10 بازیگر که در نقش جنس مخالف به خوبی ظاهر شدند

در آغاز مسیر بازیگری، بازیگران مرد مجبور بودند در نقش زنان حاضر شوند. زیرا زنان حتی اجازه نداشتند در تئاتر یا نمایش بازی کنند، چه برسد در مقابل تعداد زیاد تماشاگران. اما زمانه عوض شده و امروز برخی از بازیگران مرد به دلایل دیگری در نقش زن بازی می کنند. امروزه بازیگران مرد و زن به دلیل ساختار نمایشنامه و شخصیت، گاهی اوقات مجبورند نقش جنسیت دیگر را بازی کنند. با پروشات همراه باشید تا 10 بازیگر که در نقش های جنس مقابل به خوبی ظاهر شدند را مرور کنیم.


10. چارلی چاپلین

نابغه سینما یعنی چارلی چاپلین به دلیل بازی در کمدی سیاه و ساخت و نویسندگی فیلم های کنایه آمیز شهرت دارد. چاپلین با وجود شخصیت لنگ روی صحنه، در حقیقت یک مرد خوش قیافه بود. او در سال 1914 در فیلم “یک روز شلوغ” (A Busy Day) یک پیراهن پوشید و از یک مرد با سیبیل مسواکی و کلاه بولر به یک زن زیبا تبدیل شد. این فیلم تنها 6 دقیقه و نقش چاپلین به عنوان یک همسر کوتاه است، اما یکی از مهم ترین نقش های اوست. همچنین او را به عنوان یکی از اولین بازیگران جسور نشان داد که در دنیای طنز و سرگرمی چنین نقشی را برعهده گرفت.

همچنین بخوانید: 25 بازیگری که کارکردن با آن‌ها دشوار است


9. الک گینس

الگ گینس یکی از بهترین بازیگران تئاتر انگلستان بود که پس از جنگ جهانی دوم از تئاتر شکسپیر به هالیوود راه یافت. او در صحنه و فیلم شخصیت های به یادماندنی خلق کرد و چهره مردانه ای داشت. او در کمدی “قلب‌های مهربان و نیم‌تاج‌ها” (Kind Hearts and Coronets)، محصول سال 1949، هشت نقش برعهده گرفت که یکی از آن ها زنی به نام بانو آگاتا دی آسکوئین بود. این نقش با نقش های قبلی و بعدی او تفاوت داشت و باعث ترویج بازی یک مرد در نقش زنانه بود که در فیلم هایی چون “اطلس ابر” (Cloud Atlas) رخ داد.

همچنین بخوانید: 12 بازیگری که از فیلمشان اخراج شدند


8. لیندا هانت

این زن کوتاه قامت 145 سانتی متری، با وجود استعداد بازیگری و صدای رسا، در مستند، آگهی بازرگانی و کارتون های بسیاری، از جمله موزیکال “پوکاهانتس” (Pocahontas) حضور یافته است. او در فیلم “سال زندگی خطرناک” (The Year of Living Dangerously) در سال 1982، در نقش بیلی کوان، یک عکاس مرد چینی-استرالیایی ظاهر شد و برای این نقش موهایش را کوتاه کرد، به رنگ مشکی درآورد، ابروهایش را تراشید و شکمش را بزرگ کرد. او اولین زنی بود که برای بازی در نقش مرد جایزه اسکار گرفت.

همچنین بخوانید: 10 بازیگر مرد افسانه‌ای که هنوز هم زنده و فعال هستند


7. تیلدا سوئینتن

تیلدا سوئینتن با صورت رنگ پریده اش ملکه یخی ظالم را خلق کرد. او غیر از بازیگری در عرصه فشن هم فعال است و مدل موهای مختلف را امتحان می کند. او بر روی صحنه تئاتر نقش مرد را ایفا کرد و سپس برای یک فیلم اقتباسی از رمان ویرجینیا ولف در سال 1992 انتخاب شد که نقش مردی را بازی می کند که قرن ها زندگی کرده و یک روز صبح بیدار می شود و می بیند که زن است. در همان فیلم، کوئنتین کریسپ هم به عنوان یک مرد در نقش ملکه الیزابت حضور یافت.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر قرن 21 که انقلابی در جلوه های ویژه به پا کردند


6. رابین ویلیامز

رابین ویلیامز مردی بود که با لبخند همیشگی اش ما را خنداند، به گریه انداخت و با وجود مهارت های بازیگری و طنز، در هر اثری موفق بود. او در نقش های مختلفی حضور یافته است. در فیلم کلاسیک “خانم داوت‌فایر” (Mrs. Doubtfire) در سال 1993 در نقش یک مرد افسرده ظاهر شد که خود را به زن تبدیل نمود تا به فرزندان و همسرش نزدیک باشد. ظاهر او به عنوان یک زن کامل با وجود گریم و بازی زیبایش، بیننده را همانند شخصیت های داستان به فریب می انداخت.

همچنین بخوانید: 39 فیلم برتر هالیوود در دهه 90 میلادی که حتما باید ببینید


5. هیلاری سوانک

هیلاری سوانک با وجود پوست خوش رنگ و موهای قهوه ای روشن، که در بیشتر اوقات کوتاه است تا فر نخورد، روی هم رفته یک زن جذاب است و از پذیرفتن ظاهر مردانه خودداری نمی کند. به همین دلیل در فیلم حقیقی “پسرها گریه نمی کنند” (Boys Don’t Cry) سال 1999 که درباره نقش های جنسیتی، جنسیت بیولوژیکی و در کل جنسیت بود، در نقش براندون تینا، یک پسر تغییر جنسیت داده، حضور یافت. سوانک یک ماه به شکل یک پسر زندگی کرد تا شخصیت خود را بهتر بشناسد و در این نقش بسیار موفق بود.

همچنین بخوانید: 20 فیلمی که حتما باید در نمایشگرهای بزرگ تماشا کنید


4. کیت بلانشت

کیت بلانشت با موهای بلوند، چشم های آبی، گونه برجسته و لبخند جسورانه خود یک بازیگر تواناست که می تواند هر نقش را به زیبایی ایفا کند و بارها مورد تقدیر منتقدین قرار گرفته است. او در فیلم “من آنجا نیستم” (I’m Not There) سال 2007 که براساس زندگی باب دیلن ساخته شد، در نقش جود کوئین، پرسونای دیلن، به عنوان خواننده ای در سال 1965، حضور یافت. او با وجود موهای کوتاه سیاه آشفته و لباس تیره، خوش درخشید، جوایز بسیاری دریافت کرد و در برخی جوایز نامزد شد. به طوریکه هیچ بازیگر دیگری نمی توانست در سطح او ظاهر شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


3. جان تراولتا

جان تراولتا یکی از بااستعدادترین مردان هالیوود و تجسم کامل مردانگی است. هیکل قوی و چشمان نافذش، باعث می شود ظاهر جذاب و دلنشینی داشته باشد. او در فیلم “اسپری مو” (Hairspray) سال 2007 نقش ادنا ترنبالد را ایفا کرد. همانگونه که همیشه یک زن نقش پتر پن را بازی می کند، ترنبالد توسط مردان ایفا می شود و در این بازسازی سال 2007 هم این اتفاق رخ داد. تراولتا با لباس صورتی و گریم زنانه، تصویر مردانه خود را کنار زد و نیمه زنانه خودرا به نمایش گذاشت.

همچنین بخوانید: بهترین ابر شرور ها و شخصیت‌های منفی در تاریخ سینما + تصاویر


2. آنجلینا جولی

انجلینا جولی یکی از جذاب ترین و زیباترین زنان هالیوود است و تعادل میان زیبایی و استعداد را به خوبی نشان می دهد. او با وجود فک زیبا، گونه های برجسته و چهره جذاب، یکی از خواستنی ترین بازیگران است. اما در فیلم “سالت” (Salt) محصول سال 2010، چهره زنانه خود را کنار زد و با استفاده از گریم و پروتز به یک مرد بدل شد. نتیجه کار ایفای یک نقش زیبا بود که گرچه در ابتدا برای یک بازیگر مرد نوشته شده بود اما با تغییر چهره جولی به خوبی ایفا شد.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند


1. هوگو ویوینگ

هوگو ویوینگ هرازگاهی چهره خود را تغییر داده و با تغییر موهای صورت و کوتاه و بلند کردن موهایش، سبک جدیدی را دنبال می کند. اما چشم های زیبا و آبی و توانایی بازی در هر نقش، همیشه با اوست. به همین دلیل در فیلم “اطلس ابر” (Cloud Atlas) سال 2003 در چندین نقش حضور یافت و همانند شخصیت های دیگر این فیلم، فراتر از نژاد و جنسیت بازی کرد. مهم ترین نقش او در این فیلم پرستار نوکس بود، یک پرستار ظالم و زشت که شخصیت درونی او به مراتب زشت تر است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم