا سرد و ماتم زده و در انتها تاثیرگذار است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


4. مولن روژ – Moulin Rouge – 2001

کیدمن در این فیلم در نقش سانتین، یک فاحشه زیبا و جذاب ظاهر می شود که در کمل تعجب آواز هم می خواند. در این فیلم شاهد داستان عاشقانه غم انگیز دو نفر هستیم که در کلوپ شبانه مولن روژ در پاریس و در کنار هنرمندان، شعرا و رقصنده، شکل می گیرد. سانتین نهایت آرزوی هر مردی است اما کسی نمی داند که او به زودی می میرد. یک اجرای خارق العاده از کیدمن که گاهی زیاده از حد و گاهی آزاردهنده است اما در مجموع نشان دهنده هنر اوست.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


3. داگویل – Dogville – 2003

همانند اغلب فیلم های فون تریه در اینجا هم شاهد قهرمانی هسیم که در یک دنیای شرور و وحشی زندگی می کند که اثری از اخلاقیات وجود ندارد. تریه برای نشان دادن زندگی زنی که با فرار از دست افراد شرور به یک روستای کوچک به نام داگویل پناه می آورد، از طراحی تئاتری استفاده می کند. روش فون تریه دراماتیک و صریح است اما بر جریان احساسی و روانی داستان تاثیر میگذارد. در این دنیای حقیقی هیچ امید و نقطه مثبتی وجود ندارد. هرچقدر هم که به عقب نگاه کنید بازهم این دنیا شما را اسیر کرده و همانطور که فون تریه می خواهد ترغیب تان می کند. بازی نیکول کیدمن در نقش ماریا بسیار باور پذیر و زیباست. او به خوبی نقش زنی را ایفا می کند که تجاوز و رفتارهای غیرانسانی را متحمل شده و درد او آنقدر حقیقی است که تا مغز استخوان تان نفوذ می کند. یک اجرای جسورانه از یک فیلم جسورانه.

همچنین بخوانید: 16 فیلم برتر لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید


2. تولد – Birth – 2004

بهترین نقش کارنامه نیکول کیدمن در این فیلم دست کم گرفته شده است که خود را درگیر یک عشق ابهام برانگیز و عجیب نشان می دهد. او نقش یک زن 30 ساله را ایفا می کند که چند سال پس از مرگ همسر می خواهد مجددا ازدواج کند. در این میان پسری نوجوان از راه رسیده و ادعا می کند که روح همسر مرحوم اش در بدن اوست. زن در ابتدا او را پس زده، بعد ترسیده و بعد از روی رازهایی که آن پسر درباره رابطه شان و او می داند، حرف او را باور می کند. کیدمن در این اجرا لایه های مختلفی را به نمایش می گذارد که شاید هرکسی نتواند از پس آن بربیاید. در صحنه اپرا که آن پسر اعتراف کرده روح همسر مرده او را دارد، گویی مغز و قلب اش باهم نبرد می کنند و این حس را به خوبی نشان می دهد. این صحنه یکی از بهترین نماهای نزدیک سینماست. دامنه احساساتی که او در این فیلم نمایش می دهد بسیار گسترده هستند. همچنین برخی از صحنه های فیلم بسیار عجیب اند، مانند صحنه ای که او و پسر در وان برهنه هستند. با این حال میزان تعهد او به این نقش باعث می شود که این صحنه ها آزاردهنده نباشند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


1. کوهستان سرد – Cold Mountain – 2003

در این فیلم شاهد قدرت عشق هستیم، زمانی که دو عاشق از هم دور بوده و برای رسیدن به هم هرکاری می کنند. این فیلم حماسی از جنگ داخلی بی نظیر است. کیدمن نقش زنی به نام ادا را ایفا می کند که پس از مرگ پدرش در جنگ و آشوب در جنوب؛ نمی تواند این شرایط را تحمل کند. او که زندگی خوبی داشته اکنون باید برای بقا تلاش کند و ترسیده است. عشق او به جنگ رفته و اکنون از او تنها زنی به جا مانده که اثری از عشق در او دیده نمی شود و تنها باید برای زنده ماندن بجنگد. او و عشق اش همدیگر را یافته، بهترین دوستان هم شده و داستان عاشقانه فیلم می تواند به آسانی حول محور آنها باشد. در حالی که برایش نامه می نویسد، هیچ چیز از او نمی داند و حتی نمی داند نامه هایش را می خواند یا نه. کیدمن در این فیلم نقش زنی را ایفا می کند که گرچه در ابتدا برای جنگ آماده نیست، اما به تدریج به یک مبارز سرسخت تبدیل شده و از خودش، خانواده اش و عشق اش مراقبت می کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. اکرم موثق

    بهمن 27, 1400

    درود و سپاس از شما از لیست فیلمها لذت بردم ممنونم

    پاسخ

  2. سیاوش

    مرداد 17, 1399

    استاد شما یا ادای فیلم بازهارو در میاری یا واقعا آخرین شاهکار استنلی کوبریک و ندیدی چون تو این لیستت چشمان کاملا بسته رو نمیبینم

    پاسخ

  3. dumb

    آبان 22, 1397

    آه… خداوندا مرا با رعد و برق بزن از روی زمین محو کن….
    چه فیلم مسخره ایه این birth 2004. یعنی به قدری یعنی فیلم تاجایی پیش میره که انگار کارگردان سطح شعور مخاطب را در حد بادکنک فرض کرده. بعد از اینکه بیش از نیمی از فیلم میگذرد و این پسر بچه مخاطب و آنا (نیکل کیدمن) را بازیچه خودش میکند، بنا بر یک اتفاق میگوید من همسر تو نیستم.. الله اکبر.. آخه بچه ریقونه تو که شان نیستی غلط میکنی میای بگی من شان هستم و تازه اینکه آنا هم او را میپذیرد… ته فیلم هم میآید سرپوشی روی این سوءتفاهم میگذارد و بای بای… خدایا بیا منو بخور. از این فیلم احمقانه که بگذریم بازی نیکول کیدمن قابل توجهه.

    پاسخ

    • احسان شایگان در پاسخ به dumb

      فروردین 18, 1401

      به طرز دیوانه وار و وحشتناک و اعصاب خورد کننده و دهشتناک و زننده ای باهات موافقم. این پسره ی احمق، نه تنها نیکول کیدمن، که کل تماشاگران و بینندگان فیلم را حتی در قرون بعدی را هم مسخره خودش کرده. پذیرش این پسر توسط کیدمن دقیقا باورپذیرکردن فیلم توسط کارگردان برای تماشاگر است که هیچ وقت نمی تواند در آن موفق شود. نتیجه اش هم مزخرف شدن یک فیلم خوب در نظر بینندگانش هست. این فیلم رو یک شکست تاریخی برای کارگردان میشه ثبت کرد. ملت رو چی فرض کرده؟ ولی می شد تمام فیلم به جز این پسره ی احمق رو یک فیلم واقعی و خوب به حساب آورد. تلاش کارگردان برای نجات فیلم بی فایده بوده است. پیف

      پاسخ

    • مجتبی در پاسخ به dumb

      آبان 10, 1401

      پسربچه شان بوده ولی وقتی میفهمه به غیراز آنا عاشق خانوم دیگری هم بوده عذاب وجدان میگیره و دست از سماجت خودش برای ازدواج با آنا برمیداره

      پاسخ