معرفی بهترین بازی‌های کامپیوتری چند نفره (co-op) در سال 2018

انسان یکی از موجوداتی است که توانایی استفاده از ابزار مختلف وهمچنین لذت بردن از چیزهای مختلف را داراست. یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی بازی های کامپیوتری هستند. از زمان پیدایش اولین بازی کامپیوتری تاکنون، تکنولوژی پیشرفت کرده، تلاش های انجام شده در این زمینه افزایش یافته و خلاقیت سازندگان چند برابر شده است. با پروشات همراه باشید تا با 25 بازی چند نفره برتر در سال 2018 آشنا شویم.


25. The Division

چه چیزی می تواند از سفر به نیویورک برفی در دل کریسمس به همراه دوستان تان، لذت بخش تر باشد؟ با این بازی می توانید چنین تجربه ای داشته باشید. در این محصول شرکت یوبی سافت، پول نقش مهمی دارد. تروریست ها سرمایه داری را هدف قرار داده و پول ها را به ویروس هایی آلوده کرده اند که با خرید کریسمس به همه سرایت می کند. شما تنها با سلاح تان می توانید آرامش را به این شهر بازگردانید. بنابراین دوستان تان را خبر کنید، برای بازی آماده شوید و به افراد بی گناهی که می خواهید پولهایشان را بدزدید شلیک کنید.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One


24. Sonic Mania

یکی از بازی های الهام گرفته شده از بازی دو بعدی heyday که می توانید در کنار دوست تان انجام دهید. بنابراین دوست تان را در کنار خود بنشانید تا یکی از لذت بخش ترین بازی های زندگی تان را انجام دهید. از آنجاییکه بازی بر محور یک شخصیت انجام می شود و نیاز نیست منتظر شخصیت های دیگر باشید، بنابراین می توانید آن را به همراه فرزندتان هم انجام دهید. او هم برایتان حلقه جمع می کند. مطمئنا از انجام این بازی لذت خواهید برد.

نکته: Sonic Mania پرامتیازترین بازی سونیک در 15 سال اخیر است که حتی توسط سگا هم ساخته نشد.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch


23. Cuphead

آیا سونیک برایتان معمولی است؟ پس باید این بازی که از کارتون های سال های 1930 الهام گرفته و ترکیبی از استودیو دیزنی و فلیشر محسوب می شود را انتخاب کنید زیرا شلیک به آن ها کمی دشوار است. این بازی بسیار زیباست اما به تنهایی بازی کردن آن کمی غم انگیز می باشد. از آنجاییکه کمی مشکل است بنابراین دوست تان را خبر کنید تا بازیکن دوم باشد و کنترل را به دست بگیرد. شما باید بازی اصلی را انجام دهید و دوست تان هم به شما کمک کند. بنابراین یک بازی دو سر برد است.

سیستم ها: PC, Xbox One


22. Destiny 2

اگر اتصال اینترنت پرسرعت دارید، انجام این بازی با یک دوست می تواند عالی باشد. بیشتر قسمت های این بازی تنها تیراندازی و شلیک است. همچنین می  توانید با خلبان خودکار حملات را انجام داده و در دنیای بازی گشت و گذار کنید. اگر از آن دسته از افرادی است که از چالش استقبال می کنید پس دوستان تان را خبر کنید. اینترنت خود را فعال کرده و بازی را آغاز نمایید. پیروزی در این بازی نیازمند همکاری و مشارکت گروهی است. پس بازی را آغاز کنید.

نکته: تریلر لایو اکشن این بازی توسط کارگردان فیلم ” کونگ: جزیره جمجمه” (Kong: Skull Island’s) ساخته شد.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One


21. Snipperclips

شاید نام این بازی را نشنیده باشید اما بسیاری آن را جز بهترین بازی های نینتندو سوئیچ می دانند. در این بازی هرکدام تان کنترل نیمی از بازی را برعهده گرفته و در حقیقت کنترل یک کارتون آواتار مانند را در دست دارید. باید به همراه هم معماها را حل کرده، یکدیگر را برش دهید تا به جلو بروید، پل یا پلکان بسازید، دکمه ها را فشار دهید یا یا از شکاف ها عبور کنید.

این بازی در صورتی بسیار لذت بخش است که با دوست تان در یک اتاق باشید و در کنار هم بازی را انجام دهید. کنار هم بنشینید، صفحه تلویزیون یا سیستم بازی را روشن کرده و با حل کردن معماهای بازی احساس نبوغ کنید.

نکته: اگر دو کنسول نینتندو سوئیچ دارید، می توانید از حالت رقابتی و چهار بازیکنه آن استفاده کنید.

سیستم: Nintendo Switch


20. A Way Out

یک بازی زیبا ساخته شده توسط سازندگان بازی هندی Brothers: A Tale of Two Sons که نوعی بازی چندنفره است که نمی توانید به تنهایی انجام دهید، مگر اینکه هشت پا باشید. در این بازی باید به صورت آنلاین یا در کنار هم، مراحل مختلف را انجام داده و از زندان فرار کنید. فعالیت های این بازی، از فرار از دست پلیس در بیمارستان تا بازی Connect Four، متفاوت هستند. این بازی با واکنش های متفاوت رودررو شد اما یک بازی عالی می باشد.

سیستم: PC, PS4, Xbox One


19. Viscera Cleanup Detail

بازی های بسیاری می توانند ما را به فضا ببرند و احساس بودن در یک سفینه فضایی لذت بخش است. با خارج شدن از سفینه هایتان دنیای بیرون عجیب تر است. اما بدتر اینکه توسعه دهندگان بازی معمولا یک یا دو بیگانه را هم با شما همراه می کنند تا ماجراجویی ترسناک  تر شود. اما فضای این بازی فضایی متفاوت می باشد.

در این بازی پس از یک نبرد خونین به آنجا می رسید و باید همه چیز را پاک کنید. در این بازی باید در کنار بازیکن دیگر لاشه های بیگانگان را جمع کرده، صحنه های خونین را پاک کرده و در عین حال سرگرم شوید.

نکته: توسعه دهندگان Runestorm از آفریقای جنوبی با الهام از Doom و Quake این بازی را ساختند.

سیستم: PC


18. Overcooked

اگر تابه حال در یک آشپزخانه کار کرده باشید می دانید که چقدر دشوار است. پختن هرروزه غذاهای مشابه، گرفتن سفارش از مردم، محدودیت زمانی، شکایت ها، سوختن و خراب شدن غذا و استرس تمام نشدنی. در این بازی شاهد تمام این داستان ها هستیم و به همین دلیل تجربه جالبی پدید می آید. برای هیولاها غذا سرو می کنید، ترکیبات را آماده می کنید، ظرف ها را می شویید، آشپزی می کنید و غذاها را به مشتری می دهید و در عین حال به پروپای هم می پیچید.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch


17. Payday 2

اگر آشپزی مورد علاقه تان نیست، احتمالا دوست دارید در تیراندازی های مردانه شرکت کنید. اگرچه اغلب بازی های درباره تیراندازی به یک شخصیت است. اما این بازی به خشونت می پردازد. شما و تیم تان تلاش می کنید از یک بانک سرقت داشته باشید و پلیس هم می خواهد شما را متوقف کند. اگر می خواهید از دست پلیس فرار کنید یا ثروتمند شوید، باید همه مهارت های خود را به کار بگیرید.

نکته: در نسخه 2014 جان ویک هم به این بازی افزوده شد. البته سگ اش همراه او نیست!

سیستم ها: PC, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch


16. Far Cry 5

آخرین نسخه این بازی به شما این امکان را می دهد که در کنار دوست تان به انجام آن بپردازید. در اینجا شخصیت خود را خلق کرده و به هوپ کانتی مونتانا می روید تا به نبرد افراط گرایان مذهبی پایان دهید. در یک لحظه باید با نینجاها مبارزه کنید و سپس گاوهای نر را بدزدید. این بازی به دلیل ابزاری که در اختیارتان قرار می دهد یک بازی چند بازیکنه محشر است. یکی از شما می تواند پرواز کرده و دیگری پیاده راه برود. همچنین می توانید با تک تیراندازها از یکدیگر مراقبت کنید. یا اینکه به دوست تان کمک کرده و او را از مهلکه فراری دهید. بهتر اینکه می توانید ماموریت های دونفره را برعهده بگیرید.

نکته: می توانید در عرض ده دقیقه این بازی را به اتمام برسانید.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One


15. Killing Floor 2

مطمئن باشید پس از اتمام این بازی دوست ندارید Viscera Cleanup Detail را بازی کنید. زیرا تمام صحنه ها پر از نبرد و خونریزی است و در درگیری های مختلف گیر می کنید. همانطور که با افتادن یک لیوان گویی همه چیز کند می شود، در اینجا هم چنین است، با این تفاوت که به جای شیشه درباره کبد حرف میزنیم.

اگر زامبی های Call of Duty در تمام عمرشان تنها مارتیکس را تماشا کرده باشند، نتیجه اش این بازی است. در کنار دوست تان باید زامبی ها و موجودات عجیب دیگر را شکست دهید. باید با دقت تمام این کار را انجام داده و بتوانید به سر زامبی ها شلیک کنید. کمتر بازی های تیراندازی اول شخص می توانند چنین فضایی را ایجاد کنند.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One


14. Fortnite

چه بخواهید بازی تیمی انجام دهید یا اینکه هرکدام تان تجربه متفاوتی داشته باشید، در هر صورت حالت نبرد رویال این بازی می تواند یک تجربه عالی باشد. برای مقابله با 49 تیم دیگر و بقا باید با هم مشارکت داشته باشید. کمی چالاکی و به موقع رسیدن باعث می شود در این بازی پیروز شوید. همچنین برای بهترین غارت و فرار از دست طوفان مرگبار باید با یکدیگر همکاری کنید.

اگر حالت نبرد رویال برایتان خسته کننده است، می توانید حالت نجات جهان را انتخاب کنید. پیشرفت در این بازی دشوارتر است و بازیکنان دیگر در مبارزه با زامبی های مرگبار کمک تان می کنند. برای متوقف کردن دشمن باید تله گذاشته و استراتژی های مختلف به کار ببرید.

نکته: نبرد رویال Fortnite تنها در دو ماه ساخته شد.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One, mobile


13. Sea of Thieves

یکی از معدود بازی های چند نفره که توسط کمپانی Rare ساخته شده و بازیکن ها می توانند در بازی باهم صحبت کنند. در این بازی می توانید با کشتی در دریاهای طوفانی نبرد کرده و در عین حال به افرادی نیاز دارید که کشتی را هدایت کند، کسی که جهت یابی کشتی را مشخص کند، کسی که بادبان ها را بکشد و کسی که به کارهای کشتی رسیدگی نماید.

برای یافتن گنج باید به جزیره رفته و برای گشایش معماها و یافتن طلاها، باهم همکاری کنید. همچنین بازی پر از ابزاری است که می توانید از طریق آن با هم ارتباط برقرار کنید، مانند فرستادن توپ های آتشین برای اطلاع رسانی به هم و ملحق شدن به یکدیگر. این بازی از آن بازی هایی است که لبخند را بر لب تان می نشاند.

سیستم ها: PC, Xbox One


12. Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist

اگرچه بسیاری نسخه Splinter Cell: Chaos Theory را برتر می دانند اما این بازی شگفت انگیز تر است و با این حال چندان موردتوجه قرار نگرفته است. همچنین انجام آن در سال 2018 آسان تر می باشد. یکی از ویژگی های جالب حالت های دو نفره بازی های Splinter Cell این است که به طور تخصصی ساخته شده اند و ماموریت ها مخصوص دو بازیکن هستند. در این ماموریت ها، همانند ماموریت های تک نفره، آن را از نقشه جنگ انتخاب کرده، منتظر بازیکن دیگر مانده و سپس به سمت افراد دیگر در تاریکی می روید. شاید در بازی های کامپیوتری هیچ چیز از اینکه ببینید دوست تان یکی از نگهبان ها را خفه کرده، جالب تر نباشد.

سیستم ها: PC, PS3, Xbox 360, Wii U


11. Keep Talking and Nobody Explodes

این بازی در اختیار یک بازیکن یک خنجر و در اختیار دیگری یک کتابچه راهنما قرار می دهد تا با کمک هم بمب را خنثی کنند. یک بازیکن با دقت بمب را در دست گرفته و دیگری از راه دور یا از سمت دیگر اتاق راهنما را می خواند. بنابراین در حوزه بازی های ویدیویی مدرن یکی از بهترین نمونه های بازی دو نفره نامتقارن می باشد.

با گذشت هر ثانیه استرس شما و همبازی تان بیشتر می شود. دستورالعمل ها بیشتر شده و زمان هم سریع تر سپری می شود. درصورت بروز اشتباه شکست خورده و باید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.

سیستم ها: PC, PS4, mobile


10. Vermintide 2

اگرچه این بازی تا حدی شبیه بازی Left 4 Dead 2 است اما از آن برتر می باشد زیرا در این بازی دو نفره، که Valve در گذشته برای بازی زامبی خود خلق کرده بود،  هر کدام از بازیکن ها در قالب یک شخصیت مجزا قرار گرفته و به یک داستان جدید وارد می شوند که باید با وایکینگ های وحشی مبارزه کنند. از آنجاییکه در این بازی هر بازیکن شخصیت متفاوتی دارد بنابراین در مقایسه با بازی زامبی تکنیک های بیشتری دیده می شود.

می توانید در یکی از پستوها پنهان شوید، در حالی که دوست تان با وایکینگ ها مبارزه می کند، یا اینکه با همکاری تیم تان یکی از وایکینگ ها را ترور کنید. شما هم باید مراقب تیم خود باشید و آن ها را از خطر دور کنید. همکاری تیمی و وجو هوش مصنوعی باعث می شود که هیچ کدام از دو نبردها مشابه نباشند.

نکته: موسیقی متن این بازی توسط آهنگساز معروف بازی های ویدیوی یعنی جسپر کید ساخته شده است.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One


9. LittleBigPlanet 3

هیچ بازی شبیه این بازی نیست. این بازی در ظاهر شبیه یک بازی سرگرمی است که می توانید با دوست تان در دنیای آن بچرخید، گشت و گذار کنید و لذت ببرید. اما در پس آن احتمالات بسیاری وجود دارد. زیرا در این بازی میلیون ها مرحله خلق شده که گرچه همه شان بی نظیر نیستند، اما برخی خارق العاده می باشند. مردم با طرح های خود حسابگرهای جالب، مکانیزم های غول پیکر که یادآور مکانیزم های پلی استیشن است، پک-من و بسیاری از ویژگی های دیگر را خلق کرده اند. پس از گشت و گذار در این بازی دست دوست تان را بگیرید و دنیای خود را خلق نمایید.

نکته: تا ژانویه 2012 بیش از 6 میلیون مرحله از این بازی خلق شده بود.

سیستم ها: PS4, PS3


8. Spelunky

نوعی بازی که می توانید بارها و بارها انجام دهید، بدون اینکه از آن خسته شوید. سیستم های آن به گونه ای خلق شده اند که به هم متصل می شوند، هوش مصنوعی آن به گونه ای خلق شده که با هم ارتباط دارند، قوانین آن قابل پیشبینی هستند اما همین قابل پیشبینی بودن آن هم شگفت انگیز می باشد.

برای مثال فرض کنید با مغازه دار این بازی دیدار کرده، یک دشمن دنبال تان می کند و یکی از کالاها را برمی دارد. مغازه دار به گونه ای برنامه ریزی شده که با دزدیده شدن وسایل اش همه چیز اطراف اش را آتش می زند. فرقی نمی کند چه کسی این کار را کرده زیرا او دوست ندارد کسی به وسایل اش دست بزند. در این بین یک بازیکن دیگر هم وارد شده و همه چیز بدتر می شود.

نکته: اگر در نزدیکی یک قبر که رویش نوشته Ash، یک سلاح دیدید، باید بدانید این نشانه از سری فیلم های ترسناک “مرده شریر” (The Evil Dead) گرفته شده است.

سیستم ها: PC, PS4, PS3, PS Vita, Xbox 360


7. Divinity: Original Sin 2

یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی دهه اخیر که می توانید با افراد دیگر همبازی شوید. درصورت بازی تک نفره هم به کمک هوش مصنوعی بازی جالب می شود. ممکن است یکی از اعضای حزب بخواهند پیش از شما کنترل  داستان را برعهده بگیرد. حالا تصور کنید اگر به جای این شخصیت هوشمند دوست تان کنترل را به دست بگیرد چه می شود.

در این بازی نه تنها همه چیز مطابق میل تان پیش نمی رود بلکه سیستم نبرد استراتژیک خود را دارد. هر کدام از شما کنترل یکی از شخصیت ها را به عهده گرفته و برای عبور از هر مرحله باید باهم همکاری کرده و از تمام مهارت های خود استفاده کنید. پس از اتمام کمپین 100 ساعته، حالت گیم مستر را انتخاب کرده و باهم آن را نیز انجام دهید.

نکته: اگر در نقش اسکلت ظاهر شوید باید در ابتدای بازی چیزی بپوشید تا دیگران را نترسانید.

سیستم: PC


6. Rocket League

این بازی یکی از لذت بخش ترین بازی هاست که می توانید به دنبال توپ باشید یا طرف مقابل را به زمین بزنید، اما وقتی که بتوانید با پرش به جلو بروید امتیاز بیشتری کسب می شود. خودتان را آماده کنید و با موتور خود حرکات پرشی انجام دهید تا بهترین بازی ممکن را تجربه کنید.

زمانی که می خواهید به همراه دوستان خود، که آن ها هم به این بازی فوتبال موتوری تسلط دارند، آن را انجام دهید، لذت تان چند برابر می شود. زیرا اگر کسی در کنارتان نباشد می خواهید شادی خود را با چه کسی تقسیم کنید؟

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch


5. Portal 2

یکی از بهترین کمپین های دو نفره طراحی شده در بازی های ویدیوی که جالب و هوشمندانه بوده و باعث لذت تان می شود. همکاری تیمی لازمه این بازی است. یکی از دروازه های بالای سر دوست تان را آتش می زنید، پیش از اینکه زیر پایش را آتش بزنید، و آن ها را به یک حلقه زمانی می فرستید که در آن هرگز پیر نمی شوند. نحوه جداسازی کمپین دو نفره این بازی از کمپین تک نفره بسیار عالی است. همه چیز به سادگی آغاز شده و به زودی به چهار دروازه می رسید که سطح هرکدام از آن ها با مایعات مختلف پر شده و برای وارد کردن همبازی تان به هر کدام از حلقه های زمانی باید یکی از دروازه ها را آتش بزنید. اگرچه این بازی جدیدترین بازی این فهرست نیست اما هیچ بازی دو نفره دیگری همانند این بازی نوآور نیست.

نکته: صداپیشگی برخی از شخصیت های مهم و کلیدی این بازی برعهده نولان نورث است.

سیستم ها: PC, PS3, Xbox 360


4. Bloodborne

شاید تصور کنید این بازی طبق تعریف همیشگی دو نفره محسوب نمی شود، اما باید بدانید که با انجام روش هایی و با داشتن برنامه ریزی می توانید به تنظیمات بازیکن های دیگر وارد شده و به همراه دوست خود از این بازی لذت ببرید. شاید کنترل این بازی لذت بخش باشد اما لذت بردن از ان در کنار یک دوست می تواند لذت بخش تر باشد. شاید تصور Dark Souls بازی جالب تری است اما این بازی حقیقتا بهتر است.

سیستم: PS4


3. GTA Online

یک بازی پر از ویژگی های مختلف: یک دنیای متنوع، تیراندازی رقابتی، مسابقه و بوم های خالی که بازیکنان بتوانند خود را شخصیت پردازی کنند. با این حال سرقتی بودن این بازی باعث شد در این جایگاه قرار بگیرد. سرقت های چند لایه این این بازی به همکاری تیمی و کار گروهی نیاز دارد. تنها یک خطای کوچک می تواند همه چیز را برهم بزند. همه چیز باید کامل باشد. هیچ کدام از بازی های این فهرست تا این اندازه دقیق نیست.

نکته: بازی GTA 5 پیش از اکران و با درخواست ها بودجه خود را تامین کرد.

سیستم ها: PC, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360


2. Minecraft

حتما دلیلی دارد که مارکوس پرسون در یک خانه پهناور به تنهایی زندگی می کند. او بسیار ثروتمند است، زیرا توانسته یک بازی زیبا پدید آورد که همگان از آن لذت می برند. چه در مسابقه بقا شرکت کنید یا در بازسازی تاج محل، در هر صورت چیزی وجود دارد که از آن لذت ببرید.

می توانید این بازی را به همراه فرزندان تان انجام دهید. در این صورت نه تنها به فرزند خود کمک می کنید بلکه خلاقیت او را به چالش می کشید. با این بازی نه تنها قصر بلکه خاطره می سازید.

سیستم ها: همه چیز


1. Monster Hunter: World

در این بازی با شمشیری به اندازه پایه یک پرچم می توانید به صورت یک دایناسور ضربه بزنید. با این کار می توانید تصور کنید چه نیروی عظیمی به او وارد شده و چه تاثیری دارد. در این بازی باید سه دوست به همراه تان باشد که همه شان مجهز هستند.

در این بازی شکار دایناسورها، علاوه بر این که داشتن یک تیم بزرگ می تواند ضامن موفقیت تان باشد، باید به سلاح های مختلف و متنوع مجهز باشید تا بتوانید او را از پای درآورید. با تکمیل شدن تیم تان، یک رقص زیبا و خشن آغاز می شود.

نکته: در نسخه اولیه این بازی بخشی به عنوان شکار هیولا وجود نداشت.

سیستم ها: PC, PS4, Xbox One

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. شایان

    اردیبهشت 26, 1399

    کدوم بازی رو میشه ۲ نفره آنلاین در یک مانیتور بازی کرد

    پاسخ

    • محمد مهدی در پاسخ به شایان

      مرداد 1, 1399

      بهترین بازی انلاین که میشه حتی چهار نفره روی یک مانیتور بازی کرد فورت نایت هست

      پاسخ

  2. ashkan

    شهریور 31, 1398

    کدام بازی رو میشود روی یک کامپیوتر انجام داد دو نفره باشه مثل away out

    پاسخ

    • حسین در پاسخ به ashkan

      اردیبهشت 21, 1399

      خب معلومه آی کیو همشون

      پاسخ

  3. shop.panaone.com

    بهمن 25, 1397

    عاالی بود؛ ممنون

    پاسخ