10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه

همانطورکه سام در فیلم کازابلانکا می‌گوید، “دنیا همیشه به عشاق خوشامد می‌گوید”، هالیوود هم همیشه طرفدار فیلم های عاشقانه است. در این مقاله 10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه در ژانرهای مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. “عشق‌بازی به‌یادماندنی” – عاشقانه (1957)

داستان عاشقانه عشاقی که به خاطر وظیفه‌شان به دیگران و سرنوشت از هم جدا می‌شوند. دبرا کر بازی خوبی ارائه داده و کری گرانت نمی‌توانست بهتر از این باشد.

 

2. “ملکه آفریقایی” – هیجانی (1951)

ملکه آفریقایی فیلمی ماجراجویانه به کارگردانی جان هیوستون و بازیگری هامفری بوگارت وکاترین هیپورن می‌باشد. چارلی آلنات (همفری بوگارت) در آغاز جنگ جهانی اول، با قایقی فرسوده مایحتاج اولیه مردم را در چند دهکده آفریقایی به آن‌ها می‌رساند. وی در یکی از مأموریت‌هایش با دختری به نام رز (کاترین هیپبورن) آشنا می‌شود و داستان عاشقانه‌ای بین آن‌ها اتفاق می‌افتد.

3. “بانوی زیبای من” – کمدی موزیکال (1964)

پروفسور «هنری هیگینز» (رکس هریسون) استاد آواشناسی دانشگاه همراه با دوست زبان‌شناسش «پیکرینگ» (ویلفرد هاید-واایت) شرط می‌بندد که می‌تواند دختر گل فروش و عامی لندنی به نام الیزا دولیتل (آدری هپبورن) را تبدیل به بانویی متشخص کند که در میهمانی‌های اشرافی بدرخشد.

4. “داستان وست ساید” – درام موزیکال (1961)

داستان وست ساید یا داستان کنارهٔ غربی، فیلمی است رمانتیک، درام و موزیکال به کارگردانی رابرت وایز و جروم رابینز. فیلم‌نامهٔ این فیلم بر پایهٔ داستان رومئو و ژولیت از شکسپیر نوشته شده است. فیلم داستان عشق تونی و ماریا را روایت می‌کند. فیلم همراه با آهنگ‌ها و سوز و گدازهای عاشقانه‌اش یکی از فیلم‌های درخشان سینما می‌باشد.

5. “در یک‌شب اتفاق افتاد” – کمدی (1934)

دختر شاد و ملوس خاندان اندروز” به نام الی علی‌رغم مخالفت پدر قصد دارد با شاهزاده وستلی که مرد جدی و خشکی است ازدواج کند و برای این منظور مجبور به فرار از دست پدر می‌شود، ازآنجایی‌که پدر الی شخص ثروتمند و معروفی است این خبر توسط رسانه‌ها داغ می‌شود. پیتر وارن خبرنگار تازه اخراج شدهٔ روزنامه او را در حین فرار دیده و تصمیم می‌گیرد از این اتفاق یک مقالهٔ اختصاصی برای اثبات توانایی‌های خود تهیه کند.

6. “روح و خانم میور” – فانتزی (1947)

این فیلم فیلمی آمریکایی در سبک رمانتیک و فانتزی به کارگردانی جوزف آل. منکیه‌ویچ است. خانم بیوهٔ جوانی خانه‌ای ساحلی را کرایه کرده و به همراه دختر و خدمتکارش در آنجا ساکن می‌شود. وی به حضور یک روح در خانه پی می‌برد و کم‌کم به او علاقه‌مند می‌شود.

7. “سرگیجه” – تریلر (1958)

سرگیجه فیلمی به کارگردانی آلفرد هیچکاک است. این فیلم که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود، در سال ۱۹۵۸ بر اساس رمان فرانسوی از میان مردگان نوشته بوالو-نارسژاک ساخته شد. فیلم، ماجرای اسکاتی فرگوسن (استیوارت)، پلیسی است که در جریان یک تعقیب و گریز به دلیل سرگیجه نمی‌تواند مأموریتش را درست انجام دهد و درنتیجه بازنشسته می‌شود. رفیقی قدیمی از او می‌خواهد مراقب همسرش مادلن «نوواک» باشد که اخیراً رفتارش عجیب‌وغریب شده است. اسکاتی وارد ماجرایی پررمزوراز می‌شود.

8. “میز” – کمدی عاشقانه (1957)

میز به کارگردانی والتر لنگ با بازی کاترین هپبورن و اسپنسر تریسی محصول کشور بریتانیا است. این فیلم داستان انسان در برابر ماشین یا زن در برابر ماشین را نشان می‌دهد. زیرا تریسی و کامپیوترش قرار است جای هیپورن و مراجع کتابخانه‌اش را بگیرند. این فیلم جذاب و لذت بخش یکی از فیلم‌های موفق روز بود.

9. “ستاره‌ای متولد شده است” – موزیکال (فیلم ۱۹۵۴)

جودی گارلند و جیمز میسون زمانی باهم آشنا می‌شوند که جودی تازه‌کارش را آغاز کرده و جیمز هم در دوران اوج کاری‌اش است. جودی یک خواننده بااستعداد و جیمز هم یک بازیگر الکلی است. البته شخصیت میسون خوب نشان داده نشده اما شخصیت جودی بسیار موفق از آب در آمده است، که البته به دلیل داستان تلخ زندگی او می‌باشد.

10. “کازابلانکا” – موزیکال جنگی (1942)

کازابلانکا فیلمی رمانتیک از سینمای آمریکا است که بر مبنای نمایش‌نامه‌ای بر روی صحنه نرفته از مورای بورنت و جان آلیسون به نام «همه به کافه ریک می‌آیند” تولید شده است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی به تصویر می‌کشد. این فیلم داستان مردی است که میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. او باید بین «عشق به زن موردعلاقه‌اش» و «کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی‌ها» تنها یکی را انتخاب کند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم