6 نشانه مبنی بر اینکه فریلنسر شدن مناسب شما نیست

روزبه‌روز تعداد فریلنسرها افزایش می‌یابد. تا سال 2020، این افراد قسمت اعظم بازار کار را در دست می‌گیرند. چه کسی دوست ندارد رئیس خودش باشد؟ علاوه برآن، چه کسی نمی‌خواهد همه سود به خودش برسد؟

متأسفانه، دیدگاه تمام فریلنسرها درباره این کار، یکسان نیست. اگر تصمیم گرفته‌اید یک فریلنسر شوید، این موارد را در نظر بگیرید.

1. هیچ سرمایه‌ای ندارید

فریلنسرها نمی‌توانند از همان ابتدا درآمد خوبی کسب کنند. طبق یکی از گزارشات اخیر، فریلنسرها در یک ساعت 21 دلار کسب می‌کنند. بااین حال بیشتر آن‌ها از درآمدشان راضی نیستند. البته شما می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر درآمد خوبی کسب کنید، اما نباید انتظار داشته باشید که از همان ابتدا درآمد بالایی داشته باشید. اگر سرمایه و پس‌اندازی ندارید، بهتر است تصمیم خود برای فریلنسر شدن را به تعویق بیندازید.

2. ترجیح می‌دهید بر استعداد خود تمرکز کنید

آیا ترجیح می‌دهید کاری انجام دهید که در آن بهترین هستید؟ اگر این‌گونه است پس فریلنسر شدن مناسب شما نیست. افرادی که حوصله انجام کارهای اداری و یا فعالیت در زمینه‌ای غیر از زمینه موردعلاقه‌شان را ندارند، بهتر است این شغل را انتخاب نکنند.

به یاد داشته باشید که یک فریلنسر تمام کارهای مختلف از قبیل منشی‌گری، حسابرسی، و کارهای کامپیوتری را خودش بر عهده دارد. و تمام روزش را فقط به یک کار مشغول نیست. برخی از افراد انجام کارهای متنوع را دوست دارند اما برخی دیگر این‌گونه نیستند و از انجام کارشان لذت نمی‌برند.

3. فضای کاری مشخصی ندارید

یک فریلنسر به یک فضای کاری مشخص نیاز دارد، بنابراین نمی‌توانید در کافه یا پارک موردعلاقه‌تان کار کنید. بااین‌حال، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در خانه یا یک دفتر اجاره‌ای فعالیت کنند. شاید ایده‌ای بدی نباشد، اما برای تبدیل‌شدن به یک فریلنسر باید یک فضای کار مشخص و ثابت داشته باشید.

4. از فروش و معرفی و عرضه خدمات خود خوشتان نمی‌آید

یکی از مزایای کارفرما بودن این است که یکی از کارمندانتان محصولات و خدمات را به مشتری معرفی می‌کند. اما یک فریلنسر خودش تمام وظایف را بر عهده داشته و وظیفه معرفی محصولات و خدمات را بر عهده دارد. اگر از معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران و یا برخورد با آدم‌های سرد، احساس ناراحتی می‌کنید، پ این شغل مناسب شما نیست.

5. از انگیزه کافی برخوردار نیستید

فریلنسرهای موفق انگیزه بالایی دارند. گاهی اوقات مجبور هستند زود از خواب بیدار شده و تا ساعت‌ها کار کنند. و برای این کار هیچ تشویق یا انگیزه بیرونی دریافت نمی‌کنند. شاید زمانی حتی درآمدی هم دریافت نکنند. برای موفقیت در هر کاری باید باانگیزه باشید. اما در فریلنسری به انگیزه مضاعف نیاز خواهید داشت.

6. انتظارات غیرواقعی دارید

  • “درآمد زیادی به دست خواهم آورد.”
  • “تنها بر روی پروژه‌هایی کار خواهم کرد که برایم جذاب باشند.”
  • “مشتری‌هایم همیشه همراهم هستند و حمایتم می‌کنند.”
  • “دیگر مجبور نیستم سردردهایی که رئیسم باعثش بود را تحمل کنم.”

اگر نتوانید انتظارات خود را به‌درستی مدیریت کنید، در آن صورت باید بگوییم که فریلنسری برای شما مناسب نیست. پس قبل از شروع کار از یک فریلنسر باتجربه مشورت بگیرید. این افراد می‌توانند برای شروع کار به شما کمک کنند.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و فکر می‌کنید فریلنسر شدن مناسب شماست، انتظارات خود را کنترل نموده، خود را برای شروع یک کار سخت آماده نموده و کارهای لازم را برای شروع انجام دهید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم