لیست بهترین فیلم‌های “کیت وینسلت” که باید تماشا کنید

کیت وینسلت اولین بار در سال 1994 و با فیلم “موجودات آسمانی” (Heavenly Creatures) و سپس در سال 1995 با فیلم “عقل و احساس” (Sense and Sensibiltiy) بر صفحه سینما ظاهر شد. اما در سال 1997 و پس از فیلم “تایتانیک” بود که به یک ستاره تبدیل شد. او در دوره بازیگری خود تاکنون در فیلم‌های مختلفی حضور یافته و در همه موفق بوده‌است. او با نقش‌آفرینی در فیلم “کتاب‌خوان” (The Reader) در سال 2008 برنده جایزه اسکار و سپس در سال 2011 با نقش‌آفرینی در سریال کوتاه HBO “میلدرد پیرس” (Mildred Pierce) برنده جایزه امی شد. استعداد بازیگری اوست که باعث شده حتی 20 سال پس از حضور در تایتانیک هنوز هم یک فوق ستاره باشد. در اینجا می‌خواهیم 17 فیلم برتر کارنامه بازیگری او را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


17. میلدرد پیرس – 2011 – Mildred Pierce

مینی سریال “میلدرد پیرس” در یکی از حساس‌ترین دوران اقتصادی کشور آمریکا در جریان است و سعی کرده در کنار داستان درام خود، به رکود عظیم اقتصادی آن دوران بپردازد. داستان این سریال درباره زنی به نام میلدرد (با بازی کیت وینسلت) است که از همسرش جدا می‌شود و حالا باید در شرایط سخت اقتصادی هزینه‌ی زندگی خود و دو دخترش را تامین کند. میلدرد به لطف شغل همسرش تا به امروز زندگی مرفه و تمام و کمالی داشته است و از همین رو روبرو شدنش با شرایطی که مجبور است در آن به کارهای پیش پا افتاده بپردازد سخت و طاقت‌فرسا است.

همچنین بخوانید: 10 سریال با موضوع سیاست که باید تماشا کنید


16. روز کارگر – 2013 – Labor Day

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۷ در جریان است، کیت وینسلت نقش مادری افسرده و غمگین به نام ادل را بازی می‌کند که از همسرش جدا شده و با پسر نوجوانش،هنری، در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کند. این دو نفر روزی در یک فروشگاه به مردی زخمی به نام فرانک (با بازی جاش برولین) برمی‌خورند که از آنها تقاضای کمک می‌کند. ادل و هنری این مرد زخمی را با خود به خانه می‌آورند و به او کمک می‌کنند تا زخمش را درمان کند. پس از گذشت چند ساعت از ماندن فرانک در خانه ادل، آنها از طریق تلوزیون متوجه می‌شوند که فرانک یک قاتل فراری است و بعد از عمل جراحی‌اش از بیمارستان فرار کرده است. پلیس به همه هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده این شخص، ماموران پلیس را در جریان قرار دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مریل استریپ؛ ستاره ای برای تمام دوران‌ها


15. سنت‌شکن: شورشی – 2015 – The Divergent Series: Insurgent

مجموعه فیلم‌های سنت‌شکن (Divergent) که از سال 2014 اکران شدند، داستان در یک دنیای آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، جایی که مردم توسط فرقه‌ها اداره می‌شوند نه توسط دولت‌ها، و روایت خاص داستان هم این پیچیدگی را به خوبی نشان می‌دهد. کیت وینسلت در این سری فیلم‌ها نقش رهبر ظالم فرقه‌ها را بازی می‌کند که در قسمت دوم این مجموعه یعنی فیلم “سنت‌شکن: شورشی” نقش بیشتری داشته و خیلی خوب هم از پس اجرای این نقش برآمده‌است.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم علمی-تخیلی جذاب و دیدنی در سال ۲۰۱۹ که باید تماشا کنید


14. واندر ویل – 2017 – Wonder Wheel

“جنی” (با بازی کیت وینسلت) در فیلم “واندر ویل” نقش زنی دمدمی مزاج و درهم‌شکسته را بازی می‌کند که ذره‌ای احساس خوشیختی نمی‌کند و به دنبال یافتن آرامش دست به هر کاری می‌زند. جنی که در گذشته بازیگر تئاتر بوده، به دلیل خیانت به همسرش از او جدا شده و اکنون با مردی ماهیگیر به نام هامپتی ازدواج کرده و با تنها پسری که از ازدواج اولش داشته زندگی می کند. جنی برخلاف روحیات هنری‌ای که دارد، مجبور است در یک رستوران کار کند. اما زندگی سخت و تلخ جنی زمانی کمی شیرین‌تر می‌شود که او برحسب اتفاق، با یک نجات غریق به نام میکی (با بازی جاستین تیمبرلیک) آشنا می‌شود و به دلیل علاقه‌ی میکی به سینما، نویسندگی و به‌طور کلی هنر، این دو وارد یک رابطه عاشقانه و البته مخفی می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم افزوده شده به ۲۵۰ فیلم برتر IMDb که براساس تاریخ اکران طبقه بندی شدند


13. موجودات آسمانی – Heavenly Creatures – 1994

فیلمی با حضور کیت وینسلت و ملانی لینسکی به کارگردانی پتر جکسون، که بعدها فیلم های “هابیت” (The Hobbit) و چندگانه “ارباب حلقه ها” (The Lord of the Rings) را کارگردانی کرد. فیلم درباره رابطه دو دختر است که آنقدر به هم نزدیک می شوند که یکی از آن ها مادر دیگری را به قتل می رساند. زیرا مادرش می خواست به رابطه آن دو پایان دهد. بازی وینسلت و لینسکی در این فیلم خیره کننده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جانی دپ به انتخاب منتقدین


12. کوه میان ما – 2017 – The Mountain Between Us

داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که زن عکاسی به نام الکس (با بازی کیت وینسلت) و یک مردی جراح به نام بن (با بازی ادریس البا)، زمانی که پروازشان به علت شرایط بد جوی کنسل می‌شود، تصمیم می‌گیرند با کرایه کردن یک هواپیمای خصوصی خود را به مقصد برسانند. الکس و بن هیچ شناختی از هم ندارند و یکدیگر را برای اولین بار در فرودگاه ملاقات کرده‌اند. الکس در شرف ازدواج است و با مردی که فکر می‌کند مناسب ازدواج با اوست نامزد کرده است. بن اما از همسرش جدا شده و با پسرش زندگی می‌کند. این دو نفر در پرواز خصوصی به مقصدشان دچار سانحه شده و حالا باید برای زنده ماندن در کوهستان تلاش کنند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های عاشقانه این دهه (۲۰۱۹ تا ۲۰۱۰)


11. آیریس – Iris – 2001

یک فیلم زندگی نامه ای به کارگردانی ریچارد ایر درباره مشکلات زندگی عاشقانه آیریس مرداک، رمان نویس بریتانیایی، و جان بیلی. در بخش اول فیلم آیریس با شخصیت آزاد و مستقل خود بر رابطه تسلط داشته و جان بیلی مطیع اوست. درحالی که در بخش دوم به آلزایمر دچار شده و در این شرایط جان بیلی باید از او مراقبت کند. کیت وینسلت در نقش جوانی آیریس و جودی دنچ در نقش پیری او، بسیار خیره کننده هستند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


10. کشتار – Carnage – 2011

فیلمی به کارگردانی رومن پولانسکی و نقش آفرینی کیت وینسلت، جودی فاستر، کریستوفر والتز و جان.سی. ریلی، درباره والدین مدرنی که پس از دعوای پسرهایشان در پارک با هم آشنا می شوند. مکالمه ای که به عنوان یک گفتگوی متمدنانه درباره حل مشکلات فرزندان شان آغاز شد، در نهایت به بحثی تبدیل شد که هر کدام دیگری را سرزنش می کرد و نشان دهنده مشکلات شخصی آن ها بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که تنها در یک اتاق فیلمبرداری شده‌اند


9. عقل و احساس – Sense and Sensibility – 1995

اقتباسی از یکی از رمان های کلاسیک جین آستن درباره زندگی خواهران دشوود، که زمانی ثروتمند بودند اما به دلیل مشکلات مالی پس از مرگ پدر، اکنون باید برای خود همسران مناسبی پیدا کنند تا به امنیت مالی برسند. در این فیلم انگ لی، بازیگرانی چون اما تامپسون، کیت وینسلت، هیو گرانت و الن ریکمن، حضور دارند. وینسلت با بازی در این فیلم برای اولین بار نامزد اسکار شد.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


8. استیو جابز – Steve Jobs – 2015

استیو جابز به عنوان یکی از بنیان گذاران اپل، از زمان مرگش در سال 2011، مورد توجه همگان قرار گرفت. در این فیلم به کارگردانی دنی بویل و نقش آفرینی مایکل فاسبندر و کیت وینسلت در نقش های اصلی و ست روگن و جف دنیلز در نقش های فرعی، که جدیدترین فیلم مربوط به استیو جابز است، شاهد روابط او با افراد در خارج از اپل، شکست ها و بازگشت دوباره او به سوی موفقیت، هستیم. این فیلم یکی از بهترین اجراهای کیت وینسلت را داراست و او در حال حاضر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرده و نامزد اسکار هم شده است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی با محوریت سیاست در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


7. بچه‌های کوچک – Little Children – 2006

یکی از خاص ترین اجراهای کیت وینسلت تا به امروز که باعث شد نامزد بهترین بازیگر زن شود. این فیلم به ازدواج های شکست خورده جامعه مدرن می پردازد. داستان فیلم درباره دو زوج است که با هم آشنا شده و همسر یکی از آن ها به دیگری نزدیک تر می شود. اما در شرایطی که یک متجاوز جنسی از زندان آزاد شده آن ها نمی توانند رابطه خود را ادامه دهند.

همچنین بخوانید: معرفی تمام 42 فیلم تام کروز از بدترین تا بهترین


6. هرج و مرج کوچک – ۲۰۱۴ – A Little Chaos

“هرج و مرج کوچک” فیلمی درام و تاریخی است و داستان زنی معمار (با بازی وینسلت) را روایت می‌کند که برای طراحی باغی در قصر لویی چهاردهم به قصر دعوت می‌شود و به واسطه آشنایی‌اش با افراد مختلف، خودش را میان زندگی جدیدی می‌یابد. این فیلم در فضایی کاملا تاریخی و زیبا جریان دارد و با تکیه بر درونیات شخصیت‌هایش روایتی دیدنی و عمیق را دنبال می‌کند. کیت وینسلت در این فیلم نقش زنی را برعهده دارد که بابت از دست دادن فرزد خردسالش در گذشته ناراحت است اما با قدم‌های جدیدی که در زندگی‌اش برمی‌دارد، غم غصه‌اش را به هنز تبدیل می‌کند.


5. خیاط – ۲۰۱۵ – The Dressmaker

داستان این فیلم درباره‌ی زنی خیاط به نام “تیلی” (با بازی کیت وینسلت) است که بعد از سال‌ها به دهکده‌اش بر می‌گردد و شروع به دوخت لباس برای اهالی دهکده می‌کند. او در این بین درگیر ماجرایی جنایی که مربوط به دوران کودکی‌اش است می‌شود و در تلاش است که به حقیقت دست پیدا کند. بازی زیبای وینسلت در کنار شات‌ها و تصویربرداری‌های چشم‌نواز این فیلم، داستانی دوست داشتنی و البته شوکه‌کننده را رقم زده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.


4. تایتانیک – Titanic – 1997

یکی از موفق ترین و پرفروش ترین فیلم های حماسی رمانتیک تاریخ که در نوع خود بی نظیر بود. این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون و نقش آفرینی کیت وینسلت در نقش اصلی، داستان دختری از یک خانواده اشرافی است که به دستور مادرش با یک اشراف زاده دیگر ازدواج می کند. اما آشنایی با یک نقاش فقیر در عرشه تایتانیک در دل شب، زندگی هردویشان را تغییر می دهد. اما با برخورد کشتی به کوه یخ، غرق شدن آن و مردن جک (با بازی لئوناردو دی کاپریو)، داستان عشق جک و رز پایان نمی گیرد. با این فیلم وینسلت برای دومین بار نامزد اسکار شد. این فیلم خاطره انگیز در مجموع نامزد 14 جایزه شد و 11 جایزه را به خانه برد.

همچنین بخوانید: معرفی ۶ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “تایتانیک” (Titanic)


3. کتاب‌خوان – The Reader – 2008

کتاب خوان درباره رابطه عاشقانه غیرمعمول میان یک پسر جوان و یک زن مسن تر، مایکل و هانا است، که در زمان نازی ها رخ می دهد. آن ها به هم نزدیک تر می شوند تا اینکه یک روز ناگهان هانا غیب شده و مایکل چندین سال بعد او را در یک جلسه دیدگاه محاکمه جنگی می بیند. وینسلت پس از چندین بار نامزد شدن، اولین جایزه اسکار خود را برای این فیلم به دست آورد.

همچنین بخوانید: معرفی ۳۵ فیلم غم‌انگیز عاشقانه و تأثیر گذار که با احساسات مخاطب بازی می‌کنند – بخش اول


2. جاده انقلابی – Revolutionary Road – 2008

زوج سینمایی کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو مورد علاقه سینما دوستان است. این فیلم به کارگردانی سام مندس، با زوج تایتانیک درامی می سازد که درباره یک زوج ایده آل است، زوجی که دو فرزند دارند اما مشکلات سر رسیده و سوتفاهم ها بر سر راه خوشبختی شان قرار می گیرد. اجرای وینسلت و دی کاپریو بسیار زیبا بود و وینسلت اولین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید، ۲۰ اثر ممتاز


1. درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind – 2004

یکی از برترین فیلم های تاریخ که بخشی از موفقیت آن (در کنار نویسندگی و کارگردانی تحسین برانگیز) به دلیل اجرای بازیگران اش است. اگرچه جیم کری عالی است، اما این کیت وینسلت است که صحنه را از آن خود می کند. اجرای وینسلت در نقش دختری به نام کلمنتاین که بسته به حس و حالش رنگ موهای خود را عوض می کند، شما را تحت تاثیر قرار داده و لبخند را بر لبان تان می نشاند. وینسلت با این فیلم نامزد اسکار شد و استحقاق دریافت آن را داشت.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (10)

بستن فرم

  1. مریم

    خرداد 4, 1402

    منم کیت خیلی دوست دارم با استعداد و عالی بازی می کنه

    پاسخ

  2. محمد

    آذر 9, 1400

    عاشقشم

    پاسخ

  3. دنیا

    آذر 22, 1399

    به نظر من این هنرمند تسلطی داری که تو هرفیلمی که بازی میکنه به خوبی میدرخشه

    پاسخ

  4. ramin

    شهریور 3, 1399

    فیلم سینمایی ( جود ) بسیار زیباست .
    متاسفانه بیشتر مقالات شده :
    رونویسی از ویکیپدیا
    افسوس و ۱۰۰ افسوس

    پاسخ

  5. بی نام

    مرداد 16, 1399

    در جستجوی ناکجاآباد ه‍م خوب بود

    پاسخ

  6. rozan

    مرداد 16, 1399

    باورم نمیشه تایتانیک رو پایین تر از جاده انقلابی قرار دادین
    با اینکه هر دو فیلم های عالی هستن ولی تایتانیک ارزش دیدن رو بیشتر از جاده انقلابی داره …

    پاسخ

    • زیبا در پاسخ به rozan

      اردیبهشت 16, 1400

      من تایتانیک رو سه بار دیدم فیلمش عالیه به شما هم میگم حتما ببینید عاشقش می شید آنقدر فیلم جذاب و دیدنی هست که من چندین بار دیدم

      پاسخ

      • پژمان در پاسخ به زیبا

        خرداد 7, 1400

        من فقط با قیافه ی کیت حال میکنم

        پاسخ

      • فرامرز در پاسخ به زیبا

        فروردین 10, 1401

        منم با شما موافقم بیش از حد تصور آدمو تحت تاثیر قرار میده

        پاسخ