10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند

شاید اگر طرفدار مارول باشید باور این حقیقت برایتان دشوار باشد، اما واقعیت این است که مارول همیشه تلاش کرده شخصیت هایی مشابه کامیک دی سی را خلق کند. برای مثال، لباس قرمزآبی مرد عنکبوتی شبیه لباس سوپرمن است و شنل قرمز ثور هم یادآور شخصیت های دی سی است. چنین به نظر می رسد که برخی از شخصیت های مارول با الهام از شخصیت های کامیک دی سی خلق شده اند. البته دی سی هم از مارول الهام گرفته اما نه به اندازه مارول. در اینجا فهرستی از شخصیت های مارول که از کامیک دی سی الهام گرفته شده اند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تانوس (1973) و دارک ساید (1970)

دو نیمه خدای قدرتمند ویلن که با یک ضربه می توانند جهان هستی را نابود کنند. دارک ساید (Darkseid) دی سی برای اولین بار در سال 1970 خلق شد و سه سال بعد تانوس (Thanos) قدرتمند مارول معرفی شد. هردوی آن ها دارای چنان قدرتی هستند که می توانند برای رسیدن به هدف خود همه چیز را از پا در آورند. با توجه به شباهت زیاد این دو، مسلما مارول از دی سی الهام گرفته است.

همچنین بخوانید: 25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر


9. سندمن (1963) و کلی فیس (1940)

مارول و دی سی دو شخصیت دارند که از گل ساخته شده اند. کلی فیس (Clayface) یا صورت گلی دی سی در سال 1940 خلق شد اما در سال 1971 توانایی تغیر شکل پیدا کرد، که دو سال بعد مارول سندمن (Sandman) را معرفی نمود. هردوی آن ها می توانند با استفاده از گل و شن چهره، اندازه و حجم خود را تغییر دهند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


8. مرد آهنی (1963) و بتمن (1939)

اگر به شباهت این دو پی نبرده اید باید بدانید این دو شخصیت، شخصیت های میلیاردی هستند که در حقیقیت قدرت ابرقهرمانی ندارند. آن ها تنها با کمک منابع، لباس، سلاح و گجت های خود را تغییر می دهند. بتمن (Batman) حدود 24 سال پیش از مرد آهنی (Iron Man) به وجود آمد و تنها تفاوت این دو این است که تونی استارک هویت خود را تغییر نمی دهد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


7. هاک آی (1964) و گرین ارو (1941)

گرین ارو (Green arrow) دی سی در سال 1941 و هاک آی (Hawkeye) مارول در سال 1964 پدید آمدند. هردوی آن ها از اعضای قهرمان تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند. هردویشان در کودکی والدین شان را از دست داده و برای بقا به دستورالعمل هایی پایبند شده اند. گرین ارو با قناری سیاه رابطه داشت و هاک آی با بیوه سیاه. عجیب تر اینکه هردویشان کشته شده و به زندگی بازگشته اند.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


6. بیوه سیاه (1964) و قناری سیاه (1947)

قناری سیاه (Black canary) و بیوه سیاه (Black widow) ابرقهرمان های زنی هستند که هیچ قدرت ابرقهرمانی ندارند. در حالی که قناری سیاه بعدها توانست با صدای بلند فریاد بزند. هردوی آن ها هنرهای رزمی را آموخته و لباس های سیاه مشابه می پوشند. هردوی آن ها از اعضای تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


5. کوئیک سیلور (1964) و فلش (1940)

اگرچه فلش (Flash) دی سی محصول یک اشتباه آزمایشگاهی بود که به او اجازه داد تا با سرعت زیاد گشت بزند، اما کوئیک سیلور (Quicksilver) مارول فرزند مگنیتو بود که ویژگی های مشابه جهش یافته های مردان ایکس را داشت. فلش شخصیت پرسرعت اصلی دنیای کامیک دی سی بود که مارول ویژگی اصلی آن را برداشت.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب DC (دی‌سی) که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


4. مرد مورچه ای (1962) و اتم (1961)

اتم (Atom) و مرد مورچه ای (Ant Man) می توانند اندازه شان را از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ تغییر دهند. هردوی آن ها پزشک بوده و در زمینه خود نابغه هستند. اتم دی سی نسخه اصلی است که یک سال پیش از مرد مورچه ای مارول خلق شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ابر قهرمانی که منتظر اکران آن‌ها هستیم


3. ددپول (1991) و دث استروک (1980)

هردویشان ویلن بوده و ضدقهرمان محسوب می شوند. دث استروک (Deathstoke) یا کشتار دی سی در سال 1980 و به عنوان یک سرباز با شمشیر و سلاح، خلق شد. 11 سال بعد که ددپول (Deadpool) معرفی شد، آنقدر به دث استروک شبیه بود که نویسندگان به این نکته پی برده و او را یک پارودی یا هجو می دانستند. هردوی آن ها جز ارتش بوده و از توانایی هایی چون شفا بهره می برند. هردویشان از سلاح و مواد منفجره استفاده می کنند. اگر این موارد کافی نیست باید بدانید که نام اصلی دث استروک «اسلید ویلسون» و نام اصلی ددپول «وید ویلسون» است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابر قهرمانانه در سال 2017 از بدترین تا بهترین


2. ولورین (1974) و تیمبر ولف (1964)

تیمبر ولف (Timber wolf) و ولورین (Wolverine) در نتیجه آزمایشاتی که رویشان انجام شده به قدرت هایی دست یافته و توانایی هایشان مشابه است. هردویشان قدرت ها و توانایی های ابرقهرمانی، مانند بویایی و شفا، دارند. تنها تفاوت آن دو این است که تیمبر ولف پنجه داشته در حالی که ولورین در داخل دستانش شمشیر دارد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل هیو جکمن به همراه 66 حقیقت جالب درباره زندگی او


1. هالک (1962) و سالومون گراندی (1944)

بدون شک هالک (Hulk) یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کامیک مارول است. او نابود ناپذیر بوده و اگر خشمگین شود هیچ چیز در دنیا نمی تواند خشم حیوانی او را متوقف کند. بروس بنر تلاش کرد تا هویت حقیقی او را، که در نتیجه شخصیت مهیب اش از دست رفته، باز یابد. در هر صورت سالومون گراندی (Solomon Grundy) دی سی دقیقا شبیه اوست و 18 سال پیش از هالک مارول پدید آمد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. درست است که مارول شخصیت‌های زیادی را از دی سی الهام گرفته است، اما باید قبول کنیم که معرفی شخصیت‌ها توسط مارول بهتر از دی سی صورت گرفته؛ حداقل در جهان سینمایی که اینطور بوده است. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (539)

بستن فرم

  1. کیارش

    اسفند 12, 1399

    شما فقط می خواین مارول رو بکوبونین وگرنه دی سی این همه تقلید از مارول داشته اونا رو نمیگین؟

    پاسخ

  2. AAA

    بهمن 26, 1399

    اقا ایرون من و بت من چز میلیاردر بودن باهم هیچ وجه مشترکی ندارن ددپول هم از وولورین الهام گرفته شده که خودش هم تو فیلماش اشاره هایی داره وتازه هرکی یه صندلی ساخت نبایدبه اولین کسی که صندلی ساخته بدهکار بشه مگه ما خیلی چیز ها رو از حیوانات کپی نکردیم؟ بعدش کپی های دیسی از مارول رو نام ببرید من طرفدار بتمن و ایرون من و دد پولم و بقیه هم قابل احترامن بالاخره بعد دث استروک از ولورین الهام گرفته شده تاریخ ها رو نگاه کن

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به AAA

      بهمن 26, 1399

      ایرون من از بتمن کپی نشده و کمی الهام داشته رو قبول دارم ولی ددپول کپی بی شرمانه از دث استروک و البته مرد عنکبوتی هست
      میشه گفت الهام ها و کپی های مارول از دی سی بیشتر هست

      پاسخ

      • کیارش در پاسخ به Maker

        اسفند 12, 1399

        خیر کاملا اشتباه درسته دث استروک شبیه ددپول اما ددپول یک کپی با پیشرفت که در این صورت کپی محسوب نمیشه

        پاسخ

      • مارول در پاسخ به Maker

        اردیبهشت 19, 1400

        خدا خیرت بده

        پاسخ

    • امیر در پاسخ به AAA

      اسفند 3, 1399

      ببین عزیزم در باره بتمن و ارون من باید بگم که اونا نه تنها پول دارن بلکه پدر و مادرشون رو هم هر دوتاشون از دست دادن هر دوشون از تکنولوژی بهره میبرن و انسان عادی هستن کسی رو هم نمیکوشن و در باره ددپول باید بگم ددپول اصلا برای مسخره کردن دث استوک خلق شده کلا فقط برا مسخره کردن فهمیدی؟

      پاسخ

      • دانیال در پاسخ به امیر

        اردیبهشت 15, 1400

        چرامیگین هردوتوانایی ندارن آخه…نمیدونین نگین..بت من یکی ازبهترین رزمی کاراست… تکنولوژی..آخه بت من ازسلاح های معمولی استفاده میکنه…
        اماآیرون من ازتکنولوژی پیشرفته بهره میبره…اینوکه معلومه…

        پاسخ

  3. بی نام و نشون

    بهمن 24, 1399

    ببین اصلا بیا منطقی باشیم بقیه قبول و لی هالک به گراندی ربطی نداره مرد آهنی با بتمن اصلا ربطی به هم ندارن ددپول و دیث استروک ربطی به هم ندارن ددپول بیشتر مثل مرد عنکبوتی ولورین و تمبر و لف هم همینطور ولی مرد مورچه ایی رو در بعضی موارد قبول دارم ولی اون هم یک سری تفاوت ها داره و لی کوعیک سیلور کاملا واضحه از فلش الهام گرفته شده

    پاسخ

    • امیر در پاسخ به بی نام و نشون

      اسفند 3, 1399

      ببین عشقی بتمن و ایرون من که هر دوتاشون پولدارن از تکنولوژی استفاده میکنن و کسی رو نمیکوشن هالک هم اول اونقدر از گراندی الهام گرفته شده بود که در اول قرار بود رنگش مثل گراندی خاکستری باشه و در باره ددپول که دیگه هیچی بابا مسخره ددپول کلا برای مسخره کردن اسلید خلق شده اطلاعات ندهری صحبت نکن نظر نده

      پاسخ

  4. شرلوک هلمز

    بهمن 5, 1399

    داداش تانوس از نترون اها الهام گرفته شده
    ددپول ربطی به دث استروک نداره مرد عنکبوتی هست بیشتر

    پاسخ

    • 3474 در پاسخ به شرلوک هلمز

      بهمن 12, 1399

      منبعت اسپایدی متحجر و متعصبه؟؟

      پاسخ

      • کیارش در پاسخ به 3474

        اسفند 12, 1399

        مثلا منبع تو چیه؟!!

        پاسخ

      • مانی امیرحسنی در پاسخ به 3474

        فروردین 30, 1400

        چطور جرئت کردی به این سایت شریف بگی محتجر

        پاسخ

  5. محمد جواد

    آذر 23, 1399

    ببینین اصلا ابرقهرمانان مارول در اصل ابر شرور هستند چرا چونکه همه ی انها ادم های زیادو بی گناهو کشتن.معلومه که مارول از دی سی تقلیدکرده اما باید مارول قوی تر ازدی سی ساخته میشد.چنانکه سوپرمن با فلش میتوانند همه مارول را شکست دهندوتازه به غیر گرین ارو(کماندارسبز) دی سی هیچ آدمی نکشته والهام پذیره.من ترفدار دی سی هستم اما نباید از مارول انتقاد کنیم.

    پاسخ

    • مانی امیرحسنی در پاسخ به محمد جواد

      فروردین 30, 1400

      مطمئنی این دو تا پیزوری که گفتی می تونن سپاه قدرتمند مارول را نابود کنند

      پاسخ

    • دانیال در پاسخ به محمد جواد

      اردیبهشت 15, 1400

      آخه چی میگی؟
      من خودم هم طرفدارفلش هم سوپرمنم…امادیگه اقرارنمیکنم…
      این کاپیتان مارول که تازه امده.ثور.یادکتراسترنج بااون جادوهاشو…
      اون دورماموبااون عظمت زدبیچارش کرددیگه اینا جای خود..
      درسته فشل میتونه توزمان سفرکنه اما دکتراسترنج هم سنگ زمانو داره…
      خیلی های دیگه هم هستن که میتونن مبارزه کنن…باهاشون…
      بچه هالطفا اقرار نکنین

      پاسخ

  6. کوروش

    آذر 23, 1399

    به نظر من هردو طرفدار های خودشون رو دارن هردو آنها فوق العاده اند من خودم دیسی رو دوست دارم ولی من به طرفدار های مارول احترام میگذارم بتمن یه شخصیت عالی ولی آیرون من هم قهرمان بسیار عالی هست

    پاسخ

  7. Gotham

    آذر 23, 1399

    من طرفدار دیسی هستم و واقعن برای مارول متاسفم اخه ایرون منو با بتمن اصلن نمیشه مقایسه کرد چه برسه به کپی اخه یه اهن قراضه رو با شوالیه تاریکی مقایسه میکنن

    پاسخ

    • سارو در پاسخ به Gotham

      دی 8, 1399

      مرد آهنی زره داره و در جنگ ابدیت زره جدیدش خیلی قدرت مند بود و کلی قابلیت داشت اما بتمن به جز یه لباس ساده و یه
      سری وسایل بی مصرف آشغال هیچی نداره

      پاسخ

      • Batman در پاسخ به سارو

        دی 8, 1399

        اصلا به عنوان یک طرفدار بتمن ناراحت نشدم چون یک کسی که اصلا نمیدونه کمیک چیه داره این حرف میزنه.

        پاسخ

      • Maker در پاسخ به سارو

        دی 8, 1399

        با سوئیت کشکه تو که اطلاعات نداری چرا میای
        اظهار نظر می‌کنی

        پاسخ

        • Maker در پاسخ به Maker

          دی 8, 1399

          ببخشید کلمه ها عوض شد بت سوئیت

          پاسخ

      • Tcheghini در پاسخ به سارو

        دی 12, 1399

        واقعا وسایل بتمناشغال و بی مصرفه؟
        اصلا خوب نیست وقتی از چیزی اطلاعی ندارین دربارش نظر بدین یا اینکه به دلیل دوست نداشتن این شخصیت یک سری چیزهای اشتباه رو بگین.
        وسایل بتمن همه عالی اند و لباس بتمن هم یک لباس معمولی نیست میتونین برید دربارش تحقیق کنید تا متوجه شین.

        پاسخ

        • علی در پاسخ به Tcheghini

          بهمن 20, 1399

          نه خوب ولی وقتی شما ها میگید مرد آهنی آهن قراضه س خوب معلومه طرفدار های مارول هم میگن وسایل بتمن آشغال

          پاسخ

        • ام در پاسخ به Tcheghini

          فروردین 15, 1400

          تو خودت درباره ی لباس ایرون من چی میدونی؟تو اصلا میدونی ایرون من قدرت نانو داره که بتمن باهاش له میشه؟

          پاسخ

          • دکترمنهتن در پاسخ به ام

            مرداد 7, 1400

            بتمن با بت سوئیت له میکنه آیرون من رو تو نمیدونی بتمن کیه

            پاسخ

      • امیر حسین در پاسخ به سارو

        بهمن 23, 1399

        کی گفته وسایل بتمن آشغاله؟؟؟ لباس بتمن کلی قابلیت داره!!! تازه، بتمن کلی وسایل خفن داره که حتی آیرون من توی خوابش هم نمیبینه!!!

        پاسخ

        • ام در پاسخ به امیر حسین

          فروردین 15, 1400

          میبینه میتونه میسازه ولی چون وسایلاش خیلی اشغالن تو خواب نمیبینه.تو مثلا خواب میبینی گوش نوکیا برای سال هزار و نهصد و نود و دو بدن دستت؟

          پاسخ

    • رهام در پاسخ به Gotham

      دی 28, 1399

      دقیقا

      پاسخ

    • shaqaw در پاسخ به Gotham

      اسفند 1, 1399

      اولا اینکه مارول هم برای خودش طرفدار داره و نمیشه بهش توهین کرد بعدشم بتمن هیییییییییچ شباهتی به ایرون من نداره
      کپی هم نکردم الهام گرفتن خیلی با کپی متافوته

      پاسخ

    • دانیال در پاسخ به Gotham

      اردیبهشت 15, 1400

      آقا توکه چیزی نمیدونی نظرنده…
      همون زره که میگی باهاش درتانوسو داغون کرد…نمیخوام به بتمن بی احترامی کنم چون منم طرفدارشم اما اون اگه بودمیخواست چیکارکنه؟؟

      پاسخ

  8. M

    آذر 11, 1399

    من به شخصه عاشق فیلمای مارول و کمیکای دی سی هستم البته جز سه گانه بتمن به نظرم بقیه فیلمای دی سی ضعیف عمل کرد و باید بگم در یک کراس اور دی سی مقابل مارول قرار گرفت به نظرم فلش بهتر از کوییک سیلوا هست و من کلا فلش رو دوست دارن چون اکثر شخصیت های دیسی سعی نمی کنند با جنگولک بازی الکی شما رو بخندونند بلکه جذابیت شخصیت هاشون ذاتیه بتمن بسیار بی نظیره من طرفدار بتمن و آیرون من هستم و انتخاب یکی از این دو برایم بشدت سخته شاید نبوغ ، ثروت ، و داستان تلخ کودکیشون شبیه باشه ولی در کزاس اور بین ویسی و مارول بتمن مقابل کپ قرار گرفت و در آخر هیچکدام نتوانستند همدیگر را شکست دهند و بیشترین شباهت از لحاظ اخلاق و طرز مبارزه رو داشتند بلک ویدو از خیلی لحاظ از بلک کنری متفاوت هست بین تانوس و دارکساید شباهت ظاهری و میل به حکومت قدرت زیاد هست اتم و مرد مورچه ای از لحاظ رفتاری شبیه هستند ولی کپی نمی توان گفت به نظرم ربطی بین گراندی و هالک وجود ندارد و هاکای و گرین ارو هرچند دهد فان، با مهارت بالا تیز بین هستند ولی داستان زندگی جدا از هم داشتن و کمی شبیه هستند شخصیت آکوما از نیمور متفاوت است و آکوامن از نظرم بهتر است دیسی در گسترش ابر قهرمانان زن بهتر عمل داشته شخصیت واندروومن، سوپر گرل، بتگرل بتوومن هانترس، بلک کنری ، استار فایر ، واندرگرل و…..‌ بسیار سر زبانتر و بهتر از شخصیت های زن مارول عمل کرده اند درحالی که مارول تنها ابر قهرمانان زن باحال و جذابی که داشته بلک ویدو و ققنوس هست و بقیه چندان معروف و نمادین نیستند و سوپرمن در دنیای دیسی بی نظیر است و مارول چند کپی داشته مثل هایپریون که قدرتی مشابه سوپرمن دارد و از خورشید زرد قدرت می گیرد و یا سنتری که نمی شود گفت کپی ولی بسیار شبیه است از علامت آن گرفته که اس است تا قدرت بالا ممنون

    پاسخ

  9. DC MARVEL

    آذر 6, 1399

    واقعا مارول فن ها ادم های *** هستند که به سلیقه بقیه توهین می کنن اگه کسی چیزی رو دوست نداشته باشه نباید که توهین کنه در جواب یکی هم باید بگم که اتم در سال 1940خلق شد و ایرون من تقریبا سال های 1960اینا من شخصا دی سی فن هستم اما مارول رو هم دوست دارم و قبول دارم که دی سی هم کپی هایی از مارول داشته و مارول هم از دی سی اگه طرفدار دی سی نیستید پس توهین نکنید

    پاسخ

    • ام در پاسخ به DC MARVEL

      فروردین 15, 1400

      کی گفته دی سی ایی ها .. نیستند.چرا توهین میکنند ولی جناب عالی چون طرفدار دی سی هستی نمیبینی که دی سی ایی ها چی مینویسن تازه سه نخطه هم فهمیدم چیه.

      پاسخ

      • Maker در پاسخ به ام

        فروردین 15, 1400

        دی سی ایی هایی ؟ 😂😂😂😂
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

        پاسخ

  10. یک بار مصرف

    آبان 30, 1399

    حالا به بقیه کاری ندارم ولی مرد آهنی رو واقعا چرت گفتید
    خب باشه که هر دو پولدار بودن، باشه که هر دو از لباس و تجهیزات استفاده میکنند
    اگه هر دو هویت خودشون رو مخفی میکردن، یه چیزی ولی واقعا موندم چه شکلی این دو تارو بهم ربط دادین

    پاسخ

  11. ایلیا

    آبان 29, 1399

    برو بابا که ددپول از دث سورک الهام گرفته اقا یعنی چی یعنی یعنی سازنده های مارول هیچی به اقلشون به هیچی نمیرسه که رفته ده تا از شخصیت خودشو رفته از دیسی گرفته

    پاسخ

    • محمد امید در پاسخ به ایلیا

      آبان 30, 1399

      ایلیا#
      چه جالب به دی سی میرسه میگید کپی به مارول میرسه اینو میگید.
      من هیچوقت منطق شما افراد درک نکردم.

      پاسخ

      • کوروش در پاسخ به محمد امید

        آذر 23, 1399

        دقیقا

        پاسخ

      • ام در پاسخ به محمد امید

        فروردین 15, 1400

        کپی کرده چرا نکرده برو یک کم مقاله های بیشتری در این باره بخون.من هم منطق افرادی مثل تو را درک نکردم.مثلا دی سی انقدر فیلم هاشو بی کیفیت میسازه بعدش شما طرفداراش هستی منطق داری؟

        پاسخ

    • Tcheghini در پاسخ به ایلیا

      دی 12, 1399

      بله بله دقیقا همینه.

      پاسخ

  12. امین عباس کاشی

    آبان 16, 1399

    اونایی که میگن قهرمان های دی سی قویتر از مارول هست درست میگن اما همین که ظعیف ترن احساس طبیعی بودن به آدم و فیلم مسخره نیست الان تانوس میومد جلو قهرمان های دی سی(در صورتی که مثل انتقام جویا کنار هم باشن)قطعا میمیره و فیلم بی نمک میشه مارول قهرمان هاش واقعی ترن تو دنیای خودشون مارول واسه هر ابر قهرمانش یه داستان گذاشته که به یه ابر قهرمان دیگه ربط داره اینش واقعی اما دی سی انگار ۲۰ تا دنیای مختلفه مثلا تو نیویورک مثلا بتمن هست بعد مثلا فلش هم توی نیویورکه اما توی فیلم خودشون فقط خودشونونن خبری از فلش تو فیلم بتمن نیست و بلعکس دی سی بد نیس اما مارول طبیعی تره جوریه که آدم یه فیلمشو ببینه دوست داره بقیش هم ببینه فیلم های دیگه مارول هم ببینه

    پاسخ

    • امیرعلی در پاسخ به امین عباس کاشی

      بهمن 10, 1399

      الان اسپایدرمن ، ثور،ولورین خیلی طبیعین واقعا؟؟؟؟؟

      پاسخ

      • ام در پاسخ به امیرعلی

        فروردین 15, 1400

        الان مارشن منهانتر سوپرمن واندر وومن سایبورگ دکتر منتهن اکوامن خیلی طبیعی هستند واقعا؟بعشدم چرا اینطوری با همچین شخص محترمی صحبت میکنی من نمیگم مارول بهتره از دی سی ولی دی سی یک جور خاصیه مثلا لباس بتمن چرا باید اون شکلی باشه؟ولی قبول کن طبیعی تره مارول.بعشدم منظور ایشون از واقعی قدرتشون نبود منظورش نوعش بود مثلا ادم ساختون بلند میبینه یاد برج استارک میفته با این که واقعی نیست .ولی ادم احساس میکنه واقعیه

        پاسخ

    • ماندانا در پاسخ به امین عباس کاشی

      فروردین 5, 1400

      شما مثلا بیا خدایان دیسی رو با خدایان مارول مقایسه کن کدوم برنده میشه؟ جدا ازینکه خدایان دیسی بیشترن، قدرت هاشون هم از خدایان مارول بیشتره.
      حالا بیا اونجرز رو با لیگ عدالت مقایسه کن خب کدوم برنده میشه؟ معلومه لیگ عدالت چون قدرت بیشتری دارن.
      حالا بیا ابر قهرمان های نوجوان مارول رو با دیسی مقایسه کن کدوم برنده میشه؟ خوب معلومه ابرقهرمان های نوجوان دیسی
      نتیجه گیری(دیسی بهتره) 😎😎😎

      پاسخ

      • دانیال در پاسخ به ماندانا

        اردیبهشت 15, 1400

        خیلی بیمزه بود…
        بااون شخصیت های خیالیتون…
        همون کاپیتان مارول ودکتراسترنج وثوروواندا براتون بسه…تازه اون جین گری وبفرستیم داغون میشین..

        نتیجه:ماهم میتونیم مثل دی سی ها تخیلی ورویایی فک کنیم😎😎😎😎
        ولی میخوایم واقعیت پذیرباشه..
        وگرنه خدایان مارول خیلی هم بهترن..

        پاسخ

    • دانیال در پاسخ به امین عباس کاشی

      اردیبهشت 15, 1400

      خوب رویا پردازی میکنی…
      اون تانوس می امدلیگ عدالت…همیطوری الکی نبودکه مسخره مسخره سوپرمن بره فوتش کنه اون پرت شه اونور دیگه اون فیلم بیمزه میشه چه معنایی داشت…
      تومارول خیلی ها هستن که میتونن به راحتی تانوس شکست بدن مثل واندا که داشت حتی اونونابودم میکرد ولی نویسنده کاگردان گفتن فیلم بیمزه میشه یامثلا کاپیتان مارولو…..بقیهههه

      پاسخ

  13. Amirreza

    شهریور 28, 1399

    یعنی دم نویسنده گرم باز میگن دی سی تقلید میکنه مارول خدای تقلیده که😂😂

    پاسخ

    • AlexMercer در پاسخ به Amirreza

      آبان 28, 1399

      چقدر اینا خل و دیسی پرستن آخه آیرون چه ربطی داره به بتمن یا بقیه فقط قدرت هاشون یکیه مرد مورچه ای یه چیزی با اتم ولی بقیشون هیچ ربطییییییی ندارن 🙃

      پاسخ

    • ام در پاسخ به Amirreza

      فروردین 15, 1400

      منم اسمم امیررضاعه ولی ببین الان این بی احترمایه اونوقت بگید مارولی ها بی احترمای میکنند.مارول تقلید نمیکنه الهام میگیره تو درس هنر هم هست مثلا تو از نقاشی کسی نگاه میکینی هونو میکشی فرق داره این تقلب و تقلیده ولی الهام گیره جداعه

      پاسخ

  14. سعید حسینی

    شهریور 27, 1399

    در جواب به fatemeh
    که طرفدار مارولی
    سایت اسپایدی که طرفدار ماروله گفته تو یک مسابقه سوپرمن فلش رو گم میکنه بس که سریعه اون موقع شما میگی یک اشتباه آزمایشگاهی قصد توهین ندارم
    ولی اول فکر کن بعد حرف بزن

    پاسخ

  15. Fatemeh

    شهریور 3, 1399

    واقعا مسخره بود
    اولا که مرداهنی و بتمن هیچ شباهتی ندارن چون بتمن بعد از اینهمه سال از اعلام حقیقت خودش میترسه ولی ایرون من همون اول اعلام میکنه ک کیه
    دوما نمیشه شخصیت شکست ناپذیر هالک رو با هیچ شخصیت دیگه ای از هیچ جای این کره خاکی مقایسه کرد چون علی رغم انسان بودنش خیلی خیلی قوی تر از اون چیزیه که بشه باهاش مقابله کرد به طوری که در کامیک ها هم علت پدید اومدن انتقام جویان این بوده که لوکی هالک رو تحریک میکنه تا همه جا رو خراب کنه و در این حالت تمام شخصیت های قدرتمند انتقام جویان برای کمک میرن
    در مورد فلش باید گفت که اصلا شخصیت ارزشمندی نیست چون فقط سریعه یعنی کاری که دست سوپرمن هم بر میاد و یک جور اشتباه ازمایشگاهیه , از یه صاعقه قدرت گرفته و الی اخر اما کوییک سیلور در سری X-Men یک جهش یافته نوجوونه که فرزند مگنیتو اعلام میشه اما در سری Avengers از سنگ ابدیتی که توسط لوکی به زمین اورده شده و هایدرا اون رو به یه سلاح تبدیل کرده , به همراه خواهر دوقلوش (که واندا در دنیای سینما و اسکارلت در دنیای کمیک نام داره ) به دو فرد قدرتمند سینمای مارول تبدیل میشن.
    اما هر کسی میدونه اعتبار Marvel و دنیای مارول و البته استن لی خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر از تقلید کردن از روی شخصیت های بی اهمیت دی سی و کپی کردن اوناس.

    پاسخ

    • علی در پاسخ به Fatemeh

      مهر 12, 1399

      اگه ایدی تلگرام داری بده به من چن تا سوال دارم از شخصیت ها و فیلم های دی سی و مارول متشکرم

      پاسخ

    • امیر در پاسخ به Fatemeh

      مهر 19, 1399

      واقعا ببخشید اما تو داری به دی سی بی احترامی میکنی ما نگفتیم کدوم قوی تره که گفتیم مارول از این شخصیت ها تقلید کرده حالا چه خوشت بیاد چه نیاد و اگه بحث قدرته دی سی از مارول بهتره نه میخواستی مرد آهنی رو عین بتمن بسازن که آبروشون بره جلو دی سی اومدن تغییرش دادن ولی در هر حال اسکی رفتن و باید بگم که گراندی از هالک قوی تره چون به جز زور بازو مهارت های دیگه هم داره و فلش هم با یه رعد برق اینجوری نشد اون با نیروی سرعت ارتباط برقرار کرد و در ضمن فلش از کوییک سیلور سریع تره و فلش میتونه تلپورت بشه به زمین های دیگه و میتونه بره به گذشته و آینده کوییک سیلور که تو همون انتقام جویان اول مرد و از نظر من و خیلی های دیگه دی سی از مارول بهتره و تو نباید به خاطر اینکه فقط یکیشونو دوست داری به بقیه بی احترامی کنی چون هر کس سلیقه متفاوت داره

      پاسخ

      • AlexMercer در پاسخ به امیر

        آبان 28, 1399

        راستی اون هایی که خیلی دیسی دوست دارن🙄برن سایت ایران سنتر

        پاسخ

        • DARK FAN COMIC در پاسخ به AlexMercer

          آبان 28, 1399

          اول اسم سایت رو درست یاد بگیر بعد حرف بزن.!!!!!تو یک مارول فن افراطی هستی که اینقدر بهت فشار آمده نمی‌فهمی چی میگی.!!!!!

          پاسخ

          • علی در پاسخ به DARK FAN COMIC

            بهمن 20, 1399

            اما تو دی سی فن هستی و اونقد بهت فشار اومده مه تهمت می زنی 😂

            پاسخ

        • امیررضا در پاسخ به AlexMercer

          دی 8, 1399

          آدم های افراطی مثل تو هم برن اسپایدی.

          پاسخ

        • ماندانا در پاسخ به AlexMercer

          فروردین 5, 1400

          اسم سایت رو درست بگو
          بعدشم زیاد بهت فشار وارد شده یه آب قند بخور حالت خوب میشه و اینکه بهتره قبول کنی مارول خدای تقلیده =)))

          پاسخ

          • ام در پاسخ به ماندانا

            فروردین 15, 1400

            اقای یا خانم سازنده ی سایت چرا توهین های این هارو تایید میکنی؟اصلا هم خدای تقلید نیست خانم ……………

            پاسخ

    • Navixy در پاسخ به Fatemeh

      آبان 7, 1399

      این که قدرت کی بیشتره یا کی اریجین بهتری داره دلیل نمیشه.همه میدونن کوئیک سیلور یه کپی از فلشه که حتی ازش سریع تر هم نیست.اگه دلیل بر سریع بودنش میخوای میتونی سری کمیک امالگام رو بخونی.و اگه دقت کنی ببخشید واقعا عذر میخوام اکثرشون یه تقلید بی شرمانن.

      پاسخ

    • Sir m در پاسخ به Fatemeh

      آبان 11, 1399

      دقیقا علاوه بر این ددپول از مرد عنکبوتی الهام گرفته شده😑

      پاسخ

      • دانیال در پاسخ به Sir m

        آذر 2, 1399

        دقیقاااااا عالی

        پاسخ

      • امیرعلی در پاسخ به Sir m

        بهمن 10, 1399

        اسپایدرمن از ماروله
        مشکلی هست از خودش کپی کنه

        پاسخ

    • AlexMercer در پاسخ به Fatemeh

      آبان 28, 1399

      خوب گفتی

      پاسخ

    • محمدمهدی اصلاحیان در پاسخ به Fatemeh

      دی 11, 1399

      سلام شما واسه چی توهین میکنید با دو طرفم و بعد در جواب شما بتمن خدای ترس دیگران بعد تو میگی می‌ترسه نه تو فیلم ها نه تو کمیک ها این حرف گفته نشده شما روی چه اساسی این رو میگی

      پاسخ

      • ام در پاسخ به محمدمهدی اصلاحیان

        فروردین 15, 1400

        رو همون اساسی که میگین ایرون من از بتمنه تازه پلنگ سیاه از ماروله اسپایدر من از ماروله کاپیتان امریکا و کاپیتان مارول از مارولن ونوم از ماروله پس خواهش مینم دروغ نگید بعدشم دی سی ایی ها توهین میکنند چرا شما ها فقط توهین هایی که اصلا توهین نیستند را میبینید؟

        پاسخ

    • ام در پاسخ به Fatemeh

      فروردین 15, 1400

      بی مصرفو خیلی خوب اومدی بتمن به چه درد مارول میخوره؟

      پاسخ

  16. Hmmm

    مرداد 30, 1399

    ممنون بابت مطلب

    پاسخ

  17. سپیده برمکی

    مرداد 29, 1399

    به نظرم باید به هر دو کمپانی احترام گذاشت هردوشون از هم برای خلق قهرمان ها الهام می گیرند و این بد نیست خیلی هم خوبه من خودم دی سی فن هستم الان 16ـ17 سالمه خیلی ضد قهرمان های دی سی را دوست دارم ولی مارول هم ضد قهرمان ها و قهرمان های خیلی خوبی داره

    پاسخ

    • روجا در پاسخ به سپیده برمکی

      آذر 27, 1399

      خب شاید یک شباهت هایی هم وجود داشته باشد اما دلیل بر کپی کردن نمی شود من خودم از،DCخوشم می آید مخصوصا بتمن

      پاسخ

  18. کاپیتان آمریکا

    مرداد 20, 1399

    زهی خیال باطل😏
    هیچکدوم تقلید از همدیگه نیست
    استن لی هیچوقت نمیاد از یه شخصیت پیش پا افتاده مث گراندی تقلید کنه😐

    پاسخ

    • Sam_supergamer در پاسخ به کاپیتان آمریکا

      شهریور 6, 1399

      کاملا درسته . ازینایی که گفتید ۹ تاش غلط بود

      پاسخ

    • امیر در پاسخ به کاپیتان آمریکا

      مهر 19, 1399

      ولی کرد

      پاسخ

    • Navixy در پاسخ به کاپیتان آمریکا

      آبان 7, 1399

      اونوقت میشه بگی چرا مرد مورچه ای انقدر شبیه اتمه؟چرا ددپول اینقدر شبیه دد استروکه؟چرا هاکای انقدر شبیه گر‍ین ار‍و و چرا کوئیک سیلور انقدر شبیه فلشه؟
      حالا ولورین و هالک و مرد آهنیو فاکتور بگیریم

      پاسخ

      • متین در پاسخ به Navixy

        آبان 11, 1399

        اتم کپی برابر اصل مرد آهنیه😂

        پاسخ

        • batman در پاسخ به متین

          دی 8, 1399

          کاپیتان اتم از مرد آهنی قدیمی تره فن بوی😂😂

          پاسخ

        • 3474 در پاسخ به متین

          بهمن 12, 1399

          تو دیگه تموم صنعت کمیک رو به فنا دادی

          پاسخ

      • امیررضا در پاسخ به Navixy

        دی 8, 1399

        همون مردی رو میگی که یه تیکه از ستاره کوتوله رو برداشته(میدونین که یه گرم از ستاره هزارن تن وزن داره)
        بعد تونست خودش رو کوچیک کنه؟؟ چون ه دوتاشون کوچیک می شن؟؟ باشه تو اینطوری فکر کن
        اگه به اینه گرین اروو هم از رابین هود تقلید کرده.
        سرعت همیشه توی افسانه های یونانی و اسکاندیونی بوده پس نمیی تونی به کوئیک سیلور از فلش تقلید کرده.

        پاسخ

      • ام در پاسخ به Navixy

        فروردین 15, 1400

        کی گفته اتم از مارول الهام گرفته نشده دث استروککجاش شبیه ددپوله فقظ شاید شاید شاید یک شباهت داشته باشن.اتم اصلا شبیه انت من نیست فقط چون هر دو کوچیک میشن دلیل نمیشه

        پاسخ

    • متین در پاسخ به کاپیتان آمریکا

      آبان 11, 1399

      دقیقا

      پاسخ

    • ام در پاسخ به کاپیتان آمریکا

      فروردین 15, 1400

      کاملا درست گفتی منم از کاپیتان امریکا خوشم نمیومد ولی الان خوشم میاد دمت گرم

      پاسخ

  19. Amirreza

    مرداد 7, 1399

    به نظر من هم مارول یه تقلید هایی داشته

    پاسخ

    • ام در پاسخ به Amirreza

      فروردین 15, 1400

      دی سی هم داشته

      پاسخ

  20. Seyed

    تیر 29, 1399

    خب باید بگم هرچند اعتماد کامل به تاریخ هایی که زدید ندارم ، ولی حتی اگه اینجور باشه کاملا مشخصه که شخصیت های مارول یه سر و گردن از دی سی بالاتره.
    البته به دی سی فن ها بر نخوره ولی خب اگه سه گانه بتمن (ساخت کریس نولان) رو کنار بزاریم ، بقیه فیلم های دی سی بسیار ضعیف هستن

    پاسخ

    • Airin در پاسخ به Seyed

      مرداد 8, 1399

      از نظر من بمان هم زیاد خوب نیست

      پاسخ

    • Fatemeh در پاسخ به Seyed

      شهریور 3, 1399

      کاملا باهات موافقم

      پاسخ

      • امیر در پاسخ به Fatemeh

        مهر 19, 1399

        منم کاملا موافقم که داری به دی سی بی احترامی میکنی

        پاسخ

    • امیر در پاسخ به Seyed

      مهر 19, 1399

      به مارول فن ها هم بر نخوره ولی شما فقط دارید فیلم هارو حساب میکنید بهتره بازی ها کتاب های کمیک و… رو حساب کنید

      پاسخ

      • ام در پاسخ به امیر

        فروردین 15, 1400

        لطفا کم میارین دروغ نگید

        پاسخ

    • Navixy در پاسخ به Seyed

      آبان 7, 1399

      داریم راجع به تقلید قیافه,اخلاقیات و قدرت ها حرف میزنیم.اینجوری باشه انیمیشن های مارول مفت نمیر‍زه.

      پاسخ

    • ماندانا در پاسخ به Seyed

      فروردین 5, 1400

      اشتباه نکن خیلی هم فیللم عالی بود

      پاسخ

    • دکترمنهتن در پاسخ به Seyed

      مرداد 7, 1400

      مگه همه چی به فیلمه کمیک، انیمیشن b بازی هم هستن

      پاسخ