10 فیلم برتر تاریخ با صحنه های مبارزه با خنجر

صحنه‌های مبارزه با خنجر همیشه جذاب بوده است. در این مبارزه ها منتظرید تا ببینید چه کسی اولین ضربه خنجر را دریافت می کند و سپس خودتان هم تصور می کنید آن زخم را با گوشت و پوست حس کرده اید. همین موضوع است که چنین فیلم هایی را مهیج می کند. تنها کافی است به دو شخصیت یا حتی یکی از آنها یک خنجر بدهید تا ببینید چه اتفاقی رخ می دهد.

به همین دلیل در تاریخ سینما فیلم های بسیاری با چنین صحنه ای ساخته شده اند. در انتخاب بهترین فیلم های اینچنینی مواردی مانند تکنیک های استفاده شده، سلاح ها، جلوه های ویژه و مهم تر از هرچیز، هیجان صحنه را در نظر گرفته ایم. این صحنه ها صحنه هایی هستند که با دیدن شان نمی توانید از مقابل تلویزیون بلند شوید، زیرا می ترسید آن صحنه را از دست بدهید. در اینجا نه تنها برترین فیلم هایی که چنین صحنه ای در آن مشاهده شده را معرفی می کنیم، بلکه خنجر به کار رفته را نیز نشان می دهیم، تا شاید بخواهید سلاح های جدیدی را به کلکسیون خود بیفزایید. با پروشات همراه باشید.


1. بیل را بکش 1 – KILL BILL

کوئینتین تارانتینو با صحنه های خشن بسیار آشناست و این مهارت خود را با مجموعه فیلم های “بیل را بکش” نشان داده است. در آغاز سری اول، با صحنه مبارزه با خنجر دو قاتل مرگبار یعنی عروس و ورنیتا گرین، مواجه هستیم. آن دو در اتاق پذیرایی ورنیتا در حال مبارزه هستند و حتی یک لحظه با بازگشت دختر ورنیتا از مدرسه مبارزه شان متوقف می شود. خشونت این مبارزه در محیط گرم خانوادگی هیجان را افزایش می دهد. ورنیتا از چاقوی آشپزخانه استفاده کرده چاقوی عروس هم یک خنجر SOG Desert است. متاسفانه این چاقو دیگر تولید نمی شود مگر اینکه دست دوم آن را پیدا کنید.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر اکشن در قرن 21


2. قول های شرقی – EASTERN PROMISES

ویگو مورتنسن با بازی در نقش نیکولای، که باعث شد نامزد اسکار شود، مزدور یکی از خشن ترین گروه های روسی است که در سونا برهنه یافت شده و دو مزدور دیگر با خنجر نوک کج به جانش می افتند. در آن مبارزه چهار دقیقه ای می ترسیم این مرد جانش را از دست بدهد. دیوید کروننبرگ کارگردان این فیلم که با ساخت صحنه های خونین و ترسناک کاملا آشناست، این صحنه را به یک صحنه هولناک بدل می کند. تکنیک های مبارزه دیدنی هستند زیرا نیکلای سعی می کند فاصله خود را حفظ کرده و با دست مانع برخورد خنجر به اعضای اصلی اش شود. خنجر نوک کج ارزان است و برای مبارزات غیرقانونی ساخته می شود. می توانید به راحتی این خنجر را خریداری کرده و به عنوان نشانه ای از این فیلم نگه دارید.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


3. هفت دلاور – THE MAGNIFICENT SEVEN

گفته می شود که هرگز نباید در مبارزه با اسلحه خنجر به همراه داشت اما بریت از این قضیه مستثناست. بریت (با بازی جیمز کوبرن) به عنوان فرزترین مبارز خنجر در شهر، یک خنجر استیلتو دارد که به همراه اسلحه اش همیشه با اوست. همانگونه که وین تنر، شخصیت استیو مک کوئین، به او خیره شده، بیتر خنجر را غلاف می کند و به دنبال کارش می رود. این خنجر تقریبا شبیه خنجر ایتالیایی استیلتو است. این خنجر ایتالیایی توسط یک چاقو ساز افسانه ای ساخته می شود که بیش از 40 سال تجربه این کار را دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 50 فیلم برتر سال 2016 از دید مخاطبین و منتقدین


4. شرخر – REPO MEN

شاید این فیلم بهترین فیلم ممکن نباشد اما شخصیت جود لاو، رمی، به شیوه جالبی با دشمنان اش مبارزه می کند. صحنه درون راهروی آن از کل فیلم زیباتر است. در این صحنه رمی با دو خنجر مبارزه می کند. اسکریما، هنر رزمی مورد علاقه او، یک هنر رزمی فیلیپینی است که بر مبارزه با سلاح، به خصوص خنجر، چاقو و شمشیر، و حتی لوازم روزمره تکیه دارد و البته مبارز باید از تکنیک های خاص پیروی کند. رمی علاوه بر خنجر، از چکش و اره هم استفاده می کند. مدل خنجر او Boker Applegate-Fairbairn Combat II است که در فروشگاه‌های آنلاین موجود می باشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم رزمی برتر تاریخ سینما


5. یورش 2: THE RAID 2

حتی با نگان کردن به چاقوی کارامبیت هم متوجه می شوید تا چه اندازه مرگبار است. با این حال با تماشای صحنه مبارزه در این فیلم خواهید دید که این چاقو در دست مبارزان هنرهای رزمی می تواند یک قاتل خاموش باشد. راما، قهرمان این فیلم که متخصص هنر رزمی اندونزیایی سیلات است، با مهارت از این چاقو استفاده می کند. سیلات نوعی هنر رزمی مابین بوکس و گراپلینگ می باشد و مبارزین در یورش های تن به تن باهم مبارزه می کنند. در این فیلم از چاقوی کارامبیت کالینو استفاده شده است.

همچنین بخوانید: 25 هنر رزمی مرگبار در جهان را بشناسید


6. شکار – THE HUNTED

در این فیلم چندین صحنه مبارزه با چاقو وجود دارد اما هیچکدام از آن ها همانند صحنه پایانی تحسین برانگیز نیستند. اگر برای داشتن صحنه های مبارزه با چاقو هم جایزه ای وجود داشت، به طور حتم این فیلم برنده بود. بنیسیو دل تورو یکی از قابل ترین مأموران ارتش امریکا، که اکنون قاتل مردم است، توسط ال.تی.بونهام، با بازی تامی لی جونز، مردی که شیوه قتل را به او آموخت تحت تعقیب است. هردوی آن ها به هنر رزمی سایوک کالی که شامل مبارزه تن به تن با چاقو است، مسلط هستند. صحنه مبارزه وحشیانه آن دو نفس را در سینه تان حبس می کند. اگرچه هردوی آن ها برای مبارزه چاقوی خود را می سازند اما از خنجر تام براون ترکر 1 استفاده می شود.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


7. منطقه قتل – SPL: KILL ZONE

دانی ین، ستاره بین المللی فیلم های رزمی و جینگ وو مبارز رزمی، در این فیلم صحنه های نفسگیر مبارزه را ارائه می دهند. ما کوان، قهرمان داستان به یک باتون فلزی کشویی و شخصیت مقابل او به یک خنجر 12 تا 16 سانتی متری، مجهز هستند. گفته می شود این صحنه ها به گونه ای پرداخته شدند که حقیقی جلوه کنند. با این حال یکی از زیبایی های اثر این است که قهرمان فیلم برای مبارزه با دشمن اش خود را با سبک مبارزه او وفق می دهد. البته مطمئن نیستیم که جینگ وو از چه سلاحی استفاده می کند اما به نظر می رسد که خنجرش Cold Steel’s Outdoorsman Hunting Fixed Blade است.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند


8. کیک-اس – KICK-ASS

اگرچه شخصیت اصلی این فیلم و ستاره آن دختری جذاب است، اما هربار که او در صحنه ظاهر می شود هویت مرگبار خود را به نمایش می گذارد و بهترین آن لحظه ای است که می خواهد کیک-اس را نجات دهد. اگرچه دشمن او با یک خنجر بالیسانگ ظاهر می شود اما او به خوبی می تواند مبارزه کند. این صحنه مبارزه کوتاه است اما نمی توان زیبایی آن را انکار کرد. البته مدل 42 بالیسانگ دیگر تولید نمی شود اما می تواند مدل 62 آن را یافت.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر بقا و نجات از مرگ (Survival) در تاریخ سینما


9. جان ویک: بخش دو – JOHN WICK: CHAPTER 2

دو فیلم جان ویک در سال های اخیر بهترین فیلم های ممکن بودند و تعجبی ندارد که وجود صحنه های مبارزه با خنجر بر زیبایی آن ها بیفزاید. کاسین که به دنبال کشتن بابا یاگا است، مجبور می شود در مترو با جان ویک (کیانو ریوز) مبارزه کند. در این صحنه زیبا او و ویک درخشان ظاهر می شوند. هردوی آن ها از هنر رزمی اسکریما استفاده می کنند، البته جان ویک برای شکست او تکنیک های جودو هم به کار می برد. در این صحنه مبارزه هردوی آن ها تکنیک و حرکات مختلف نشان می دهند. خنجر مورد استفاده شده در این صحنه یک خنجر میکروتچ ترودن 12 سانتی متری است.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


10. کماندو – COMMANDO

اگرچه این فیلم یک اثر اکشن دهه 80 است که ممکن است صحنه های مبارزه آن چندان خارق العاده نباشند، اما با وجود آرنولد شوارتزنگر و خنجر جک کرین لایف ساپورت قطعا صحنه های زیبایی پدید می آید. علاوه بر این، چنین مبارزاتی در آن روزها و در بین طرفداران فیلم های اکشن محبوب بود. اگرچه در این صحنه تکنیک های چندان خاصی دیده نمی شود اما لحظات خونین پدید می آید. لحظه ای که آرنولد با داشتن یک خنجر مرگبار در دستش بنت را به مبارزه فرا می خواند، دیدنی است. اگرچه یافتن خنجر جک کرین چندان آسان نیست اما شاید بتوانید آن را به قیمت بالا بیابید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. soroush

    مهر 24, 1397

    یورش ۲: THE RAID ۲ بی نظیر بود کسایی که ندیدن صد در صد ببینن

    پاسخ

  2. عالی بود عباس اقا جان ویک 2 دیدم کارش با چاقو عالی بود …

    پاسخ