راهنمای سفر به برلین

مزیت شهر برلین چیست؟ شهردار برلین اعتقاد دارد “برلین شهر فقیر اما جذابی است.” در این مقاله راهنمای سفر به این شهر را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

در این مقاله این اطلاعات را فرا خواهید گرفت:

  • برای سفر به برلین به چه بودجه‌ای نیاز دارید
  • برای بازدید از برلین به چه مدت‌زمانی نیاز دارید
  • نکات مثبت و منفی برلین
  • جاذبه‌های گردشگری برلین
  • غذاها و نوشیدنی‌های ارزان
  • بهترین خوابگاه‌های برلین
  • شب‌های برلین
  • وسایل نقلیه عمومی

اطلاعاتی درباره برلین: بعد از تخریب دیوار برلین، مردم به برلین شرقی هجوم بردند (این بخش توسط شوروی اداره می‌شد). خانه‌ها و آپارتمان‌های بسیاری متروک باقی‌مانده بودند. این خانه‌های ارزان بسیاری از هنرمندان، موسیقیدان‌ها و مردم سراسر جهان را به‌سوی خود کشاندند، حتی برخی از آن‌ها نیز رایگان بودند. جوان‌ها هم برای زندگی به این قسمت می‌رفتند، بنابراین به‌زودی به شهر مهمی تبدیل شد و دیگر ارزان به شمار نمی‌رفت. بااین‌حال هنوز هم نسبت به شهرهای دیگر اروپا ارزان‌تر است. خوشبختانه هنوز هم برلین فضای جوان و هنری خود را حفظ کرده است.

برای سفر به برلین به چه بودجه‌ای نیاز دارید

در این شهر قیمت نوشیدنی، غذا و وسایل نقلیه بسیار مناسب است. به همین دلیل بسیاری از هنرمندان و دانشجویان این شهر را انتخاب می‌کنند. به نظر ما بودجه روزانه 33-45 پوند کافی است.

برای بازدید از برلین به چه مدت‌زمانی نیاز دارید

برلین چیزهای زیادی برای دیدن دارد و ازآنجایی‌که دیدنی‌های آن به هم نزدیک نیستند، بنابراین باید کمی بیشتر وقت بگذارید. با یک هفته اقامت در برلین می‌توانید از دیدنی‌های آن لذت ببرید، البته 4 روز هم کافی است.

نکات مثبت و منفی برلین

برلین جنبه‌های مثبت بسیاری دارد، اما همانند هر شهر دیگر، برخی نکات و جنبه‌های منفی هم وجود دارند.

نکات مثبت

موزه‌ها. در برلین موزه‌های زیادی وجود دارد که اطلاعات زیادی از گذشته تا حال را در اختیارتان قرار می‌دهند. “جزیره موزه” 5 موزه معروف دنیا را در خود جای‌داده و خود جزیره هم جز میراث یونسکو به شمار می‌رود.

فضای سبز. فضای سبز برلین از هر شهر دیگر اروپایی بیشتر است. آلمانی‌ها هم واقعاً قدر فضای سبز خود را می‌دانند و روزانه افراد بسیاری را می‌بینید که در پارک‌ها استراحت می‌کنند.

ترکیب دو شهر. شاید این جنبه جز نکات منفی هم باشد، اما ترکیب دو شهر باعث شده که معماری زیبایی به وجود بیاید. از یک‌سو خانه‌های استعماری شوروی و از سوی دیگر، معماری زیبای پیش از جنگ قرارگرفته است. همچنین سازه‌های جدید هم به زیبایی افزوده است.

دوچرخه‌سواری. مردم برلین برای حمل‌ونقل از دوچرخه استفاده می‌کنند. بنابراین قسمت‌های مخصوص دوچرخه‌سواری اختصاص داده‌شده است.

امکان مصرف نوشیدنی در مکان‌های مختلف. تا آنجایی که مصرف نوشیدنی باعث آزار دیگران نشود می‌توانید این کار را انجام دهید. می‌توانید در پارک و خیابان نوشیدنی مصرف کنید. اما در وسایل نقلیه عمومی این امکان وجود ندارد. همین آزادی باعث شده که در برلین خرده‌فرهنگ‌های مختلفی در کنار هم زندگی کنند.

شب‌های برلین. شاید از این لحاظ برلین جز شهرهای برتر نباشد اما بااین‌حال کلوپ‌های شبانه بسیاری در این شهر وجود دارد. بسیاری از دی جی‌های معروف جهان در این شهر فعالیت می‌کنند. در برلین، کلوپ، بار و کافه‌های بسیاری وجود دارد.

قیمت‌ها. آبجو از آب هم ارزان‌تر است. غذای ارزان فراوان است. خوابگاه‌ها ارزان هستند. آپارتمان‌های اجاره‌ای ارزان فراوان هستند. اما وسایل نقلیه چندان ارزان نیستند.

نکات منفی

برلین شهر بزرگی است. برلین 5 برابر شهر پاریس است اما جمعیت آن تنها 25% پاریس است. ازآنجایی‌که این شهر به دو قسمت تقسیم‌شده بود، بنابراین مرکز شهر معروفی ندارد. در این شهر مراکز مختلفی وجود دارد و رفت‌وآمد بین آن‌ها حدود 30-45 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین نمی‌توان با پای پیاده از این شهر دیدن کرد.

برلین شهر سنتی نیست. بیشتر مردم فکر می‌کنند برلین یک شهر سنتی و قدیمی است اما حقیقت این است که جنگ جهانی دوم شهر را از بین برد و شهر دوباره ساخته شد و هنوز هم در حال بازسازی است. بنابراین در جای‌جای شهر ساختمان‌های جدید خواهید دید.

زمستان‌های سرد. زمستان‌های برلین طولانی و سرد است.

جاذبه‌های گردشگری برلین

در برلین جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد، پس تعجبی ندارد که مقصد بسیاری از گردشگران است. در این مقاله برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را بر اساس محله‌های مختلف، به شما معرفی خواهیم کرد.

محله میت

میت به معنای مرکز است و مرکز تاریخی برلین محسوب می‌شود. بیشتر جاذبه‌ها و موزه‌های برلین در این محله قرارگرفته‌اند. در این منطقه علاوه بر موزه، کافه، رستوران، کلوپ، دانشگاه و جاذبه‌های دیگری نیز قرار دارند. این مرکز یکی از مراکز توریستی شهر به شمار می‌رود، بنابراین به‌احتمال‌زیاد بیشتر وقت خود را در این قسمت شهر سپری خواهید کرد.

موزه پرگامون  

موزه پرگامون یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان است که در شهر برلین، پایتخت کشور آلمان واقع‌شده است. موزه پرگامون بخشی از جزیره موزه‌ها است. هرساله بیش از یک‌میلیون نفر از سراسر جهان از این موزه دیدن می‌کنند.

موزه همبرگر بهنوف

این موزه که در مکان قبلی ایستگاه قطار ساخته‌شده، هنر مدرن و معاصر را به نمایش می‌گذارد.

موزه دی. دی. آر

این موزه زندگی روزانه افرادی که در برلین شرقی کمونیست زندگی می‌کردند را به نمایش می‌گذارد. برای این کار از لوازم آن دوره استفاده نموده و زندگی مردم برلین غربی و شرقی را باهم مقایسه می‌کنند.

رایشس‌تاگ  

رایشتاگ نام ساختمان پارلمان آلمان است. رایشتاگ در شهر برلین واقع‌شده است. در این گنبد فاستر از سبک اکوتک و در اصل سبک نورمن اکوتک می‌باشد. طرح نورمن فاستر در سال ۱۹۹۳ در برلین برنده شد.

توپوگرافی ترور

این مکان دقیقاً جایی است که حذب نازی از سال 1933 تا 1945 قسمت اعظم جنایت‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کرد. این ساختمان در طول جنگ و پس‌ازآن تخریب شد و سپس به‌صورت موزه بازسازی شد.

یادبود یهودیان کشته‌شده اروپا

این یادبود که نام دیگرش یادبود هولوکاست است، از 2711 سنگ تشکیل‌شده که نشان‌دهنده افراد کشته‌شده می‌باشند. این یادبود 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته باز است.

موزه تاریخ آلمان  

موزه تاریخ آلمان به‌اختصار DHM، موزه‌ای است واقع در برلین که به بیان تاریخ کشور آلمان اختصاص دارد. این موزه غالباً به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدید‌ترین موزه‌های شهر برلین شناخته می‌شود.

یادبود دیوار برلین

این مکان که در مرکز برلین و در محل جداسازی برلین شرقی و غربی قرارگرفته است، تاریخچه دیوار برلین را نشان می‌دهد. این یادبود هنوز هم بخشی از دیوار برلین را داراست، تا به شما نشان دهد چگونه این دیوار زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار داده بود.

دروازه براندنبورگ  

دروازه براندنبورگ یکی از دروازه‌های قدیمی شهر برلین است. این دروازه در قسمت غربی شهر و در تقاطع دو خیابان ابرت و اونتر دن لیندن واقع‌شده است. از میان دروازه‌های متعدد برلین در زمان قدیم، تنها دروازه براندنبورگ باقی‌مانده است.

برج تلویزیون برلین

برج تلویزیون برلین در اواخر دهه 60 در برلین شرقی ساخته شد و بلندترین سازه شهر محسوب می‌شد. اگر به بالای این برج توریستی بروید می‌توانید یک منظره زیبا را پیش روی خود داشته باشید. در بالای برج بار و رستوران هم وجود دارد.

کلیسای جامع برلین

این کلیسا در سال ۱۴۶۵ میلادی بنیان‌گذاری شده و در چند دوره همچون ۱۷۵۰، ۱۹۰۵ و ۱۹۹۰ تجدید بنا و مرمت‌شده که در هر تعمیر نوع معماری آن تغییر پیداکرده است، در تجدید بنا این کلیسا در سال ۱۹۰۵ از معماری نئورونسانس استفاده‌شده است. از اشخاص معروفی که در این مکان دفن شده‌اند می‌توان به یوآخیم سوم، فریدریش، فریدریش یکم، فریدریش ویلهلم دوم اشاره کرد.

موزه نئوز

این ساختمان که در گذشته بمب‌گذاری‌شده بود امروزه موزه هنری به شمار می‌رود. در این موزه جواهرات، مجسمه و دیگر آثار باارزش وجود دارد.

نیوواچ و ببلپلاتز

به علت نزدیک بودن این دو مکان آن‌ها را در کنار یکدیگر آورده‌ام. نیوواچ یادبود قربانیان کشته‌شده جنگ و دیکتاتوری است. روبه روی این مکان ببلپلاتز قرار دارد. در اینجا پنجره کوچکی خواهید دید که کتابخانه‌ای با قفسه‌های سفیدرنگ را نشان می‌دهد که در آنجا دانشجویان نازی بیش از 20000 کتاب آلمانی را به آتش کشیدند.

کروزبرگ

کروزبرگ زمانی خانه مهاجرین، هیپی‌ها، هنرمندان و افراد دیگر بود. در این مکان هنوز هم بار، رستوران و کافه‌های مختلفی دیده می‌شود. این مکان برای خوش‌گذرانی در شب مکان بسیار خوبی است.

موزه تکنولوژی آلمان

در این موزه کلکسیون لوازم و سازه‌های مختلف وجود دارد، مانند 25 هواپیمای بزرگ، قایق، کشتی، قطار و غیره.

موزه یهودی

این موزه که در یک ساختمان شیشه‌های قرارگرفته، تاریخ آلمان و یهودیان را نشان می‌دهد.

فریدریشاین

این محله پر از هنرمند، دانشجو، و دیگر افراد جوان است. این محله گردشگران بسیاری دارد و رستوران، کافه، بار و کلوپ‌های بسیاری در آن دیده می‌شوند.

گالری شرقی

این گالری آثار هنرهای خیابانی نقش بسته بر باقی‌مانده دیوار برلین را به معرض نمایش قرار می‌دهد.

موزه استاسی

این موزه جزئیات پلیس مخفیانه برلین شرقی را نشان می‌دهد. استارسی ها حدود 6 میلیون شهروند از 18 میلیون شهروند برلین شرقی را زیر نظر داشتند.

پرنزلار برگ

پرنزلار برگ پر از دانشجویان و خانواده‌های جوان است. بااینکه بسیاری از کافه‌های این منطقه به قسمت‌های دیگر شهر نقل‌مکان کرده‌اند، اما هنوز هم در این منطقه کافه و رستوران‌های بسیاری وجود دارند. همچنین این منطقه پر از درخت، پارک و فضای سبز است.

مائرپارک

ترجمه نام این پارک به معنای پارک دیوار است، زیرا در میان دیوارهای غربی و شرقی قرارگرفته بود. بااینکه پارک زیبایی نیست اما گردشگران زیادی به آنجا می‌روند. در روزهای معمولی پارک بسیار شلوغ است و افراد در آن به سرگرمی‌های موردعلاقه خود می‌پردازند.

غرب شهر

در این قسمت شهر پارک و محله‌های مختلفی وجود دارد. این قسمت در گذشته در برلین غربی قرار داشت و امروزه یکی از مناطق تجاری محسوب می‌شود. همچنین، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری برلین، رستوران و بارها در آنجا دیده می‌شود.

تیرگارتن

این پارک بزرگ در قلب برلین قرار دارد. این پارک علاوه بر داشتن مجسمه‌های بسیار، باغچه، درختچه، درخت و معابر مختلفی دارد.

ورزشگاه المپیک برلین  

ورزشگاه المپیک برلین یک ورزشگاه ورزشی در شهر برلین آلمان است. این ورزشگاه بیش از ۷۶۱۶۶ نفر ظرفیت دارد. ابتدا در مکان کنونی این ورزشگاه، ورزشگاهی برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۱۶ ساخته شد.

فروشگاه کادوی

کادوی بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا محسوب می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید با خرید لوازم لوکس پول خود را خرج کنید، حتماً به این مکان سری بزنید.

کاخ شارلوتنبورگ  

کاخ شارلوتنبورگ بزرگ‌ترین کاخ در برلین، آلمان است، که در منطقه شارلوتنبرگ از ناحیه واقع‌شده است. این کاخ در اواخر قرن ۱۷ میلادی به دستور فردریش سوم، پادشاه پروس آغاز و ساخته شد و تا حد زیادی در طول قرن ۱۸ گسترش‌یافته است.

غذا و نوشیدنی‌های ارزان

همانند دیگر شهرهای بزرگ جهان، در برلین هم تنوع غذایی و رستوران‌های مناسبی موجود است. بنابراین یافتن یک رستوران خوب در برلین چندان زحمتی ندارد. همچنین به علت جمعیت زیاد ملیت ترک‌زبان در آنجا، کباب‌های ترکی به‌وفور یافت می‌شوند.

بهترین خوابگاه‌های برلین

در برلین خوابگاه‌های خوب و با قیمت کم موجود است، قیمت این خوابگاه‌ها شبی حدوداً 14-30 پوند است.

شب‌های برلین

برلین به خاطر داشتن کلوپ‌های شبانه‌اش معروف است. اما ورود به این کلوپ‌ها چندان راحت نیست. برای رفتن به کلوپ‌ها این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

  • معمولاً به گروه‌هایی که تعدادشان زیاد است اجازه ورود نمی‌دهند، سعی کنید حداکثر 4 نفره به کلوپ بروید.
  • مست نباشید.
  • در صف ساکت بایستید.
  • سعی کنید کمی آلمانی صحبت کنید.
  • با یک شهروند آلمانی به کلوپ بروید. به این صورت کارتان راحت‌تر می‌شود.
  • همانند یک شهروند برلینی لباس بپوشید.

وسایل نقلیه عمومی

برلین شهر بزرگی است، بنابراین برای رفت‌وآمد در آن باید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید. خوشبختانه وسایل نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و دوچرخه در این شهر فراوان هستند. یادتان نرود که پیش از سوارشدن کارتتان اعتبار داشته باشد.

  • بلیت یک‌طرفه: 2.60 پوند
  • بلیت یک‌طرفه (مسیر کوتاه): 1.50 پوند
  • کارت روزانه: 6.70 پوند
  • بلیت گروهی (نهایتاً 5 نفره: 16.20 پوند
  • اجاره دوچرخه: روزانه 8-12 پوند
  • اتوبوس بین فرودگاه تگل و مرکز شهر: 2.40 پوند
  • تاکسی بین فرودگاه تگل و مرکز شهر: 20-25 پوند
  • متروی فرودگاه شونفلد برلین: 3 پوند
  • تاکسی بین شونفلد و مرکز شهر: 40 پوند

راهنمای کلی سفر

کارت Berlin Pass خریداری کنید. اگر قصد دارید از موزه‌های زیادی دیدن کنید بهتر است این کارت را خریداری کنید.

برای خرید سوغاتی به بازار فلی بروید. بازار فلی در مائرپارک یک بازار توریستی و ارزان است.

کارت دانشجویی خود را به همراه داشته باشید. بیشتر موزه‌های برلین برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف‌های ویژه‌ای اعمال می‌کنند، بنابراین کارت دانشجویی خود را به همراه داشته باشید.

زمستان‌های برلین سخت است. اگر در زمستان به سفر می‌روید حتماً لباس گرم، کت و دستکش به همراه داشته باشید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم