10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند

شاید اگر طرفدار مارول باشید باور این حقیقت برایتان دشوار باشد، اما واقعیت این است که مارول همیشه تلاش کرده شخصیت هایی مشابه کامیک دی سی را خلق کند. برای مثال، لباس قرمزآبی مرد عنکبوتی شبیه لباس سوپرمن است و شنل قرمز ثور هم یادآور شخصیت های دی سی است. چنین به نظر می رسد که برخی از شخصیت های مارول با الهام از شخصیت های کامیک دی سی خلق شده اند. البته دی سی هم از مارول الهام گرفته اما نه به اندازه مارول. در اینجا فهرستی از شخصیت های مارول که از کامیک دی سی الهام گرفته شده اند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تانوس (1973) و دارک ساید (1970)

دو نیمه خدای قدرتمند ویلن که با یک ضربه می توانند جهان هستی را نابود کنند. دارک ساید (Darkseid) دی سی برای اولین بار در سال 1970 خلق شد و سه سال بعد تانوس (Thanos) قدرتمند مارول معرفی شد. هردوی آن ها دارای چنان قدرتی هستند که می توانند برای رسیدن به هدف خود همه چیز را از پا در آورند. با توجه به شباهت زیاد این دو، مسلما مارول از دی سی الهام گرفته است.

همچنین بخوانید: 25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر


9. سندمن (1963) و کلی فیس (1940)

مارول و دی سی دو شخصیت دارند که از گل ساخته شده اند. کلی فیس (Clayface) یا صورت گلی دی سی در سال 1940 خلق شد اما در سال 1971 توانایی تغیر شکل پیدا کرد، که دو سال بعد مارول سندمن (Sandman) را معرفی نمود. هردوی آن ها می توانند با استفاده از گل و شن چهره، اندازه و حجم خود را تغییر دهند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


8. مرد آهنی (1963) و بتمن (1939)

اگر به شباهت این دو پی نبرده اید باید بدانید این دو شخصیت، شخصیت های میلیاردی هستند که در حقیقیت قدرت ابرقهرمانی ندارند. آن ها تنها با کمک منابع، لباس، سلاح و گجت های خود را تغییر می دهند. بتمن (Batman) حدود 24 سال پیش از مرد آهنی (Iron Man) به وجود آمد و تنها تفاوت این دو این است که تونی استارک هویت خود را تغییر نمی دهد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


7. هاک آی (1964) و گرین ارو (1941)

گرین ارو (Green arrow) دی سی در سال 1941 و هاک آی (Hawkeye) مارول در سال 1964 پدید آمدند. هردوی آن ها از اعضای قهرمان تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند. هردویشان در کودکی والدین شان را از دست داده و برای بقا به دستورالعمل هایی پایبند شده اند. گرین ارو با قناری سیاه رابطه داشت و هاک آی با بیوه سیاه. عجیب تر اینکه هردویشان کشته شده و به زندگی بازگشته اند.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


6. بیوه سیاه (1964) و قناری سیاه (1947)

قناری سیاه (Black canary) و بیوه سیاه (Black widow) ابرقهرمان های زنی هستند که هیچ قدرت ابرقهرمانی ندارند. در حالی که قناری سیاه بعدها توانست با صدای بلند فریاد بزند. هردوی آن ها هنرهای رزمی را آموخته و لباس های سیاه مشابه می پوشند. هردوی آن ها از اعضای تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


5. کوئیک سیلور (1964) و فلش (1940)

اگرچه فلش (Flash) دی سی محصول یک اشتباه آزمایشگاهی بود که به او اجازه داد تا با سرعت زیاد گشت بزند، اما کوئیک سیلور (Quicksilver) مارول فرزند مگنیتو بود که ویژگی های مشابه جهش یافته های مردان ایکس را داشت. فلش شخصیت پرسرعت اصلی دنیای کامیک دی سی بود که مارول ویژگی اصلی آن را برداشت.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب DC (دی‌سی) که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


4. مرد مورچه ای (1962) و اتم (1961)

اتم (Atom) و مرد مورچه ای (Ant Man) می توانند اندازه شان را از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ تغییر دهند. هردوی آن ها پزشک بوده و در زمینه خود نابغه هستند. اتم دی سی نسخه اصلی است که یک سال پیش از مرد مورچه ای مارول خلق شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ابر قهرمانی که منتظر اکران آن‌ها هستیم


3. ددپول (1991) و دث استروک (1980)

هردویشان ویلن بوده و ضدقهرمان محسوب می شوند. دث استروک (Deathstoke) یا کشتار دی سی در سال 1980 و به عنوان یک سرباز با شمشیر و سلاح، خلق شد. 11 سال بعد که ددپول (Deadpool) معرفی شد، آنقدر به دث استروک شبیه بود که نویسندگان به این نکته پی برده و او را یک پارودی یا هجو می دانستند. هردوی آن ها جز ارتش بوده و از توانایی هایی چون شفا بهره می برند. هردویشان از سلاح و مواد منفجره استفاده می کنند. اگر این موارد کافی نیست باید بدانید که نام اصلی دث استروک «اسلید ویلسون» و نام اصلی ددپول «وید ویلسون» است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابر قهرمانانه در سال 2017 از بدترین تا بهترین


2. ولورین (1974) و تیمبر ولف (1964)

تیمبر ولف (Timber wolf) و ولورین (Wolverine) در نتیجه آزمایشاتی که رویشان انجام شده به قدرت هایی دست یافته و توانایی هایشان مشابه است. هردویشان قدرت ها و توانایی های ابرقهرمانی، مانند بویایی و شفا، دارند. تنها تفاوت آن دو این است که تیمبر ولف پنجه داشته در حالی که ولورین در داخل دستانش شمشیر دارد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل هیو جکمن به همراه 66 حقیقت جالب درباره زندگی او


1. هالک (1962) و سالومون گراندی (1944)

بدون شک هالک (Hulk) یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کامیک مارول است. او نابود ناپذیر بوده و اگر خشمگین شود هیچ چیز در دنیا نمی تواند خشم حیوانی او را متوقف کند. بروس بنر تلاش کرد تا هویت حقیقی او را، که در نتیجه شخصیت مهیب اش از دست رفته، باز یابد. در هر صورت سالومون گراندی (Solomon Grundy) دی سی دقیقا شبیه اوست و 18 سال پیش از هالک مارول پدید آمد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. درست است که مارول شخصیت‌های زیادی را از دی سی الهام گرفته است، اما باید قبول کنیم که معرفی شخصیت‌ها توسط مارول بهتر از دی سی صورت گرفته؛ حداقل در جهان سینمایی که اینطور بوده است. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (539)

بستن فرم

  1. بنده خدا

    دی 30, 1400

    کلا مارول و دیسی دنیای سینما رو خراب کردن
    جفت شون براساس وهم و خیالات ساخته شدن

    پاسخ

  2. نا شناس

    دی 15, 1400

    ببخشیدا ولی نصف سال ها اشتباه بودن مثلا مثل فلش و کوییک سیلور که در اصل فلش از روی اون الهام گرفته شده و اینکه چرا هر دی سی فن خنگی که پیدا میشه بدون اینکه یه کمیک خونده باشه میره هیت ؟ اصلا بر فرز مثال تقلید شدن میدونی دی سی چقدر از مارول تقلید کردی !

    پاسخ

    • داش بشین چاییتو بخور فشار نخور دیسی هیچ تقلیدی از رو مارول نکرده بزا چن تا اسکی مارول جونتو بگم بلک کت که ایکب خیلی چیپ از کتوومنه لیدی سیف یه اسکی خیلی ناچیز از واندروومن و اینکه تو هیچی از کمیک سرت نمیشه چیزی از کمیک نگو کوییک سیلور یه کپی ناچیز از فلشه حالا زجه بزن وقتی هیت میدی. مارول فن خب داشتم میگفتم کجا بودیم آها سوپرمن و سنتری که کاملا مشخصع که کپی ناچیز سوپرمنه بتوومن و اسپایدروومن که اسکی تابلوییه بنظرم بتگرل و اسپایدرگرل هم بماند😂😂😂والای کدویان ینی استن مید و گوت کل کمیک گرنت موریسون کبیر اولین بار دیسی نویسندشو به کمیک آورد بعد مارول اسکی رفت داشتم میگفتم لوسیفر دیسی و مفیستو که کاملا معلومه مفیستو ناچیز هست مون نایت و بتمن کلا مارول خیلی از دیسی اسکی رفته مخصوصا چن بار اونم از بتمن😂😂لوبو و ولورین که تابلوعه نمیخواد بگم فک کنم مغزت انقد بکشه که بفهمی سوپرگرل و مایتی تور که یه اسکی خیلی تابلویی هست به بچه هم بگی میفهمه دکتر فیت و دکتر استرنج که دکتر استرنج واقعا تابلوعه که یه کپی واقعا ناچیز هست و اوریجینشون هم یکیه تقریبا و دکتر فیت قبلش بوده بتمن و کپ آمریکا هم بماند😂😂😂 این البته یه ایده میشه ولی اسکی هم میشه زادکیر و مایکل دمیرگوس بله زادکیر یه کپی از دیسی هست در حالی که دیسی آرک انجل های واقعی رو از آن خودش کرده مارولم گفت منم یه آرک انجل به اسم زادکیر بسازم اونم با قدرت خیلی کم تا فقط بگم عه نگا کن نگا کن منم دارم. خب داشتم میگفتم مارول فن تعصبی😂😂 من تینگ و سوامپ تینگ این دیگه ثابت میکنه واقعا اسکی به این تابلویی آخه؟ زاتانا و اسکارلت ویچ اینم بیشتر یه ایده حساب میشه تقریبا ولی اسکی هم هست و اینکه داداش گلم من تا صبح میتونم اسکی های مارول رو بگم😂😂 بعدشم وقتی تعصبی هستی نظر نده راجع به هیچی تو حتی تاریخت هم خوب نی چه برسه کمیک😂😂😂 خلاصه ی کلام وقتی تعصبی هستی نظر نده. تا صبح هم میتونم اسکی های مارول کوچولو رو بگم ولی وقتم رو واسه ی تو تلف نمیکنم ولی اینم بگم سوپرمن و تور آره کوچولو تور کوچولوی ناچیز یه اسکیه چرا؟ سوپرمن قبل از اون بوده و معروفه به پدر تمام قهرمانا و اینم بگم بیگ تری دیسی اول بوده بعد مارول گفت خب من از اساطیر میارم ولی چون خداس میارم تا بقیه بگن تور قویتره ولی واقعیتش اینه که تور کوچولوی ما از قهرمانا هم نی و با این کار تور کوچولو رو آورد و کرد قدرت اونجرز یه جورایی و از بیگ تری دیسی اسکی رفت و خب تور کوچولو انگشت سوپرمنم نی😂

      پاسخ

  3. سلطان بانو

    مهر 6, 1400

    سر یکسری شخصیت خیالی که اصلاً وجود ندارند دارید دعوا می کنید!!!
    قبول دارم که این شخصیت ها رو دوست دارید ولی این دعوا کردن کار درستی نیست
    البته خیلی از شخصیت های مارول و دی سی رفتار های خوبی ندارند

    پاسخ

  4. آرمان

    مهر 5, 1400

    یه کلام از یک عزیز دل که حتی بعید میدونم یک کمیک هم خونده باشه وقتی قوه استدلالی اش این قدر ضعیف و سطحیه
    اینکه دو تا شخصیت یه قدرت داشته باشن میشه تقلید ؟ اینکه دو تا شخصیت یه لباس داشته باشن میشه تقلید ؟
    شما مگه تو کار سینما نیستین پس باید نصف سینمای امروز که الهام گرفته از سینمای کلاسیکه رو ببرید زیر سوال
    شما که میگی آیرون من از بتمن تقلید کرده اونم به خاطر اینکه هر دو پولدارن ؟ یعنی اگه شخصیت پولدار جدیدی پیدا شد از بتمن تقلید کرده ؟ ببخشید جسارتا با مفهوم آرک تایپ یا کهن الگو آشنایی دارید ؟
    اینا الهام گیری هست خواهر من نه تقلید
    تقلید اونیه که دقیقا به همون شکل و بدون یک هویت و شخصیت پردازی جدید و مستقل استفاده شه در حالی که مارول اگر هم به فرض الهام ( نه تقلید ) گرفته باشه و از پیرنگ مشبه استفاده کرده باشه حداقل اونقدر اون رو تکامل داده و بهش یک هویت و روح جدید داده که عملا نمیشه با برچسب زدن مقلد کاری این زحمت ها و مهارت ها رو انکار کرد
    مارول چه گناهی کرده که قدمتش کمتر از دی سیه مگه قدمت کمتر دلیل بر ضعیف بودن یا تقلیدی بودنه ؟ یعنی اگه من بعد از شما یک شخصیت خلق کردم که مثلا قدرتش آتیش بود و تنها شباهتش با کاراکتر ساخته شده شما همین باشه یعنی از دست شما تقلید کردم یا بالعکس ؟ یعنی اگه دو نفر دو ایده شبیه داشتن یعنی از هم تقلید کردن ؟
    والا اگه به تقلید باشه دی سی هم کم تقلید نکرده مثلا اکوامن از نیمور ، زاتانا از اسکارلت ویچ ، سوامپ ثینگ از ثینگ و … حتی بعضی از موارد هم مثل ددپول از پایه اشتباهه چون طبق گفته خالق ددپول ، ددپول از اسپایدرمن الهام گرفته شده نه دث استروک و اگه به تقلید باشه همین دث استروک مگه از پانیشر تقلید نشده ؟
    ولی حداقل فرق مارول این بوده که اون ها رو تکامل و ارتقا داده که در غیر این صورت شما حتی باید اساسا جهان امروز و اختراعاتش رو نادیده بگیرید چون با عتصری به نام الهام انجام گرفته

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به آرمان

      مهر 6, 1400

      کی مارول همچین حرفی شده؟؟؟شخصیت ددپول برای مسخره کردن شخصیت دث استروک به وجود امده که بعدش خیلی محبوب شد
      اصلا ددپول چه شباهتی به اسپایدر من داره فقط لباسشون شبیه همه

      پاسخ

  5. بنده خدا

    مرداد 16, 1400

    ههههه
    چقد خندیدیمo_O
    اینکه سریع میاین و میگین فلان قهرمان تو دیسی زود تر از اونی که تو ماروله خلق شده پس حتما تقلب شکل گرفته اشتباهه.فک کردین تقلب فقط همینه؟؟؟؟؟
    نخیر بزارین یه مثال خوب بزنم،یکی از اون مواردی که خیلی ها بهش اشاره میکنن ولی تو این مقاله نیومده کت وومن و بلک کت هستش.سالها پیش تو کمیکهای بتمن یه شخصیت مکمل خلق شد به اسم کت وومن.اومدن و اونو به شکل یه دزد حرفه ای نشون دادن که برای کله گنده هاش شهر دزدی میکرد.بتمن هم سعی میکرد جلوشو بگیره ولی هر دفعه کت وومن فرار میکرد.همین!!!فقط همین بود!!!!
    تا اینکه چند سال بعد توی کمیکای مردعنکبوتی بلک کت خلق شد.مارول اومد و یه شخصیت کاملا پیچیده برای بلک کت نشون داد.سرگذشت خفنی داشت و حتا نشون دادن که به اسپایدرمن علاقه داره ولی از پیتر پارکر متنفره!!! یعنی یه رالطه رمانتیک بین این دوتا شکل گرفت و خیلی ازش استقبال شد.دیسی که اینو دید.اومد همینکارو کرد،یعنی اومد سرگذش پیچیده ای برای کت وومن درست کرد و یه رابطه رمانتیک بین اونا شکل داد!تا جایی که بتمن رفت خواستگاری کت وومن🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
    میبینید؟ تقلب فقط این شکلی نیس،این یکی از اون تقلبهای دیسی بود.

    پاسخ

  6. iron avenger

    خرداد 15, 1400

    ببینید اگه می خواید بگید مارول کپی کاره سه تا از کپی های دیسی از مارول رو میگم. بامبلی بی از واسپ، آنتی مانیتور از گالاکتوس، اتوماتیک اسکال از گوست رایدر. در ضمن آیرون من و بتمن 3 تا شباهت دارن:
    1 پولدارن
    2 قدرت فوق بشری ندارن
    3از تجهیزلت استفاده می کنن. ببینید من نه میگم دی سی بده نه مارول بده، اونا هر دوشون غول سرگرمی هستند و بعضی وقت ها از هم دیگه کپی کردن. درضمن اگه می خواید بگید کپی های دی سی کم تره من 10 تا کپی دیگه ی دی سی از مارول رو هم می دونم مثلا زاتانا از اسکارلت ویچ

    پاسخ

    • دکتر منهتن در پاسخ به iron avenger

      خرداد 25, 1400

      ببینید اولا انتی مانیتور اصلا کپی نیست به گالاکتوس اون ایمپریکس هست

      پاسخ

    • عه خب منم بزا کپی ها رو بگم آنتی مانیتور کپی نی آنتی مانیتور قبل گالاکتوس بوده و بعدشم اتومیک اسکال کجاش شبیه گوست رایدره؟ اون از شیطان قدرت گرفته این یه موجود رادیواکتیویه اصا اینا شبیه نیستن چون فقط جفتشون صورتشون جمجمه اس اسکیه؟ و اینکه بامبل بی قبل از واسپ بوده و اوریجین هاشون و قدرتاشون و همه چیشون فرق داره و اینکه چون فقط جفتشون زنی هستن که با لباس کوچیک میشن میشه اسکی؟ خب بزا من چن تا بگم در عین واقعیت
      بلک کت و کتوومن: درسته کتوومن نه تنها قبل از اون بوده و حتی از کپی ناچیز خودشم بهتره! برای مثال اوریجین و شخصیت هردو یکیه جفتشون معشوقع های اسپایدرمن و بتمن هستن که خیلی حقه بازن و از اعتماد سوء استفاده میکنن و اوریجین هم بگم بهترین دلیله که ثابت میکنه اسکیه حالا چرا اینم دلیلش:
      فیلیشیا aka بلکت کت پدرش کسیه که عمو بن ینی عموی پیتر پارکر aka اسپایدرمن رو کشته
      و در دست بعدی سلینا کایل aka کتوومن کسیه که پدرش ینی کارماین فالکونی والدین بروس وین aka بتمن رو به قتل رسونده
      حالا دیدی؟ این یه اسکیه خالصه نه اینکه فقط چهره ها و لباسا یکی باشه ینی اسکی😂😂منتغیه منتغیه ینی شما مارول فنای تعصبی همه جا رو که گرفتین هیچ منطقتون هم منتغه نه منطق😂

      پاسخ

    • زاتانا و اسکارلت ویچ کجاشون یکیه؟ زاتانا قبل اسکارت ویچ سطحی بوده واقعا مارول فنی. چون جفتشون زنایی با قدرت جادوگرین ینی اسکیه؟
      اسکارلت ویچ بعد زاتانا اومد و هیچ شباهتی به زاتانا نداره چون فقط یه زنه با قدرت جادو ینی اسکی؟ نه اوریجینشون نه شخصیتشون نه نوع رفتار و نوع شخصیت و نوع قدرت و نه نوع جادوشون یکیه هیچیشون یکی نیست هیچیشون ولی چون جفتشون فقط جادوگرن و با اینکه زاتانا قبل واندای سطح بوده اسکیه؟ منتغیه

      پاسخ

  7. آریا

    خرداد 11, 1400

    این بحث مزخرف بی نتیجه که کی قویتره رو خواهش میکنم تموم کنین اینکه یه کمپانی شخصیت قوی ای بسازه هنر نیست من هم میتونم بیام یه خدا طراحی کنم آیا این باعث میشه شخصیتم شخصیت با ارزشی بشه؟ خب مسلما نه. حتی خیلی ها معتقدن شخصیتایی که اونقدر قوی نیستن معمولا جذابترن راستش من هم باهاشون موافقم
    این از این
    نکته بعدی در مورد لیست
    بیاین قبول کنیم که الهام گیری مشکلی نداره و درست الهام گرفتن هم یه هنره. معتقدم کل لیست جز ددپول و دث استروک (که اون هم قضیه داره) یا الهام گیریه یا ربطی به هم ندارن گذاشتین لیست پر بشه 😂 کاری هم به الهام‌گیری ها و تقلید های دیسی ندارم کلا بحثشون جداست…
    همین دیسی بارها و بارها از کاراکترهای دیگه شخصیت هاش رو گرفته. حتی بتمن و سوپرمن هم نتیجه الهام گیری بودن؛ در کل هیچ ایرادی به الهام‌گیری وارد نیست پس بحث نکنین سرش.
    در مورد ددپول و دث استروک هم عرض کنم خدمتتون که ددپول از ابتدا برای این خلق شد که دث استروک رو مسخره کنه برا همین عین دث استروک درستش کردن 😂 برید و کمیکای اولیه ی ددپول رو بخونین و متوجه میشین که اول کاملا یه شخصیت جدی و اخمو مثل دث استروک بود
    رفته رفته شخصیتشو تغییر دادن و رسید به جایی که الان هست؛ در حال حاضر خیلی مزخرفه که بگیم ددپول اسکی از دث استروک هستش چون واقعا کل شخصیتش در نقطه مقابل دث استروک هستش خودمم صد درصد به دث استروک ترجیحش میدم

    پاسخ

  8. abas

    خرداد 5, 1400

    دیدم بحث بین ایرون من و بتمن خیلی زیاده
    منم یه نظری میدم

    با دو سه تا شباهت که دلیل نمیشه مارول از اون کپی کرده

    ۱ بتمن توانایی پرواز با استفاده ازلباسش رو داره

    ۲ ایرون من سلاح هاش خیلی پیشرفته تر و سطح تخریبیش بیشتره

    ۳ تی کیو ایرون من ۲برابر بتمنه و حتی از اولم باهوش شناخته شد…ولی بتمن بعد ها باهوش شد

    ۴ ایرون من خودخواه،خود پسند،مغرور نیست

    ۵ ایرون من برای هر مبارزش و جنگیدنش از اول نقشه طراحی نمیکنه و انقدر باهوشه که وسط جنگ سریع نقشه میکشه و تا الانم موفق بوده

    حالا شباهتاشون

    ۱ خرپول و دختر بازن

    ۲ بعضیا گفتن هردو با لباس میجنگن ولی خیر
    بتمن جداگانه سلاح داره و از اون استفاده میکنه و لباسش هیچ گونه سلاحی نداره ولی ایرون من با استفاده از سلاح لباسش میجنگه
    پس شباهت نمیشه و لباساشون خیلی فرق میکنه

    کلا ۲تا شباهت دارن و این دلیل بر کپی برداری نیست
    تفاوتاشون بیشتر از شباهتاشونه

    پاسخ

    • بتمن در پاسخ به abas

      آذر 30, 1400

      کاری اصلا به تقلید ندارم
      ولیک چون وسط جنگ نقشه میکشه از بتمن باهوش تره؟
      چون مثلا چهارتا زره خفن ساخته؟ اول زره هایی که بتمن ساخته رو ببین بعد راجب اینکه کی باهوش تره نظر بده
      والا کل قهرمان ها جز بتمن همینن (مثل مرد عنکبوتی) تازه خودش نمیکشه والا اون همه اطلاعات که جارویز بهش میده رو به بچه 10 ساله هم بدی میتونه تازه کاپیتان آمریکا رهبر گروهه
      تازه دیدیم تو جنگ با تانکی آقای برنامه ریز چکار کرد
      تو مبارزه اول که نقشه رو نگهبانان کهکشان چیدن تو تونی عرضه نداشت
      دکتر استرنج جونش رو نجات داد تازه کل اهداف آینده هم که اون جلو برد
      تو مبارزه با اولتران هم که کاپیتان کار درست رو کرد مرد آهنی که دستی دستی داشت دنیارو به گاج میداد.
      کی گفته ای کیو اون 2 برابر بتمنه؟ زره مرد آهنی هرقدر هم پیشرفته باشه از زره سایبورگ که بتمن به راحتی هکش میکنم پیشرفته نیست.
      مرد آهنی یک مکانیک کار خارق العاده هست نه چیز دیگه تو بحث های متفاوت هوش در حد استرنج هم نیست خود مارول نشون داد
      به نظر من شبیه بتمن تو دو دنیا ها نیست
      بعد ایرون من خودخواه و خوو پسند و مغرور نیستتتت؟ بتمن این همه شاگرد پرورش داد این یک لسپایدرمن رو زوری یاد میداد
      مغرور نیست واقعا جوکه
      شکی نیست ایرون من پر از نقطه ضعفه (فقط کافی زره ازش گرفته بشه) هک کردن زره ایرون من بارها تو کمیک خود مارول اتفاق افتاده(حتی توسط میرعنکبوتی که کارتونش هم ساختن) پس فکر نمیکنم برای بتمن کار سختی باشه تو مبارزه تن به تن باقی مکنده که…
      ایرون شخصیت محبوبیه ولی با بتمن قابل مقایسه نیست
      چون شباهت زیادی ندارن و برتری بتمن قاطعانه هست

      پاسخ

    • دشمن مارول فن های تعصبی در پاسخ به abas

      مهر 11, 1401

      بازم سم گفتی بزا درستش کنم
      ۱_ تو کمیک نخوندی و هیچی بارت نیس از حرفت ۴ امت فهمیدم فقط ام سی یو رو دیدی و هیچی از دیسی نمیدونی و اینکه آیرون من خیلی مغرور و لجبازه تو کمیک خیلیییی اونم تو فیلم فقط به خاطر رابرت داونی جونیور چار تا کودکی که کمیک نخوندن فک کردن آیرون من فانه و اینا درصورتی که تو فیلمم مغروره😂😂
      ۲_بتمن خیلی باهوش تره وقتی از کمیک بارت نی چیزی نگو بتمن فقط با پریپ کاری نکرده. تو کمیک لیگ عدالت دارکساید وار سر ثانیه همه چی رو فهمید و نقشه ی شکست دارکساید رو با ضد ماده تو ذهنش طرح کرد و به لیگ گفت و اینکع آیرون من فقط تو تکنولوژی یه حرفی داره ولی بتمن از اونم تو تکنولوژی بهتره برای مثال ساخت هل بت و فاینال بت سوییت و جعبه ی پدر و صندلی مرگ و…. خیلی خوبه تو فیزیک و شیمی و تاریخ و…. و از این ها به خوبی استفاده میکنه و در همه چی سر رشته داره و در آخر بهترین کارآگاه کمیک که بی دلیل بهش نمیگن؟ خیلی ینی از همه چی بهتر تو کار آگاهیه و اینکه تو همه چی سر رشته داره نه فقط تکنولوژی تازه با اینکه آیرون من فقط سر رشتش تکنولوژیه بازم بتمن ازش تو سررشته ی خودش بهتره
      ۳_بازم ثابت کردی کمیک یا هرچی ک بگی سرت نمیشه بتمن همیشه باهوش بوده و همیشه سر تر بوده و فقط سر ام سی یو و فنای تعصبیش چن تا کودک الان اشتباه فکر میکنن
      ۴_خرپول و دختر باز واسه تونیه چون بتمن بیشتر تو نیمه ی بتمنی خودش هست نه بروس وین و هیچ دختر بازی نکرده و تنها دختری که باهاش ریخته رو هم سلینا ینی همون کتوومن بوده
      ۵_بتمن اصا از سلاح خوشش نمیاد و میگه سلاح ماله ضعیفاس با اینکه خیلی تو سلاح استعداد داره اما استفاده نمیکنه و در هیچ حالتی اسلحه نداره و فقط گجت های مخصوص داره
      آره تفاوت هاشون بیشتره اما بتمن هیچیش شبیه آیرون من که یک کرکتر سطح هست نیست فقط به خاطر ام سی یو گنده شد اونم توسط کودکان تعصبی ولی بتمن همیشه بتمنه و از همون اول محبوب و باهوش و سرتر بوده از آیرون من سطحی بیخودی بهش پرچمدار فیکشن نمیگن😂
      بعدشم آیرون من با پریپ تایم هم مالی نیست هیچ کار خاصی با نقشه ی وسط جنگم نکرده ولی بتمن با پریپ تایم
      دکتر منهتن،سوپرمن،اسپکتر،زاتانا،دکتر فیت،پرپچوا و…. رو زده درحالی که آیرون من حتی با آمادگی قبلی(پریپ تایم) یا همون وسط جنگ هم هیچ کاری نکرده
      خلاصه بیخود بهش نمیگن پرچمدار فیکشن چون اون همیشه بهتره و اصا قابل مقایسه با کرکترای سطحی مثل آیرون من نی چون باهوش تر،قویتر،محبوب تر و…. هست
      پرچمدار کل فیکشن ینی دارک نایت

      پاسخ

  9. A

    خرداد 5, 1400

    میشه لطفا یکی به من توضیح بده که سِرتِر به چه معناست….و اصلا کلا چیه…آیا یک شخصیت هستش یا نه…لطفا هرچی میدونید بهم بگید…سپاس

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به A

      خرداد 25, 1400

      فکر کنم منظورت سارتوره که دشمن کلا اودین و ثور و کلا ازگارده و اگه سینمایی ثور رگناروک رو دیده باشی متوجهش میشی

      پاسخ

  10. دانیال

    اردیبهشت 15, 1400

    سلام..ببخشید بابعضی ازینای که گفته موافق نیستم…
    بتمن رزمی کاروازسلاح های خارجی استفاده میکنه اما مردآهنی رزمی کارنیست وازلباسش استفاده میکه…درسته هردوخرپولن اما حداقل بایددوسه چیزشون شبیه هم باشه که بگی تقلیده…2-اروتوی جزیره بودهو بعدشم امدویه گروه تشکیل دادوازشهرش حفاظت کرد..تازه خرپولم بود..امااون یکی ماموردولت بودوکلا قضیشون فرق میکرد..3 آخه بیوه سیاهو امدی باقناری تشبیه میکنی هیچی شون شبیه هم نیست.قناری ماسک میزنهو یه قدرت های فراطبیعی ریزی هم داره..اما بیوه سیاه یه رزمی کارحرفه ایوحالا فیلمشم دربیادخوت میبینی که قضیهوداستانش فرق داره…چیشون شبیه همه آخه؟؟….4مردمورچه ای اتم درسته هردومیتونن کوچیک شن ولی خب داستان مردمورچه ای به کل فرق داره…دراین مورد ددپول استروک باوجوداینه طرفدارهردوهم هستم وخوشم نمیادتقلیدی باشن ولی تایه حدودی موافقم..حالا هرچندطرزلباس پوشیدنشون سرتاپافرق داره ولییی…5ولورین به غیرپنجه های تیغه ایش فرقای بیشتری هم داره بااونی که گفتی….دیگه اونقدرهم که میگی شبیه نیستن…6چی میگی درهرصورت…بابا این کلا فرق دارسرتاپا این هروقط عصبانی شه تبدیل هالک میشه..تازه همیشه یابیشتراوقات میخواسته مانع این موضوع شه…کجا شبیه همن کلا شخصیت هالک تواین موضوع متفاوته…)
    حالاگذشته ازین موضوعات خوب مارول بیچاره چیکارکنه وقتی دی سی ازروی این شخصیتا فیلم نمیسازه دیگه یکیو که باید دست به کارشه…
    دی سی خوبه…نمیگم بدههه ولی اینکه یه خورده نسبت به مارول کم فیلم میسازه رواعصاب..فقط سریال میسازه…اما سینماییی..نههه…امابرعکس مارول…الان اگه کرونا نبود400فیلم میدادبیرون…

    پاسخ

  11. دانیال

    اردیبهشت 15, 1400

    سلام.ببخشید هیچکدومو قبول ندارم.
    بتمن یه رزمیکاره وبیشترازسلاح های خارجی استفاده میکنه.امامردآهنی ازلباسی که داره استفاده میکنه وسلاحش لباسشه..هیچ شباهتی هم به هم ندارن جز خرپول بودن.حداقل یکی دوتا چیزشون بهم میخوردیه چی.
    کمان داروتوچطورباهاک مقایسه میکنی..کماندارتویه جزیره بودهو بعدشم امدخ یه گروه تشکیل دادو ازشهرش محافظت میکنه.اما هاک کلان فرق دار..مامورارتش بودهو ازین چیزا… بابا بیوه سیاه روتوباقناری مقاسه میکنی…. آخه کجا باهم شباهات دارن…دوتا شخصیتی که بغیر رزمیکاربودن هیچ شباهتی باهم ندارن…اون تخصصش یه چیز دیگس..این یه چیزدیگه… مورچه ای واتم درسه هردومیتونن کوچیک شن امااین کارش بااون فرق داره..موضوشون یه چی دیگست..حالا استرک وددپول خیلی شباهات دارن هردوهم دوست داشتنی ان..بااینکه طرفدارن هردوشونم…ودوست ندارم اینطوری تقلیدی باشه…وای این یکم درسته

    پاسخ

  12. مینا

    اردیبهشت 14, 1400

    ۱ بتمن بهترین ابر قهرمانه ولی سوپر من سطهش پایین تره
    خب باید از سوپرمن تقلید کنن
    ۲ دیسی از مارول تقلید نکرده

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به مینا

      اردیبهشت 15, 1400

      عجب حق هایی مممممممم به به

      پاسخ

    • رهام در پاسخ به مینا

      خرداد 25, 1400

      اها
      کل ملت میگن سوپرمن تو میگی بتمن…

      پاسخ

  13. مینا

    اردیبهشت 13, 1400

    بهتر بود از بتمن تقلید نکنن
    چون یکجا خونده بودم که بتمن بهتری ابر قهرمان دی سه هستش
    مرد اهنی اصلاً شبیه بتمن نیست

    پاسخ

  14. مینا

    اردیبهشت 13, 1400

    بهتر بود از بتمن تقلید نکنن
    چون یکجا خونده بودم بتمن بهترین ابر قهرمان دی سی هستش
    خب مرد آهنی شبیه بتمن نیست

    پاسخ

  15. صدرا

    اردیبهشت 6, 1400

    همشو قبول دارم اما تو داری مرد اهنی رو با بتمن ریقو مقایسه میکنی ؟؟؟؟!!!!!!! اصلا شبیه هم نیستن فقط دوتاش خر پوله و مرد آهنی خیلی بهتر و قوی تره

    پاسخ

    • مینا در پاسخ به صدرا

      اردیبهشت 13, 1400

      مرد آهنی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      پاسخ

    • مارول در پاسخ به صدرا

      اردیبهشت 19, 1400

      راست میگی یک مرد خفن پیدا کردیم

      پاسخ

    • محمد رضا در پاسخ به صدرا

      خرداد 24, 1400

      داداش بتمن سوپرمن رو زده اونوقت مردآهنی که از کاپیتان آمریکا کتک خورده از بتمن بهتره

      واقعا که بتمن بهترین ابرقهرمان دی‌سی هست اونوقت یه ضعیف بیچاره از بتمن بهتره🖕😏

      پاسخ

      • رهام در پاسخ به محمد رضا

        خرداد 25, 1400

        اولا احترام خودتو نگه دار دوما…اخه بتمن بهترین هیروی دیسی ؟؟؟؟؟؟😹😹😹

        پاسخ

        • ***** در پاسخ به رهام

          شهریور 7, 1400

          بله که هست چرا نباشه هم سوپرمن رو شکست داده هم دارک ساید رو

          پاسخ

          • پارسا در پاسخ به *****

            آبان 3, 1400

            حتما رفته پرزنس هم زه دا دارکساید رو زده تونسته دارکساید اصلی رو بزنه

            پاسخ

      • Ozymandias در پاسخ به محمد رضا

        خرداد 25, 1400

        متوجه نشدم ؟
        خیلی افتخار میکنی انگار خودت رفتی سوپرمن رو زدی چک و لگد کردی اون کریپتونایت زو هم من داشته باشم میتونم سوپرمن رو شکست بدم
        بتمن بهترین قهرمان دی سی ؟
        Watchmen
        Sandman
        Hellblazer
        All star supreman
        Kingdom come
        بشین این چهار تا کمیک رو مطالعه کن که نیای اینجا فتوا بدی که فلان شخصیت برتر و فلانه ذر ضمن هر کس سلیقه ای داره فکر نکنم با اون استیکر های بی ادبانه سن عقلیت در حدی باشه که درک سلیقه هر کس متقاوته و تو نمی تونی با مشت و لگد نظرت رو به بقیه ارجاع بدی اینجا رو هم فکر کنم با اینستا و اون شبکه های مجازی بچه ها که پروفایل های جوکر و … رو میزارند اشتباه گرفتی
        خیلی علاقه داری به توهین برو در همون صفحات مجازی
        خلاصه که روز ما رو خیلی خراب کردی 🤢

        پاسخ

        • بتمن در پاسخ به Ozymandias

          آذر 30, 1400

          دایی تو هم میتونی درست ولی مغزت به ساخت کیپتون خط نمیده
          همه این کمیک هارد هم که میگی خوندم سند من که مال خود خود بتمنه
          اگه بتمن بهترین قهرمان دیسی نیست پس فرض کن از دیسی حذف بشه
          ناموسا دیسی قهرمان جذاب دیگه داره؟ لابد فانوس سبز؟ بیشتر نصف دیسی به کراکتر بتمنه

          پاسخ

    • رهام در پاسخ به صدرا

      خرداد 25, 1400

      ب مولا از کامیک اطلاعات داشته باشید بد نی ایرون من تو کامیک انقدر قویه که بتمن فاینال بت سوییت هم بهش نمیرسه

      پاسخ

      • بتمن در پاسخ به رهام

        آذر 30, 1400

        بتمن هم اینقدر قویه تو کمیک که خدای جنگ شده بارها و باربادوس رو کشته و خدای دانش شده و زئوس رو کشته دایی تو یکی از ایرون من یکی من 5 تا از بتمن برات میگم

        پاسخ

    • بتمن در پاسخ به صدرا

      آذر 30, 1400

      بتمن ریقو
      بتمن اریس رو کشته و خدای جنگ شده غیر ار دفعاتی دیگری که خدا شده بود
      سوپرمن که نیمه خداس رو به غلط کردن انداخت
      مرد آهنی جلوی تور اگه کاپیتان آمریکا نمیکمد که همون قسمت اول میمرد
      مرد آهنی از دراکولا مثل سگ میترسه (البته کل اونجرز ) کل اونجرز رو دراکولا بارها تسخیر کرده (غیر از مرد عنکبوتی بخاطر نوع مکانیزم چشم روی ماسکش )
      ولی دراکولا هیچ وقت نتوانسته ذهن بتمن رو تسخیر کنه (خیلی ها میگن این خاصیت تسخیر نشدن ذهن بتمن یک قدرت ماورایی هست)

      پاسخ

  16. امیر

    فروردین 16, 1400

    به نظر من هیچ کدوم از این دو کمپانی از هم دیگه الهام نگرفته اند و من هر دو ی آن هارو دوست دارم هر دو اثر های بینظیری خاق کرده اند شاید بعضی از شخصیت های مارول شبیه دی سی باشند و شخصیت های دی سی قبل از آنها خاق شده اند ولی این دلیل نمیشه که از رو ی آنها تقلید کرده باشند

    پاسخ

  17. ماندانا

    فروردین 5, 1400

    مارول فن ها بهتره مقاومت نکنید همه این ها دلایل درستی هستن که نشون میده مارول بیشتر شخصیت هاش رو از دیسی برداشته

    پاسخ

    • مانی در پاسخ به ماندانا

      فروردین 30, 1400

      مطمئنی بر عکس نیست چون دیس نصف فیلماش کپی مارول

      پاسخ

      • دکتر منهتن در پاسخ به مانی

        اردیبهشت 5, 1400

        نه درست گفته یسی کجا تو فیلماش تقلید کرده؟

        پاسخ

      • مارول در پاسخ به مانی

        اردیبهشت 19, 1400

        خدا خیرت بده

        پاسخ

    • علی رضا در پاسخ به ماندانا

      اردیبهشت 12, 1400

      نه بعضی از تاریخ های کمیک هم درست نبود اولین حضور ددپول خیلی قدیمی تر بوده اینا فقط کمیک های مخصوصشون رو مثال زدن ولی اولین بار حضور تانوس هم خیلی قدیمی بوده بعضی تاریخا اشتباه بود اصن ددپول و دث استورک اصن یک نقطه هم شبیه هم نیستن ددپول از روی اسپایدرمن هم الهام گرفته

      پاسخ

  18. Mahan

    اسفند 23, 1399

    سلام دوستان من داشتم نظرات رو می‌خوندم متوجه شدم خیلی جدی گرفتیدا دوستان اول بهتون بگم اینا فیلمن و فقط برای لذت بردن ما هستن ۲ اگه ناراحتی آقا نگاه نکنید کسی مجبورتون نکرده ببینید واقعا انگار بچه هفت ساله اید که میگید این قوی تره اینا دو کمپانی جدا از هم هستند پس چرا با هم مقایسه میشن نکنید دیگه چرا دعوا میکنید یکم عقل داشته باشید من خودم به شخصه از هر دو خوشم میاد و هیچ چیزی نظرمو عوض نمیکنه 😐

    پاسخ

  19. M

    اسفند 19, 1399

    ایرون من کپی بتمنه به چند دلیل
    1- هر دو هیچ قدرتی خاصی ندارن از تجهیزات استفاده می کنند
    2- هر دو تا لیدر طرف تیم خودشونن
    3- هر دو پولدار و دخترباز هستند
    4- هر دو اسم فامیلی شون رو گذاشتن رو شرکتشون
    5- ایرون من مثل بتمن دستیار های برای خودش داره
    6- هوش بالای هر دو
    نمیدونم چرا مارول فن ها چرا انقدررر مقاومت میکنین اون اسپایدی که خودشو کشته هی الکی دی سی رو میکوبه ، از ایراد های چرتی که از سه گانه نولان گرفت تا اسکار گرفتن جوکر و بد جلوه دادن دی سی ، من مارول فن بودم سر همین اسپایدی بود که دی سی فن شدم خداییش ، اخه یکه نیست بگه مرد مومن تو چجوری از چهارمین فیلم برتر تاریخ 15 تا ایراد گرفتی که خود imdb نتونسته بگیره ، درضمن اینو بگم تقریبا کل اونجرز الهام گرفته از افراد دی سیه به غیر از چندتا ، لطفا این اسپایدی ها رو راه ندید مرسی اه

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به M

      اسفند 19, 1399

      اره اصلا مارول هیچیزی نیست
      آخه اسم کمپانی و دختر باز بودن هم شد دلیل بر کپی بودن من واقعا معذرت می خواهم که ایرون من پول دار هست و از تجهیزات استفاده می کنه
      اصلا تجهیزات بتمن رو نگاه کنید بعد با ایرون من مقایسه کنید اصلا فرق می‌کنه
      هوش بالای هر دو ؟ از همون اول بر روی هوش بالای ایرونمن در کمیک ها اشاره شده بتمن همیشه به عنوان یک فرد باهوش بوده ؟
      دستیار ؟ دستیار ایرونمن کیه؟
      هر دو تا لیدر گروه های خودشوننن ؟ لیدر اونجرز کاپیتان هست لیدر لیگ عدالت هم بتمن

      پاسخ

      • مانی امیرحسنی در پاسخ به Maker

        فروردین 30, 1400

        بتمن هم دختر بازه تا حالا اسم دیمین وین به گوشت خورده

        پاسخ

        • Randall sepector در پاسخ به مانی امیرحسنی

          فروردین 30, 1400

          جی میگی تو
          هااااااا
          فکر کردی تو فقط دو جلد کمیک خوندی مسخره
          دیمین وین چه ربطی داره به ایرون من آخه

          پاسخ

          • Tcheghini در پاسخ به Randall sepector

            اردیبهشت 1, 1400

            منظورش دختربازیه.که حالا اینبار بچه دار هم شده.از تالیا الغول

            پاسخ

    • ام در پاسخ به M

      فروردین 15, 1400

      اصلا هم درست نیست اقا یا خانم ام اصلا هم شبیه هم نیستند و سال هم دلیل نمیشه این یکی از اون یکی برداشته.تازه منم دلیل بیارم؟1.ایرون من سلاح هاش انرژیی هست و انرژی پرتاب میکنه2.ایرون من اصلا هم ریلدر نیست تو اونجرز همه همکارند و هیچ کس لیدر نیست.3.بتمن میخواست تنها کار کنه ولی ایرون من نمیخواست.4.هوش ایرون من بالاتره5.ایرون من میتونه با لباسش پرواز کنه.6.ایرون من فداکار و با مزه هست ولی بتمن خودخواه.

      پاسخ

      • دانیال در پاسخ به ام

        اردیبهشت 15, 1400

        کاملا صحیح.

        پاسخ

      • مارول در پاسخ به ام

        اردیبهشت 19, 1400

        درود بر تو

        پاسخ

      • ***** در پاسخ به ام

        شهریور 7, 1400

        کی گفته بتمن تنها است بتمن بیش از 20 تا دستیار و همکار داره بعدشم و بتمن هم لباسی داره که میتونه پرواز کنه

        پاسخ

      • Dc در پاسخ به ام

        شهریور 7, 1400

        کی گفته بتمن تنها است بتمن بیش از 20 تا دستیار و همکار داره بعدشم و بتمن هم لباسی داره که میتونه پرواز کنه

        پاسخ

    • مانی امیرحسنی در پاسخ به M

      فروردین 30, 1400

      تو رو نباید راه داد دیسی فن بوق

      پاسخ

    • دانیال در پاسخ به M

      اردیبهشت 15, 1400

      کی گفته هردوتوانایی ندارن بتمن تومحارت های رزمی …بینظیره ومردآهنی هم توسلاح..

      پاسخ

  20. sd01

    اسفند 18, 1399

    دادش اینا چی نوشتی دوستان باور نکنید بری توی اسپایدی بنویسید

    پاسخ