معرفی 10 بازی برتر شبیه کانتر استرایک نسخه GO

اگر از آن دسته از طرفداران پروپاقرص بازی های ویدیویی تیراندازی اول شخص یا اصطلاحا FPS هستید، حتما نام بازی Counter Strike: Global Offensive را شنیده اید. این بازی که جایگزین بازی های افسانه ای Counter-Strike محسوب می شود، از زمان اکران در سال 2012 در صدر چارت های بازی های ویدیویی قرار گرفته است. نوع بازی و شباهت آن با بازی های پیشین باعث شد که CS: GO بازی استاندارد تیراندازی اول شخص محسوب شود.

در این مقاله می خواهیم 10 بازی برتر موجود در بازار که به بازی CS: GO شباهت دارند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. Counter Strike

Counter Strike اولین بازی سری کانتر بوده و طبق نظر بسیاری اولین بازی است که ژانر تیراندازی اول شخص را تعریف کرد. این بازی که در سال 1999 و به عنوان نمونه ای از Half-Life (یکی دیگر از محصولات موفق Valve) عرضه شد، نوعی بازی تیراندازی اول شخص است که بازیکن در نقش یکی از اعضای تروریست ها یا تیم کانتر تروریست ظاهر شده و با کمک یک نقشه مخصوص باید تیم دشمن را شکست دهد.

بازیکن ها باید به موفقیت هایی برسند، مانند از کار انداختن بمب یا نجات گروگان ها و همچنین میزان زیاد سلاح ها به بازیکن کمک می کند تا به عنوان تک تیرانداز حمله کرده و یا مبارزی باشد که در وسط میدان جنگ می جنگد. این بازی برای بازیکن های قدیمی یا بازیکن های جدید تیراندازی اول شخص، یک بازی ایده آل است.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت اصلی دوست داشتنی در بازی‌های کامیپوتری مدرن


2. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

این بازی به دلیل حالت چندبازیکنی و استفاده از تاکتیک های مختلف تحسین شده است. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege یک بازی تیراندازی اول شخص است که بازیکن می تواند نقش حمله کننده با مدافع را داشته و شخصیت های مختلف با ملیت ها و سلاح های مختلف را بازی کند.

همانطور که گفتیم این بازی بر جنبه های تاکتیکی بازی تمرکز دارد و همانطور که تیم کانتر تروریست می تواند با هواپیماهای بدون سرنشین از نقشه ها دیده بانی کند، تیم تروریستی می تواند با ایجاد موانع و دیوارها مانع و دفاع ایجاد کند. مبارزان معمولا در نزدیکی هم مبارزه کرده و بازیکن ها پس از کشته شدن دوباره جان نمی گیرند. همچنین هدف این است که با کار تیمی دشمن را شکست دهیم.


3. PlayerUnknown’s Battlegrounds

یک بازی تیراندازی گروهی که در اواخر سال 2017 و توسط یک کمپانی بازی های ویدیویی به نام  Bluehole عرضه شد. بازی به بازی های نبرد تعلق دارد، نوعی بازی که بازیکن ها باید تا پای جان در مقابل هم بازی کرده و سرانجام کسی که زنده می ماند، پیروز میدان است.

در آغاز بازیکن ها بر روی یک نقشه قرار داده می شوند، در حالی که ابزاری ندارند و باید تمام  سازه ها و مخفی گاه ها را جست و جو کرده و سلاح، زره و ابزار مشابه را بیابند. هرازگاهی نقشه کوچک تر می شود تا بازیکن ها به هم نزدیک تر شده و بازی شدت بگیرد. بازی می تواند از نگاه اول شخص یا سوم شخص انجام شود و با آگاهی از نقشه و حالت صحیح مبارزه، بهترین بازیکن زنده خواهد ماند.

همچنین بخوانید: 30 بازی ویدیویی که بهترین های 2018 هستند


4. Left 4 Dead 2

یکی دیگر از بازی های تولید شده از Valve Corporation، یک بازی مشارکتی تیراندازی اول شخص در یک دنیای آخرالزمانی که بازیکن ها در نقش نجات یافتگان باید در برابر یک هیولای ترسناک مبارزه کنند. در این بازی پنج کمپین وجود دارد که بازیکن ها با بازی در مقابل زامبی ها مرحله به مرحله پیش رفته و با پیروزی در مرحله فینال زنده می مانند. بازیکن ها برای کشتن زامبی ها از سلاح، نارنجک و مبارزه مستقیم استفاده کرده و امکاناتی مانند کیت پزشکی، الکتروشوک و تزریق آدرنالین، برای درمان جراحات، وجود دارد.

نجات یافتگان تنها می توانند زخم های سطحی را تحمل کنند و در غیر این صورت به کمک افراد دیگر نیاز خواهند داشت. بنابراین این بازی بر کار تیمی و مشارکت تمرکز دارد، چیزی که در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت می باشد.


5. Call of Duty: Black Ops III

دوازدهمین سری این بازی که تیراندازی اول شخص بوده و در سال 2015 توسط Activision ارائه شد. داستان درباره سربازان بلک اپس در کمپین سال 2065 است، حدود 40 سال پس از حوادث بلک اپس دو. این کمپین شامل چهار بازیکن است که به صورت تیمی همکاری کرده و به تدریج به مراحل بالاتر می روند تا سلاح های جدید بسازند.

از آنجاییکه داستان در آینده رخ می دهد، بنابراین بازیکن ها به شکلی خلق شده اند که به شکل های مختلف توانایی های ویژه داشته باشند. در این بازی حالت کابوس هم وجود دارد که زامبی ها جایگزین دشمن شده و پس از پایان مرحله عادی این مرحله فرا می رسد. حالت چند بازیکنی به داستان اصلی مربوط است که بازیکن ها می توانند از بین 9 شخصیت مختلف از نظر سلاح و توانایی، شخصیت مورد نظر خود را انتخاب کنند.


6. Killing Floor 2

همانطور که از نامش پیداست، یک بازی کشت و کشتار تیراندازی اول شخص که در سال 2009 توسط Tripwire Interactive عرضه شد. داستان آن که ادامه سری پیشین است، درباره یک محقق دیوانه است کلون های نظامی سراسر بریتانیا را آزاد می کند.

بازیکن باید از طریق موج هایی که در هر کدام گونه هایی به نام زد وجود دارد، مبارزه کرده و با هر موج تعداد بازیکن ها افزایش می یابد. تا زمانی که بازیکن ها به موج نهایی برسند و آخرین مبارزه را انجام دهند.

بازیکن ها به سلاح های مختلفی نظیر اسلحه، خنجر، زره و کیت های درمانی مجهز هستند. این بازی مراحل مختلف داشته و بازیکن می تواند با کسب امتیاز از مبارزات و تکنیک هایی که به شخصیت انتخاب شده اش مربوط است، به مراحل بالا برود. همچنین حالت دیگری هم وجود دارد که بازیکن ها می توانند با انتخاب نقش زد در مقابل هم بازی کنند.

همچنین بخوانید: اگر به بازی GTA علاقه دارید، این 10 بازی را از دست ندهید


7. Warface

بازی کلون CS: GO که در سال 2013 توسط Crytek Kiev عرضه شد و همانند CS: GO بازیکن ها می توانند در مسابقات علیه هم مبارزه کرده و یا در حالت بازیکن علیه محیط، با یک هوش مصنوعی مبارزه نمایند. این بازی شامل چهار طبقه بندی مختلف است که می توان یکی از آن ها را انتخاب نمود. برای مثال، در طبقه بندی Medic بازی ها تیمی بوده و در طبقه بندی Sniper شاهد مبارزات گسترده هستیم.

علاوه بر این، هر طبقه بندی شامل سلاح های مختلفی است، از سلاح های ماشینی گرفته تا تفنگ های ماشینی، اسلحه و تفنگ تک تیرانداز. با رقابت در این مسابقات و تکمیل ماموریت ها، بازیکن ها می توانند امتیاراتی به نام دلار جنگی دریافت کنند و بعدها برای خرید سلاح، زره و ابزارهای دیگر از آن استفاده نمایند.


8. Insurgency

یک بازی ویدیویی تاکتیکی تیراندازی اول شخص که توسط حالت های مشارکتی و چند بازیکنی، مبارزاتی پدید می آید. بازی های هاردکور و ساده از جمله ویژگی های این بازی است که بازیکن ها می توانند در ابتدا یک طبقه بندی و سلاح های مختلف را انتخاب کنند.

طبقه بندی های بسیاری وجود دارد که براساس تیم خود می توانید آن ها را شخصی سازی کنید. در حال حاضر این بازی شامل 40 سلاح است که علامت ضربدر ندارند و حقیقی جلوه می کنند. هفت حالت چند بازیکنه وجود دارد که بر روی شانزده نقشه مختلف، که هرکدام نسخه شب و روز دارند، بازی می شوند. این بازی حالت آفلاین هم دارد که به بازیکن ها اجازه می دهد با مبارزه در مقابل بوت های هوش مصنوعی در تمام حالت های بازی، خود را آماده کنند.


9. Team Fortress 2

یک  بازی تاکتیکی و تیراندازی اول شخص تیمی که در سال 2007 توسط Valve Corporation عرضه شد. این بازی که مشابه کانتر بود در ابتدا تنها یک حالت محسوب شده که به تدریج به یک بازی مستقل بدل شد. در این بازی، بازیکن ها از نه طبقه بندی مختلف انتخاب کرده و به دو تیم ملحق می شوند و می توانند در حالت های مختلف بازی با هم رقابت کنند. هر طبقه بندی توسط نقش، سلاح و ویژگی ها متمایز شده و تنها نقطه مشترک آن ها وجود سلاح های خنجری اولیه، ثانویه و اصلی است.

هدف بازی این است که از طریق همکاری با بازیکن هایی که نقش های مختلف دارند، به موفقیت گروهی دست یابید. این بازی بیش از 100 نقشه مختلف و چندین حالت بازی دارد، از جمله آرنا، پادشاه تپه، دستیابی به پرچم و غیره.

همچنین بخوانید: 50 بازی برتر در تاریخ بازی های کامپیوتری: از نوستالژیک ها تا مدرن ها


10. Battlefield 1

آخرین بازی معرفی شده در این فهرست، پانزدهمین سری بازی های Battlefield است که در سال 2016 توسط Electronic Arts عرضه شد. یک بازی تیراندازی اول شخص که براساس حوادث تاریخی ساخته شده و داستان آن در جنگ جهانی اول روی می دهد. با انجام این بازی تصور می کنید 100 سال به عقب برگشته اید زیرا سلاح های جنگ جهانی اول مانند سلاح های نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و شعله افکن ها، در اختیارتان قرار می گیرد.

همچنین ابزارهای حرکتی از قبیل کامیون، هواپیما، قایق و تانک هم در اختیارتان قرار می گیرد. حالت کمپین، حالت های مختلف چند بازیکنی، مانند فتح، مسابقات مرگ تیمی، حملات هوایی و غیره، جز ویژگی های این بازی هستند. بازیکن ها می توانند از لحاظ طبقه بندی انتخابی، نقش های خاص و ابزار، شخصیت خود را شخصی سازی کنند.


نتیجه گیری

Counter-Strike یکی از بزرگ ترین نام های صنعت بازی است و در سال های اخیر بازی CS: GO در ژانر تیراندازی اول شخص پیشتاز بوده است. با این حال این موضوع از انتخاب بازی های مشابه دیگر ممانعت به عمل نمی آورد و در این فهرست سعی کرده ایم برخی از بهترین بازی های مشابه با خصوصیات خاص را به شما معرفی کنیم. اگر بازی های دیگری مد نظرتان نیست می توانید با ما درمیان بگذارید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. hassan

    تیر 8, 1398

    black squad هم هست

    پاسخ