10 شخصیت مارول که از دی سی الهام گرفته شده اند

شاید اگر طرفدار مارول باشید باور این حقیقت برایتان دشوار باشد، اما واقعیت این است که مارول همیشه تلاش کرده شخصیت هایی مشابه کامیک دی سی را خلق کند. برای مثال، لباس قرمزآبی مرد عنکبوتی شبیه لباس سوپرمن است و شنل قرمز ثور هم یادآور شخصیت های دی سی است. چنین به نظر می رسد که برخی از شخصیت های مارول با الهام از شخصیت های کامیک دی سی خلق شده اند. البته دی سی هم از مارول الهام گرفته اما نه به اندازه مارول. در اینجا فهرستی از شخصیت های مارول که از کامیک دی سی الهام گرفته شده اند را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. تانوس (1973) و دارک ساید (1970)

دو نیمه خدای قدرتمند ویلن که با یک ضربه می توانند جهان هستی را نابود کنند. دارک ساید (Darkseid) دی سی برای اولین بار در سال 1970 خلق شد و سه سال بعد تانوس (Thanos) قدرتمند مارول معرفی شد. هردوی آن ها دارای چنان قدرتی هستند که می توانند برای رسیدن به هدف خود همه چیز را از پا در آورند. با توجه به شباهت زیاد این دو، مسلما مارول از دی سی الهام گرفته است.

همچنین بخوانید: 25 ابر قهرمان قدرتمند تمام زمان‌ها به همراه تصاویر


9. سندمن (1963) و کلی فیس (1940)

مارول و دی سی دو شخصیت دارند که از گل ساخته شده اند. کلی فیس (Clayface) یا صورت گلی دی سی در سال 1940 خلق شد اما در سال 1971 توانایی تغیر شکل پیدا کرد، که دو سال بعد مارول سندمن (Sandman) را معرفی نمود. هردوی آن ها می توانند با استفاده از گل و شن چهره، اندازه و حجم خود را تغییر دهند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


8. مرد آهنی (1963) و بتمن (1939)

اگر به شباهت این دو پی نبرده اید باید بدانید این دو شخصیت، شخصیت های میلیاردی هستند که در حقیقیت قدرت ابرقهرمانی ندارند. آن ها تنها با کمک منابع، لباس، سلاح و گجت های خود را تغییر می دهند. بتمن (Batman) حدود 24 سال پیش از مرد آهنی (Iron Man) به وجود آمد و تنها تفاوت این دو این است که تونی استارک هویت خود را تغییر نمی دهد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


7. هاک آی (1964) و گرین ارو (1941)

گرین ارو (Green arrow) دی سی در سال 1941 و هاک آی (Hawkeye) مارول در سال 1964 پدید آمدند. هردوی آن ها از اعضای قهرمان تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند. هردویشان در کودکی والدین شان را از دست داده و برای بقا به دستورالعمل هایی پایبند شده اند. گرین ارو با قناری سیاه رابطه داشت و هاک آی با بیوه سیاه. عجیب تر اینکه هردویشان کشته شده و به زندگی بازگشته اند.

همچنین بخوانید: تمام فیلم های ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شدند


6. بیوه سیاه (1964) و قناری سیاه (1947)

قناری سیاه (Black canary) و بیوه سیاه (Black widow) ابرقهرمان های زنی هستند که هیچ قدرت ابرقهرمانی ندارند. در حالی که قناری سیاه بعدها توانست با صدای بلند فریاد بزند. هردوی آن ها هنرهای رزمی را آموخته و لباس های سیاه مشابه می پوشند. هردوی آن ها از اعضای تیم های ابرقهرمانی دنیای خود هستند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


5. کوئیک سیلور (1964) و فلش (1940)

اگرچه فلش (Flash) دی سی محصول یک اشتباه آزمایشگاهی بود که به او اجازه داد تا با سرعت زیاد گشت بزند، اما کوئیک سیلور (Quicksilver) مارول فرزند مگنیتو بود که ویژگی های مشابه جهش یافته های مردان ایکس را داشت. فلش شخصیت پرسرعت اصلی دنیای کامیک دی سی بود که مارول ویژگی اصلی آن را برداشت.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب DC (دی‌سی) که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


4. مرد مورچه ای (1962) و اتم (1961)

اتم (Atom) و مرد مورچه ای (Ant Man) می توانند اندازه شان را از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ تغییر دهند. هردوی آن ها پزشک بوده و در زمینه خود نابغه هستند. اتم دی سی نسخه اصلی است که یک سال پیش از مرد مورچه ای مارول خلق شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ابر قهرمانی که منتظر اکران آن‌ها هستیم


3. ددپول (1991) و دث استروک (1980)

هردویشان ویلن بوده و ضدقهرمان محسوب می شوند. دث استروک (Deathstoke) یا کشتار دی سی در سال 1980 و به عنوان یک سرباز با شمشیر و سلاح، خلق شد. 11 سال بعد که ددپول (Deadpool) معرفی شد، آنقدر به دث استروک شبیه بود که نویسندگان به این نکته پی برده و او را یک پارودی یا هجو می دانستند. هردوی آن ها جز ارتش بوده و از توانایی هایی چون شفا بهره می برند. هردویشان از سلاح و مواد منفجره استفاده می کنند. اگر این موارد کافی نیست باید بدانید که نام اصلی دث استروک «اسلید ویلسون» و نام اصلی ددپول «وید ویلسون» است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابر قهرمانانه در سال 2017 از بدترین تا بهترین


2. ولورین (1974) و تیمبر ولف (1964)

تیمبر ولف (Timber wolf) و ولورین (Wolverine) در نتیجه آزمایشاتی که رویشان انجام شده به قدرت هایی دست یافته و توانایی هایشان مشابه است. هردویشان قدرت ها و توانایی های ابرقهرمانی، مانند بویایی و شفا، دارند. تنها تفاوت آن دو این است که تیمبر ولف پنجه داشته در حالی که ولورین در داخل دستانش شمشیر دارد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی کامل هیو جکمن به همراه 66 حقیقت جالب درباره زندگی او


1. هالک (1962) و سالومون گراندی (1944)

بدون شک هالک (Hulk) یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای کامیک مارول است. او نابود ناپذیر بوده و اگر خشمگین شود هیچ چیز در دنیا نمی تواند خشم حیوانی او را متوقف کند. بروس بنر تلاش کرد تا هویت حقیقی او را، که در نتیجه شخصیت مهیب اش از دست رفته، باز یابد. در هر صورت سالومون گراندی (Solomon Grundy) دی سی دقیقا شبیه اوست و 18 سال پیش از هالک مارول پدید آمد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. درست است که مارول شخصیت‌های زیادی را از دی سی الهام گرفته است، اما باید قبول کنیم که معرفی شخصیت‌ها توسط مارول بهتر از دی سی صورت گرفته؛ حداقل در جهان سینمایی که اینطور بوده است. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (539)

بستن فرم

  1. فلش

    مهر 14, 1401

    آره دقی8

    پاسخ

  2. عمه

    اردیبهشت 9, 1401

    مگه ددپول جزو ایکس من نبود
    مگه بعدش مارول شخصیت هاشو نخرید
    😐

    پاسخ